Milyen használtan a legnépszerűbb importautó, a BMW E46?
Mire figyeljünk oda használt BMW E46 vásárlásakor?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A tavalyi évben az E46-os 3-as BMW-ből hoztak be a legtöbbet külföldről. Lássuk mi mindenre kell odafigyelni, ha ilyet akarunk venni?
A tavalyi évben minden eddiginél nagyobb számban importáltak használt autókat az országba, összesen 96 747 példány érkezett. Miként az korábbi összesítésünkből kiderül, márkák szempontjából a BMW a 3. helyen áll a maga 9580 darabjával, a típusok szerinti bontásban viszont éllovas a bajor gyártó. A tavalyi legnépszerűbb importautó a 3-as sorozat volt 5609 darabbal. Ezek közül is a legnagyobb kedvenc az 1998-2006 között gyártott E46 volt.
Várhatóan az idei évben is sokan akarnak majd venni ilyen autót, így összeszedtük, hogy milyen motorokkal, milyen karosszériaváltozatokban érhető el, milyen áron és ami a legfontosabb, hogy milyen várható javításokra kell számítani az E46-nál ismert típushibák alapján. A gyártási évre és a 3-as sorozatra szűrve itthon 1300, a német mobile.de oldalon pedig több, mint 11 ezer autó vár gazdára a piacon.
Bőséges tehát a kínálat itthon és külföldön is, napokig lehet csemegézni azon, hogy melyiket lenne érdemes megnézni, megvenni. Az 1998-ban megjelent E46 széria 2001-ben egy faceliften esett át, melyet főként az első lámpák és lökhárítók alakjáról lehet felismerni. A sedan mellett kombi, kupé, kabrió és compact változatok érhetők el. Utóbbi igen népszerű a német piacon, igaz többnyire csak az alap 1.6-os benzinmotorral. Ennek megfelelően itthon is egyre több 316ti-t találni a hasznaltauto.hu keresőjében.
Motorok tekintetében a benzineseknél a 105 lóerős 316i-től a 343 lóerős M3-ig összesen nyolcféle motor közül válogathatunk. Dízeleknél szűkebb a paletta: a 116 lóerős 318d-től a 150 lóerős 320d-n át a 204 lóerős 330d-ig tart a lista. Ezen teljesítményadatok mind a ráncfelvarrás utáni állapotot tükrözik, akkor lényegében az összes motoron izmosítottak egy kicsit.
A sedant és a kombit 2005-ig, a kupét 2006-ig, a kabriót pedig 2007-igy gyártották. Ha utóbbitól eltekintünk, akkor 9-10 évesnél fiatalabb autót ma már nem kapunk. Ennyi idő alatt többnyire 100-200 ezer km közöttieket lehet találni, akad azonban néhány 100 ezer alatti futású benzines is. Aki kevésbé szeret rizikózni, érdemes olyan autót választania, amelyet igazoltan a teljes élettartama alatt rendszeresen márkaszervizbe hordtak. Az időben elvégzett javításokat és a gyári alkatrészeket hosszú távon meghálálja az autó. Akadnak azonban olyan hibák, amelyek mindezektől függetlenül előbb-utóbb jelentkezni fognak.
Az E46 leggyakoribb típushibái közé sorolható az ülésfoglaltság-érzékelő meghibásodása, a futómű szilentjeinek elöregedése, a nagynyomású üzemanyag szivattyú meghibásodása. Normál használat mellett is kb. 150 ezer km után cserélni kell a kéttömegű lendkereket, a főtengely szíjtárcsát és a szívósort. Utóbbi kettő elsősorban a dízelekre jellemző. Szintén a gázolajos motoroknál számolni kell a turbóval, amely használattól függően 100-300 ezer km-t képes üzemelni. Bármelyik típusnál, legyen az dízel vagy benzines a kormányszervó is tönkremehet, ezen kívül pedig több, kisebb elektromos hiba is előfordulhat. 150 ezer km felett lehet találkozni az ablakok nyikorgásával, ami főként padkára felhajtáskor, fekvőrendőrön áthajtáskor és rossz úton való haladáskor jelentkezik.
Dízel vásárlása esetén amennyiben a fenti hibák még nem jöttek elő a kiszemelt autónál, akkor érdemes több száz ezer forintot tartalékolni, a fenti hibák ugyanis bármikor előjöhetnek egy 150 ezer felett futott autónál. Félni nem kell az E46-tól, érdemes azonban jól szemügyre venni a megvásárolni kívánt példányt. Az igazolt szerviztörténet sokat számít, a szervizkönyv nélküli autókat lehetőleg kerüljük. Ha egyértelműen tudják igazolni, hogy a fenti típushibákat részben vagy teljes egészében orvosolták, akkor akár több 10 ezer kilométeren át nyugodtan autózhatunk. Ha még kevesebb rizikót szeretnénk, akkor válasszuk a benzines verziót. Azokban ugyanis nincs turbó, ezáltal egy hibaforrással kevesebb jön szóba, ráadásul a motor járása is kulturáltabb, csendesebb lesz.
