Ennyire menő, mint a Vision D tanulmány, biztos nem lesz a kompakt ferdehátú Skoda - egyelőre csak azt tudjuk, hogy építik, s hogy 2013 végén érkezhet
A szériakész modell bemutatásáig hónapokon át ment a porhintés és a találgatás, hogy vajon négy- vagy ötajtós, ferde- vagy lépcsőshátú lesz-e az (
emiatt növekedő és dráguló) Octavia és a Fabia közé érkező új Skoda Rapid. Már tudjuk ugye, hogy egyik sem és mindegyik, azaz
ötajtós szedán. Eleinte. Mert illetékesek most azt a korábbi pletykát is megerősítették, hogy ferdehátú kompakt verzió szintén készül, s jövőre jön is, támadva az etalon Volkswagen Golfot és a legkedveltebb alsó-középkategória minden más képviselőjét.
[kepallojobb=393821]Milyen legyen a fenék? A Skoda golfost akar[/kepallojobb]
A csehek deklaráltan saját Golfra vágynak, amellyel még több vevőt toborozhatnak, s amelyet a költséghatékonyság jegyében csak praktikus ötajtósként fognak forgalmazni, háromajtósan nemigen. Drága összkerékhajtással sem. Lehet a sokszor, sok helyen megvillantott
Vision D a szellemi ős, de ami biztos, hogy Golf-fenekű és Golf-méretű lesz az autó - tutira mennek. Tutira mennek? Nem holmi etető kézbe harapásról van szó? Tényleg engedi a Volkswagen, hogy bestsellerének komoly riválist állítson a felfuttatott, csak hát időközben magát alaposan kinövő mostohagyerek? Kötve hisszük, hacsak nem az a megoldás, hogy a ferdehátú Rapidot majd ugyanannyiért árulják, vagy messze nem kapja meg ugyanazokat a technológiákat és anyagokat, mint a
VII-es Golf.
Fogyasztói szemszögből nézve az eseményeket persze egyik gyártót sem féltjük, elvileg minél komolyabb a konkurenciaharc, annál jobb nekünk, felhasználóknak. Konszernen belül a SEAT háza táján kezdhetnek most már végképp válságmenedzselni, hiszen a Leont az eddigieknél is nehezebb lesz eladni, hiába
új.
Sajnos ugyanezt az autóról is el lehet mondani…
Gyönyörű, de mire utcára kerül sajna egyik sem úgy néz ki mint a fotókon.