Mindegy, csak SUV legyen? Mutatjuk, mit kapsz kétmillió alatt!

Összegyűjtöttük a használtpiac legolcsóbb valódi szabadidő-autóit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

15 éve még teljesen más volt az új autók piaca, ám már akkor is jelen voltak a ma mindent letaroló és elnyomó SUV modellek. Ezek ma már fillérekért megkaphatók, ám sokan nem tudják, merre érdemes keresni: Mutatjuk a legolcsóbb használt szabadidő-autókat!

Magasan akarsz ülni, de nincs pénzed egy új autóra? Nem a tekintély számít, hanem az életérzés? Ma már igenis léteznek a használtpiacon olyan alternatívák, amelyek kétmillió forint alatt meg tudják adni egy valódi szabadidő-autó minden előnyét és hátrányát. Fontos megjegyezni, hogy itt most a nagyobb vasakról lesz szó, nem pedig a kis SUV-okról és crossoverekről, így a Toyota RAV4 által életre hívott, 15 évvel ezelőtt pedig többek közt a Nissan Qashqai modellel slágerré vált kategória sajnos kiesik a képből, ennél nagyobb modellekre vadászunk. Ám ettől még fontos az ésszerűség is, hiszen ha az egyik első szempont a jutányos vételár, akkor valószínűleg a karbantartási költség is számít majd. Éppen ezért ebben a gyűjteméényben nem szerepelnek sem prémiumautók, sem pedig 2007 előtti modellek. De akkor mi marad a listán? Mutatjuk!
Hirdetés

Kia Sorento

Az egyik legegyértelműbb választás Koreából keresni, hiszen a keleti márka az elsők közt lovagolta meg a szabadidő-autó hullámot a német prémiumok sikere után. Magas építésével, valódi terepképességeivel és tekintélyt parancsoló méreteivel nem véletlen, hogy sokaknak szimpatikus lehet, ám itt akad egy komoly csapda.

Az első generációs Sorento ugyanis létravázas, mint a pickupok és a valódi terepjárók.

Ez azt jelenti, hogy az autó karosszériája egy különálló alvázra van rászerelve, így jóval nehezebb és sokkal kevésbé agilis. Ráadásul ebben a korban már a rozsdásodásra is oda kell figyelni, ami ezzel a műszaki megoldással nem a karosszérián fontos elsősorban, hanem az autó alatt megbújó alvázon. Ennek ellenére, ha a puritánabb, terepjárósabb rugózással és a nagyobb tömeggel együtt tudsz élni, akkor jó választás lehet, hiszen megbízható, robusztus, erős és még az úttalan utaktól sem riad vissza. Ha kimondottan terepjárásra vagy vontatásra kell, akkor felépítése miatt a legjobb választás lesz erről a listáról, hátrányai pedig elsősorban a városban mutatkoznak meg. Motorok terén az itthon leggyakoribb 2,5 literes dízellel ajánlható, a többi erőforrás nagyköbcentis benzinesként egy ekkora karosszériában 12-15 litert is fogyaszthat városban, persze a dízel sem fogja beérni 9-10 liter alatt. Csomagtartója lehet még a másik hatalmas előnye bármi máshoz képest, ráadásul szó szerint, mert az említett raktér ugyanis 849 literes. Ha ragaszkodunk évjárat terén a 2007-es alsó határhoz, akkor jelenleg 5 Sorentóból választhatunk a használtautó.hu kínálatában kétmillió alatt, amelyek közül a legolcsóbbért is 1,8 milliót kérnek. Titkos tipp lehet azonban alább adni az évjáratból, hiszen a frissítés előtti példányok is nagyjából ugyanazt tudják nyújtani, úgy viszont 45 találat akad. Itt ugyan a motor csak 140 lóerős, ám már 1,4 millió környékén kapható hasonlóan korrekt, 2005-2006 körüli évjáratú Sorento.
Hirdetés

