Ma sem tűnik vészesen öregnek - szép és jó is lehet egy ilyen 17 éves B5-ös Passat
Nem kizárt, hogy egyszer csak eladósorba kerül, s vélhetően egyterű lesz az utódja. De csakis azért, mert az praktikusabb
Helyből sok, váltóból automata kéne? Csakis dízel jöhet szóba, hogy azért ne fogyasszon túl sokat? Legfeljebb 1 millió Ft van rá? Így sem reménytelen - ezzel a felvezetővel írtuk legutóbbi
használtpiaci körképünket, most pedig egy, a kritériumoknak tökéletesen megfelelő példányt mutatunk be. Ő egy 110 lóerős Volkswagen Passat 1.9 TDI 1996-os évjárattal, órájában 177 ezer kilométerrel és természetesen automata váltósan - még nem a kézzel is kapcsolható, 5 sebességes Tiptronickal, hanem a jó öreg 4 fokozatú szerkezettel. A 17 évesen is kitűnő egészségnek örvendő kocsi nem eladó, ám tulajdonosa gondolkodik a váltáson. Amennyiben lecserélné ezt a B5-öst, akkor úgy 750 ezer forint körüli összeget remélne érte, viszont a cserét csak az indokolná, hogy a limuzinforma nem épp ideális pakolási szempontból meg mondjuk kutyaszállításra. Ezt leszámítva a Passat az eddigi legjobb, legmegbízhatóbb és leggazdaságosabb autója, így hát az is könnyen lehet, hogy még pár évig marad...
Ilyen kis sérülésekből akad néhány a kasztnin. Olcsón orvosolható bibik
Miként az is könnyen lehet, hogy a valós kilométer nem is - évi 10 ezres futást jelentő - 177 ezer, ő, a ki tudja, hányadik gazda mindenesetre 3,5 esztendeje 142 ezerrel és új vezérléssel vette, s azóta alig, csupán módjával használta. Amúgy 800 ezer forintjába került a malacorrú szériát pont 1996-ban váltó ötödik generációs VW-szedán, és azért döntött mellette, mert jó áron volt, s mert megtetszett. Na nem a belsejével, ami csúnyán leharcolt és cigiszagú is volt. Ellenben 42 ezerért majdnem komplett 2005-ös utasteret sikerült szerválni ajtókárpittal, légzsákkal és ülésfűtéssel, s a - hazai - vásárlás másnapján belsőleg már meg is újult az autó. Bár a műszerfal vagy a tetőkárpit az eredeti, az ülések szépek és kényelmesek lettek, s a cigibűznek is lőttek. Kopogás hallatszott a többlengőkaros, a magyaros utakat rosszul viselő futómű felől, internetről rendelve jött új utángyártottan, nem drágán.
Nem, ez nem 1996-os, hanem 2005-ös utastér. Nem volt drága, abszolút megérte
Szedánosan mély 476 liter
Az egyik be nem kötött oldallégzsák miatt ég a visszajelző lámpa, a jobb oldali visszapillantó tükörben nem működik a fűtés, az ajtók fölött nem mindenhol stimmel a kárpitok illesztése, más árnyalatú (fekete) a műszerfal és a többi burkolat, de ennyi. Érzetre még ma is remek minőségű az enteriőr, a műanyagok puhák, erős kopás egyedül a kormányon látszik - ennyi idő alatt alap, hogy kiszívja a nap. A kettő darab pedálról és a kapcsolók környékéről meg nem mondani az 1996-os évjáratot.