Árban itthon jelenleg 1-3,5 millió forint között kínálnak E46-os BMW-t. Érdekesség, hogy ebben az ár intervallumban nincs M3-as. A felső, 3 millió feletti kategória kicsit túlzásnak érződik, ráadásul úgy, hogy többnyire 200 ezer felett futott autókról van szó. Valós keretek között kb. 2,6-2,8 millió az elvárható maximum egy használt E46-os BMW-ért. Nem feltétlen a legdrágább lesz a legjobb, de ne is a legolcsóbbat válasszuk. Találni kell egy megbízható múltú autót, megbízható tulajtól, megfizethető áron és akkor boldog E46 tulajdonosok lehetünk.
Folytatjuk!
A BMW E46 után a tavalyi import toplista további tagjait is végig fogjuk nézni, hogy milyenek is a hazai autóvásárlók kedvencei, mire érdemes figyelnie a jellemző autóvásárlónak, akinek új autóra hazánkban sajnos nincs pénze. Alább a lista, hogy mely modellek szemléje várható.
Top 20 importmodell - 2014
Modell | Behozatal 2014-ben | |
1. | BMW 3-as sorozat | 5 609 |
2. | Volkswagen Passat | 4 563 |
3. | Volkswagen Golf | 3 829 |
4. | Audi A4 | 3 352 |
5. | Ford Focus | 3 049 |
6. | Opel Astra | 2 979 |
7. | BMW 5-ös sorozat | 2 184 |
8. | Mercedes-Benz A-osztály | 2 130 |
9. | Ford Mondeo | 1 941 |
10. | Audi A6 | 1 742 |
11. | Opel Zafira | 1 668 |
12. | Opel Corsa | 1 652 |
13. | Mercedes-Benz E-osztály | 1 408 |
14. | Mercedes-Benz C-osztály | 1 308 |
15. | Ford Galaxy | 1 242 |
16. | Volkswagen Polo | 1 239 |
17. | Volkswagen Sharan | 1 185 |
18. | Renault Scénic | 1 155 |
19. | Mazda6 | 1 126 |
20. | Audi A3 | 1 033 |
hmmm…én egy hete tekertem le a 9-5-ös SAAB-ommal 300km-t.Igaz nem pályán, de vasárnap forgalom nem volt, igy 100 tempomat lakott területen kívül..Balcsiról mentem Gyulára…az út 4 óra volt (kereken), de 3 óra után ki kellett szállnom úgy szétzsibbadt a valagam (visszafele dettó) ..Pedig állítólag a kategória legkényelmesebb ülésében ülök…31 éves Mazdámba (626-os, 1983-as ) nem zsibbadtam ennyire el, sőt annó volt 1979-es Ascona B-m, abban se zsibbadtam szét…most vagy én öregszem, vagy azoknak az üléspoziciói, vagy ülései jobbak voltak…(B Corsáról em beszélnék, mert az egyenesen a kínzás kategória, pláne a Recaro ülésekkel)
az e36 sokkal jobb.(tapasztalat).most cseréltettem kupplung,szerkezet,csapágy,m43 tu19-en70000ft.m43b18 60000ft.az e46-ban van kéttömegü.az e36-ban nincs…az e46-hőtött szellöztetett féktárcsák.e36 sima tárcsák,tehát olcsobb,sok különbség nincs normál használat mellett,nekem tirolban egyik sem melegedett el… az hogy hátsokerekes,nem azt jelenti hogy télen rosszabb.csak meg kell tanulni vezetni.én bevállalom hogy nem tudok télen elsökerekessel menni,azt a kinlodást meghagyom másoknak
Tök jó az autóról senki nem beszélt már vagy 50 hozzászólás óta, csak egymást szidjátok hogy agresszív bmws meg miért prémium a bmw, meg hiper szuper suzuki. mi a f.. nak fényezed a suzukit a bmw 320 fórumon annak is megvan a maga helye. Kérdezni akartam vmit de látom hogy itt csak pö..k vannak. akik életükbe is csak max a tesco parkolóban láttak ilyen kocsit. Mért alkotsz olyanról véleményt amit nem ismersz, mert hallottad vagy rá gugliztál ???? na mind1. én azt tudom hogy németbe járok 1000-1500 km egy huzamra belövöm a tempomatot 160ra és nem úgy esek ki belőle mint amikor egy SUZUKIVAL vagy egy golfall jövünk haza. nah ezért prémium a bmw nem mert ugyan abból a coláskupak műanyagból készült a műszerfal.
