Milyen kabrió van 500 ezer forintig?
Piaci körkép: a legolcsóbb kabriók
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Klíma? Ugyan már, tető le, sör a csomagtartóba, s irány a Balaton! Íme a piac legolcsóbb kabriói maximum 500 ezerért, talán vállalhatóan.
Használtpiaci körképeinkben jellemzően családi autókról írunk. Családi használatra is alkalmas, amolyan mindenes kocsikról. Minél olcsóbbakról, minél olcsóbban fenntarthatóakról, minél takarékosabbakról. De azért lehetőleg adjanak tágas utas- és csomagteret, klímát, jó sok légzsákot és egyéb extrát. No, a mostani gyűjtés szereplői kivételként erősítik a szabályt, merthogy jó kis kabriókat kerestünk 500 ezer forintos árplafonnal. Nyárra is, de inkább a tavaszi és az őszi langymelegbe, nyilván olcsóért.
Igen, a kabriók nagyságrendekkel kevesebbeket érdeklő vagy inkább érintő személygépjárművek, s nagyon nem a racionálisan gondolkodásról, a racionálisan gondolkodóknak szól. Akik a kabriózást drága hóbortnak, gyerekes viselkedésnek, avagy a kapuzárási pánik bizonyítékának tekintik, s egy legyintéssel el is hessegetik a buborékot: Ej, de szép is lenne lehúzott tetővel krúzolni a tóparti naplementében! Egyedül, becsajozva/bepasizva, barátokkal/barátnőkkel, akár az oldalbordával, a csemetéket valahogy bepasszírozva hátra, kutyával, más házikedvenccel - mindegy. Ám feltétlen élvezkedve, nem a légzsákok számára, a klimatizálásra és a bűnösen elégetett drága üzemanyag mennyiségére koncentrálva.
De vajon létezik nyugodt szívvel megvásárolható, használhatónak, vállalhatónak tűnő kabrió a használtautós átlagár alig harmadáért, azaz 500 ezer forintig? A Használtautó.hu keresőjében az ársapka beállításán túl még normál állapotot, magyar okmányokat és legalább októberig érvényes műszaki vizsgát vártunk el, hogy a vételtől addig talán csak tankolni kelljen az autót, aztán majd a szezon végeztével el lehet dönteni, mi legyen a sorsa. Na ja, egynyári a teória és a földtől kissé elrugaszkodott - akárcsak az átlagpolgár szemében a kabriózás.
Modell | Évjárat | Óraállás (km) | Ár (Ft) |
Citroen Visa | 1988 | nincs adat | 298 000 |
Fiat Punto Cabrio | 1994-1997 | 125 000-254 000 | 255 000-420 000 |
Ford Escort Cabrio | 1985-1997 | 96 000-300 000 | 200 000-499 000 |
Opel Astra F Cabrio | 1994-1999 | 112 000-205 000 | 355 000-499 000 |
Peugeot 306 Cabrio | 1995-1996 | 161 000 | 349 000-399 000 |
Renault 19 Cabrio | 1992-1998 | 124 000-150 000 | 159 000-350 000 |
Renault Mégane Cabrio | 1997 | 134 000 | 450 000 |
Volkswagen Golf III Cabrio | 1993-1995 | 260 000 | 345 000-499 000 |
Ennyi, a beállított paraméterekkel ez a 8 modell maradt fönn a szűrőn. És kis túlzással ezekhez a gépekhez más nem is kell, csak bátorság. Meg egy nagy adag szerencse, hogy ne csak elvigyenek - például - a Balatonra, de vissza is hozzanak, és ideális esetben, a megfelelő karbantartással éveken át lelhessük bennük örömünket. Rozsda, beázás, szakadás, zárt tetővel is zajos-huzatos menet, kopó-málló-fakó-égett műanyagok és kárpitok? Igen, ezekkel számolni kell, de sebaj, a szabadságélmény felülírja a mindennapok keserveit.
