Még nem kerek ködlámpás, tehát facelift előtti, 2003 januári a próbált példány. Ennél fontosabb, hogy nem elavult formájú, könnyen irányíthatóan és parkolhatóan kompakt méretű az ötajtós Toyota RAV4 úgy, hogy közben utas- és csomagtere is elég tágas
A hátfalán hordja teljes értékű pótkerekét. Nem terepjáró, de hóban-dzsuvában jól jöhet az összkerékhajtása
Rövid időn belül a második RAV4-et sodorta elénk az élet. A novemberben bemutatott példány szintén második generációs, ezüst, ötajtós és kétliteres benzines volt, de
2004-es, tehát faceliftes és amúgy automata, míg mostani cikkünk főhőse 2003 legeleji, még frissítés előtti, picivel gyengébb felszereltségű és manuális váltós. Órájában az előző 144 ezréhez képest közel 200 ezer kilométerrel, annak idején itthon vásárolva, azóta is első és elégedett tulajdonosa által használva. Naná, hogy érdekelt minket és pláne annak tükrében, hogy hóban-sárban-latyakban az összkerékhajtást is próbára tehettük.
Összkerékhajtás? Ugyan, a fenének kell nálunk, ahol se komoly hegy, se zord hideg, se hó nincsen... Csak nehezebb lesz tőle az autó, többet fogyaszt, ha elromlik, drágán javítható... Igen, mindez igaz és el is fogadható érv a 4x4 magyarországi létjogosultságával szemben, de van az úgy, hogy jól jön az extra tapadást nyújtó négykerékhajtás. Például ilyenkor, télen. Főleg olyanoknak, akik dimbes-dombos helyen laknak, és rendre takarítatlan-
sózatlanszóratlan utakon és utcákban közlekednek.
Akad néhány szépséghibája, karca-horzsolása, de hiszen 10 éves.
Lámpaburája mattul, hátfala oldalra és jobbra, a járda felé nyílik
Ezen RAV4 használói is ilyenek, harmincas családanya és férje három gyerekkel, valamint két kutyussal. Szükségük van - az amúgy állandó - összkerékhajtásra, s szükségük van a hosszával kompakt (4,25 m), magasságával (1,72 m), térkihasználásával és variálhatóságával viszont egy normál ferdehátút bőven felülmúló kasztnira. Állítólag - kis gyömöszöléssel - 3 gyerekülés is befér hátra, a második sor sínen tologatható, a csomagtér alapból 400 literes, rakodópereme alacsony, egyszerűen és gyorsan bővíthető, a padló sík, a gumitálca praktikus, a székek ki is kaphatók - csupa olyan jellemző, ami ideális családi mindenessé teszi a kocsit.
Jókora nyíláson át pakolható, alapból 400 literes a csomagtartó, s az sem mindegy, hogy üléstologatással, -hajtással vagy -kiszereléssel bővíthetően síkpadlós
Egyszerű, jó ergonómiájú, kemény műanyagokból összerakott
Hogy oldalra, ráadásul jobbra, jobb oldali megállásnál a járda felé nyílik a hátfal? Tulajékat ez sosem zavarta, az inkább bosszantó néha, hogy nehéz az ötödik, pótkereket is cipelő ajtó. Szeretik a márkahűen megbízhatóságáról és strapabíróságáról híres, a
Használói véleményekben is dicsért RAV4-et, nem tervezik lecserélni. A hegylakó família parkolási karcokkal szokásosan felvértezett Toyotája törve egyszer volt (a vezetőoldali ajtó sérült, s azóta sem zár tökéletesen), egy ízben meg olyan szerencsétlenül koccantak vele, hogy kilyukadt a klímatartály. Nyolcéves koráig semmi baja nem volt az autónak, de tavaly a légkondijavításnak is "köszönhetően" hengerfejes lett - a szerelők nem állhattak a helyzet magaslatán... Ó, és folyamatosan világít a motorhibajelző lámpa, amit egy lambdaszondás parajelenség okoz. Az égvilágon semmi probléma nincs vele, de világít, ami egy hangyányit idegesítő.