rákerestél a guglin? olvastál is belőle bármit? én vagyok a hülye, mert megint leállok vitázni, nem bemásolom hogy az Angolok szerint a BMW-sek a legagresszívebb vezetők, az olaszok szerint is stb…nem az én véleményem írtam le, csak hogy keress rá és olvass..amúgy a teherautó sofőrök is megérnek egy misét az agresszivitásuk miatt (de persze hogy jönnek ide a teherautók? a kérdésed a BMW-ről szólt mint személygépkocsi, , nem pedig a BMW által gyártott nem BMW márkajelzésű teherkocsikról..de tőlem beszélhetünk akkor Renaultról is, mert teszi a dízelüket a BMW a saját kocsijába…)
Amúgy a véleményem: BMW-s ismerősöm van pár, és megállja a helyét az “agresszív állat” jelző velük szemben…mind közúton, mind a magánéletben..Talán egy kivételt tudok mondani 😀
Ezek szerint a kelet felé haladva, de főleg az oroszoknál a lakosság nagy része BMW-t vezet, de még a román kamionokat is a BMW gyártja, nos röviden a paraszt logikáddal eddig lehet eljutni. Amúgy az első kommentemben volt egy pár kérdés, nyugodtan érezd úgy, hogy neked szól 🙂
Keress rá a guglin:
“agresszív bmw-sek?”
nos röviden ezért nem szeretik ezt a márkát itthon (sem)
A BMW egy jó autó, nem vitás, mind motorikusan, mind presztizsben jó. Az embert várhatóan nem érik meglepetések, ha tényleg betartja a cikkben foglltakat. Nem véletlen, hogy ez a legnépszerűbb típus. Amikor először lehetett külföldről kocsit behozni (1990 körül), az volt a menő, akinek I-es Golfja volt. A mi kisvárosunkban a legmenőbb kocsmáros fiának volt először II-es Golfja, ő már “Istenkirály” volt. 25 év alatt addig jutottunk, hogy Golf helyett 3ert hoz a magyar. Ez is fejlődés, de talán egyszer eljutunk oda is, hogy az átlag magyar 2-3 éves BMW-ket keresi (és meg tudja fizetni).
Ilyen tényleg sok van, de azért ne a tó legyen a hülye ha a kacsa nem tud úszni. Egy független autós portálon, ahol elvileg objektíven tájékozódsz piaci helyzetről és újdonságokról, feltételezhetően azok olvassák akiket mélyebben érdekel az autóipar. Ehhez képest megítélni egy nagy múltú márkát az idiótáktól hemzsegő magyar társadalom iszapos aljáról, elég nagy butaság. Megjegyzem régen sem és most sem ennek a rétegnek gyártott autót a BMW, ez alapján ítélni nagyobb gyökérség mint akikről te beszéltél.
Amit a témához hozzátennék : az embereknek azért van ” bajuk ” a márkával , mert sokszor azt látják , hogy ezeket a kocsikat nem mindig ” bizalomgerjesztő ” személyek használják , és ebből alakult ki egy félresikerült általánosítás .A dolgot még tetézi ,ezen személyek arrogáns és sokszor felháborító , ” nekem mindent szabad ” vezetési stílusa , amivel sajnos sürűn lehet találkozni az utakon .
Azokat nem is neked szántam, mert volt abban igazság amit mondtál. De ahhoz is hozzáfűzném, hogy több fanatikust is ismerek az érzelmi töltet miatt vett éppen BMW-t, és azért e46 mert ez még pont az a korosztály amit a magyar fizetésekből össze lehet rakosgatni. Mondjuk ez tízből egy, a többinek tényleg csak múló divathullám a BMW 😀
Mindenhol van, de ha visszakeresel láthatod, hogy a BMW más márkákhoz képest valami hatványozott fikatermelést vált ki a hozzáértő közönségből. A kérdéseim továbbra is megválaszolatlanok 🙂
Tényleg érdekelne, hogy kinek miért fáj és milyen lelki nyomor kell ahhoz, hogy szarral dobáljunk valamit ami nekünk nem kell. Másnak meg igen, és? Fáj? Mitől lesz kötelező kiszáradásig köpködni minden BMW cikknél akkor is ha nem neked szól és hasonló márkáknál miért nem? Jelentkezzen már itt, aki elmondja miért lenne szebb a napja, ha én “k*rvaracionálisan” átülnék egy suzukiba és őszintén válaszolni mert a fenti kérdéseimre:D
Úgy látszik itt mindenkinek az fáj, ha valaki tizenéves “levetett” német prémiumautóval jár… 🙂
Ha valakinek ez kell, az másnak miért baj ? Ha nem tudja fenntartani, az ő baja, nem az enyém… Nekem ugyan nem BMW -bár volt E36 kupém is-, hanem Audim van, abból a paletta -majdnem- legteteje, és egyáltalán nem vészes a szervizelése !
