Minden eddiginél több használt autó jön az országba
Meghaladhatja a 70 ezret az idén behozott használt autók száma
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mind több hazai autóvásárló választ külföldről származó használt autót. A kuncsaftok márkás, de öreg modellekre vadásznak, meg is mutatjuk, hogy milyenekre.
A növekedés lendületét az sem törte meg, hogy a tavalyihoz képest magasabb sávban mozgott az euró árfolyama (több időszakban is átlépve a 300 forintos lélektani határt). Ezzel az import egyre nagyobb mértékben befolyásolja a piacot: míg a behozott személygépkocsik 2011-ben csupán 7 százalékát, 2012-ben 11 százalékát tették ki a hazai használtautó-vásárlások teljes mennyiségének, addig idén ez az arány már eléri a 15 százalékot is.
Az idén importált használt járművek fele alsó- és felső-középkategóriás személyautó volt, a legnépszerűbb hat gyártmány (Volkswagen, BMW, Opel, Ford, Audi és Mercedes) zömmel továbbra is a legnagyobb presztízsnek örvendő német márkákból kerül ki. Tavalyhoz képest annyi változás történt, hogy idén az Audik száma megelőzte a behozott Mercedesek mennyiségét.
Használt forgalomba helyezések - legnépszerűbb márkák (2013. I-XI.)
Forrás: DataHouse
Helyezés | Márka | Példányszám |
1. | Volkswagen | 9461 |
2. | BMW | 6965 |
3. | Opel | 6431 |
4. | Ford | 6255 |
5. | Audi | 5385 |
6. | Mercedes-Benz | 4661 |
7. | Renault | 3460 |
8. | Fiat | 2388 |
9. | Mazda | 1888 |
10. | Peugeot | 1772 |
11. | Toyota | 1758 |
12. | Citroën | 1591 |
13. | Volvo | 1184 |
14. | SEAT | 1184 |
15. | Honda | 1082 |
16. | Alfa Romeo | 979 |
17. | Suzuki | 928 |
18. | Mitsubishi | 907 |
19. | Nissan | 896 |
20. | Skoda | 780 |
Használt forgalomba helyezések - legnépszerűbb modellek (2013. I-XI.)
Forrás: DataHouse
Eközben az újszerű autók piacán…
Helyezés | Márka | Példányszám |
1. | BMW 3-as sorozat | 4130 |
2. | Volkswagen Passat | 3074 |
3. | Volkswagen Golf | 2737 |
4. | Audi A4 | 2541 |
5. | Ford Focus | 1692 |
6. | BMW 5-ös sorozat | 1398 |
7. | Mercedes-Benz A-osztály | 1334 |
8. | Ford Mondeo | 1325 |
9. | Audi A6 | 1247 |
10. | Opel Corsa | 1151 |
11. | Mercedes-Benz E-osztály | 1027 |
12. | Opel Zafira | 993 |
13. | Mercedes-Benz C-osztály | 938 |
14. | Volkswagen Polo | 916 |
15. | Ford Galaxy | 875 |
16. | Opel Astra Classic | 837 |
17. | Volkswagen Sharan | 771 |
18. | Opel Vectra | 737 |
19. | Audi A3 | 693 |
20. | Renault Scenic | 642 |
Az autópark utánpótlásának belföldi forrása, az új autók piaca eközben szintén kezd felkapaszkodni a gödör aljáról. Az idén várhatóan 56 ezer darab körül alakul az újonnan forgalomba helyezett személyautók száma, ami 5-6 százalékkal haladja meg a tavalyi értéket. Az érdeklődés jelentősen erősödött e korcsoport iránt, a Használtautó.hu oldalain idén 40 százalékkal többen kerestek rá a legfrissebb évjáratú, új vagy újszerű autókra, mint tavaly. Ugyanakkor az anyagi korlátok – a megtakarítások alacsony szintje, illetve a finanszírozás újraindulásának lassúsága – még sokáig a jelentősebb fellendülés komoly gátjai maradnak.
Kedvező jel az is, hogy a Használtautó.hu hirdetői állományának adatai alapján egyes autómárkák esetében (pl.: Dacia, Ford) idén már ismét bővülni kezdett a hazai szalonhálózat, ami márkakereskedői oldalon azt mutatja, hogy pozitív növekedési kilátásokkal tekintenek a következő időszakra.