Négy felnőttnek kényelmes a RAV4 utastere. Hátra állítólag három gyerekülés is befér. Kisebb-nagyobb pakolóhelyekben nincs hiány, a méretes üvegfelületeknek és a magas üléspozíciónak hála minden irányban jól kilátni az autóból
Milyen a VVT-i (változó szelepvezérlésű) benzinmotor? Tisztes 150 lóerejével igen fürgén viszi a bő 1,3 tonnát, járása finom, ugyanakkor étvágya is van, nem is rossz. A sokéves tapasztalat azt mondja, hogy 10 alá vinni művészet, ami reális, az a 10-12 l/100 km-es vegyes fogyasztás. Sztrádatempónál meg hangos. Az 5 fokozatú váltó egész pontosan kapcsolható, a kuplung kissé nehéz, igen magasan fog, a fék példásan adagolható. A kormány túlszervózott, a futómű magyar "utakra" való, a 180 mm-es hasmagasság városi terepezésre teszi alkalmassá az autót, bármennyire is képzavaros ez a városi terepjárós fogalomkör.
A kormány kopása és a foltos kárpit egyenes arányban van a majd' 200 ezer kilométeres futással, a 10 évvel és a mindennapos családi igénybevétellel
Hogy gyorsabb fordulókban billeg, dől a gép, s hogy jelentősen orrtolós is, igazából nem róható fel neki - nem kanyarvadászatra találták ki. A 16 colos kerekeken legalább némi rugózási komfortot is ad. Hogy kemények az utastéri műanyagok? Tapogassa, akinek ez a perverziója, lényeg, hogy ne zörögjenek (khm, kicsit azért zörögnek, a vezetőülés is nyöszörög). A kormány és egyebek kopása, a foltok a kényelmes üléseken és a tetőkárpiton 10 év valós használatról mesélnek -
egy jó takarítás persze csodákat művelhetne.
Nem véletlenül közkedvelt a típus. A 2003-as évjárat 1,5-2,5 millió forintot kóstál
Erős és kulturált a 2,0 literes benzinmotor, csak sajnos sokat, 10-12 litert fogyaszt
Felszereltség? A már említettek mellett van két légzsák, távirányítós központi zár, elektromos ablak elöl, vezetőoldalon le-fel automata, motoros tükörállítás, klíma, ködlámpa, CD-játszójával épp nem működő hifi, fedélzeti számítógép, alufelni - minden, ami kell, s az is, ami nem feltétlen.
Hasonlóan 2003-as benzinesek
1,5-2,5 millió forintért kínálkoznak a Használtautó.hu oldalon, takarékosabb dízelt 2 millió alatt nem találni. Tágas és jól variálható utas- és csomagterével, alkalmasint hasznos összkerékhajtásával a RAV4 racionális választás, népszerűségének és jó hírének hát 10 évesen is megkérik az árát.
Én eddig a használt Freelanderekről nem sok jót hallottam. Formailag jól néznek ki, de ennyi. Ezek már nem igazi LAND ROVER-ek ! Nem “DEF-i” 🙂
Sejtésed sincs miért kerül fele annyiba? :))))
Ilyenem van és eladó is! 🙂 A tesztben leírtak az enyémre is igazak! fogyasztás 8-11 liter! De megbízható kényelmes jól pakolható mivel a hátsó ülések könnyen kivehetőek! Nem akad fel a padkára, magyar utakra jó választás! 🙂
Ebben a kategóriában egy dízel Freelander sokkal jobb választás lenne! Fele ennyiért megkapható és 6 liter fölé nem lehet tornászni a fogyasztását! Kényelemben, felszereltségben ugyanazt hozza, mint a RAV4-es, és a szervizelésben sem marad alul. Most adtam el az enyémet maximális megelégedettség mellett, 2001-es évjárattal 1 millió Ft-ért. Ha újra crossover vásárlását tervezném, biztosan nem RAV4-est vennék, de csak a túlértékelt ára miatt.
Mi is hajtunk egy ilyet a családban, maximális elégedettséggel! És nem igaz, hogy 10 alá nem lehet vinni a fogyasztást, 90-100 km/h kíméletesen országúton 7,5 L ! 3000 fölé nem ajánlatos a fordulatot vinni és simán kijön egy átlagautó fogyija!