Fékeket felújíttattam, mert egy erős autónál ilyenen nem spórolunk. A kereskedésben persze baromi büszkék voltak, hogy a fékekre nem kell költeni, mégis az volt a tételek közt az első… 🙂 Miután az agyondicsért első féktárcsák egy 200+ fékezéstől elmelegedtek -nyilván minőségi alkatrész volt ! :)- ATE Powerdisck-ekre lettek lecserélve -korábbi pozitív tapasztalat, ellenben a Brembo Maxsporttal, nagy választék meg nincs 320-as fékekből- amiből 42 ezerbe volt a pár plusz 17 a 8 db betét ( TRW ) hozzá. Nagy teljesítményű fékről lévén szó ez kb a duplája egy átlag autó alkatrészáraihoz képest, viszont minőségi cuccok kerültek beszerelésre és a fékhatás is olyan, hogy csak na 🙂
A hátsó fékeknél a munkahengerek lettek felújítva – állítólag típushiba, sajnos a hátsó betétek az állandó enyhe fékezéstől túlhevültek, 10 rongy volt a revízió Bosch betétekkel.
Ezen kívül műszakilag nem kellett az autóhoz nyúlni, folyadékcseréket mindig megkapta-megkapja, a vezérlés is ki lett cserélve a vásárlás utáni héten, kb 80 ezer ft volt plusz a munkadíj.
Nyilván nem egy ezres suzuki vagy egy 3 hengeres matiz szervizköltsége, de valamit valamiért, az autó azóta is csak jó élménnyel gazdagított. A turbókhoz nem kellett nyúlni, mert a motorolajat is az előírtnál előbb, 7-9000 km-enként cserélem. Ennyit megér számomra egy tizenéves prémium autó 🙂
Szóval nem kell a német autókat magasztalni, meg kell nézni a hiba statisztikákat.
A Suzukiban mindaz medvan, amit írtál. Van turbo, kettős tömegű lendkerék, ülésfűtés, tempomat. Nézz utána. A futásteljesítmény összefüggésben van a cikkben is leírt akadozó ablakkal? Mindig a futásteljesítménnyel jönnek, pedig ennek csak a motorra és a futóműre van hatása. A Suzukit pedig meg kell védenem. Nekem is volt, és 8 év alatt (természetesen a kopó alkatrészeken felül) csak egy biztosítékot kellett cserélnem. Azt is egy zárlatos utánfutó csatlakoztatása után. Nem tud annyit, mint egy BMW, de nem is romlik el rajta sesmmi. Üzembiztos. Egy parkolótűz miatt megégett a fél oldala, leolvadtak a műanyagok, berobbantak az üvegek, de kiriasztottam és elmentem vele garázsba. Az összeégett ajtóban továbbra is működött az ablakemelő. Ez a megbízhatóság. Az árukat viszont mostanra eltúlzottnak tartom. Jobban felszerelt nagyobb autókat lehet kapni ugyanabban az árban. Ebben hasonlít a BMW-re, csak más kategória.
A Suzuki rossz példa mert nem egy kategória.
Vegyél egy Honda Accord 2,2 dízelt és szinte minden általad említett kritériumban lealázza ezt a BMW-t.
Ugye, hogy nem olyan bonyolult?
Teljesen egyértelmű amit írsz, de azért tegyünk hozzá néhány dolgot.
Egy Suzukiban azért nem romlik el a turbó vagy a kettős-tömegű lendkerék vagy az ülésfűtés vagy a tempomat, mert ilyenek egyszerűen nincsenek benne.
Aztán tegyük hozzá azt is, hogy ezek az (általában dízel) BMW-k átlagban kb 2x annyit mennek mint a benzines Suzukik. Így nem feltétlen lehet összehasonlítani, hogy a BMW-kban mondjuk 7 éves korában kell pl. termosztátot cserélni, miközben a Suzukiban meg 12 évesen. Nyilván, mert feleannyit is megy az autó.
Szóval amit írsz az igaz, de nem úgy, hogy a Suzuki átlagban feltétlen megbízhatóbb, hanem azért, mert a 2 autót nem ugyanúgy használják. (Ettől még lehetnek olyan alkatrészek egy Suzukiban, amik jobbak, tartósabbak mint a BMW-ben).
