Milyen válság? 2012-ben is növelte eladásait a Rolls-Royce
Sorozatban harmadik rekordévét zárta a Rolls-Royce
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hiába szenved az autóipar, hiába szűkülnek a piacok, a 200 000 eurónál drágább autókra nagyobb az igény, mint valaha.
Válság? Milyen válság? - kérdezhetik elkerekedett szemekkel a Rolls-Royce Motor Cars dolgozói, hiszen 2012-ben, immár sorozatban harmadszor, rekord eladásokat produkált a német kézben levő brit luxusmárka. Összesen 3575 autót adtak el tavaly, ami rekord a vállalat 108 éves történetében, ráadásul ezt egy olyan időszakban sikerült elérniük, amikor több, az eladásokat nehezítő kihívással is szembe kellett nézniük. Politikai csatározások, általános bizonytalanság, gyárbővítés, a Phantom II sorozat beindítása nehezítette a sussexi cég életét, de az eredmények azt mutatják, hogy a 200 000 euró feletti vételárú kategória vásárlóit egyáltalán nem rendítették meg ezek a dolgok.
Ráadásul világszerte növekedést tudtak felmutatni, továbbra is az Egyesült Államokban és Kínában értékesítik a legtöbb autót, de jelentős, 26%-os növekedést regisztráltak a Közel-Keleten, 21%-ot az amúgy erősen gyengélkedő Európában, és 18%-ot az ázsiai-csendes óceáni régióban. Rekorderedményről számolt be a tavalyhoz képest 63%-kal bővült Szaúd-Arábia és a 15%-nyit hízó Németország is. Új piacokra is betört a cég tavaly, immár több mint 40 országban több mint 100 kereskedéssel várja szupergazdag ügyfeleit.
A Rolls-Royce továbbra is csak két modellel - Phantom és Ghost - és azok változataival kényezteti vásárlóit, de mivel minden igényt kielégítenek, ezért továbbra sincs két ugyanolyan autójuk. A Bespoke elnevezésű, egyedi megoldásokat kínáló gyári programjuk is rekordokkal zárta az évet, a gyárat elhagyó Phantomok 95%-a, a Ghostok 73%-a tartalmazott valamilyen Bespoke kiegészítést. Jól fogytak a limitált szériák is, mint a Phantom Coupé Aviator, a Phantom Art Deco, vagy épp az Ezeregy éjszaka tematikájú Ghost. A vállalat idén ünnepli a goodwoodi gyár megnyitásának 10. évfordulóját, az első Phantomot 2003. január 1-én éjfél után 1 perccel adták át tulajdonosának. Az évforduló során jelentős gyárbővítés várható Goodwoodban, amit az egyedi Phantom és Ghost modellek iránt világszerte növekvő kereslete indokol.
Nem, mert nem is akarok, de ez már itt személyeskedés.
Ez igen, Buddha, Jézus és lehet, hogy még Gyuribá is a kocsmából fejet hajtana előtted… ennél nagyobb közhelyre nem futotta? De szerintem ne aggódj emiatt ahogy elnézlek, 20 év múlva se ülsz át egy Ford Focusba nem hogy egy Rolls Royce-ba :D.
Pontosan ezért nem meglepő, hogy ebből a kategóriából több fogy. Akinek van egy valag pénze nem toyota priust fog venni… Aki pedig ezt veszi az olcsóbb helyett releváns, hogy nem “fapadosként”. A válság alatt aki tervezte az új autót hosszú évek után valószínűleg letett róla, aki vett is valószínűleg nem luxust , nos aki meg ilyent vett annak se előtte se akkor se most nincs válság 😉
Hosszú téma a válság és sok tényezőből áll össze. Végeredménye: gazdagok még gazdagabbak, a szegények meg még szegényebbek lettek globálisan nézve az egész világon.