Milyen újdonságokat hoz nekünk 2018? Megnéztük!

Új modellek 2018-ban - bőséggel lesznek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jövő héten Detroitban nyílik az év első autószalonja, azt pedig már most láthatjuk, hogy az idei év is bőségesen hoz új autómodelleket.


Sajátos körforgás az autópiac, illetve az egész autóipar. Sorra jönnek az érdekesebbnél érdekesebb tanulmányautók, amelyek alapján aztán első körben látjuk kémfotókon, maszkoltan a szériagyártásra érett modelleket. Aztán megmutatják őket teljes alakos fotókon, jön a nemzetközi menetpróba, a hazai bemutató és forgalmazás kezdete. Új az autó még akkor is, ha már a hazai bevezetésnél tartunk, de pláne új akkor, ha a nemzetközi debütálás következik. 2018 új autóit így nyilván a teljesség igénye nélkül tudjuk bemutatni, de természetesen körbenéztünk.
Hirdetés

Alfa Romeo - Új modellről az idei évre nincs hír az Alfától, de az állítólag a Nürburgring leggyorsabb SUV-jának számító Stelvio QV hozzánk is befut az ő 2,9 literes biturbó benzinesével és 510 lóerővel.
Audi - A Győrött hazánkban is gyártó német prémiummárka már december óta kínálja nálunk is új nagyágyúját, az A8-ast, lassan befut a friss A7 is, majd tavasszal várható az új A6 és a Q8 bemutatása is. Idén új Q3 is érkezik, ráadásul győri gyártással, ennek debütálása azonban csak ősszel várható, ahogyan az aktuális Volkswagen Polóra épülő második generációs A1-é is. Pletyka szintjén arról is van hír, hogy a Q2 2,0 literes, 300 lóerős turbómotorral, RSQ2-ként jelenhet meg.

BMW - Tavaly év végén futott be az X3 harmadik generációja, idén januárban pedig az i3S debütál. Előbbit már épp teszteljük, utóbbit másfél hét múlva személyesen is láthatjuk. Márciusban egyszerre lép piacra a világpiacon és hazánkban is az új M5, akkor érkezik a teljesen új X2 is, a nyár elején az i8 Roadster, az év végére pedig a minden eddiginél nagyobb SUV, az X7 is befut, persze a BMW-től megszokottan alighanem SAV (Sports Activity Vehicle) besorolással.
Citroën és DS - Most a C3 Aircross a főszereplő , de ismerjük már az új C4 Cactust is, ami elvesztette SUV-jellegét, így a C4-est váltja valójában - utóbbi hazai bemutatója áprilisban várható. Tavasszal, a Genfi Autószalonon debütál az Berlingo, ami a hazai piacra azonban csak ősszel fog befutni. Őszzel, a Párizsi Autószalonon debütál a C5 Aircross SUV, ami nálunk azonban csak jövő év elejétől lesz elérhető. A márkától teljesen különváló DS kínálatába ősszel érkezik meg a DS 7 Crossback, amit már új, különálló szalonból fognak kínálni.
Dacia - Jelenleg az új Duster január második felére időzített hazai bevezetése látható. Bár azt már a menetpróba óta tudjuk, hogy az alapmodell ára 2 990 000 forint marad, a részletes árlistára még két hetet várnunk kell. A márka ezen (legnépszerűbb modelljének új generációján) túl csak kisebb frissítéseket tartogat az évre.
Ford - Elsőként a már pórbált új EcoSport érkezik a hazai piacra, majd debütál a Fiesta emelet hasmagasságú és körbeműanyagozott Active verziója, ahogyan a sportos, ültetett ST is. Még az első félévben várható a frissített, V8-asként még tovább erősített Mustang, a többi újdonság viszont – egy kivételével – mind haszonjármű alapú. Jön az új Transit és Tourneo Custom, akár 8 fokozatú automata váltóval, utóbbi bekerül a szintén faceliftes Transit/Tourneo Connectbe is, továbbá még a Courier sorozat is megújul. A Ford nagy dobása, az új Focus az év vége felé, alighanem Párizsban debütál majd. Elsőként négy- és ötajtós karosszériával. A nyolcfokozatú automata váltó utóbbi kínálatába is bekerül.
Honda - Itt a friss Jazz, jön az új Civic dízele, de az még messze nem biztos, hogy az új CR-V is befut hozzánk. Pedig utóbbiból hibrid is lesz, 2,0 literes benzinessel és két. Méghozzá úgy, hogy az a dízel variánsokat is nyugdíjazni fogja.
Hyundai - Tavaly jött ugyebár az i30, előbb ötajtósként, majd kombiként is, az év végén debütált a Kona, idén pedig a szintén vagány és kecses, lejtőshátú ötajtós i30 Fastback változattal bővül a modellsor, már az első negyedévben. Márciusban jó eséllyel láthatjuk már a Genfi Autószalonon a frissített Tucsont, ami a nyár elejére fut majd be a hazai piacra - ugyanez várható az ugyancsak faceliftes i20-szal is. Genfben debütál a teljesen elektromos Kona is, melynek piacra lépéséről azonban egyelőre nincs információ. Idén továbbá teljesen új Santa Fe is debütál.
Infiniti - Változó löketű, változó sűrítésű turbós benzinmotorral érkezik a teljesen új QX50, ami a kompakt méretű prémium szabadidő-autók szegmensében próbál szerencsét.