Nem a plusz megbízhatóságot kell megfizetni egy BMW-ben, hanem a prémiumot, jobb anyaghasználatot, és amiről nem sokan írnak, bizony a plusz biztonságot is. Egy ilyen E46 egy balesetben is sokkal többet kibír mint egy Swift vagy Focus, és azért ezt sem felejtsük el.
nos lássuk, prémium minőség, prémium kategória, legyen egy BMW, mondjuk 2002-ből, újan.
a másik foschtalicska kategória legyen egy Suzuki Stift 2002-ből, szintén újan.. melyiket úszod meg kevesebb és olcsóbb szervizelésből?
ugye így tiszta hogy a prémiumnak a fenntartása is “prémium”
Plusz ha megnézzük hogy ugyanennyi idő alatt melyiken hány “nem várt” szervizlátogatást kell tenned, ismét kiderül hogy egy prémiumban érdekes módon sokkal több nem várt dolog romlik el mint egy foschtalicskában… volt is valami megbízhatósági mutatós cikk is itt a Navigátoron erről.. 😀
Szerintem azt érti amit én is.
A “prémium” autó az a felhasznált anyagok, technológiák és a neve miatt prémium.
A tartóssága, megbízhatóság semmi kiemelkedőt nem nyújt, sőt.
Ezt a ” prémium minőség ” nem jelent ” megbízhatóságot ” kifejtenéd bővebben , hogy mit értesz ezen ?
annyi a cikkhez,hogy volt 2003 körül gyári hibás vezérlésű széria ,pontosan átugró vezérmű lánc és nem szóltak a vevőknek , mert olcsóbb volt csendben motort cserélni mint a márka hírnevét vissza hívással rombolni. A szervizben mondták ezt.
Én is igy jártam 3 éves korában és új korától volt nálam .
Egyébként meg a cikk kapcsán kialakult “vita” hülyeség. A prémium német autók a prémium minőséget nyújtják, ami nem feltétlenül jelent egyet a megbízhatósággal. Két különböző dolog.
Ismerjük mi egymást? Mit tudsz te rólam, a tudásomról, a tapasztalataimról? Látom rossz emberrel kezdtem. Hülyével nem érdemes. Egyébként is, mit gondolsz te magadról, hogy sértegess valakit? Nem csak magamra gondolok, hanem a többi kommentelőre is ezen a portálon. Nem tűnt fel még, hogy te vagy az egyetlen bunkó? Vagy te csak ezzel tudsz kitűnni? Részemről veled kapcsolatban ennyi.
[i]Heesh 2007.03.14 0 0 15996
Állami cégeket nem lehet piaci alapon működtetni?
Sztem amúgy a Kádár-rendszer párosítva egy hatékonyabb gazdasági formával, jó lett volna a gyorsabb felzárkózáshoz. Mert igazából nem fejlődtünk, az EU 50%-ot 89-ben is tudtuk. Infrastruktúra fejlődött azt kész.
Heesh
Elküldve: 2010. december 16. – 13:43:01
Ja, és ha nem jön be, akkor a samesz repül, mint felelõs.. Így fog repülni majd MAtolcsy is valamikor tavasszal 🙂
Paccar
Elküldve: 2011. augusztus 16. – 10:57:05
Kénytelen lesz felgyorsítani a megszorításokat és/vagy növelni az adókat a kormány, ha gyenge marad a gazdasági növekedésünk. Márpedig a legfrissebb magyar GDP-adat azt mutatja, hogy a magyar gazdaság növekedése gyakorlatilag megállt. Így könnyen lehet, hogy a Széll Kálmán-terv jövő évre tervezett, 550 milliárd forintos kiigazítás mellé újabb pár száz milliárdos csomagot kapunk.
Ahogy mondottam volt: az egész kormányprogram légvárakra, optimista feltételezésekre épül.. Most majd borul minden, lehet “megszorítani”..
[/i]
Hát már bocs, de erre egy Suzuki is képes… Nem nagy művészet új autóként, majd 160 ezer km után azt írni, hogy csak kopó alkatrészek kellettek…
A múltkor itt jelent meg egy cikk sorozat, hogy milyen motort ne vegyél, rangsorolva. Legjobb emlékeim szerint az első tízből 7 BMW volt.
Nem kell magasztalni a sznobok márkáját, semmivel sem jobb, mint bármelyik nyugati vagy japán.
Ezt kb. annyi személyes tapasztalat, tudás alapján vontad le, mint a korábbi kijelentésedet. 😀
Tudjuk, te vagy trolibusz.
Nem, de ez az általános német autós felfogás. Igazad van, mindenki hülye, de te vagy a legnagyobb közöttük. Valamint, ahogy olvasom a többi hozzászólásodat a legnagyobb pöcs is te vagy.
Nekem egy 10 éves 320d van. 3 évesen vettem 6500 km-el. Most 162000 km van benne. Eddig a legnagyobb költésem az interkuler hűtő volt, amit valószínűleg egy kő lyukasztott ki. 2 db első stabilizátor szilentett kellett még cserélni. Ezeken felül csak a szervizes olajcserék. Nagyon meg vagyok vele elégedve.
Chip tuning van rajta kb. 180 LE. A vegyes fogyasztása 4,6 L/100km. Soha nem volt még jobb autóm.