Hyundai Santa Fe

Ha nem szeretnél létravázas terepjárót, inkább egy szofisztikáltabb, városi és országúti használatra szánt, személyautószerűbb megoldásra vágysz, de szimpatikus a koreai technika, akkor sem kell csüggedned. A Hyundai Santa Fe ugyanis sohasem volt létraalvázas, már az első generációja is a Hyundai személyautó platformjára épült. A csavar az egészben, hogy mi most mégsem erről a modellről, hanem az utódjáról beszélünk, ami a második Sorentóval azonos műszakisággal, így az előbb bemutatott autónál egy jóval modernebb, kifinomultabb csomaggal szolgál. A Santa Fe generációváltása azonban néhány évvel korábbra tehető, így a régebbi változatot kizárja a legalább 2007-es évjárat. A már 2006-tól modernebb műszaki alapokkal kapható Santa Fe azonban kényelmesen belefér a keretbe, a 2009-ben bemutatott Sorentóból ez bőven kétmillió forint felett kezdődik. Az újabb formaterv alatt ráadásul modernebb, személyautósabb technika és lényegesen kisebb tömeg lapul, így a leggyakoribb 2,2 literes dízellel akár 2 literrel kevesebbet is fogyaszthatunk az első generációs Sorentóhoz képest. A beltér kényelme és az autó kezelhetősége is érezhető előrelépés, ráadásul a műszerfal dizájnja és összességében az extrák minőségérzete is jóval modernebb a Santa Fe fiatalabb alapjai miatt. Csomagtartója valamivel kisebb, 774 literes, ám ezt nem érezni.
Hirdetés
Ha a 2006-os modelleket is beleszámítjuk, akkor 9 találat esik be jelenleg 2 millió forint alá a Használtautó.hu kínálatában. A legolcsóbb működőképes, magyarországi, műszakis példányért 1,45 milliót kérnek, a képek és leírások alapján mindegyik autó korrekt állapotú, ám a futásteljesítményük 250 és 520 ezer kilométer között mozog.

Chevrolet Captiva

Sokan felejtik el a Chevrolet márkát, amióta kivonultak a hazai piacról, az amerikaiak és a koreaiak összefogása azonban sok érdekes "büdzséautóval" örvendezteti meg a használtautó-vásárlókat. Bár a márka hírnevét beárnyékolja, hogy a katasztrofális színvonalú Daewoo modellek átemblémázásával kezdte meg az európai pályafutását, a későbbi években már korrekt GM termékeket árultak, amelyek a használtpiacon szürreálisan olcsók, főleg a tudásukhoz képest.

A Captiva például a Cruze és Orlando modellekkel együtt már kényelmesen hozza a korabeli Opelek műszaki színvonalát.

Éppen ezért nem szabad szó nélkül hagyni, hogy a Captiva méretek és kényelmi színvonal terén is felveszi a versenyt az előző két koreai modellel. Csomagtartója azonban jóval kisebb a korábban említett vetélytársak puttonyánál, papíron mindösszesen 465 literes. Motorok terén 2,4 literes benzines és a 2,0 literes dízel erőforrással találjuk meg a piacon, amelyek közül az utóbbi a legtakarékosabb az összes itt felsorolt modell közül, ám egyben a legrosszabb hírnevű is. A 2,4 literes benzines azonban nem csak többet eszik, de hasonlóan problémás is lehet, itt az olajfogyasztásra kell elsősorban figyelni, míg a jóval gyakoribb dízelnél az üzemanyagrendszer meghibásodása szokott fejtörést okozni. Mindkettő lehet zsebbenyúlós tétel, így érdemes vásárlás előtt céltudatosan átvizsgáltatni az autót és meggyőződni az állapotáról. Captivát továbbá kizárólag kézi váltóval szabad venni, az automata ugyanis hajlamos a túlmelegedésre, így rengeteg drága javítástól kímélheti meg magát, aki hajlandó manuálisan kapcsolgatni. Ajánlott továbbá a hajtástól függetlenül odafigyelni az elektromos berendezésekre, és ahol látható, ott a kábelköteg, illetve a biztosítéktáblák állapotát ellenőrizni. Mindezek ellenére lehetséges jó állapotút kifogni a modellből, elvetni semmiképp sem érdemes, ha olcsó SUV vásárlása a cél. Jelenleg 12 működőképes, érvényes műszaki vizsgás példányt hirdetnek a Használtautó.hu oldalán a kijelölt kétmilliós határ alatt, amelyekből a legolcsóbb 1,6 millióba kerül. A felső határhoz közelítve akár mindösszesen 180 ezer kilométert futott, a képek alapján kimondottan jó állapotúnak tűnő autókat is találhatunk.

