Minden idők egyik legjobb Renault-ja kerül kalapács alá

Ritkán lehet egy ilyen jó állapotú Renault Clio V6-ra bukkanni, és ez az árából is látszik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Makulátlan, méregsárga festéssel vonz magára minden tekintetet a Renault-rajongók egyik kedvenc modelljének ez a darabja, ami hamarosan árverésen kelhet el.

A Renault Clio második generációja még ma is sok autórajongó hőn áhított vágya, a fiatalok szívesen tuningolják az alapverziókat, a tehetősebb nosztalgiázni vágyók viszont inkább a sportváltozatokat választják. A képeken látható modell igazi különlegesség, ami a márka minden rajongója számára egy álomautó - de nem kell Renault-megszállottnak lenni, hogy felismerjük:

a sportautó-történelem egy ritka darabjával állunk szemben.

Az autó neve is tükrözi egyediségét: nemes egyszerűséggel Clio V6-nak hívják, és valljuk be, ennél nem is kell több, hogy eladja magát a kocsi - egy V6-os motorral felszerelt miniautó van annyira elvetemült elképzelés, hogy komoly összegeket is kifizessenek érte. És akkor még nem is említettük a bónuszt: az erőforrás középre (!) van beépítve, ahol egy mezei Clióban a hátsó ülések lennének. Természetesen egy hathengeres blokk nehezen fért volna el az első tengely fölött, így logikus a döntés, de ettől függetlenül igazán érdekes felépítés, valószínűleg az egyetlen hasonló a sorozatgyártású minik között. A háromliteres egység 250 lóerővel hajtotta a hátsó kerekeket, ezáltal 6 másodperc alatt volt a 0-100 km/h-s sprint, ami nem csak a modell bemutatásakor, 2003-ban, de még ma is szép teljesítménynek számít.
Hirdetés
A teljesen különböző elrendezés miatt alaposan át kellett alakítani a karosszériát, de azért megmaradt a Clio stílusa. Persze sokkal vadabb lett, az agresszív sárvédő-szélesítések, a szpojlerek, a 18 colos felnik és az oldalsó légbeömlők egy pillanatig sem hagynak kétséget afelől, hogy ez egy igazi utcai sportautó. Az élményautózást fokozza még a Quaife kézi váltó, amivel egészen 240 km/h fölé gyorsulhat a sofőr, valószínűleg nagy vigyorral az arcán. A svéd Tom Walkinshaw Racing által kifejlesztett különkiadásból nem sok készült: a képeken lévő, modellfrissített kivitelből körülbelül 1300, és ebből mindössze 354 volt jobbkormányos, mint amilyen ez a sárga darab is. Első és jelenlegi tulajdonosa a vásárlás után gyakran vezette, később azonban pihenőre küldte a kocsit, évek óta már csak autókiállításokra viszi el. Emiatt alig több, mint 12 ezer km-t mutat a mérőóra, ám amilyen vezetési élményt kínál a Clio V6, az aukció vezetője, Tristan Judge reméli, a következő vásárló versenynapokra is kijár majd vele. Ehhez a kifejezetten jó állapotban lévő beltér is hozzájárulhat, a Renault Sport ülések fekete bőr- és velúrhuzata, illetve az ugyanilyen anyagokkal bevont kormánykerék, ajtóbetétek és szőnyegek tökéletes környezettel szolgálnak a versenypilótáknak, aminek az alumínium pedálok adnak kontrasztot. A ritka autó még ebben a hónapban kalapács alá kerül az angol TheMarket.co.uk oldalán, ahol 15 és 23 millió forintnak megfelelő összegért kelhet majd el.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?