2014-es kilátások
„Az autóimport szabályozásában a következő év elején sem várható lényegi változás, ezért a jövő évben is tovább özönlenek majd a használt autók az országba” – ad kitekintést a Használtautó.hu ügyvezetője. – „Akár újabb kétszámjegyű százalékos növekedésre is sor kerülhet, miközben továbbra is zömében idősebb, külső finanszírozás nélkül is megvásárolható személyautók behozatalával számolhatunk.”
Szó sincs arról, hogy a japán fényévekkel jobb mint a többi. Nagy átlagban megbízhatóbb, strapabíróbb.
Az viszont biztos hülyeség, hogy egyszer csak széthullik. 🙂
Mellesleg megjegyzem, hogy nem feltétlenül a kilométer mennyisége a lényeg, hanem a használat módja ami igazán számít. Egy keveset futott, de rövid utakon városban használt autó sokkal rosszabb állapotban lehet, mint egy napi 200km-t autópályán használt autó. Az általad felhozott kipufogó az elsőben igen gyorsan szétrohad, ellentétben a másodikkal.
Az, hogy valaki vigyáz az autójára az nem azt jelenti, hogy nem használja normálisan.
Én szinte „abnormálisan” használom (pörgetem, terhelem, rossz utakon használom), de bírja és el is várom. Gondolod a 227.000km csak úgy belekerült használat nélkül? Szinte nem járok autópályán csak országúton és városban.
Egy európai már valószínűleg széthullott volna. 🙂
VISZONT: figyelem az olaj szintet (hiszen egy 8300-at pörgő motor csipegeti az olajat), hidegen nem pörgetem, télen a sós utakon hetente lemosom alulról gőzborotvával, a kőfelverődéseket és egyéb kisebb sérüléseket minél előbb lejavítom, folyamatosan ügyelek a megfelelő gumi nyomásra, időben cserélem az olajat és a szűrőket stb.
Azért vagyok dilettáns mert nem tartom a japán autókat fényévekkel jobbnak a többinél?
igen igen tudom….
Neked meg neked……ja tényleg még neked is…
köszönjük az ujfent sok információtartalommal biró hozzászólásod.
Ez már nagyon sok embernek feltűnt vele kapcsolatban és akkor még finoman fogalmaztam. 🙂
esztelen kempelen
Vicces, hogy te beszélsz a gerincességről. Még mindig várom az elérhetőségedet. 🙂
Lehet úgy több százezer kilométert futni, hogy többször felújították a motort meg a turbót ill. ellődörögnek vele az úton 3000-es fordulat alatt. Egyébként sem olajkályhákról írtam.
Igen csak dilettáns lehetsz. Egyébként még olvasni sem tudsz vagy szöveget értelmezni. Döntsd el melyik. 🙂
Figyelj manócska.
Persze vannak ilyenek is. Én is ismerek ilyen embert aki ha esik az eső hó hideg van fúj a szél stb nem veszi elő az autóját mert vigyáz rá. De akkor minek van.
Az autó egy használati eszköz, az autó van értem nem én az autóért.
Minden autónál 200000 körül elkezd kirohadni alólla a kipufogórendszer amiból csak a katalizátor/részecskeszűrő két kilós tétel. Lehet ez akár a dalai láma által gyártva a nyári rezidenciáján. A fém az ott is fém a katalizátor ott is katalizátor.
A japán az hires arról hogy nagyon egyforma minőségű teherbirású alkatrészeket rak az autókba igy sok kilométert elmegy kvázi hiba nélkül, de ha egyszer valami nyekken akkor légy benne biztos hogy fél éven belül kihullik alóllad az autó.
[i]„A mostani 200 lovasok már turbók nem szívók, így kizárt, hogy olyan tartósak legyenek mint az enyém”[/i]
Ezt a baromságot hogy fogod szégyellni 5 év múlva. le is fogod tagadni, ahogy szoktad, gerincbajnok. 🙂
Ne gondolj a milliót futott turbó dieselekre, mert azok sincsenek, csak úgy kitalálják őket. Tudod, amiket a tökmagyar 150.000-et futottként vesz meg.
„…az új autót 200 ezer Km-ig érdemes megtartani.”
Nem feltétlenül.