Opel Antara

Ha inkább elkerülnéd a Chevrolet márkát, akkor érdemes tudnod, hogy az Opel Antara műszakilag lényegében azonos a Captivával. A dizájnon kívül a legfontosabb különbség, hogy ez egy kizárólag ötülésesként árult változat, mindösszesen 370 literes csomagtartóval, amelyet Európában Opel, Amerikában Saturn, a Távol-Keleten pedig Daewooo logóval forgalmaztak. A Captiva és az Antara ugyanazon a gyártósoron készült, azonos motorokkal, lényegében azonos hibalehetőségekkel. Így amennyiben az előző bekezdést a Chevrolet logó miatt gondolkodás nélkül áttekerted, érdemes visszanézned a hibalehetőségek és általános jellemzők miatt. Ugyanezen okból kifolyólag kínálat és árak terén is hasonló a helyzet, 1,6 és 2 millió forint között 10 találatot dob fel a használtautó.hu keresője.
Hirdetés

Mazda CX-7

A csapat kakukktojása a Mazda CX-7, amely formailag és méretben is eltér a fent felsorolt modellektől, ám komoly hiba lett volna lehagyni a listáról. A CX-7 ugyan egyértelműen SUV, de rengeteg egyterűs elemmel bolondították meg. A hátsó futóművén például a Mazda 5, az első felfüggesztésén pedig a Mazda MPV modellel osztozik, mindkettő egyterű. A Mazda CX-7 szélesebb és hosszabb, de alacsonyabb, áramvonalasabb és összességében sportosabb az eddig bemutatott modelleknél. Ezzel természetesen közel sem hozza annyira klasszikusan a SUV formát, de lényegesen nagyobb az utastere és egy jóval magasabb minőségi színvonalat képvisel. Motorok terén a leggyakoribb a hazai kínálatban a 2,3 literes benzinmotor, amely a Mazda3 MPS és Mazda6 MPS sportmodellekből lehet ismerős. 260 lóerejével a legerősebb és legmodernebb ebből a mezőnyből, ráadásul kellő odafigyeléssel és ésszerű használattal még a megbízhatósága is a sor elejére helyezi. A 2,2 literes dízelből 2 millió forint alatt jelenleg csak motorhibásat árulnak, ezzel az erőforrással jóval drágább a CX-7. Komoly probléma viszont a benzinessel a fogyasztása, ami 13-15 liter is lehet városban, de országúti körülmények közt is nehéz 9 liter alá levinni. Összkerékhajtással terepen sem rossz, ám még mindig nem éri utol az alvázas Sorentót. A Használtautó.hu találatait böngészve 2 millió forintig mindösszesen 5 Magyarországi, műszakis példány bukkan fel 1,4 millió forintról indulva. A legolcsóbb eladó CX-7 is korrekt állapotúnak tűnik, ám itt a 400 ezer kilométer feletti óraállás lejjebb nyomja a vételárat, de a bűvös kétmillióhoz közeledve már 200 ezer kilométer alatti futásteljesítménnyel is találkozhatunk. Ez egy öreg Mazda, így mindenképp oda kell figyelni vásárláskor a rozsdára, ám még 15 évesen sem kizárt kifogni egy szép állapotút belőle. Az alábbi táblázatban összegyűjtöttük a felsorolt modellek adatait, hogy könnyebben összehasonlíthatóak legyenek.
A fenti SUV modellek fontosabb adatai
Típus Kia Sorento Hyundai Santa Fe Chevrolet Captiva Opel Antara Mazda CX-7
Hosszúság (mm) 4590 4681 4635 4575 4675
Tengelytáv (mm) 2710 2700 2705 2707 2750
Szélesség (mm) 1865 1872 1870 1850 1872
Magasság (mm) 1730 1646 1755 1707 1645
Saját tömeg (kg) 1960 1823 1790 1805 1782
Össztömeg (kg) 2640 2520 2505 2225 2301
Csomagtartó (l) 849 774 465 370 455
Leggyakoribb motor 2.5 CRDi 2.2 CRDi 2.0 D 2.0 CDTi 2.3i
Lökettérfogat (cm3) 2497 2188 1991 1991 2260
Teljesítmény (LE) 170 150 150 150 260
Nyomaték (Nm) 400 335 320 320 380
Várható fogyasztás 10 8 9 9 14
Gyorsulás (mp) 12,4 11,6 12,2 12,2 7,9
Végsebesség (km/h) 180 179 180 180 210

