Nagyjából azonos árral indul a vevőkért a Kia Ceed és a Suzuki Vitara
Közhelynek számít, de tényleg tombol a SUV-mánia, szinte minden kategóriában elérhető már olyan típus, ami szegről-végről, de azt próbálja sugallani, hogy terepjáró gének is vegyültek a DNS-ébe. Tökéletesen lovagolják meg a gyártók az emberek nagyravágyását ezekkel a járművekkel, amiknek a többsége valójában semmivel sem ügyesebb terepen, mint bármelyik kompakt modell, mégis a piac több mint harmadát viszik már. Sok esetben az emelt hasmagasságon kívül semmiféle előnyt nem nyújtanak. Esetleg csak nagyobb csomagteret. Ugyanakkor tényleg létezik az a vásárlóréteg, akik számára valóban indokolt lehet egy SUV, avagy crossover megvásárlása, akár összkerékhajtással is felvértezve, ezt kár volna tagadni. Szóval nem akarok én senkit lebeszélni egy Vitaráról, ugyanakkor szeretném megmutatni azt is, hogy ha nem muszáj, nem feltétlenül érdemes egy szabadidő-autót egy sima kompakt modell helyett választani.
Külön vásárlóközönséget szólítanak meg elméletileg
Főleg azért is érdemes jól megfontolni a választást, mert a Vitara sem egy óriási SUV, nevezhetjük akár kompakt szabadidő-autónak is a 4175 milliméteres hosszúságával. Ez pontosan 13,5 centivel rövidebb, mint a most vele „megversenyeztetett” Kia Ceed, amelynek hosszúsága 4310 milliméter. A tengelytávolságuk közötti különbség is előrevetíti az utastérbeli differenciát, hiszen a Ceed 15 centivel hosszabb ezen a téren. De mit is jelent mindez belül? Szerencsére megmértük a korábban nálunk járt tesztautókat. Legutóbb például a
Vitara fullextrás változata járt nálunk összkerékhajtással, amelyben a hátsó lábtér 195 milliméter volt, míg a
Kia Ceed GT Line-ban 210 millimétert mértünk, tehát másfél centivel nagyobb a hátsó lábtér a Ceedben. Csomagtérben a Vitaránál az előny, igaz nem hatalmas. Alaphelyzetben 18 literrel nagyobb a Vitara csomagtere, hiszen 375 literes, míg a Ceed 357 litert ad (igaz ez az adat a lágy hibridé, amúgy 395 liter). Elég kiegyenlített tehát a „küzdelem” a helykínálatban.
A Ceed tengelytávolsága hosszabb
Mi a helyzet a motorizáltság terén? Habár a Ceed a frissebb konstrukció, a Vitara adja alapból a lágy hibrid hajtásláncot. A Suzukinál 1,4 literes, négyhengeres, turbós benzines az alapmotor a 48 voltos rásegítős rendszerrel. A Ceedhez viszont csak háromhengeres, egyliteres turbómotor jár alapból. A Vitara 130 lóerős, a Ceed csak 100, de mindkettő tökéletesen elegendő az autók megfelelően dinamikus mozgatásához, bár a Suzuki kicsit könnyebb is amellé, hogy erősebb. Üres tömege ugyanis 1,16 tonna, míg a Ceed 1,22 tonnát nyom a mérlegen. Persze a Ceedhez is rendelhető a lágy hibrid rendszer extraként, de csak az 1.6 T-GDI motorhoz, illetve az 1,6 literes dízelhez alapból jár, de ezek már jóval magasabb árkategóriában mozognak. Ami közös bennük, az a hatfokozatú, manuális sebességváltó.
A ceed alapáron 3 hengeres motort ad, a Vitara 4 hengerest
El is érkeztünk akkor az árakhoz és a felszereltségekhez. Az igazságosság kedvéért mindkét típusnál a kedvezményes árakat vettük figyelembe. A Vitara a drágább, 5 710 000 forintos alapárával. A Ceed 5 249 000 forintról indul, tehát 461 ezer forinttal olcsóbb a Kia, ami azért jelentős összeg. Nézzük a fontosabb alapfelszereltségeket is, hogy pontosabb képet kapjun!. A Kiánál Steel néven fut az alapfelszereltség, amely tartalmazza többek között az éberségfigyelőt, a sávtartó asszisztenst, a ráfutásos ütközéselkerülőt, a vészfékezésre figyelmeztető rendszert, a visszagurulásgátlót és a tempomatot. A klíma manuális, a garancia pedig 7 év/150 000 kilométer. A Suzukinál a GL szint az alap a Vitarához. Mindjárt az elején szembetűnik, hogy alapáron járnak a LED fényszórók, míg a Ceedhez csak halogént adnak alapból. A sofőrsegédekben körülbelül ugyanazt nyújtja, ugyanúgy ad visszagurulásgátlót és vészfékfékasszisztenst, viszont a tempomat alapból adaptív, a klíma pedig automata. Sávtartó segédet nem említ a Vitara alapfelszereltsége, cserébe táblafelismerés is jár, utóbbi a Ceednél nem. Végül a Suzuki a 3 év általános garanciája mellett a motorra, a turbófeltöltőre, a váltószerkezetre és a hibrid rendszere 10 év/200 000 kilométert vállal.
