Tovább fejlesztette biztonsági rendszereit a Honda
A Honda új SENSING 360 rendszere nemcsak az autó előtti és mögötti területet képes nagyobb tartományban monitorozni, hanem oldalirányba is messzebbre lát elődjénél. Először várhatóan 2022-ben a kínai piacon forgalmazott Honda modellekben debütál, aztán folyamatosan jut majd el a többi piacra is.
Nullára akarja csökkenteni a halálos balesetek számát a Honda
A Honda egyébként nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint azt, hogy a közúti közlekedés teljesen balesetmentessé váljon, ezért mélyreható kutatási és fejlesztési munkát végzett a hardverek és a szoftverek területén. Ennek egyik eredménye a SENSING csomag, ami már 2014-ben rendelkezésre áll, ám az évek során folyamatosan új funkciókkal bővítette a Honda.
A SENSING 360 - nevéhez hűen - minden irányba lát
A SENSING 360 pedig a nevének megfelelően 360 fokban észleli környezetét, tehát az autó minden oldalát látja. A rendszer a jelenleg is alkalmazott, egylencsés első kamerára épül, szenzorainak száma azonban öttel nőtt, így még hatékonyabb a működése. A rendkívül magas frekvenciájú, úgynevezett milliméter-hullámos érzékelőket az autó elejére, illetve sarkaira helyezték, így az autó körüli teljes területet megfigyeli a rendszer, beleértve a vezető által nem belátható részeket is.
A SENSING 360 kidolgozásakor a 3. szintű önvezető rendszer fejlesztésekor szerzett K+F-tapasztalatokat kamatoztatták a Honda szakemberei
Az érzékelési távolság növekedésével jelentősen mérséklődött az ütközések és gázolások kockázata, ráadásul a vezetői hibákat is ügyesebben szűri ki a vezérlőelektronika. Erre szükség is van, ha a Honda szakemberei komolyan gondolták azon törekvésüket, hogy 2050-ben autóik és motorkerékpárjaik képesek legyenek minden halálos kimenetelű balesetet elkerülni.
Az új Honda Civic is ezzel a rendszerrel érkezik