Mondjuk biztos vannak márkák amik ez után már komolyan kezdenek széthullani, és egyre több bosszantó dolog jön elő, de az enyémnél ez nem így van. Most nézettem át. Csak én vezetem, nagyon vigyázok rá, garázsban tartom, főleg én szerelem (olaj, szűrők, betétek, féktárcsa csere) így szerintem 300.000-ig nem sok gondom lenne vele, ha megtartanám addig.
Lehet, hogy még 200.000-300.000-et rá kéne költeni (csapágyak, lengéscsillapító stb.), de még akkor is megérné, hiszen egy ilyen kategóriájú új autó most 6.500.000-7.500.000 körül van.
Viszont ha azt megveszed, azonnal buksz rajta min. 500.000-et, amint kigurultál vele a szalonból.
A mostani 200 lovasok már turbók nem szívók, így kizárt, hogy olyan tartósak legyenek mint az enyém. Ilyet már sajnos nem is lehet kapni. Mondjuk japánból még turbósan sincs is utódja, így a szívem sem fáj egy másik után. 🙂
Az utóbbi 2 komment is kutty89-et erősíti, az új autót 200 ezer Km-ig érdemes megtartani.
Azt viszont soha nem fogom megérteni, hogyha valakinek van pl. 3 MFt-ja az miért egy 10-12 éves BMW-re költi. Miért nem vesz valami belépőt a B szegmensből? Senki nem fogja amiatt lenézni, és valószínűleg azt engedheti meg magának.
Tudom, hogy a Peugeot 208 nem egy BMW 320 de az előbbi garanciális lesz, és a fenntartási költségei a tizede a Bömös-nek.
Nekem nagyon jók a tapasztalataim. Most 227.000km van az autómban, amit újonnan vettem 2005-ben nagyon sok extrával. 220.000-ig szinte semmit nem kellett rá költeni a szűrőkön, olajon, fékbetét és tárcsán kívül. No meg a gumik. Azok gyorsan kopnak egy közel 200 lovas pörgős autónál. A mai napig keményen, nagyon sportosan használom szinte naponta belever a fordulatszámmérő a 8000 feletti kategóriába, de a gyengülésnek, kopogásnak, zörgésnek még hírét sem hallom. Most cseréltem kuplungot és egy két dolgot (tömítések, kerékcsapágy stb.) 200.000 Ft értékben, ami simán korrekt. Igaz, a legfontosabb kimaradt. Egy Toyotáról van szó. Így érdemes új autót venni és használni. Igaz nem volt olcsó és hülyének is néztek páran, amikor megmondtam az árát, de így utólag maximálisan megérte. 🙂
Tájékozottságod még nem teljes körű minden témában , de úgy teszel , mint ha az volna .
Sok sikert a ” tele fingott ” autóhoz !
Nem életkorra tervezik az autókat ez hülyeség max a beltér műanyagai kezdenek akkor idegesitően zörögni.
DE a km a lényeg. Az autógyártók egy átlagos százalék eloszlással számolnak hogy az autó miylen arányban fog közlekedni városon belül autópályán országúton. És nagyjából 200000km a cél különösebb hiba nélkül.
Ha te folyton autópályázol akkor ez nyilván lehet több ha csak városban használod akkor kevesebb.
De ez azért vehető egy ökölszabálynak h kb 200000 km az amit egy autóval megtehetsz kvázi hiba nélkül.
Fölötte is életben lehet tartani csak elkezdenek a költségek exponenciálisan nőni.
És ha már ebből indulok ki akkor nem mindegy a kezdőrészleten felül kinek adod a részleteket? a banknak vagy az autóalkatrészkereskedőknek?
Persze itt inkább azokkal van a baj akik az 1m-es autókra is hitelt vesznek fel. Nyilván az nem fog tudni letenni 700000 kezdőt.
De az autóparkunk nem ezért ilyen öreg, hanem mert a legtöbb ember ezeken a dolgokon nem gondolkodik el, nbem gondolja végig
mármint a megvétele után 25km
Elvileg 160000 volt benne amikor vettem
És a baj az az hogy aki 5 évesen eladaja az autóját. Az vagy cég (min 150000km) vagy ha magánszemély akkor vagy rengeteget ment vele (min 150000km) vagy a maradák egy százalék akitől megéri elvileg autót veni mert családi anyagi vagy egyéb ilyen oknál fogva kényszerül eladni az amugy kevesett futott jo autoját.