Hirdetés
Ne feledjük, ezek az autók az olcsóbb, nem prémium SUV kategória első fecskéi, ha úgy tetszik úttörői voltak. 15 évvel ezelőtt még éppenhogy kezdett divatba jönni a megemelt futómű és a terepjárós küllem, senki sem gondolta, hogy 2023-ban már a városi miniautókból is crossovert kell majd csinálni, hogy eladhatóak legyenek. Sajnos a kétmillió forint egyértelműen a SUV kategória legalja, ám egyáltalán nincs veszve minden remény, ha ennyiből egy jó autót szeretnél kifogni. Nyilván megvannak a felsorolt modellek kompromisszumai, ám ez rengeteg újabb, drágább és nevesebb típus esetében sincs másképp. A SUV-ok ugyanis látszólag nem igazán változnak: a legtöbben ma is a megemelt futómű, a magasabb üléspozíció és a nagy csomagtartó miatt veszik őket, ezen a téren pedig a fenti, olcsó alternatíváknak sincs semmi szégyellnivalójuk, főleg nem ennyiért.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2023.02.16. at 10:21
      Permalink

      A Caliber nem szabadidő-autó, nem SUV és nem is crossover. Az egy sima Golf-kategóriás kompakt, anno, amikor a Dodge kijött vele, hangsúlyozták is, hogy a Golf ellen küldik csatába. A Wikipedia is “compact hatchback”-nek írja.

    • 2023.02.17. at 11:33
      Permalink

      Szerintem a cikkben a szerző csak azokat az autókat szerepeltette, amelyikek kaphatók voltak itthon. Nem tudom, hogy a Dodge kapható volt-e itthon, én nem emlékszem rá, hogy valaha is lett volna Dodge márkakereskedés. Vagy ha volt is, akkor nagyon kevés.

      • 2023.02.17. at 13:15
        Permalink

        Volt Dodge kb. a pénzügyi válságig. Utána jött az FCA korszak, abból a Dodge Journey volna idevaló mint titkos tipp, az Fiat Freemont néven futott Európában.

        • 2023.02.17. at 19:24
          Permalink

          A cikk alapján, nem csoda, hogy nem hagyott mély nyomokat, és hamar meg is bukott Európában. Ritkán lehet új autóról ennyi negatívumot olvasni egy cikkben, mint ebben a 2006-os írásban: “Gusztustalan, igénytelen anyagok, formák amerre nézünk, ahova nyúlunk….. higgyék el, rémes. ……….. ilyen gusztustalan szellőzőrostélyok nincsenek más autóban. A klímakonzol szánalmas…… Az ajtókárpitok, a műszerfal, középkonzol, a kesztyűtartó: brrr!”

          • 2023.02.18. at 12:43
            Permalink

            Ahogy a Golf is megbukott Amerikában – pedig arról az a hír járja, hogy ufók tervezik és gyártják, a “hiba” szó kósza felemlegetése is már szinte bűncselekmény egy Golfnál. De nem megyek jobban bele, régóta tudom, hogy nem erősséged az érmének mind a két oldalát szemügyre venni 😀

          • 2023.02.18. at 23:18
            Permalink

            Valamit nagyon elnéztél. Egyrészt nem értem, hogy kerül ide a Golf, ami egy kompakt autó, és nem sok köze van a cikkben szereplő 15 év körüli SUV-okhoz. Másrészt éppen te hivatkoztál egy olyan cikkre, amiben nagyon kemény kritikát kapott a Dodge Caliber. Én csak idéztem a cikkből. És következtettem, hogy talán éppen a minőség miatt nagyon hamar megbuktak Európában, éppen olyan kudarc volt, mint szinte az össze amerikai kísérlet.
            Nyilván lehet érzelmi alapon is közelíteni a kérdést, én tényszerűen próbáltam.