Szinte csak a kormányon látszik a kor. Miként az összes oldal-, úgy a tetőablak is zárható a távirányítóról, amin át ugye ez a kép készült
Az anno szervizkönyv és számlák nélkül "szemre", a motorra és a váltóra koncentrálva vett autó törve - vélhetően - az elején lehetett, az elmúlt bő három év folyamán csak kisebb koccanások nyomait szedte magára. Egy utólagos 17 colos garnitúra helyett 16-os gyári könnyűfém kerekeket kapott jó ballonos, 215/60-as abroncsokkal, ab ovo gazdag - a már említetteken túl Climatronic automata klímát, fedélzeti számítógépet, négy elektromos ablakot, deréktámaszos első üléseket, elektromos tetőablakot, mélységében is állítható kormányt soroló - ellátmánya még tempomattal is bővült. Mennyire komfortos, mennyire tágas? Nagyon. Hátul is, de hiszen egy klasszikus középkategóriás, 2,7 méteres tengelytávú kocsiról van szó. Csomagtartója 476 literes, szedánosan szerény nyílású, mély, osztott támlahajtással bővíthető.
Ilyen fogyasztási értéket is ki lehet hozni a dízel-automata párosból, de a gyárilag is adott 6,5 a reális
És akkor a hajtásláncról: ez a közvetlen befecskendezéses 1.9 TDI híresen jó motor, s jó hírét ezúttal sem tudjuk bemocskolni. Ha már nincs is meg mind a 110 lóerő és a percenkénti 1900-as fordulattól a sofőr rendelkezésére álló 235 Nm-es nyomaték, de tisztességesen húz, a turbó vidáman fütyül, a fogyasztás 100 kilométerre vetítve és nagy átlagban 6-6,5 liter körüli. A téli érték 7,5 l/100 km. Még így automatán is, ami a menetdinamikán csöppet ront, az étvágyat pedig növeli. Csakhogy nem kell kuplungolni, ami városban istenes. A modern egységekhez képest a 4 fokozatú automata komótosan, ugyanakkor egész puhán váltogat, az égvilágon nincs vele baj. Ne is legyen, mert akkor sokba fájna a javítása...
Ön lecserélné ezt a Passatot? Tulajdonosa abszolút elégedett vele. Korábbi autóival (benzines Mazda 323 1.6 kombi, Fiat Tipo 1.4 3 ajtóval, Mitsubishi Galant 1.8 és Ford Scorpio 2.0, Merci-dízel SsangYong Musso 2.9 TD, utóbbi kettő is automata) összevetve a Volkswagen jóval megbízhatóbb, és az éves karbantartáson (olajon, szűrőkön) kívül vásárolt alkatrészek árai is barátiak: német utángyártott lengőkarszett 40, cseréje 15 ezer forint, ablaktörlőlapát 2200, rendszámtábla-világítás 1800, szélvédő-gumikéder 4000, tempomatkar kábelköteggel 11 500 forint, példának okáért.
Matricás utalás a wolfsburgi eredetre, minimálrozsda a küszöbön, ha kopottasan is, de piros az i betű, tehát nem 90, hanem 110 lóerős a motor
A lengőkarokat lehet, hogy hamarosan ismét érdemes lesz cserélni - nem újdonság, hogy botrányosak az utak, ahogyan az sem, hogy utóbbiak a Passat kényes pontjai. Egy telipolírt és egy alapos utastéri takarítást követően jó néhány évet simán letagadhatna az autó. Stabil az egyenesfutása, rugózási komfortja szuper, szigetelése szintén, azaz csendes még sztrádán is, a kormányrásegítés eltalált mértékű, a hangulat már-már prémiumos.
Bőven millió alatti áron elérhető, megbízható, gazdaságos. Kell több vagy jobb?
Nem kell félni tőle, sőt, a régi 4 fokozatú ajánlottabb is a Tiptronicnál
Hasonló Audi A4-rokon, jellemzően a rozsdának is ellenálló Passatot merünk javasolni, ha valaki tehát tágas-kényelmes-dízel-automata-gazdaságos autóra pályázik elérhető áron, de tessék vigyázni, mert rengeteg a külföldről hozott, tekert órás, mutatós, azonban több sebből vérző, összetákolt darab. Ha vastagabb pénztárcával fiatalabb, tiptronicos modell lenne a befutó, az a váltó már érzékenyebb, meghibásodásra hajlamosabb, nem feltétlen ajánlott.
