Milyen útfejlesztésekre számíthatunk jövőre?
Új hidak, bővülő gyorsforgalmi utak, átalakuló Budapest? Körülnéztünk a tervek között!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csak úgy repkednek a tíz- meg a százmilliárdok az útépítésekkel kapcsolatban, úgyhogy nézzük meg, milyen útfejlesztések következnek az előttünk álló években!
Három egymást követő évben is 100 kilométer feletti hosszúságban nőtt az úthálózat (kép: NIF Zrt.)
Tovább épül az M76-os út (kép: NIF Zrt.)
A 28 kilométeres szakaszon belül ráadásul a ZalaZone tesztpályához kapcsolódó, nagysebességű közúti tesztek végrehajtására alkalmas szakaszt is kialakítanak majd.
Továbbá befejezik az M6 autópályát a Bóly és Ivándárda közötti szakasz megépítésével, négysávúra szélesítik a 37-es főút Szerencs és Gesztely közötti szakaszát, illetve megépül a Sajószentpéter-Berente elkerülő út is.Több gyorsforgalmi utat kiszélesítenek (kép: NIF Zrt.)
Kiépül a horvát határig az M6-os autópálya (kép: NIF Zrt.)
Elkerülő utakkal tehermentesítenek több települést (kép: NIF Zrt.)
Óbudát és Újpestet is összekötnék egy új híddal (kép: NIF Zrt.)
Az előzetes hatástanulmányok szerint naponta 55 ezer autó halad majd át rajta, amellyel jelentősen tehermentesítheti a belváros túlzsúfolt hídjait, illetve csökkentheti az Üllői út forgalmát is 6 ezer gépjárművel.
Hiszen miután Csepelt átszeli, a pesti oldalon a tervek szerint az Illatos útba csatlakozik, ahonnan egészen az Üllői útig épül ki egy új körút. Erről hat nyomvonaltervet is készítettek már, ám nagy felháborodást váltott ki a környéken lakók körében a József Attila-Lakótelep és a Wekerletelep közötti, kiserdőnek nevezett zöldterület sorsa. Ezért születtek olyan tervek, hogy a Határ utat szélesítik ki, de olyan is, hogy a kiserdő alatti alagútban vezetik el a forgalmat. Bár kötöttpályás fejlesztés, de mindenképp hatással lesz az autóval közlekedőkre is a budai fonódó villamoshálózat új eleme. A BFK-nál a fák és az akadálymentes kerékpárutak és járdák érdekében finomhangolták az eredeti terveket. Az átépülő Déli összekötő vasúti híd új hídfője jóval tágasabb lesz, így az új terveket már ezt figyelembe véve készítették el. Az új villamosvonal a Szent Gellért térről a Műegyetem rakparton át éri el a Pázmány Péter sétányt, onnan pedig a Kopaszi gátat és az épülő új lakó- és irodai negyedet, majd a Budafoki útnál érkezik a végállomásra. A 2,8 kilométeres új sínpályából legalább 1,2 kilométer fűvel borított lesz. Sőt, az érintett újbudai terület zöldfelületei is megújulnak, „kerékpárral és gyalogosan is bejárható zöldfolyosó jön létre a Budaörsi úttól egészen a Dunáig” az ígéretek szerint.Tehermentesíti majd a belvárosi hidakat a Galvani híd (kép: BFK)
Új, „városiasabb” arculatot kapna a Bartók Béla út-Tétényi út csomópont, az átépítés után az ígéretek szerint javulni fog a kereszteződés gyalogos és kerékpáros átjárhatósága, a villamosperonok és a buszmegállók megközelítése.
A Hamzsabégi útról a vasúti töltés alatt jól megvilágított, kizárólag gyalogosok és kerékpárosok számára használható átjárókat is létesítenek majd. A Csonka János teret a jelenleginél sokkal zöldebbre tervezik, a töltés menti utakon pedig kettős fasor kialakítása várható. Ez a déli oldalon jellemzően a meglévő fasor kiegészítését jelenti, míg az északi oldalon új fák ültethetők, és természetesen a parkolás rendezett körülményeit is megteremtik majd.Folytatódik a budai fonódó villamos projekt (kép: BFK)
Erről hamarosan döntést kell hozni, hiszen 2021-ben komoly lezárások várhatók, mivel időszerűvé vált egy főnyomócső cseréje, illetve nagyobb vízvezetékfelújítások is a környéken.
Balogh Sámuel várostervező, a főpolgármester kabinetfőnöke úgy fogalmazott, minden készen áll, hogy kiírják a tendereket. Végül pedig a Lánchíd felújítása sem tűr már sok halasztást a fővárosban. Állítólag a Budapesti Közlekedési Központ folyamatosan végzi az ajánlatok értékelését, ám egyelőre csak annyit látunk, hogy parttalan pénzügyi vita folyik a kormány és a főváros vezetése között a híd és környezetének felújításáról, átalakításáról.Hamarosan döntés születik a pesti alsó rakpart sorsáról is (kép BFK)