  • 2023.02.16. at 13:20
    Permalink

    Maxi respect a cikkírónak amiért be merte vállalni ezt az ellentmondásos témát, de akkor én meg leszek a károgó varjú aki azt harsogja, hogy egyszerűen el kell fogadni, hogy ezek az SUV-k 5-8 évvel hamarabb lesznek gtk.-sak, mint egy középkategóriás autó. A CX-7-re egy szett gumi 200 ezer forint és kétlem, hogy 2 millió alatt olyat árulnának amin nem csere érettek, mert 30-40.000 km-nél többet nem nagyon bírnak (ha kereskedő akkor ő biztos valami tengelyenként eltérő kínai gumira fogja ráhúzni, hogy azok újak). Egy pár lengéscsillapító szintén benne lehet ennyiben, de egy felújított generátor, féktárcsák vagy hűtőradiátor csere szintén 100 ezres tétel (az autó értékének 5%+-a). S akkor tényleg csak olyan alkatrészeket vettünk számba ami az autó üzembentartósához feltétlenül szükséges, s elfogadtuk, hogy esztétikára vagy kényelmi extrákra ilyen korú autón már úgy sem költ a tulajdonos.
    Szóval ezeket az SUV-kat én csak olyan vásárlóközönségnek tudom elképzelni, akik keveset mennek az autóval (évi 3-5 ezer kilométer), kvázi hobbi céllal, mert őt nem fogja sem az üzemanyag, sem a szervizelés díja annyira zavarni. Meg esetleg nem is az utcán tárolja a kocsit, mert a katalizátor tolvajok meghálálják, hogy a magas hasmagassághoz nem kell krokodil emelő, elég csak bebújni alá.
    De mondjuk afféle horgászautóként nem tudnak működni, mert a Kangoo/Dobló/Caddy kategóriát egyterűként és haszonjárműként is feleennyiért dobják az ember után és azoknak tényleg olcsó az üzemeltetése. Vagy ha azon fintorog valaki, hogy azok túl prosztók akkor meg bánja kánya, legyen egy öreg X5-ös, Freelander vagy Lexus RX – ha úgy is a garázsban vagy udvaron parkol az év nagy részében akkor állásban nehezebben tud elromlani.
    Ellenben lakókocsi vagy utánfutó húzásra sem azokat, sem ezeket nem venném már ilyen idős korban, mert vontatmánnyal lerobbanni szívás a négyzeten, szóval még mindig az a bajom, hogy nem látom azt a használtautó vásárló kasztot, aki fel fogja szívni ezt a – hamarosan – rengeteg 15+ éves SUV-t. A Sorento vagy Santa Fe talán elmehet a vidéki nyugdíjasoknak akik mondjuk a Grand Vitarákat meg RAV4-eket is megveszik, de ez nagyon költségtudatos és szűk vásárlóréteg ahhoz, hogy mondjuk a drágább GM vagy Mazda opció legyen számukra. Az ebbe az ársávba hamarosan becsúszó Mitsubishi Outlanderekről, Subaru Foresterekről vagy Ssangyongokról nem is szólva. Ezek a járgányok tömegével fogják elárasztani a bontókat, ha nem esik be az olaj ára 50 $ alá (s az az érzésem, hogy nem fog).

  • 2023.02.17. at 11:28
    Permalink

    Jó kis cikk, jók az összehasonlítások. Amit én még mindenképpen belevettem volna, az a korabeli Ssangyong Kyron. Ezek is 2 millió Ft alatt kaphatók, igaz nincs belőle túl bőséges kínálat, jelenleg összesen 6 db szerepel a hahun. Annak idején egy ismerős vállalkozó vett ilyet újonnan, akkor nagyon szép volt, bár szerintem belül nem öregszik szépen és a formája is megosztó. A kapható példányok külsőre viszont általában nagyon szép állapotban vannak. Az azonban biztos, hogy a Ssangyong kifejezetten négykerekes, terepes specialista. Ami még kifejezetten előnye ennek a márkának, az az, hogy akkoriban a Mercedessel működtek együtt, így a motorok egy az egyben ugyanazok, mint az egykori (vagy korábbi) Mercikben. Ismerősöm is éppen ezért vette meg, mert megkapta a Merci technikát sokkal olcsóbban.

  • 2023.02.19. at 11:50
    Permalink

    @nick: A fene abba a süket fejedbe… A Golf úgy kerül ide, hogy a kolléga hiányolta a cikkből a Calibert – én arra leírtam, hogy ez nem véletlen, ugyanis az egy kompakt. És ha kompakt, akkor Golf-ellenfél.

    NEM MINŐSÉG MIATT BUKTAK MEG EURÓPÁBAN, HANEM A MINŐSÉGÉRZET(!!!) MIATT. A Golf is egy kalap xar, csak mindig kínosan ügyelt rá a gyár, hogy ami szem előtt van, az kifogástalanra legyen megcsinálva. Ennek a minőséghez semmi, de semmi köze. A látszatát akarják rád melegíteni. Amerikára nem tudták.