A Vitara alapárába magasabb felszereltségű Ceed is belefér
Viszont, ha a Vitara alapárával nézzük a Ceedet, akkor már Silver felszereltséget kapunk 5 699 000 forintért. Mennyivel ad ez többet? Nos, a Silverhez már járnak a kanyarfények, a fűthető első ülések, a fűthető kormánykerék, az automata légkondi, az esőszenzor, a fűtött külső tükrök, a bőr kormánykerék és a bőr sebességváltó gomb, szóval ezek az extrák férnek abba a bő 400 ezer forintba, amennyivel a Vitara többe kerül.
Összességében tehát a Suzuki több pénzért többet is nyújt felszereltségben, viszont helykínálatban nem igazán ad többet a nagyobb csomagtérnél. Innentől kezdve már tényleg csak az a kérdés, hogy a vásárlónak tényleg szüksége van-e az emelt hasmagasságra, magasabb üléspozícióra, vagy az opcionálisan elérhető összkerékhajtásra. Amennyiben igen, akkor tényleg érdemes szabadidő-autóban gondolkodni, de ha nem, akkor egy sima kompakt is ugyanannyit nyújt. Bár végszóként hozzá kell tenni, hogy a Kia Ceed kimondottan kedvező árazást kapott a kategóriájában, mert sok más alsó-közepes típus jóval drágább szintről indul.
Te melyik műfajt kedveled jobban? A hagyományos kompaktokat vagy a szabadidő-autókat?
„A Vitara 130 lóerős, a Ceed csak 100..” ez alapján a teljesítmény adatok fel vannak cserélve az összehasonlító táblázatban.
Köszi az észrevételt, máris javítjuk!
Bennem van csak hiányérzet a ‘cikk’ kapcsán?
Azt hol emeljük ki, hogy a Vitara igényességi skála alján, míg a Ceed inkább a teteje felé foglal helyet? Kb bármiben, legyenek a burkolatok, kapcsolók, vagy egyes dolgok kivitelezése (legyen hardveres vagy szoftveres). Futómű, ülések, bármi egyéb szempont?
Értem, hogy ez nem egy összehasonlító teszt, de ez így erős csúsztatás, amikor azt sugalljuk, hogy az olcsó kisautós szintet szembeállítjuk egy normális kompkattal. Ez sajnos olyan, mint az interneten lévő sok ‘összehasonlítós’ oldal, amiknek bizonyos termékek esetén semmi értelme.
Igényességi skála?! Vicc . Attól még nagyon jó. Persze Mercedeszhez képest a ceed is egy nulla. 🙂
A legfontosabb kimaradt: még ha a Ceed nem is tud igazi kihívója lenni egy Focus vagy Mégane futóműnek, azért messze a Vitara előtt van úttartásban és kanyarodásban. A Vitara talán egy dolgot örökölt terepjáró név-elődeitől, még pediglen a szörnyű billegést – a KIA sem feszes, egyszerűen csak kifinomultabb, eggyel magasabb kategóriás alapokra épít. Valószínűleg az úthibák csillapításban is a Ceed a jobb.
A „Neki” nevű hozzászóló fején találta a szöget!
Cégautóként mindkettővel sokat utazom. Bár a Ceed nem a cikkben szereplő, hanem egy második generációs sw.
Mindenkinek, aki a nagyobb hasmagasságúra kacsingatva elgondolkozik a Vitara vásárlásán:
Mindenképpen próbálják ki mielőtt megvennék. A futóműve katasztrófális. Az alkalmazott hátső futóműhíd technika és a feszesség beállítás miatt a legkisebb úthibára irtózatos imbolygással reagál. Ez egy íves úton, nagysebességgel eltalált kátyúnál 10 méter instabilitást is jelent. Azt hiszem ez nem luxushiszti a részemről. Ez tényleg nem a megszokható kategória. Nem mellesleg bizonyos esetekben veszélyes is lehet.
A Suzuki márkáról csupa jó véleménnyel vagyok, de nem szabad Vitarát venni, csak ha a 90-nel történő katasztrófális lengések megtapasztalásának ellenére is mellette döntenek. A modell túlárazott, ezzel igyekszik megtéveszteni a vásárlókat, elhitetni azt , hogy olyanokkal játszik egy csapatban, melyekkel nem tudja felvenni a versenyt minőségben és tervezésben.
