Milyen kenőanyag kerüljön a legújabb Swift alapmotorjába?

Fizetett hirdetés

Csokornyi kérdés az aktuális Suzuki Swift alapmotorjának kenése kapcsán

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alapból is élénk, de SHVS hibridrendszerrel is kiegészíthető az aktuális Swift, Ignis, Baleno 1.2 Dulajet motorja. Vajon milyen motor való a sok megállításhoz?


Tisztelt Mester!
Több suzukis csoportban is benne vagyok, új Baleno, Ignis, Swift. Ezek új 1.2 Dualjet motorja a könyv szerint 0w-16w olajat kér. K12C motorkód 2016-tól gyártott,szívó benzin 90 ló. Sokan írják hogy a szerviz 0W-20-t ajánl, tesz. Olcsóbb, vagy más nincs raktáron nekik.
Jó-e lehet-e más? Ha igen, mi? Ritka a 16w,de a 20w is. 0-20w: Motul, Eneos, Honda, Ecstar, Wolfot dob a kereső. Van Szakál törzskedvezményem, Eneost használtam már,de nem ezt a minősítést. Érdekes az japán Eneos premium ultra SM, ami minősítése szerint ILSAC GF-4 csak. Belga, Wolf ecotech SN,ILSAC GF-5, A1/B1!!!! Ez olcsóbb és jobbnak tűnik. Tényleg jobb is, mehet is a kocsiba? Teljesítménye alapján okés...???
Vagy a Motul Hybrid 0-20??
Esetleg: Q8 Ultra 0w-30w????????
Esetleg Mannol 0-20?

A Xadót gondolom az előző cikk alapján kihúzhatom?
Tennék Wolfot, nem lesz baj??? Vagy legyen az Eneos? Az SN és az SM minősítésnek mi a jelentősége?
Tudom, hogy éppen most esett szó,ezen motor előző szériájáról. De sok az új gép, és egyre több lesz akiket érdekel.
Üdvözlettel: Péter
Hirdetés

Kedves Péter,
Valóban 0W16 kell az autóba, ha jók az infóim az Eneos fejlesztette ezt az új olajat a japán típusoknak. Bár nem láttam még K12C motort szétszedve, de gondolom az egész autó így van tervezve, hogy csak ultra vékony olajnak van esélye megfelelő kenést illetve a megfelelő olajnyomást biztosítani.
Mivel más piacokon (Japán, USA) elérhető az Eneos 0W16-os gyári olaja, így elképzelhető, hogy 2019-ben elérhető lesz valamikor limitált mennyiségben Magyarországon is, de ez jelenleg csak spekuláció.
Mit tehetünk tehát itt az EU-ban most?
Véleményem szerint a következő, műszaki kézikönyv szerinti 'alternatív' ajánlást kell követni. Ez pedig egy 0W20-as viszkozitású, API SN minősítésű (vagy szintén megengedett ACEA A1/B1 stb.) olaj (amit a szerviz is ajánl és használ) . Én tehát ebbe az autóba vagy Eneos Premium Ultra 0W20, vagy ízlés szerint Motul Hybrid 0W20 olajakat mondanék tökéletesnek. A márkaszerviz sem véletlenül ilyet használ. Tudni kell, hogy a műhelyek nem szeretik a külső forrásból származó olajat, Ön is csak olyan helyről vásároljon, ami legális, számlát adó cég!
A Japánban található Premium Ultra 0W20 és az európai között semmi különbség nincsen, csak a japánok nem törődnek annyit a minősítésekkel, vagy a minősítések frissítésével. Mivel EU-ban nagyon fontosak a legfrissebb minősítések, itt megkapta már az API SN (ill GF-5) minősítéseket az Eneos 0W20.
A Wolf Ecotech nem tudja az Eneos teljesítményét. Q8, Xado hasonlóan gyengébb minőség egy Motulnál vagy Eneosnál. Attól még, hogy gyengébb minőség, persze olajnak olaj, menni fog vele az autó, de nem azt a minőségi szintet adja a vásárlónak hosszú távú használat mellett (hamarabb fogynak el az adalékok, kevésbé tisztít, kevésbé stabil a viszkozitása stb, stb).
Üdv. Olajdoki
Kérdéseiteket várjuk a [email protected] címre!
A Motorolajdoktor a Szakál-Metál webáruházat ajánlja!
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?