Isuzu - A D-MAX egy apró ráncfelvarrást kap tavasszal, műszaki újítást azonban nem várhatunk. Igaz, nem is nagyon lenne miért hozzányúlni a japán platóshoz.
Jaguar - Az F-nél kisebb E-Pace után befut a teljesen elektromos I-Pace is, innentől kezdve pedig ember legyen majd a talpán, aki el tud igazodni az angol gyártó SUV-palettáján.
Kia - A Stonic után most a Stinger is fő újdonság, a CEED pedig immár aposztrófos írás nélkül lép harmadik generációjába. Bár a Niro elektromos verziója már megvan, a hazai piacra várhatóan csak 2019-ben fog megérkezni.
Lada - Tavasszal, előre láthatólag március végén a hazai piacon is megjelenik a tavaly debütált Vesta Kombi és Cross, addig pedig az ötajtós 4x4-nek örülhetünk, ezeken túl azonban más újdonságról nincs még információ.
Lexus - A zászlóshajó LS legújabb kiadása már december óta rendelhető, hamarosan megérkeznek az első példányok az országba. Várható továbbá GS F is, ráadásul turbómotorral.
Mazda - A Mazda nagy idei újdonsága a tavaly Los Angelesben szedánként már látott frissített Mazda6 lesz, de frissítést a Mazda2 és a CX-3 is kap, a tavaly debütált CX-5 palettáját csak egy modellévváltás frissíti, az MX-5 pedig Takumi néven kap egy limitált szériát.
Mercedes-Benz - Az új CLS-t már tavaly láthattuk, idén befut, hosszú-hosszú idők után érkezik az új G-osztály, esélyes továbbá egy frissítés a C-osztálynak is, meg persze jön a teljesen új Sprinter és az A-osztály, valamint a CLA következő generációja is.
Mitsubishi - A szebb napokat is látott márka ősi recept szerint abban a szegmensben erősít, amiben ma a legnagyobb a pezsgés. Igen, a szabadidő-autókéban. Már piacon van az Eclipse Cross, jön az új Outlander is.
Nissan - Már rendelhető a második generációs Leaf, amiből E-Plus verzió is várható, és ami akár részleges önvezetésre is képes. Idén várható továbbá a Juke második generációja, illetve annak tanulmánymodellje, a névhez hűen meghökkentő formával.
Opel - Tavaly elsütötte nagyágyúit az Opel, hiszen megérkezett az új Insignia, valamint jött a Crossland X és a Grandland X is. Az igazi ínyencségek azonban idén tavasszal jönnek, az Insignia GSi, ami elődjénél 12 másodperccel bizonyult gyorsabbnak a Nürburgringen. Ugyancsak ígéretes a Grandland X Ultimate változata, ami 177 lóerős 2,0 literes dízelt és 8 fokozatú automata váltót kap. Lesz még új Combo is, amit már tavasszal megmutatnak, azonban a piacra csak ősszel érkeznek meg. Ugyanakkor debütál a Corsa GSi is, amit 150 lovas 1,4 turbós benzinesével az OPC alá lőnek.
Peugeot - Úgy néz ki, nincs megállás a franciáknál, a 3008/5008 után idén tavasszal új Partner Tepee (személyautó) és Partner kishaszonjármű debütál, piacra azonban majd csak ősszel érkeznek, már az új 508-assal együtt.