    Az európai autókat odaát ugyanúgy xarozzák és kiröhögik, már amelyiket kapni lehet, mert pl. az agyonszopkodott Renault-dat ott nem árulják. Ha megnézed az amerikai újautó-eladási listát, az első 10-ben nem találsz európai márkát. Nagy “sikersztori”, mi? 😀 Megint az érem másik oldala, ami neked fekete/láthatatlan, én viszont szeretem megskubizni…

    • 2023.02.19. at 19:45
      Permalink

      Annyi marhaságot írtál ide hogy ezt nehéz szótlanul hagyni.
      Alighanem sosem láttál még VW-t közelről. A német autós újságíróknak külön kifejezéseik vannak a meglehetősen spártai VW belsők kimentésére.
      A Mercedes és a BMW konkrétan piacvezetők prémiumgyártók között. És nemcsak az USÁ-ban, de Japánban, Koreában (vagy ahol véletlenül épp nem ott is csak a meglehetősen nacionalista piacok hazai márkái léptek eléjük ) és még sorolhatnám.
      A VW európai modellpalettával bír, ami jól fut Ázsiában is, de az USA piacára másfajta modellek kellenek.

      • 2023.02.20. at 11:11
        Permalink

        Japánban nem olyan régóta van ám Lexus, te ócska hazug x..házi, de terelj csak nyugodtan. Genesis mióta létezik? Tudom, te úgy működsz, hogy megalakul egy márka, és másnap már le kell tarolnia a piacot. Időt nem adunk neki, ha ezt nem tudja megcsinálni, akkor bele kell rúgni, temetni kell. A Genesisnek még a modellpalettája sem állt teljesen össze, de ez ne zavarjon.

        Kínában miért az európai fülnek totál ismeretlen típusneveket látok a jól fogyó típusok között, és miért nem a Polót, a Golfot vagy az európai(!!!) Passatot? Mert ott másfajta Passat fut. Valamiért az itteni nem jó oda. Amerikába sem.

        Mi a baj azzal, ha egy piac nacionalista? Ha valamire ezt rá lehet sütni, az pont a német, az olasz vagy a francia. A Fiat mellett ma már nem szól semmi, mégis a legkelendőbb márka a digóknál. De majd erre is kitalálsz valami Zöldike-féle gigabrutál faxságot.

    • 2023.02.19. at 21:04
      Permalink

      Sajnos nagyon nem vagy képben a témában. Az amerikai autók meg sem közelítik minőségben az európai gyártókat. Azt nem teljesen értem, hogy mi a különbség a minőség és a minőségérzet között. Ezek általában egyenes arányban állnak egymással. Ha beülsz egy amiraki autóba, akkor gyenge olcsó műanyagok, rossz tapintású műbőr, stb, vesznek körül. Rossz az érzet, mert rossza a minőség. Amerikában azért veszik a helyi gyártású autókat, mert vannak annyira lokálpatrióták. Másrészt pedig más szokások alakultak ki. Minden családban van egy pick-up (általában Ford F-150), míg nálunk ezek csak egy nagyon szűk szegmens munkaautói (mezőgazdaság, építőipar stb.), de ők is leginkább azért veszik, hogy az ÁFÁ-t visszaigényeljék.
      Sok európai gyártó nincs ott Amerikában, mint ahogy a legtöbb amerikai sincs itt Európában. Azért aki megteheti, ott Mercivel, Audival, BMW-vel jár. És sok a japán, koreai márka is. Nagybátyám többször is éveket dolgozott az USA-ban, de mindig japán kocsija volt. Volt osztálytársam lassan 30 kint él. Osztálytalálkozón kérdeztük tőle, hogy: Milyen kocsid van, amerikai? – Dehogyis, magyar! – Miiii? Suzuki? – Nem! Merci CLA! -Miért nem amerikai autód van? – Mert azok szarok! – Akkor ki veszi meg? -Akinek nincs pénze!
      Mondja ezt egy 30 éve USA-ban élő mérnök.
      Aztán van egy másik ismerősöm, szintén mérnök, aki 35 éve foglalkozik autókkal, ebben az iparágban is dolgozott sokáig. 3-4 éve említette, hogy elektromos autó vásárlásán gondolkodik. Kérdezem tőle, hogy Teslát szeretnél? Erre majdnem rámförmedt, hogy: Dehogyis! Ültél te már Teslában? Igénytelen amerikai szar!
      Szóval nem érdemes vitát nyitni az európai vs. amerikai autók témában. Bár kétségtelen, hogy az utóbbi időben azért sokat fejlődtek az USA-ban is minőségben.