Szánalmasak vagytok. Ezért gyűlöltem meg minden autós fórumot, ahol az emberek egy tonnás szarkupac miatt egymásnak bírnak esni. Ez tetszik neki, és kész. Nekem meg más, mégsem fikázom le az embert, mert nem ismerem.
Ahhoz nem kell vennem autót, hogy megpróbálhassam és menjek vele!
És ki itt az elfogult? Még szerencse, hogy nem mindenki népautót gyárt! Ismét egy ember akinél a “minőség=mennyiség”! Legközelebb elsőként írd meg kinek a kocsija szerepel a cikkben, hogy dicsérhessük!
Trabantal jártál annak idején mert akkor abból volt sok, most meg WV mert ebből még több van! Ne is próbálj más autót mert akkor megdől a teóriád!
[i]“Nekem nem volt Passat, de ismerősömnek volt”[/i] Persze ismerjük ezt. Itt mindenkinek van egy ismerőse akinek mindenféle autója volt már és persze ha volkswagenről van szó akkor akkorát szopott vele mint Monique Covet fénykorában a filmvásznon. Hagyjuk már ezt. Amellett, hogy ez nem igaz még átlátszó és nevetséges is. [i]“egy primitív talicska, kényelmetlen, és a belseje szánalmas!”[/i] Tényleg? Ez érdekes én nem így emlékszem. Lehet, hogy a negyedik x után már kezdek kissé szenilissé válni. 1997-2004 között egy 1989es évjáratú 1.8 benzines Passattal jártam. Amit a malac passatról összehordtál az egyrészt vicces másrészt nettó hülyeség úgy ahogy van. Neked volt? Használtad napi szinten éveken át? Nem? Jó akkor segítek. A malac egy egészen finoman rugózó csendes kulturált belterű kifejezetten kényelmes autó. És hatalmas beltere van. Csak a kínai piacra gyártott hosszított padlólemezes passat B5 tágasabb hátul azt leszámítva a b3 a legnagyobb belterű passat talán a mai napig. Lehet, hogy nem volt csúcstechnika. És akkor? A W124-et leszámítva sokkal megbízhatóbb az összes korabeli kategóriatársánál, igen még a baltával faragott kívül belül hányingerkeltő 740-es volvónál is méghozzá toronymagasan. Apropó. Hány 740-es cirkulál az utakon manapság és mennyi passat? Nincs több kérdésem. Adnék egy tanácsot amit vagy megfogadsz vagy nem. Mielőtt valamiről kategorikusan kijelented, hogy az márpedig egy szar (mint legutóbb párom Seatjáról vagy kollégám és jó barátom Audijáról) javaslom inkább informálódj és nem fog senki szemellenzős Volvós hülyegyerekként elkönyvelni.
A cikkhez érdemben hozzá sem szólok. Bár nekik sosem volt ennek ellenére itt úgy is mindenki jobban tudja még a passat tulajoknál is, hogy milyen valójában egy passat. Jókat röhögök itt egy két hozzászóló vaksötétségén. Csak így tovább gyerekek abba ne hagyjátok.
Ha elolvastad volna a cikket is, és nem csak a hozzászólásomat, akkor megértenéd, hogy miért írtam!
Pár alkalommal ültem VW-ben és valahogy mindig negatív véleménnyel szálltam ki. Soha nem tudott olyan élményt nyújtani, amire azt tudtam volna mondani “igen,ez tényleg jó kocsi”!
Olyanokat írnak róla ami nem igaz, egekbe emelnek egy átlag autót, “elnyűhetetlen, presztízs(de kinek)” a szegény ember Mercedese!
Ez a cikk inkább arról szól, hogy szeretné valaki eladni a lepukkant Passat-ját és hülyét keresnek! Ezzel a szöveggel sok embert becsapnak, akik majd saját bőrükön érzik az “elnyűhetetlenséget” és ráköltik a kocsi árát!