Porsche - Az év végére még a teljesen új 911-es is befuthat, addig pedig egy Macan facelift várható: a harmadik generációs Cayenne formai jegyeit fogja megkapni a kisebbik Porsche SUV is.
Renault - Végre befut a Nissan Navara újabb alteregója, az Alaskan, de lesz itt Megane RS, Alpine A110 (önálló márka és modell) is. Ha minden jól megy, nálunk is elérhető lesz az elektromos Kangoo, az év második felében pedig érkezik a Kadjar második fázisa, ami a faceliftnél is szerényebb módosítást jelent.
SEAT - Januárban debütál az Arona, ami a SEAT kisautó alapú szabadidő-autója. A márka egyébként teljes mértékben ráhajt a népszerű SUV-szegmensre, s az év második felében hoz egy újabb, a jelenlegieknél nagyobb szabadidő-autót is, ami azonban már csak 2019-ben fog megérkezni a piacra.
Skoda - Most a Karoq a legfőbb újdonság, abból RS, a Kodiaqból pedig Laurin&Klement verzió várható idén. Továbbá a Rapid új generációjáról is hallottunk már, s a Kodiaqból már ismert Sportline és Scout verzió is várható a Karoqból is.
SSangYong - Tavaly év végén hozzánk is befutott az új Rexton (G4), hamarosan ki is próbáljuk. Egyéb újdonságot egyelőre nem árult el a márka, de őket ismerve az év során legalább tanulmány szintjén biztosan hoznak egy-két érdekességet.
Suzuki - A tavaly érkezett Swiftből idén hozzánk is befut a Sport verzió. Elődjénél kisebb, de már turbós, 1,4 literes, 140 lóerős benzinmotorral. Egyéb újdonságról egyelőre nem tudni, de a Suzukinak így is minden esélye megvan arra, hogy megőrizze hazai, piacvezető pozícióját a személyautók körében.
Toyota - Idén a Toyotánál is nyugodt év várható, néhány limitált szériával, de az év végén megismerhetjük majd a harmadik generációs Aurist, melynek hibridje minden bizonnyal a Prius IV-ben és a C-HR-ben alkalmazott rendszert, azaz a világ legjobb termikus hatásfokú benzinesét alkalmazza majd. Legalább ekkora várakozás övezi a Suprát, ami azonban nem biztos, hogy már idén debütál.
Volkswagen - Most a T-Roc az újdonság, de év végére állítólag a T-Cross is befuthat, jön továbbá még új Touareg és sportos, GTI up! is.
Volvo - Tavasszal, áprilistól T3, T4 és D3 motorokkal érkezik az XC40, nála a T3 a Volvo első háromhengeres motorja lesz, automata váltóval, ám utóbbi szállítása csak novemberben kezdődik majd. Érkezik az XC60 Polestar, valamint lesz az XC60-ból áprilistól D4 elsőkerékhajtású változat, míg az XC90 palettája ugyanekkor T5 benzines turbómotorral bővül. A távolabbi jövő még nem látható, de matekozás alapján számíthatunk a jelenleg legkorosabb modellnek számító S60/V60 széria új nemzedékére.
Egyelőre – nagyjából – ennyi ismert. Év közben nyilván számos egyéb újdonság debütál majd még, unatkozni biztosan nem fogunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