Amint látható, egy kakukktojás figyel csak a tucatautókból rittyentett kabriók között, ez pedig az 1988-as Citroën Visa Cabrio 300 ezer forint alatti árral. Hirdetője szerint vélhetően ez az egy van belőle - mármint az autóból - az országban, ötajtós, ötszemélyes, meglepően jó állapotnak örvend, és friss műszakival adják át. Gyönyörű, kéne. Akkor is, ha csak 1.1-es, 54 lóerős a motorja, ha váltója 4 fokozatú, ha ősöreg a technika. Extrája? Egy vonóhorog...
Franciákkal folytatva az R19 Cabrio 159 ezerért ajándéknak tűnik (hogy tényleg az-e, hogy nem sírás lesz-e a vége, más tészta). Motorja 1.8-as, eredetileg 135 lóerőt tudott, van még alufelni és centrálzár. Fekete bőr is (nem kéne). És állítólag sérülésmentes múlt, az órában meg alig 124 ezer km. Érdekes, bár a kabriók zömében kevesebbet futnak - náluk nem ez a sarkalatos pont. A hirdetés feladója remekül megfogalmazza, miről is van szó:
Most ajándék áron Tiéd lehet egy gyönyörű kabrió! Sportos cabrio-élmény elérhető áron! Szeretnéd megtudni, hogy milyen szabadságérzetet ad egy kabrió? Élveznéd azt, ha nem telne el olyan nap, hogy valaki a parkolóban ne dicsérné meg az autódat? Autóztál már nyáron éjszaka a csillagos ég alatt nyitott sportos autóval? Ha nem, akkor már most Tiéd lehet ez az életérzés. Ne késlekedj, mert olyan vonzó ajánlatot teszek, hogy biztosan elviszi valaki.
Satöbbi. A motorháztetőn horpadás van, de azt egy tízesért tudsz venni bontóban - teszi még hozzá, ahogy azt is, hogy a ponyvát javítani/cserélni kell. Van másik R19 is több mint kétszer annyiért már csak 15 évesen, illetve egy korai Mégane is 450 ezerért 1.6-osan, 90 lóval, megkímélve, 2 légzsákkal, ABS-szel, szervokormánnyal, nagyszerviz után, "teljesen költségmentesen", hibátlan tetővel, gyári fényezéssel. Ígéretes.
Olaszországot a Fiat Punto Cabrio képviseli 1994-1997 közötti példányokkal 255 ezer forinttól. Légzsákkal, szervokormánnyal, ABS-szel, 1.2- vagy 1.6-os benzinmotorral. Utóbbival olcsóbb, az egyiknél ez olvasható többek között:
"Tető ép, és elektromosan tűnik el."
A 420 ezres példány ülései VW-féle gyári bőrrel kárpitozottak, a 125 ezres futás is hihető. Végül Ford Escort, Opel Astra, Volkswagen Golf - a németek. Az Escort a legrégebbi modell, de a sorozat végi '96-97-esekért még elkérnek ám majd' félmillió forintot. A tető elektromos, a motor 1.4-1.6 benzin, hát az óraállás? Elvileg mindössze 100 ezer km körüli. Friss vizsga, szakadás-beázásmentes bőrtető, MP3-as, CD-s hifi, velúrkárpit, oldallégzsák, minden van. Választék is. Dízelmotor (1.8 TD) is.Az F Astrából és a III-as Golfból vágott - durván 20 esztendős - kabriók is inkább már az 500 ezres árkategória autói. Kevesebbért is látni egyet-egyet, de a jobb állapotúakért mélyebben muszáj a zsebbe nyúlni. A motorpaletta 1.4-estől 1.6-oson át 1.8-ig tart, a formaterv újfent Bertone-féle, s akad (4 sebességes) automata váltós példány is 380 ezerért. Már egy 490 ezres, 71 lovas 1.6 8V gazdája így írja le portékáját (amihez igen sokat érő 2006-ig vezetett szervizkönyvet és garanciafüzetet is ad):
A legmegbízhatóbb, legolcsóbb 1.6 8 szelepes motorral, ami a gyári sport váltóval párosítva hihetetlenül dinamikusan viszi a kocsit, kb. 100 lóerős motornak érezhető! (...) Megbízható, csalódásmentes autó!
