Vad megjelenést kapott a Clio V6
A Renault Clio második generációja még ma is sok autórajongó hőn áhított vágya, a fiatalok szívesen tuningolják az alapverziókat, a tehetősebb nosztalgiázni vágyók viszont inkább a sportváltozatokat választják. A képeken látható modell igazi különlegesség, ami a márka minden rajongója számára egy álomautó - de nem kell Renault-megszállottnak lenni, hogy felismerjük:
a sportautó-történelem egy ritka darabjával állunk szemben.
Durván kiszélesítették a nyomtávokat és a sárvédőket
Az autó neve is tükrözi egyediségét: nemes egyszerűséggel Clio V6-nak hívják, és valljuk be, ennél nem is kell több, hogy eladja magát a kocsi - egy V6-os motorral felszerelt miniautó van annyira elvetemült elképzelés, hogy komoly összegeket is kifizessenek érte. És akkor még nem is említettük a bónuszt: az erőforrás középre (!) van beépítve, ahol egy mezei Clióban a hátsó ülések lennének. Természetesen egy hathengeres blokk nehezen fért volna el az első tengely fölött, így logikus a döntés, de ettől függetlenül igazán érdekes felépítés, valószínűleg az egyetlen hasonló a sorozatgyártású minik között. A háromliteres egység 250 lóerővel hajtotta a hátsó kerekeket, ezáltal 6 másodperc alatt volt a 0-100 km/h-s sprint, ami nem csak a modell bemutatásakor, 2003-ban, de még ma is szép teljesítménynek számít.
Talán az egyetlen miniautó a Clio V6, amiben középen van a motor
A teljesen különböző elrendezés miatt alaposan át kellett alakítani a karosszériát, de azért megmaradt a Clio stílusa. Persze sokkal vadabb lett, az agresszív sárvédő-szélesítések, a szpojlerek, a 18 colos felnik és az oldalsó légbeömlők egy pillanatig sem hagynak kétséget afelől, hogy ez egy igazi utcai sportautó. Az élményautózást fokozza még a Quaife kézi váltó, amivel egészen 240 km/h fölé gyorsulhat a sofőr, valószínűleg nagy vigyorral az arcán. A svéd Tom Walkinshaw Racing által kifejlesztett különkiadásból nem sok készült: a képeken lévő, modellfrissített kivitelből körülbelül 1300, és ebből mindössze 354 volt jobbkormányos, mint amilyen ez a sárga darab is. Első és jelenlegi tulajdonosa a vásárlás után gyakran vezette, később azonban pihenőre küldte a kocsit, évek óta már csak autókiállításokra viszi el.
Szükség van a jó oldaltartásra a sportos vezetés közben
Emiatt alig több, mint 12 ezer km-t mutat a mérőóra, ám amilyen vezetési élményt kínál a Clio V6, az aukció vezetője, Tristan Judge reméli, a következő vásárló versenynapokra is kijár majd vele. Ehhez a kifejezetten jó állapotban lévő beltér is hozzájárulhat, a Renault Sport ülések fekete bőr- és velúrhuzata, illetve az ugyanilyen anyagokkal bevont kormánykerék, ajtóbetétek és szőnyegek tökéletes környezettel szolgálnak a versenypilótáknak, aminek az alumínium pedálok adnak kontrasztot. A ritka autó még ebben a hónapban kalapács alá kerül az angol TheMarket.co.uk oldalán, ahol 15 és 23 millió forintnak megfelelő összegért kelhet majd el.
Kézi váltóval az igazi az élményautózás