Ja és nem tudhatod nem e jársz ugy min én az előző autommal hogy kb 25000km/2 év elkezdett füstölni magas fordulaton elkezdett emelkedni az olajszint (gázolaj beledolgozott) megdöglött az egr ventillátor kapcsoló hőgomba (ami miatt majdnem megfőztem a motort) klíma gáz két hónapot bír nem tudnak rájönni hol ereszt (valószínű tömbszelence 25000, nem éri meg) az olajfojásokról ni is beszéljünk a küszöbrozsdáról az előző tulaj valószinű patkázása miatt amit eladásra szépen elrejtett stb.
Legkk akkor veszek használt autó ha apám el akarja adni az övét, vagy még akkor se
én arról beszélek hogy az új autót én tudom használni tíz évig mig aki 5 éveset vesz az csak mondjuk 5 ig gazdaságosan, igy ő kettőt vesz amig én csak egyet.
Aztán lehet egy autót 20 évig is használni és nyugtatni magad hogy milyen olcso az alkatrész, csak hát sok kicsi sokra megy.
„…kockázatot is számításba venni, amit egy új autó elvesztése vagy sérülése okozhat; lopás, totálkár, stb.”
CASCO-ról hallottál már?
Aki új autót vesz, annak nem is kérdés a biztosítás.
Ha meg nem farzsebből fizetni, akkor meg kötelezve is van a CASCO-ra.
Ha az a 6-8 ezer forint havonta problémát okoz, akkor az éves kötelező szervizek is azt fognak, ergo nem engedhet meg magának egy új autót.
Valószínű a keveset futott, fiatalabb autók jóval drágábbak kint is, ezért nem éri meg a neppernek behozni.
Ha kevés benne a KM akkor hova tekerje vissza? Mínuszba?
Azon azért el lehet gondolkodni, hogy az autógyárak már egy ideje 10 év élettartammal terveznek (néhány Japán típustól eltekintve).
Egyszerűen azért, mert így tudnak árban versenyképesek maradni. Hosszabb élettartamra más alapanyagok, tervezés, minőség kellene, ami nagyon megdrágítaná a végterméket.
Te kifizetnél egy alsó-közép kategóriás autóért 5 MFt helyett 9 MFt-ot, ha azt mondanák, hogy ezt 20 évre terveztük? Nem hiszem. A 12+ éves autóknál ezt egyre inkább szem előtt kell tartani.
Az új autót is legoptimálisabban 10-12 évig érdemes megtartani, amennyi időre tervezték.
… Még emlékszem a Ladámra, 90 ezer Km-nél már fúrni kellett a blokkot, 16 évesen meg már nem volt hova hegeszteni a foltot az alján.
Abból az 50 000 új autóból 40 ezer céges, azaz Passat, Focus, Octavia.
A maradék 10 ezeren osztozik a többi 50 típus, amiből valószínűleg te is vettél.
Ma már szerintem nem lehet nagyon mellényúlni. Kisebb hibák persze vannak, tele vannak érzékelőkkel, elektronikával (van minek elromlania).
„ebbe az autóba én fingottam először…”
Abban ne legyél annyira biztos. Minimum egy teszt körre elvitték a gyárban.
És szerinted forgalomba helyezve hogy lett? A szerelők is szeretik a babfőzeléket!
Olyan, hogy 0 KM-es autó nincs. Az enyémben is 9 KM volt. Az viszont igaz, hogy az új autó „szagának” nincs párja, pláne ha bőrös :-;
Kis korrigálás:
2 új autónál 5 éves koráig 3.2M-t buksz akkor, nem 2.8M-t: (3M – 1.4M) * 2 = 3.2M
Egyébként aki 5 éves korában eladja, és mondjuk nem véres a torka (vagy rommá törtből visszaépített)
az csak az eladónak tesz jót. Miért kellene eladni 5 évesen, amikor az átlagos autó életkor 12.5 év?
Ha megtartod 10 évig és a 300K-s szerízzel számolva is „csak” 2.8M-t buksz.
Ezt nem is hívnám bukásnak egyébként, mert 10 évig használtad.
„Volt új autóm amire többet költöttem 2 évig…”.
