Ilyen rövid idő alatt elsőkerekes utcai autó még nem ért körbe Suzukán
Nemrég számoltunk be a Honda Civic Type R frissítése során bevezetett
új változatokról, nevezetesen a korlátozott darabszámú, extrém Limited Editionről, illetve a hétköznapi használatra alkalmasabb
Sport Line-ról. Előbbi értékesítése a napokban indult meg Európában, ahova mindössze 100 darab jut a sportos kompaktból, és hogy becsábítsák a leendő pilótákat a szalonokba, a Honda a suzukai versenypályára eresztette az egyik tesztpéldányt, hogy ott bizonyíthasson.
Az extrém kinézet mögött páratlan menettulajdonságok bújnak
A kísérlet kifejezetten jól sikerült, a tesztelt Civic Type R Limited Edition 2 perc 23,993 másodperc alatt futotta leggyorsabb körét az ikonikus pályán. Suzukát sokan az egyik legizgalmasabb helyszínnek tartják a motorsport világában, ugyanakkor az egyik leginkább technikásnak is, melynek gyors sikánjain és nehéz kanyarjain csak a jó menettulajdonságokkal rendelkező járművek jutnak át nagy tempóval. A csak rikító sárga színben kapható Limited Editionnek ez sikerült, ráadásul pályarekordot is állított fel a sorozatgyártású elsőkerék-hajtású autók között. Nem véletlen, hogy a puritán Honda otthon érzi magát Suzukában, a pályát ugyanis a márka alapítója, Soichiro Honda irányítása alatt építették, és 1962 óta tesztelik itt saját modelljeiket.
Természetesen kézzel kell választani a sebességfokozatokat, mint egy igazi élményautóban
Bár kísérleti kocsival futották a rekordot, a Honda szerint semmiféle módosítást nem hajtottak rajta végre, teljesen megegyezik az utcára kerülő darabokkal. 20 colos, kovácsolt könnyűfém BBS felniken gurul, melyekre nagy tapadású Michelin Cup 2 abroncsokat húztak, valamint állítottak az adaptív lengéscsillapítón is a mezei Type R-hez képest, hogy még gyorsabban dolgozza fel az útviszonyokkal kapcsolatos információkat. A legjelentősebb fejlesztés viszont valószínűleg a kétrészes, úszóágyazású féktárcsákból és az optimalizált fékerő-elosztóból álló fékrendszer, mely által precízebben adagolható a lassítási erő és jobb kanyarsebességet érhet el a pilóta. Az erőforrás viszont ugyanaz maradt, azaz a 2.0 VTEC TURBO 320 lóerővel és 400 Nm maximális forgatónyomatékkal, amivel 5,7 másodpercig tart álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsulni. Kívülről az élénk fényezés, a fekete dekorelemek és az új felnik, belül az eltávolított infotainment-rendszer, az Alcanatara bevonatok és a sorozatszámot feltüntető plakett alapján lehet megkülönböztetni a Limited Editiont az alap Type R GT-től, amitől 47 kg-mal könnyebb is a különkiadás. A csúcs Civic egyébként nem csak Suzukában döntött már rekordot, a Nürburgringen és számos további európai pályán is maga mögé utasított minden elsőkerekes kompaktot.
A kovácsolt könnyűfém felnikkel nem csak az össztömeg, de a rugózatlan tömeg is csökkent