Kempi,(Holiday, meg még ki tudja mi..), neked muszáj széttrollkodni minden fórumot ? Ennyire nulla és szánalmas az életed hogy ebben éled ki az örömödet ? (mellesleg időd is van erre..)
Emberek ne etessétek !
Nem törhették le kázsé, hiszen írok. Tény, hogy figyelmetlen voltam. Hajad kinőtt-e már? :-DDD
esztelen kempelen
Neked letörték a kezed a sok hülyeség írogatása miatt, hogy még azt sem tudod kiválasztani, akinek válaszolni akarsz? 🙂
Mellesleg nagyon nem vagy képben a dolgokkal, de ez nálad senki nem lep meg. Úgy is írhatnám természetes, magától értetődő dolog.
Mondom: megint olyanba böfögsz bele, amiről lövésed sincs. nem kell neked a felnőttek dolgába beleszólnod talicskamenedszer, mert megint eltörik a nózid.
Ejha márkatárs! 😀
Te hány ilyen autót tartottál fönt eddig?
Mondom: megint olyanba böfögsz bele, amiről lövésed sincs. nem kell neked a felnőttek dolgába beleszólnod talicskamenedszer, mert megint eltörik a nózid.
Ilyen egyszerű,bevállaltad,mert ezt szereted.
Korrekt!
Ha neked lenne, akkor nem írnál ilyen butaságot. 🙂
Maximálisan egyet értek 😀
Jelen pillanatban egy erősen értékvesztett, nem éppen jó hírű kocsinak vagyok a tulaja, ráadásul a gyártó is csak néha létezik, viszont bevállalom a városi 14 literes fogyasztást (automata), bevállalom hogy drágák hozzá bizonyos alkatrészek, főleg a motorikusak, de nem érdekel mert egy 2002-es SAAB 9-5-ösben ülök, igaz a leggyengébb verzióban 😀
Jelenleg inkább fizetem utána a drága alkatrészeket, minthogy beleüljek egy 2002-es Suzukiba, vagy Astrába, vagy Skodába, aminek relatíve olcsó a fenntartása, és nincsenek nagy típushibái.
Én azért vettem ezt, mert 700 ezer környékén sok fiatalabb, és alacsonyabb kategóriájú kocsit is vehettem volna, mert ez a “márka” tetszett, és relative az értékvesztése miatt könnyebben elérhető volt számomra mint egy ugyan ilyen kategóriás BMW, AUDI, SKODA, amiknek a fenntartási költsége kb ugyan ennyi, csak a bekerülési ára, na az nem mindegy….
Ezelőtt 3 éve nagyon gondolkodtam egy német “prémium” max(3 évig) autón.
Sosem felejtem el azt mondta az úriember ,hogy srácok ne felejtsétek el,hogy ennek az autónak a fenntartási költsége is “prémium”.
Nem egy lerohadt dzsuva volt ,hanem egy jahreswagen.
Engem nem zavar,ha valaki ilyet vesz szíve ,joga csak miért kell kamuzni azzal,hogy nem kerül többe a fenntartása.
Ha bevállalja valaki a bömös fílinget akkor az utóbbit miért nem ismeri el?
gondolom azért írtad, mert azt véled az írásomból hogy BMW-m van..pedig nem 😀
ettől függetlenül a jelenlegi kocsim oda merném állítani a használtautón az évjáratában mindösszesen 22 darab eladó mellé, úgy hogy amennyiért vettem enyém lenne a legolcsóbb, és közel a legjobb műszaki állapotú..
Mint ahogy a tavaly eladott autóm is nyugodt szívvel adtam el, (abból csak 3 van a használtautón, jelenleg az új tulaj hirdeti 2.5szeres áron mint amennyiért vette tőlem…
Teszt is készült róla 😀
[url]http://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/mazda_626_2_0_glx_1983_-_hasznaltteszt-10168[/url]
Nem vitatkozom veled olyan dolgon, amiről fogalmad sincs.
“Egyébként ezeket az autókat nem drágább fenntartani, mint mást.”
Esztelenségednek nincs határa. Látom, ezt mindig bizonyítanod kell. 🙂
1. A más az egy tág fogalom, amibe nagyon sok autó beletartozik és nagyon sok nem.
2. Az autóval való törődés az természetes, de nem mindegy annak a gyakorisága és anyagi vonzata.
Talán megérted, ha belegondolsz.
Na, szerintem elég lesz mára, mert még megerőlteted magad. 🙂
Nem voltam itt tag, de most úgy éreztem, hogy muszáj hozzászólnom a cikkhez, mert az elvárhatóhoz képest jóval kevesebb információt tartalmaz. A hozzászólások nagy része pedig elég rosszindulatú.