Volt Golf TDI 90 lovas motorral 6 évig, (a Passatban is ugyanaz a motor dolgozik) ezalatt mintegy 200.000 km-t mentem vele. Mit mondjak, nem volt rossz, de jobb sem mint más kisebb presztízsű márkatársai.
Irob, ha félreteszed a márkautálatodat (kérlek ne állítsd, hogy nincs, mert akkor magadnak is hazudni fogsz), ha elfogadod azt, amit magad is írsz, hogy ez egy szimplán jó autó, akkor meg fogod érteni a cikkíró gondolatait.
Az a bajotok, hogy ha nem a lieblingetekről szól falaki fennkölten, akkor rögtön azt hiszitek, hogy titeket anyáztak le. Az autró nem ti vagytok srácok, az a Verdák, kár ennyire belel élni magatokat ebbe az autóskártyázásba.
Simán elhiszem, hogy neked nem tetszik. Ezért nem fogsz soha ilyet venni, de ezzel egy dologban biztos is lehetsz: a véleményed soha nem lesz mérték, személyes tapasztalatok nélkül ugyanis nem rúghatsz labdába az autót használók mellett. Azok negatív véleménye valós, a tied meg egy nagy semmi. Hogy mi tetszik neked, az meg pont annyira nem számít, hogy másnak mi tetszik? Ez az autó tényleges értéke szempontjából “null koma nix”
Akkor a cikk írónak kéne tisztába tenni a dolgot, hogy ha egy átlagos autóról ír cikket, ami nem mentes a gyári hibáktól és semmivel sem emelkedik ki a többi autó közül, csak az ő fejecskéjében él ez a legenda ami inkább mese, mint valóság!
Olyan szarságok leírása mint “megbízhatóság meg presztízs”, kicsit felturbózza egy olyan autó hírét ami nem is olyan jó mint sokan képzelik! Ez nem is kombi, szóval azt sem lehet felhozni, hogy azért jó mert tágas.
Elhiszem, hogy jó autó! Annyira jó mint bármelyik más autó, és az 500.000km más típusoknál is valós élettartam, ha szakszerűen karban van tartva! Az én első autóm egy Renault 9 amit minden szakszerű karbantartás nélkül, 7 éven keresztül ütöttem, vágtam, és nem tudtam tönkretenni, 85-ös évjárat és a mai napig használja valaki!
Nekem nem volt Passat, de ismerősömnek volt 96-os régebbi karosszériával, egy primitív talicska, kényelmetlen, és a belseje szánalmas! Számomra ezek a régi traktormotoros WV-k, olyanok mint az IFA, “elnyűhetetlen”, de nem azért mert nem romlik el, hanem mert mindenre használható és olcsón javítható!
Hmü. Te aztán nem is vagy nagyképű. 🙂 A billentyűzet sok mindent elbír. Ezzel a stílussal sehol nem mégy semmire. Egyelőre vitáról még szó sem lehet, ugyanis eddig még nem mondtál semmi érdemit, azt a 4 szót kivéve, hogy nem csapódik le a hengerfalra. Ez így édeskevés mindenhez, annak megcáfolásához meg főleg, hogy bármilyen dieselmotor ne fogyasztana többet télen, vagy sűrű hidegindítások alkalmával hidegben, mint nyáron, illetve üzemmeleg állapotban. Tudod, ha valaki minél mélyebbre ás dolgokban, annál jobban rájön arra, semmi nem az aminek látszik. Ez érvényes erre a lecsapódásos jelenségre is.
Ragozom:az nem dúsító (csak mert a szívató helyén volt)…Te pedzed,de nem akarlak tanítani,én SOHA nem keveredtem vitába,ha nem tudtam miről szól.Nézz utána,akkor állok elébe!Várhatóan évekig tart majd,de ajánlatom,ha élek ,tartom.