        • 2018.01.06. at 12:04
          Permalink

          Köszönöm. A Subaru meg gondolom, hanyagolja az európai kínálatot, ahogy már hosszú ideje. A Mini és a smart sincs a listában. Amiket felsoroltam, azért nincsenek benne, mert nem várható tőlük új modell az idei évre? Bár a Fiat kivételével egyik sem zavar sok vizet az itthoni autóséletet tekintve – legfeljebb csak az autórajongóknak, mint jómagam is 🙂

        • 2018.01.07. at 02:28
          Permalink

          Jon a Stelvional nagyobb SUV, egy kupe, es varhatoan bemutatjak a Giulietta utodjat, a hibridek 2020-ra csusznak a Giulia faceliftje idejere.
          Fiattol Punto, 500L es ev vegen 500 utod.
          Maseratitol Levante V8 es hibrid.

          Olaszok szerint ennyi jon toluk.

          • 2018.01.07. at 10:14
            Permalink

            De nem hinném, hogy ezek mind idénre várhatók. Az olaszoktól nem idegen az üres ígérgetés és a csúsztatás. Nem szabad készpénznek venni még azt sem, amit nagy dirrel-durral beharangoznak. A Levante Hybrid nem hiszem, hogy eljutna ide, mivel azt az autót sem forgalmazzák itt, aminek a hibrid rendszerét megkapja: a Pacificát. Ezzel az USÁ-ra pályáznak szerintem. A Stelviónál is nagyobb SUV-ből meg mégis mennyit szándékoznak majd eladni? Az Audi Q7 méretű szabadidőautók már “státusz-szimbólumok”, az meg nagyon nem az Alfa terepe.

            A dél-amerikai piac mintha kitüntetett szerepet játszana a Fiatnak, ők szinte “fürdenek” az új Fiat-típusokban – és azok valóban Fiatok is, nem emblémacserével születtek.

          • 2018.01.08. at 14:24
            Permalink

            Iden kerulnek bemutatasra (allitolag), aztan, hogy megvasarolhato termek mikor lesz belolul, az mar mas kerdes. 😀

            A nagyobb SUV-t en sem ertem, teljesen felesleges, ahogy egy E szegmensbe illo modell is, (marmint az Alfat illetoen), kompakt SUV-nek van ertelme, uj Giuliettanak(remelhetoleg nem hatsokerekes lesz), es a hibrideknek is.

            A Pacificaert nagy kar, szerintem europaban is lenne piaca, kifejezetten kivanatos az egyteruek kozott, jo a felszereltseg, modern a szellemiseg.

    • 2018.01.07. at 19:31
      Permalink

      na, miért mennyi lesz? 6 millió? 😀 külsőre viszont az a legcsúnyább 🙁 pedig az előző i30 harmónikusabb volt, még ha csücskösebb is meg “folyékonyabb”.

      • 2018.01.08. at 16:38
        Permalink

        Mit kapsz ma már hat millióért? Már egy “szar” Clio RS is közel 7 milla, ha jól emlékszem.
        A Hyundai 8 millióról indul, de annyiért nem vesz senki. Szerintem 8,3-8,5 a minimum.
        Ez a kategória 9-től van egyébként más gyártóknál, de az én szememben egy Octavia RS, Golf GTI vagy egy Focus ST nem jöhet számításba, ha van a Hyundai. Gyorsabb, erősebb, szerintem tartósabb is lesz és a garanciája átlagon felüli. 5év km korlátozás nélkül.
        Engem meggyőzött. 🙂

        • 2018.01.10. at 14:55
          Permalink

          mondjuk az én döntésem szubjektív, ettől még másnak tetszhet az új i30 természetesen, de az előző jobb volt, szintén szerintem. hát egy clio rs ugye kisebb, de azért 6.5-7 sec-et tudja, vszínű az i30 is tudni fogja, csak nagyobb persze, ami jobb, merthát kényelmesebb.

          a garanciára nem azt mondom, hogy mindegy, de egyébként egy hülyének mindegy, aki nem tud használni egy turbós gépet, szétbaxná igyis-úgyis, , aki meg tud, annak megint mindegy mert nem lesz baja, illetve csak a tervezési hibáknál nem mindegy, ami egy gondos tulaj esetében is kijöhet, azokra a garancia jó, de sokszor, azon kívűl is megcsinálják a típushibát, már amelyik gyártó bevallja.

          8 millióért én leont vennék, de inkább használtan s3-as sedant vagy Golf R-t. ha jappó fan lennék, akkor meg civic typer-t (bár ez 10 millió azt hiszem, de az előző verzió se rossz), kis módosításokkal azért emészthetőbb formára lehet hozni, teljesítményben meg jó.

          teljesítményben egyébként ezek elég egyformák, 6 sec alatt a 300+ ló körüliek vagy az awd-k vannak.

Vélemény, hozzászólás?