7 évesen, 2009-ben vettem egy E46-ot, automata, dízel. Tény, hogy egy olyan autó, amit szervizelni kell és ezt nem igazán lehet elhanyagolni. Kifejezetten problémamentesnek sem mondható a típus, de azért 7-8 éves korában a legtöbb autón már cserélni kell ezt-azt.
A cikkben említetteken kívül tipikus hibák: termosztátok elromlása (általában kettőt kell cserélni, EGR és rendes), vízpumpa és feszítőgörgők (ez elég fájdalmas tud lenni árban, mert ha igazán jót akarsz, akkor egyszerre cseréled), süni (fűtésvégfok), kipufogó rezgéscsillapító, szilentek, egyéb futóműalkatrészek.Viszont az alkatrészek manapság egyáltalán nem drágábbak bele, mint a többi autóba, főleg ha webáruházból rendel az ember.
Viszont előnyei is vannak: nagyon jó útfekvés, dízelben erős motorok, jó országúti ás autópályás fogyasztás (figyelem: az automata városban sokat eszik!), igényes anyagokból álló belső tér. Hangosan felnevettem, amikor a Megane-nal vagy az 1. generációs Focus-szal hasonlították össze. A műszerfal és az ajtó borítása olyan puha és igényes (nem öregedő) műanyagból van, ami még ma is becsületéra válna a legtöbb kompaktnak. Nem zörög, még rossz úton se, mint pl. a pár éves Renault-k, vagy akár kollégám 2 éves XC60-a. (Ezzel nem azt akarom mondani, hogy pl. a Focus rossz kocsi, vagy nem racionális választás, mert lehet, hogy az, de azért nem egy kategória).
Azt hiszem, hogy 1,5-1,7 millió Ft-ért már egy jól felszerelt, több extrával is ellátott példányt be lehet szerezni. Ha valaki még tartalékol 2-300 000 Ft-ot egy nagyobb kiadásra, és meg tud barátkozni a szűk hátsó üléssorral (!!!), akkor meg lesz vele elégedve. Tény, hogy nem egy benzines japán árából lehet fenntartani, de akinek az az igénye úgyis azt vesz.
Ja, és még egy szempont: a bmwfanatics.hu-n egy nagyon jófej és segítőkész közösséget találhat a tulajdonos, ahol sok problémára talál megoldást, amivel több tízezer forintos szervizköltséget is megspórolhat.
Sírunk már így is…
Van igazság abban, amit írsz és minden bizonnyal sokan valóban villantásból vesznek ilyen autót, de ettől függetlenül van valami, amit ez az autó még így 10 évesen is nagyon tud, ez pedig a vezetési élmény és az összerakottság. Bármelyik általad említett kortársánál élvezetesebb vezetni, jobb benne utazni. Sót, 10 évesen is számos dologban előrébb jár, mint napjaink tucatautói. Ezt semmilyen Focustól nem kapod meg.
Egyébként ezeket az autókat nem drágább fenntartani, mint mást. A lényeg a karbantartás. HA elhanyagolod, a gatyád rámegy, ha törődsz vele, folyton vigyorogni fogsz. Ám törődni minden 10 éves autóval kell. Minddel. Saját tapasztalatom.
!!!!!!
Mert azt nézi mindenki, hogy BMW. Nem azt hogy mennyit futott, milyen állapotú. De legalább BMW-je van az illetőnek. Újkorában prémium volt drága alkatrészekkel. És manapság is az, csak van bennük kellően sok km. Az hogy BMW vagy Opel netán Mercedes vagy Renault, mindegy ha az az autó 10 éves és 200 000 km van benne, akkor ugyanolyan a szervizigénye. Csak az Audi, Bmw, Mercedes sokkal többe kerül 10 évesen is, mint egy Renault Megane vagy Ford Focus. Tehát reálisan egyáltalán nem éri meg, de itt ugyis az a lényeg mit lehet villantani a szomszédnak, haveroknak. Én inkább veszek egy jó állapotú Ford Focust, természetesen benzinest és sokkal jobban kalkulálható a szervizigénye.
fRusztrált
“Az én mostani kocsim tuti 284 ezret futott”
Engedd meg hogy gratuláljak, hogy a te kocsidban tuti hogy csak 284 ezer km-van. 😀 😀 Bár 400 is lehetne, mert sokkal szarabb már az sem lenne. 😀
csereszaBatos
Daewoo RaceR
Ez alatt a cikk alatt is a német autó buzik ekézik a többi márkát igaz? :-DD
Mindenki hülye, csak te vagy trolibusz.