Más autó ütközésre figyelmeztető rendszereinek pontosságáról nincs tapasztalatom, de a Vitara 2017-es évjárata ebben is igen kezdetleges.
A szoftverhibáktól 3 évnyi használat után sikerült megszabadulni egy frissítéssel. Addig az adaptív tempomat véletlenszerűen kikapcsolt kb. 10 percre, csak mert rosszul dolgozta fel az érzékelt közlekedési szituációt.
A Ceed II valóban nem veszi fel a versenyt a Focussal futómű tekintetében, ám, a Vitarával nem összehasonlítható. Sokkal kiegyensúlyozottabb vezetési élmént nyújt,a jól kitalált (multilink) hátsó felfüggesztése más technikát képvisel.
Még egy hozzászólót emelnék itt ki, aki a belső anyaghasználatot említette. (Mc Pite) A Vitara ebben sem egy csapatban játszik a Ceeddel. Aki erre nem igényes, ez csak részletkérdés. A céges ceednek mondjuk feljött a króm díszcsík a váltógombjáról, ami az egyik váltás során vérző sebet ejtett a használóján. Ám ez nem hiszem hogy általános jelenség.
Tévedésből írtam, hogy a Ceed váltógombján jött fel a króm díszcsík. Sajnálatos módon ez is a Vitarával esett meg.
Mégis a magyar Vitarát vesz 🙂 Én ültem Vitarában és egyáltalán nem rossz a futómű . És a B Z-ék is mentek verseny pályán szériával abszolút meglepetés mert jó. 🙂
Nem rossz. Egy lovaskocsiba. Vagy egy max 60 lovas autó alá. A cégnél van egy csomó Vitara, pár évestől, zsír újig. Nekem konkrétan halálfélelmem volt benne ahogy a nyomvályús úton a nyomaték kitépte a kezemből a kormányt. Alig lehet az úton tartani, a hátulja meg olyan pattogós mint a gumilabda. Nagypapás tempóban, sima úton OK. De ezekhez a viszonylag fickós motorokhoz nagyon alultervezett.
Tisztelt Horváth András Úr!
Ez úton szeretném jelezni, hogy a „Motorizáltság” táblázatban a Vitara nyomatéka nagyon el van ütve. A táblázatban 172 (1500-5000) szerepel, holott a valóságban: 235 (2000-3000). Ez azért igen nagy különbség. Ráadásul a 235 Nm-ben még nincs benne a hibrid rásegítés esetenkénti plusz forgatónyomatéka. Ez utóbbi mértékéről nem találtam hivatalos adatot a Suzuki honlapján, de a 235 Nm 2000 és 3000 fordulat között egyértelműen fel van tüntetve a katalógusban.
Kedves Endre!
Köszönöm a kiigazítást, javítottam a táblázatot.
Össze lehetne akkor hasonlítani a Hyundai i30-cal is ami a Ceed testvére. 5,249m Ft (Prime felszereltség) és szívó 1.5-ös, 4 hengeres motorja van kettős befecskendezéssel (mindkét injektor szívócsőbe dolgozik). 110 LE (81 kW) 6200-nál, és 144 Nm (3500-nál), 6-os váltó.
Számomra hasznos ez a cikk, fél éven belül szeretném lecserélni első autómat, egy 2. generációs 1.4 szívó benzin (86 LE) 2. generációs Fabiat. Megdöbbentem a használt autó árakon, egy számomra elfogadható korú és állapotú használt autó kb. 3-4 millió Ft… Így egyre inkább hajlok egy új autó vásárlása felé 3-4 millió Ft önerővel.. Kicsivel nagyobb autóra lenne szükségem és nem bánnám, ha valamivel erősebb is lenne.. Ha pusztán az árakat nézem, új Duster, esetleg Sandero vagy Logan tűnik észszerűnek, de szeretnék „minőségibb” autót. Így szerintem I30 / Ceed páros vagy Vitara / SX4 S-Cross illetve Scala, esetleg majd az új Fabia lehet a befutó. A szerintem túlárazott Skodákra a VW konszern dolgozójaként „jelentős” kedvezményt kapnék (bár könnyen elképzelhetőnek tartom, hogy új Skoda vásárlása esetén bárki kialkudhat hasonló mértékű kedvezményt). Nem mindenáron, de lehetőleg maradnék a 4 henger mellett és szeretnék automata váltós autót. Minimum 10 évre tervezek a következő autómmal, /vajon addigra Magyarországon már mindenki elektromos autót szeretne belső égésű helyett? 🙂 / évente 10-15 ezer km közötti futásteljesítménnyel (dízel így szerintem felejtős). Évente kb. 2-3 ezer km város, többi országút, nagyon ritkán autópálya. Ha esetleg valakinek van javaslata, titkos tippje vagy tapasztalata, szívesen fogadom!