Nem adtak az új autóra garanciát? Most már nem ritka az 5 év garancia.
re-export nem számít bele az 50000-be. Ha a reeyportos autókat forgalomba helyeznék kétszer kéne regadót fizetni rá ami hülyeség lenne. szóval aki ezt a sületlenséget kitalálta az egy orbitális vadbarom.
illetve tesztekről használói véleményekről beszéltünk amibe miért ne vennénk bele a céges vásárlókat.
Illetve szummaszummárum az új autó hosszutávon mindig megéri. Aki mást mond az hazudik
2003-ban új autót hoztam ki a szalonból. Márciusban múlt 10 éves, akkor sokba került, és az első években sokat amortizálódott. Ennyi idő után azt mondom, megérte. Még jó ideig tudom használni, előreláthatólag problémamentesen, és alacsony költséggel.
Maradjunk csak itthon , mivel hazai használtautó vásárlókról szól a cikk .Az általad említett
50000 darabszámból levonjuk a re-exportot és a céges vásárlásokat , akkor tiéddel együtt is
nagyon szerény az új autó eladás az országban . Úgy hogy marad a népnek a levetett nyugati .
Sajnos …
Mára már új autót nem (csak) azért vesz az ember, mert jól kiszámolta, hogy 10 év alatt megéri, hanem azért mert megteheti!
Minden más csak ideológia a (jó) döntéshez. 🙂
Én kimondottan rühelem a hibát és a szervizeltetést ezért nálam is játszik az új(szerű) autó! De még a saját szervizelés is, akár gariidőben (ki bízhat meg egy szervizben?). Nem olyan rosszak ma már az új autók, hogy hamar meghibásodjanak. (Persze egy típushibás széria megfontolandó, ezért fontos lenne ezen esetleges hibák ismerete, a frissítés, a ráncfelvarrás figyelése.)
Még érdemes azt a sokkal nagyobb kockázatot is számításba venni, amit egy új autó elvesztése vagy sérülése okozhat; lopás, totálkár, stb.
Egy ötöd vagy tizedannyit érőnél ugyanez kevésbé fájó – anyagilag!
Rajtam kivül még 50000 idén
egész európában meg olyan 13-15 millió uj autó talált gazdára idén.
Majd csak találsz egy használható véleményt
És rajtad kívül vajon hányan tudnak manapság új autót venni , hogy az általad levezetett modellt
kipróbálják ?
miért ha egy autó 2 éve piacon van akkor már van alap.
Illetve ebbe az autóba én fingottam először.
10 év mulva én tudni fogom hogy használtam hogyan szervizeltem és ha van mi baja van.
És ez az a biztonságérzet ami megéri az árát, ami szumma nem is több.
Minek is számoltam volna fékkel olajjal stb. használtan is ujan is ugyanannyiba kerül.
Senkit nem akarok uj autó vásárlásra biztatni. Én végeztem egy számítást és hoztam egy döntést.
Másnak más jön ki ettől szép az élet.
5 éves AUTÓRÓL beszéltem, nem 100 éves szemétdomb papírmatchbox-ról. bocs
Arról ne is beszéljünk ,hogy ha használtan veszel egy autót akkor már más ítéleteiből tudsz következtetést levonni ,hogy, mennyire megbízható típus…. De egy új autónál ezt nem nagyon lehet megtenni….
És mennyit költesz majd kötelező szervizekre az újnál ? Ezt valahogy kihagytad. Pedig 3-5 évig oda kell hordjad a garancia miatt. Az meg sztem megvan 30-40e átlagban/alkalom. Ez mondjuk 5 év alatt 150e. És újnál is bejöhet nem várt meghibásodás. A 4 éves autódon is kellhet féket cserélni(km függő). Ahogy vezérlést is(km függő).
Én vettem egy swiftet 350-ért és eddig csak olajat kellett benne cserélni, ami márkaszervizben 12 ezerből kijön.. 😀 Elnézést, de szerintem nincs olyan újautó amin ne buknék többet.. 😀
Én is így gondoltam sokáig, aztán mindkét oldalon belegázolt az élet. Volt új autóm amire többet költöttem 2 évig, mint amennyiért vettem mellé egy másikat amivel naprakészen közlekedni is tudok, pedig az 11 éves volt akkor… Sajnos autótémában sem lehet általánosítani, ami száz emberre igaz, az ötvennél lehet teljesen más. Mondjuk új autóban ettől függetlenül több esély van elkerülni a szervizeket az biztos:D
Egy hónapja vettem meg életem első új autáját 24 évesen.
