Minden harmadik kilójára jut egy lóerő, íme az új Aston Vantage
Minden eddiginél sportosabb lett az Aston Martin Vantage
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Négyliteres biturbó V8-as motorral, 510 lóerővel és 1530 kilogrammos saját tömeggel debütált a legújabb Aston Martin Vantage.
A korábbi szívó helyett biturbó V8-as lesz az Aston Martin Vantage, a 4,0 literes (Mercedes eredetű) blokk 510 lóerőt és 685 Nm nyomatékot ad. Előbbit 6000/perc fordulaton, utóbbit 2000-5000/perc között. Ezzel a 0-60 mérföldes sprintet 3,5 másodperc alatt futja a hátul hajtó, és az Astonok közül első ízben elektronikus vezérlésű, akár 100 százalékos zárásra is képes differenciálművel szerelt "ragadozó". A gyártó ugyanis egyértelműen annak mondja újdonságát, ami mégsem hordja magasan az orrát, ilyen lapos orrú és farú Aston állítólag még nem készült, aminek az az oka, hogy a forma meghatározója elsődlegesen az alaktényező. Állítólag nincs olyan dizájnelem, aminek ne lenne szerkezeti vagy aerodinamikai oka.
Ha már technika: a ragasztott alumíniumvázra épülő, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futóműves, szabályozható lengéscsillapító-keménységű új Vantage könnyebb, mint elődje: 1530 kilogrammos saját tömegét talán épp ahhoz dekázták, hogy elmondhassuk: minden harmadik kilogrammra jut egy lóerő. A váltó egyébként a ZF nyolcfokozatú automatája, a végsebesség 314 km/óra, az alapár pedig 154 ezer euró (~48 millió forint), Németországban ugyanis már rendelhető az újdonság, aminek első példányait jövő év második felében fogja majd szállítani az Aston.