Milyen válság? 2012-ben is növelte eladásait a Rolls-Royce

Sorozatban harmadik rekordévét zárta a Rolls-Royce

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hiába szenved az autóipar, hiába szűkülnek a piacok, a 200 000 eurónál drágább autókra nagyobb az igény, mint valaha.


Válság? Milyen válság? - kérdezhetik elkerekedett szemekkel a Rolls-Royce Motor Cars dolgozói, hiszen 2012-ben, immár sorozatban harmadszor, rekord eladásokat produkált a német kézben levő brit luxusmárka. Összesen 3575 autót adtak el tavaly, ami rekord a vállalat 108 éves történetében, ráadásul ezt egy olyan időszakban sikerült elérniük, amikor több, az eladásokat nehezítő kihívással is szembe kellett nézniük. Politikai csatározások, általános bizonytalanság, gyárbővítés, a Phantom II sorozat beindítása nehezítette a sussexi cég életét, de az eredmények azt mutatják, hogy a 200 000 euró feletti vételárú kategória vásárlóit egyáltalán nem rendítették meg ezek a dolgok.
Hirdetés
Ráadásul világszerte növekedést tudtak felmutatni, továbbra is az Egyesült Államokban és Kínában értékesítik a legtöbb autót, de jelentős, 26%-os növekedést regisztráltak a Közel-Keleten, 21%-ot az amúgy erősen gyengélkedő Európában, és 18%-ot az ázsiai-csendes óceáni régióban. Rekorderedményről számolt be a tavalyhoz képest 63%-kal bővült Szaúd-Arábia és a 15%-nyit hízó Németország is. Új piacokra is betört a cég tavaly, immár több mint 40 országban több mint 100 kereskedéssel várja szupergazdag ügyfeleit.
A Rolls-Royce továbbra is csak két modellel - Phantom és Ghost - és azok változataival kényezteti vásárlóit, de mivel minden igényt kielégítenek, ezért továbbra sincs két ugyanolyan autójuk. A Bespoke elnevezésű, egyedi megoldásokat kínáló gyári programjuk is rekordokkal zárta az évet, a gyárat elhagyó Phantomok 95%-a, a Ghostok 73%-a tartalmazott valamilyen Bespoke kiegészítést. Jól fogytak a limitált szériák is, mint a Phantom Coupé Aviator, a Phantom Art Deco, vagy épp az Ezeregy éjszaka tematikájú Ghost. A vállalat idén ünnepli a goodwoodi gyár megnyitásának 10. évfordulóját, az első Phantomot 2003. január 1-én éjfél után 1 perccel adták át tulajdonosának. Az évforduló során jelentős gyárbővítés várható Goodwoodban, amit az egyedi Phantom és Ghost modellek iránt világszerte növekvő kereslete indokol.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 08:55
    Permalink

    Ez igen, Buddha, Jézus és lehet, hogy még Gyuribá is a kocsmából fejet hajtana előtted… ennél nagyobb közhelyre nem futotta? De szerintem ne aggódj emiatt ahogy elnézlek, 20 év múlva se ülsz át egy Ford Focusba nem hogy egy Rolls Royce-ba :D.

  • 2017.10.30. at 08:55
    Permalink

    Pontosan ezért nem meglepő, hogy ebből a kategóriából több fogy. Akinek van egy valag pénze nem toyota priust fog venni… Aki pedig ezt veszi az olcsóbb helyett releváns, hogy nem “fapadosként”. A válság alatt aki tervezte az új autót hosszú évek után valószínűleg letett róla, aki vett is valószínűleg nem luxust , nos aki meg ilyent vett annak se előtte se akkor se most nincs válság 😉

  • 2017.10.30. at 08:55
    Permalink

    Hosszú téma a válság és sok tényezőből áll össze. Végeredménye: gazdagok még gazdagabbak, a szegények meg még szegényebbek lettek globálisan nézve az egész világon.

Vélemény, hozzászólás?