Milyen egy Toyota RAV4 10 évesen és 200 ezer km-rel?
Toyota RAV4 2.0 4x4, 2003 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyeseknek nem csak áldásos, de télen-hegyen kell is a 4x4. A népszerű Toyota RAV4-nek egy 10 éves és közel 200 ezret futott példányát hóban-sárban próbáltuk és szerettük.
Még nem kerek ködlámpás, tehát facelift előtti, 2003 januári a próbált példány. Ennél fontosabb, hogy nem elavult formájú, könnyen irányíthatóan és parkolhatóan kompakt méretű az ötajtós Toyota RAV4 úgy, hogy közben utas- és csomagtere is elég tágas
A hátfalán hordja teljes értékű pótkerekét. Nem terepjáró, de hóban-dzsuvában jól jöhet az összkerékhajtása
Akad néhány szépséghibája, karca-horzsolása, de hiszen 10 éves.
Lámpaburája mattul, hátfala oldalra és jobbra, a járda felé nyílik
Ezen RAV4 használói is ilyenek, harmincas családanya és férje három gyerekkel, valamint két kutyussal. Szükségük van - az amúgy állandó - összkerékhajtásra, s szükségük van a hosszával kompakt (4,25 m), magasságával (1,72 m), térkihasználásával és variálhatóságával viszont egy normál ferdehátút bőven felülmúló kasztnira. Állítólag - kis gyömöszöléssel - 3 gyerekülés is befér hátra, a második sor sínen tologatható, a csomagtér alapból 400 literes, rakodópereme alacsony, egyszerűen és gyorsan bővíthető, a padló sík, a gumitálca praktikus, a székek ki is kaphatók - csupa olyan jellemző, ami ideális családi mindenessé teszi a kocsit.
Jókora nyíláson át pakolható, alapból 400 literes a csomagtartó, s az sem mindegy, hogy üléstologatással, -hajtással vagy -kiszereléssel bővíthetően síkpadlós
Egyszerű, jó ergonómiájú, kemény műanyagokból összerakott
Négy felnőttnek kényelmes a RAV4 utastere. Hátra állítólag három gyerekülés is befér. Kisebb-nagyobb pakolóhelyekben nincs hiány, a méretes üvegfelületeknek és a magas üléspozíciónak hála minden irányban jól kilátni az autóból
Milyen a VVT-i (változó szelepvezérlésű) benzinmotor? Tisztes 150 lóerejével igen fürgén viszi a bő 1,3 tonnát, járása finom, ugyanakkor étvágya is van, nem is rossz. A sokéves tapasztalat azt mondja, hogy 10 alá vinni művészet, ami reális, az a 10-12 l/100 km-es vegyes fogyasztás. Sztrádatempónál meg hangos. Az 5 fokozatú váltó egész pontosan kapcsolható, a kuplung kissé nehéz, igen magasan fog, a fék példásan adagolható. A kormány túlszervózott, a futómű magyar "utakra" való, a 180 mm-es hasmagasság városi terepezésre teszi alkalmassá az autót, bármennyire is képzavaros ez a városi terepjárós fogalomkör.
A kormány kopása és a foltos kárpit egyenes arányban van a majd' 200 ezer kilométeres futással, a 10 évvel és a mindennapos családi igénybevétellel
Hogy gyorsabb fordulókban billeg, dől a gép, s hogy jelentősen orrtolós is, igazából nem róható fel neki - nem kanyarvadászatra találták ki. A 16 colos kerekeken legalább némi rugózási komfortot is ad. Hogy kemények az utastéri műanyagok? Tapogassa, akinek ez a perverziója, lényeg, hogy ne zörögjenek (khm, kicsit azért zörögnek, a vezetőülés is nyöszörög). A kormány és egyebek kopása, a foltok a kényelmes üléseken és a tetőkárpiton 10 év valós használatról mesélnek - egy jó takarítás persze csodákat művelhetne.
Nem véletlenül közkedvelt a típus. A 2003-as évjárat 1,5-2,5 millió forintot kóstál
Erős és kulturált a 2,0 literes benzinmotor, csak sajnos sokat, 10-12 litert fogyaszt
Hasonlóan 2003-as benzinesek 1,5-2,5 millió forintért kínálkoznak a Használtautó.hu oldalon, takarékosabb dízelt 2 millió alatt nem találni. Tágas és jól variálható utas- és csomagterével, alkalmasint hasznos összkerékhajtásával a RAV4 racionális választás, népszerűségének és jó hírének hát 10 évesen is megkérik az árát.
Én eddig a használt Freelanderekről nem sok jót hallottam. Formailag jól néznek ki, de ennyi. Ezek már nem igazi LAND ROVER-ek ! Nem „DEF-i” 🙂
Sejtésed sincs miért kerül fele annyiba? :))))
Ilyenem van és eladó is! 🙂 A tesztben leírtak az enyémre is igazak! fogyasztás 8-11 liter! De megbízható kényelmes jól pakolható mivel a hátsó ülések könnyen kivehetőek! Nem akad fel a padkára, magyar utakra jó választás! 🙂
Ebben a kategóriában egy dízel Freelander sokkal jobb választás lenne! Fele ennyiért megkapható és 6 liter fölé nem lehet tornászni a fogyasztását! Kényelemben, felszereltségben ugyanazt hozza, mint a RAV4-es, és a szervizelésben sem marad alul. Most adtam el az enyémet maximális megelégedettség mellett, 2001-es évjárattal 1 millió Ft-ért. Ha újra crossover vásárlását tervezném, biztosan nem RAV4-est vennék, de csak a túlértékelt ára miatt.
Mi is hajtunk egy ilyet a családban, maximális elégedettséggel! És nem igaz, hogy 10 alá nem lehet vinni a fogyasztást, 90-100 km/h kíméletesen országúton 7,5 L ! 3000 fölé nem ajánlatos a fordulatot vinni és simán kijön egy átlagautó fogyija!