      • 2023.02.20. at 11:03
        Permalink

        Figyu, sokan használták már ki, hogy a neten név és arc nélkül mindenféléket lehet vég nélkül, pofátlanul hazudozni, ezért egyrészt én ezt nem vagyok köteles elhinni, másrészt meg két Amerikával kötődésben álló ember véleménye a büdös életben nem lesz mérvadó, ha egy 330 milliós országot nézünk. Valahogy a Tesla mégiscsak Amerika kedvenc prémiummárkája lett, mert sokan mások meg beleültek, és megnyerte a tetszésüket. Csak ilyenekkel te nem vagy kapcsolatban, vagy ha igen, arcátlan módon elhallgatod az ő véleményüket, csak hogy kialakíts egy dilettáns, b*rom véleménybuborékot, amit aztán rá akarsz erőltetni másokra is.

        Ha van időd a sok naplopás közepette, csapd fel a YT-ot, és nézz olyan videókat, ahol Mercik, BMW-k, Audik, VW-ek minőségén élcelődnek az amerikaiak, és olvass a kommentmezőbe: nem lesz ritka a fröcsögés, a csalódottság olyanoktól, akik bedőltek a szépen futó varrásnak meg a csicsának, csak aztán az autó többet áll, mint megy. A “disposable” szót feltűnően sokan említik, a jelentését majd leszel szíves megnézni.

        Dühítő, hogy nagy arroganciával osztod az észt, közben meg neked a minőség meg annak az érzete tök ugyanaz :DDD Egyél akkor sok xart, amit aranypapírba csomagoltak. Végül is csak a csomagolás a lényeg, nem az, ami benne van… Nem magyarázom tovább, mert Móricka feltette a kezét, hogy érti, te meg még mindig tanácstalanul vakarod a fejed…

  • 2023.06.29. at 10:06
    Permalink

    Üdv mindenkinek !
    Mindegy melyiket nézed ki megvásárolni mert a kötelező biztositast közel a háromszorosára a sulyadot pedig a duplájára tervezi emelni az allambacsi.A karosanyag kibocsátási érték torveny határozatot is hamarosan bevezetik! Nyugat európában már ezért szórják ki az EU alatt az autókat. Nem marad más csak a bérlés tartos bérlet és az operatív lízing konstrukció. Luxus lesz még a minden napi autózás is. Szomorú ami itthon van. A szerviz költséggel is holibiris költséggel kell számolni egy régi utonak. Pl. Autómata valtos típusnal legyen felre téve 500 e. ha történik valami. Na ez az amit nem tud már sok ember megengedni. A nagy vasak a kereskedésben allnak vagy a szervizekben. Hiába írtam le százszor ,hogy bevizsgalas nélkül ne vegyél meg kerékpárt sem. Hiába minden. Infiniti fx típusa ki lett hagyva. Nagyon jó autó de magyarországi árakhoz üzemeltetni meg gázzal is meggondolando. Sokan nem ismerik. Sajnos már nincs jó 2 M alatt. Közel 12 őt néztem meg próbáltam ki. Minden eladás az autó meghibasodasa holibiris alkatrész vagy a múlt élete miatt történt. A Mazda cx7 sincs 3 M alatt már ami jó. Skoda yeti is pár éve még 2 millió körül volt. Mára ez is nevetseges áron van. Hyundai és a Kia suvok garancia után hozzák ki a hibákat. Kivéve aki rendes gazdája az autójának és időben szervizeli. Szóval ha nincs miből és elég fizetés felejtős az amerikai érzes. 3 – 3.5 M Ft alatt jó suv ami megbízható mára már nincs. Szép nyarat mindenkinek.

  • 2023.06.29. at 10:10
    Permalink

    Sorry javítás. Eu 5 alatt van az autó szórás nyugat európai országokban már. Kivétel az OT vagy restauralt német TUV Adac által vizsgák. Közel 10-15 e euró.

Vélemény, hozzászólás?