DE számoljunk.
Új autó mondjuk 3000000.-
5 évesen használtan 1400000.-
Szumma= 1600000.-
Új: mész használod tankolod oljat cserélsz 150000ig semmi baja.
5éves: már 150000 km-rel megveszed. átiratod, nagyszerviz(szijak szűrők vizpumpa stb.) használod egy évet v másfelet. 180000km kipufogo rendszer futomű stb és amikor a végére érsz még van egy kis időd használni is. ideális esetben csak 300e ft-ot költöttél rá, olajcserén kivül. ha van egy kis eszed 10 évesen eladod 500000ért.
10 év alatt igy elhasználsz kettőt.
buksz kb 1200000.-t x2 2400000.-
újnál buksz 2800000.-
400000 differencia 10 év alatt 😀
Akkor ha az ötévesnél szerencséd van és csak a tervezett karbantartások vannak.
Ha kifogsz egy széthajtott példányt. akkor meg drágábbra jössz ki.
ennyit a használtakról.
És akkor még nem is beszéltünk a kényelemről stb
Illetve az érzésről hogy te vagy az első tulaj egy 0km es autóban
Hülye egy egész nép??? Azt kétlem….. DE gondoljunk csak bele, aki újabb autót vesz az úgy gondolja ,hogy tud fejlődni és megtudja fizetni a 10 literes fogyasztást és az alkatrész árakat…. De nézzük azokat akik oda autóznak ahová nagyon muszáj, illetve gazdaságosabban kijönnek az autóval mint tömegközlekedéssel. Ők azok akik anno vettek egy új vagy pár éves autót és napjainkba meg azért harcolnak ,hogy műszaki legyen rajt meg kétszer teletankolják havonta…. Ők keresnék az olcsó autót ,de sokan közülük inkább eladják és ezért nem hoznak be kis egyszerű autóból annyit mint a Német prémiumabb márkákból…..
Én meg azt nem értem hogy a köpködők miért nem pl. ehhez a 2 cikkhez írnak?
[url]http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/murva_jo_toyota_epul_aszfaltra_is-11218[/url]
[url]http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/audi_s_rs_bmw_m_merci_amg_hyundai_n-11404[/url]
Egyébként nekem az eddigi legmegrázóbb élményem az volt, amikor egy (régebbi) swiftes bácsika magyarázta nekem, hogy az ő autója elől-hátul kényelmesebb mint egy B Vectra (GYÁÁÁÁ). Num. 2 pedig az a toyotás bácsika, aki saját bevallása szerint olyan megbízható autót vezet amiben még olajat sem kell cserélni – remélem hogy csak viccelt.
Azt mondjuk mindenki tudja, hogy nem a gazdasági helyzetünket tükrözi ez a táblázat, de esetleg el lehetne gondolkozni azon is, hogy a többi márka (ami szerintetek ésszerűbb vétel lenne) miért nem tart itt? Ha olyan sok a hülye, akkor annyira miért nem, hogy azt is megvegyék?
Nem védek egy márkát sem, de akkor fordítsuk a köpködők felé a kérdést:D
Az igazi magyar „kivagyiság” szedi áldozatait megérdemeltem.
Alkatrész-kereskedők/járműjavítók örömére.
Jól lehet ebből élni…………
Igen csak beszédes a 2. táblázat. Szánalmas egy népség.
És a hülyék végül mindig szívnak 🙂 (a gatyájukat is ráköltik évek alatt..)
Nem sokat számit az állapot, se semmi , csak legyen bömös,vw,merci, hogy lehessen villantani a szomszéd,meg az ismerősök előtt 🙂
A használtautó piacon az A-osztályos Mercik uszkve 75-80%-a külföldről behozott, közel felük pedig az elmúlt 1-1,5 évben kapott vagy még nem kapott magyar okmányokat. Nevetséges, hogy egy csillag milyen könnyen el tudja csavarni az emberek fejét. Nem rossz autó persze, de nem mondannám kimagaslónak sem a kategóriájában… A Merci-szervizek dörzsölhetik a tenyerüket.