Nekem 2011-ben behozott osztrák E46 316ti-m van, a kis kompakt:) Bizonyos szempontból életem legrosszabb döntése, mert a gatyámat ráköltöm (N42-es motorjában minden létező elektronika tönkrement, cseréltük inkább az egészet a fenébe), fékek, fűtésellenállás (süni), kipuffogó, kuplung tárcsa, fékrásegítő, hűtőrács meg én nem tudom mi minden már új, és most jött elő a cikkben említett ablaknyikorgás, ami esetemben a jobb oldali ablak teljes beragadásával járt, természetesen félig lehúzott állapotban, hurrá. Viszont minden működik, tetőablak, esőszenzor, automata xenon fényszóró, automata klíma, ülésfűtés, szóval ezeket meg élvezem, ha működik akkor tényleg nagyon jó kisautó. Ja meg bézs bőrkárpit, a hátsó sorban érintetlen állapotban:D Lehet fikázni az óccsó kis kompaktot az idétlen lámpáival meg a használhatatlan hátsó sorral, de megnézem mikor raksz be egy 745i-be két biciklit, mert a kompakt bizony 3 ajtós és lehajtható a hátsó ülés:)
Drága, öreg, sokat eszik, sokat kell rá költeni, de Béemvé! A sok “németautóbuzi” meg leszólja az összes többi márkát, hogy milyenek. Ne már!
na igen, külföld, és a visszatekert órák…ha ott márkaszervizben szervizelték a kocsit, akkor itt Magyarországon simán le lehet kérdezni a külföldi múltját..már akinek van esze hozzá.Fater B Corsáját 12 éve olaszból hozták be 158 ezerrel..Most ha jól tudom óra szerint 280 körül van benne..Opel kereskedésben lekérdezve (mivel olaszban szakszervizbe hordták), már túl van a félmillió km-en…
Százszor inkább veszek egy tehetősebb embertől Magyarországi forgalombahelyezésű autót 280 ezerrel, mint egy külföldről behozottat ugyanennyivel (ugyan is a Magyarországin rögzítik a km óra állást eredetvizsgakor, és pár ezerért elárulják hogy mennyit volt visszatekerve…). Az én mostani kocsim tuti 284 ezret futott, második magyar tulajtól vettem, szervizkönyv nélkül, de 6 évig vezetett javítási listával, amit ő vezetett, amit mind a szakszerviz ahová vitte megerősített, az eredetvizsgán a srác a km-t szintén 😀 (147 ezerrel vette a tulaj, és valóban, akkor volt összesen EGY eredetvizsgán a kocsi..újan kormányzati kocsi volt 2002-ben)
“150 ezer km környékén kell a legtöbb hibával számolni: szívósor, főtengely szíjtárcsa, kettős tömegű lendkerék, rosszabb estben turbó. Mindegyik komoly összegekbe fáj.”
–>> És azt ne felejtsük el – óraállástól függetlenül – hogy a legtöbb ilyen autót pont ennyi vagy nagyobb futásteljesítménnyel hozzák be. Nyugaton sem teljesen ostobák, tudják mikor kell tőlük hulladékvas árban megszabadulni.
Hozzák be a sok trágyát, visszatekert órával, viszont végre van munkája a szervizeseknek és az alkatrész kereskedők is dörzsölik a tenyerüket…
csak mondom, mert munkatársamnak 2002-es 320D-je van:
szívósort egy dolog miatt cserélik a lúzerek, mert a benne levő “rezgő lapocskák” felfogatásai kikopnak, és beszívja a motor ezen alkatrészeket.Persze a gyártó csak komplett szívósorral árulja ezeket.A lapocskák szerepe csupán annyi hogy részterhelésen megvezetik a levegőt, így javítva a károsanyag kibocsátási értékeket.A rutinosak simán kiveszik ezeket a pillangószelep szerű lapkákat, ledugózzák a felfogatások helyét, és örökös a motor.
Persze kimaradt a cikkből hogy a kartergázszűrőt is cserélni illik rendszeresen, különben odavág a turbónak a csere hiánya..Plusz a felfüggesztés sajátosságából eredően ha nem teltházzal közlekedünk a hátsó üléseken, akkor a gumik belső fele lekopik, mert hát ilyen gyárilag a futómű…Üzemanyagszivattyú 100-140 ezres tétel mert repedésre hajlamos (Bosch-ék nem tanulnak meg rendeset csinálni?), plusz a Hardy tárcsák gumicsillapítása is elöregszik, azt is cserélni kell…
Ettől függetlenül hihetetlenül bírja a várost, és a napi összesen 8-km-t amit megtesz vele… 😀
Remélem nem moderálják ki, de itt a cikk a “pillangószelep” hibájáról:
[url]http://totalcar.hu/tanacsok/nepperuzo/2013/08/21/ovatosan_a_dizel_bmw-kkel/[/url]
Ha javítást követően trehányul teszik vissza a doblemezt.
Az első sárvédőben a kerék mögött össze tud gyűlni a sár, és kirohasztja a fémet.