Évi 2-3E városhoz nem indokolt az automata váltó, inkább vegyél az árából valami + extrát!
Nem akarok senkit megbántani a magas röptű eszmecsere miatt, de arra nem gondolt még senki, hogy a ki és beszállás miatt is dönthet valaki a magasabb építésű autó mellett?
Ceedet nem próbáltam, de az új Focusba le kell ülni, míg a Vitarába be kell ülni. Ég és föld a különbség! A kor előre haladtával nem marad mindenki olyan hajlékony, hogy egy alacsony autóból is kipattanjon vagy éppen elegánsan száljon ki.
Nem mellesleg ha a 2005-ös Swiftem beltere még ma is úgy néz ki, mint amikor elhoztam – igaz vigyáztam rá, akkor a Vitara sem lehet rosszabb hosszú távon.
A céges Vitara tapasztalatai alapján a Vitarába nem könnyebb beszállni, mint a kompaktba, de sokkal nehezebb, mivel magasan van az ülés, de az ajtó nem elég magas hozzá. Így gyakorlatilag akrobatikus mozdulattal kell magadat összehajtogatni, hogy a fejedet ne verd be. Hát kössz, de magamnak biztosan nem venném meg!
A kettő közül egyértelműen a Vitarát venném, mint ahogy megis vettem.
Az a helyzet, hogy imádom, hogy magasan ülök, pedig nem vagyok öreg, sem alacsony.
A Vitara/Scross az ideális autó a magyaroknak a hazai utakra.
Segítséget szeretnék kérni autó vásárlást illetően. Jelenleg Suzuki Vitaraban gondolkodunk. Nyugdíjasok vagyunk és csak kettőnknek kellene olyan autó, amely minket tökéletesen kiszolgál. Elkezdtem keresgélni, a Mitsubishi Pajero, majd Toyota RAV 4, majd Suzuki Grand Vitara, csak hogy a feltételeink azok, hogy a Crossover csak 3 ajtós legyen, (fenti okok miatt) benzines (közepes vagy legnagyobb motorral) a színe ne fekete legyen. Eddig nem találtunk. Mindenféleképpen 10 év alatti legyen, de lehet új is. (Főként abban az esetben ha netán még teherautónak le lehetne vizsgáztatni.) Ilyet eddig nem találtunk. (Annak ellenére, hogy a Suzuki gyártóját is felkerestük.)
Bármilyen segítséget köszönettel veszünk!
Sok igazság van a hozzászólásokban, de néhány állítás messze áll a valóságtól.
2 éves a Vitarám, automata/összkerék, 90.000 km-t mentem vele eddig.
Tényleg nincs sok értelme az összehasonlításnak, mert teljesen már jellegű a két autó.
A Kia beltere, stílusa messze igényesebb és maga az autó is nyilván komolyabb, mint a Vitara.
Utóbbi egyszerű anyagokból építkezik, egy-két dolog könnyen karcolódik, ettől eltekintve az autó nagyon szerethető. Vezettem sok céges pickup-ot, régi Vitarát, sokat járok terepen, tudom milyen, mikor egy autó futóműve billegős, de az új Vitaránál semmi ilyet nem tapasztaltam. Sőt! Fék-futómű-kormány nagyon rendben van, az autó könnyedén vezethető, könnyen uralható, abszolút jóindulatú. Hozzáteszem, átlagostól talán kicsit dinamikusabban, se semmiképpen nem sportosan vezetek. Biztos, hogy határhelyzetben jobban billeg, mint egy jól hangolt személyautó, de hétköznapi használatban semmi zavaró jelenség nincs, ami a futóműhöz köthető. Rossznak, billegősnek semmiképp nem nevezném!!!
Beszállási kényelem: 190 cm vagyok, nem kell magam behajtogatni beüléskor, ahogy valaki említette. Belső mérete éppen elmegy, de ez egy kisautó. Egy két kapcsoló (napfénytető, távolsági fény kapcsolója) nagyon gagyi, többi része rendesen működik és valószínű működni is fog sokáig.
Beépített vezetéssegítő rendszerek korrekten működnek, indokolatlan riasztás nagyon ritka.
Egyszerű, megbízható autó, minden nemű parasztvakítás nélkül.
Kiával személyes tapasztalat nincs, de sok tesztet elolvasva és pár tulajjal beszélve nagyon korrekt, igényesebb autók, minőségben/árban magasabb kategória. Ezért lett volna jobb talán egy Vitara/Duster összehasonlítás….. 🙂
Aki szerint a Vitara billeg, az még nem vezette. Inkább túl feszes a rugózása, ezt egyébként az összehasonlító tesztekben is megemlítik.