A Golf Cabriókat 1.8-as motor hajtja 75-90 lóerővel. A pillanatnyilag legolcsóbbik, 345 ezresnél a hirdető ekképp festi le a helyzetet, s ezzel kívánnánk is mindenkinek jó kabriózást, vagy legalábbis (reális) álmodozást:
Az autó legfőbb szépséghibája a viseletes tetőkárpit, emiatt ennyi az ára. Ha az új gazdája újra huzatja azt, egy újszerű kinézetű és remek műszaki állapotú cabriót tudhat magáévá, amivel még jópár évig járhat gondtalanul. A 100 ezerért árult külföldi okmányos társai pedig ne tévesszenek meg senkit, a honosítás nem két fillér, ráadásul január óta arra is kell illetéket fizetni a regadó a műszaki vizsga (amin valószínüleg nem is megy át javítgatás nélkül) és az okmányirodai költségek mellett. A 100 ezerrel drágábban árult jó állapotú tetőkárpittal rendelkező autóknál pedig fontos figyelembe venni, hogy azoknak sincs már hátra sok, Ha azonban erre ráhuzatsz egy új kárpitot, az még hosszú évekig újszerű és szakadásmentes lesz, gyakorlatilag ugyan azon az áron mint amennyiért a MÉG nem szakadt tetőjű autókat árulják.
Hát igen ezt be kell kalkulálni cabrio vételkor ilyen eset.
Teljesen egyet értek…nem beszélve arrol hogy sokkal zajosabb az utastér pályán,mivel nem olyan passzentosak az illesztések cabrio mivoltuk miatt.Az egyik hatalmas élményem mikor ismerősöm feszített frissen beszerzett Ford Escord Cabrio-ja mellett és ecsetelte nekem hogy mekkora csajozós verda,és miközben beszélt,valaki az emeletről (10emeletes ház)ledobott egy tojást a kocsijára.Persze telitalálta és a belső kárpitok usztak a tojáslében…
Mondanom se kell,hatalmas röhögésbe kezdtem…nem rosszindulatból,hanem csak annyira abszurd volt.
Természetesen az ismerősöm nem örült ennyire,szídkozódot és ment kitisztítani a verdát rögtön mielőtt beleszáradna a juice…((:Kabrió?Köszi inkább nem!
Görögben béreltünk kabriót 1 hétre, azt hiszem Suzuki Jimmny-t -talán így kell írni. HATALMAS CSALÓDÁS VOLT. Már nem a típus maga, hanem sokkal többet vártam a kabrió életérzéstől. És nagyon nem praktikus: leégsz a napon, hisz a menetszéltől nem érzed, hogy homárrá sültél, ha földútra hajtasz merő por leszel – élmény lehet minden alkalommal kiporszívózni – nem tudod otthagyni sehol, csak ha lekínlódnod a tetejét, ha útközben kap el az eső félre kell állni, hogy lezárd……. stb. hát mit mondjak: NAGYON VAGÁNY 🙂
:):):):) Jóóóóóóóóóóóóóóóóó
Bocsánat….Azért ne keverjük ösze ezeket a bontószökevényeket a Golfoddal.((:
Pláne hogy a tied azért fiatalabb az előbb említetteknél.
Szerintem azért egy golf nincs egy lapon egy Citroen-nel vagy egy renault megane-nal….
Az utóbbit pl. egymás után láttam kiégni az utakon….2nyár=2kiégett megane !
Végűl is….nyár,lazulás, egy kis tűz,kár hogy szalonna nem volt kéznél….((:
Veri csak nem ebben az évezredben.
:):):):) Atya isten nemrég vettem Golf 4 cabrio TDI-it lerohadok az autópályán 40 fokban fel csukom a tetőt ha még mákom van nem a motorja végett kell állnom még be tudom kapcsolni a klímát mert az is van bent.
De zárt tetejű autóval se lehet kellemes 40 fokban autópályán kempingezni.:):):)
Atya isten…nyáron,40fokban lerohadni ezekkel az autópálya közepén…na az tényleg nagy élmény lenne….((:
Hol marad a Smart Roadster?
Az egyik leggazdaságosabb, vagány kis merci csoda!
Sajnos a helyzet nem ilyen egyszerű.Addig míg csak képen látjuk és leírást böngésszük elég vonzóak az ajánlatok.A feketeleves akkor jön amikor élőben ott állunk a kiválasztott jármű(vek)mellett. A hirdetésben nem írták az új gumi és fék mellé,hogy az autót kb két éve nem mozdították,akkor voltak újak,akku halott az új fék tiszta rozsda a tető most valamiért nem hajlandó működni és a motor többszöri bikázással indul majd percekig csak köhög prüszköl.Kipróbálásra sajnos nincs most lehetőség mert ugye a magyar rendszámos autón nincs műszaki a P rendszámot meg épp a főnök”barátnője”vitte el.Irány a következő választott aminél az extra lista elég hiányos a hirdetéshez képest de a válasz sajnos az asszony tette fel biztosan elnézte választ kapjuk.A rozsda és egyéb sérülések már szinte teljesen természetesek(telefonban rákérdezve nincs semmi hiba az autón).A kárpit szakadt és jajj én észre sem vettem,meg egy kis kozmetika és már jó is választ kaptuk.Ismét irány a következő autó aminél a megtekintéskor már inkább hagyjuk a véleménynyilvánítást.Aztán következő hét következő város és a látvány ugyanaz csak más jelenséggel.A kárpit bontóból több autóból és több színből természetesen már az eredeti 500-600 ezer forint tervezett ár rég nem igaz.Sajnos a mai helyzet az,hogy ezért a pénzért sok felújításra váró autó csalogatja a vevőket.500 ezer forintért nincsenek nagy igényeink ,ha nem is tiszta és kopásmentes az autó belseje de azért legalább használható legyen.A kasznin a rozsda ebben a korban már elfogadott de nem értem ezt miért kell letagadni.Folyt köv.
Sajnos a helyzet nem ilyen egyszerű.Addig míg csak képen látjuk és leírást böngésszük elég vonzóak az ajánlatok.A feketeleves akkor jön amikor élőben ott állunk a kiválasztott jármű(vek)mellett. A hirdetésben nem írták az új gumi és fék mellé,hogy az autót kb két éve nem mozdították,akkor voltak újak,akku halott az új fék tiszta rozsda a tető most valamiért nem hajlandó működni és a motor többszöri bikázással indul majd percekig csak köhög prüszköl.Kipróbálásra sajnos nincs most lehetőség mert ugye a magyar rendszámos autón nincs műszaki a P rendszámot meg épp a főnök”barátnője”vitte el.Irány a következő választott aminél az extra lista elég hiányos a hirdetéshez képest de a válasz sajnos az asszony tette fel biztosan elnézte választ kapjuk.A rozsda és egyéb sérülések már szinte teljesen természetesek(telefonban rákérdezve nincs semmi hiba az autón).A kárpit szakadt és jajj én észre sem vettem,meg egy kis kozmetika és már jó is választ kaptuk.Ismét irány a következő autó aminél a megtekintéskor már inkább hagyjuk a véleménynyilvánítást.Aztán következő hét következő város és a látvány ugyanaz csak más jelenséggel.A kárpit bontóból több autóból és több színből természetesen már az eredeti 500-600 ezer forint tervezett ár rég nem igaz.Sajnos a mai helyzet az,hogy ezért a pénzért sok felújításra váró autó csalogatja a vevőket.500 ezer forintért nincsenek nagy igényeink ,ha nem is tiszta és kopásmentes az autó belseje de azért legalább használható legyen.A kasznin a rozsda ebben a korban már elfogadott de nem értem ezt miért kell letagadni.Folyt köv.
Én inkább 306-ost….. Az a peugeot azért veri rendesen a vw-csoportos autókat….
Az a kis Citroen visa csuda jó kis cucc, szivesen körbe autóznám vele a Balatont, szerintem pont arra, és oda i9s való 🙂
Jó cikk!
A felhozatalból leginkább egy Golf III-at vállalnék be. (még ha a tetőt újra is kell húzatni : ))