Epo Most gondolkozik Auto valtason, jelenleg Golf 3 1.6 om van. Mindenkepp 1.9 tdI kell CSSR szt nem Tudom, hogy A4 99 es 2000 es evjarat vagy Passat ugyan ez ?! Jofprman a szervizkoltseg is ugyan ez nemde ?
[i]“Sajnos azért nem kell,mert nem csapódik a hengerek falára….de hagy ne ragozzam,álláspontotok menthetetlen.”[/i]
Már miért ne ragoznád, hisz ez a fórum éppen arról szól, hogy ragozzuk álláspontunkat! Az úgy kevés hogy kijelentünk valamit hogy nem, aztán meg semmivel nem indokoljuk, hogy miért nem.
Nem említettem, hogy kicsapódik a hengerfalra, csak azt, hogy télen a diesel is többet kér, még ha nem is annyival, mint a benzines. A régi elő(őrvény)kamrás dieselek némelyikébe hidegindításhoz még van külön beépítve kézzel állítható dúsító is…
Mondjad indokaid, szívesen hallgatunk…
Más.Ne pazarolj több pénzt levélíratásra,nincs értelme….
Sajnos veled,mivel hülye vagy nem lehet vitázni….Tahóságod nem eget verő ,-átlagos tanulatlan jogász lehetsz,esetleg valami mérnök aki semmihez sem ért.Mi a kedvenc nótád mamut killer???Érdemben nem tudsz reagálni,esetleg nemzeti trafikos lehetsz még,talán képviselő?
Sajnos azért nem kell,mert nem csapódik a hengerek falára….de hagy ne ragozzam,álláspontotok menthetetlen.
Szívemből szóltál!!Minden leírt betűddel egyetértek..Teljesen korrekt megfogalmazás,minden lényeg benne van!:-)
Kedves Irob és Delpiero86!Hülyének se tartom magam és presztizsnek meg pláne nem egy Vw-t!DE!!Mivel volt pár ilyenem,autószerelőnek is tanultam+hivatásos sofőrként 2 milla fölötti km-rel a lábamban úgy érzem a témában nem vok teljesen idióta,ezért tájékoztatlak pár tényről:1.Ha nincs gazdája egy autónak,az mindegy milyen márka,csodát nem tehetsz vele!2.Pont ez a típusa az a passatnak,ami kézi váltóval 90 vagy 110Le-s mocival,jó gazdával lemegy a földről.3.Ezzel szemben eszik 5-6 litert,nyomatékos,jól bírja a tuningot,tágas belülről,(a kombit hátul franciaágynak is használhatod 1 jó nővel:-)!Tapasztalat!!Mintha egy sátorba lennél!!:-)4.Csendes,kulturált belső tér jellemző rá,bár igaz,h egyszerű mindene,mint egy faék.Arról se az autó tehet,h a magyar utak ilyenek.Ezeket a gyári lengőkar szilenteket minőségi utakra tervezték,nem kátyú hegyekre..Német haverom Passatjába 250ezer körül kellett cserélni először a gyári szettet.Milyen érdekes..Nem is extra kényelem jellemzi,de az egyszerű embernek,aki nem Európát járja vele nap,mint nap,annak tökéletesen megfelelhet.Persze,ha extra igények vannak,kevés pénzzel a zsebbe,az más…:-)Pont ebbe rejlik a zsenialitása,amiért a sok “hülye” megveszi!!Egyszerű technika,megfizethető áron,igaz néha túlárazva..Persze az se véletlen.Akinek van egy jó példánya,vagy nem adja el,vagy megkéri az árát.De miért is ne tenne így vki??Minden autós ezt tenné,ez se márkafüggő dolog..Én hirdetés nélkül 1.150.000-ért adtam el az enyémet 1.5 éve!’98-as B5 Passatról beszélünk!!!!Kikérték alólam..:-)Szerinted mi volt az oka??Akkor,mikor más,egyéb 6-8 évvel fiatalabb új autócsodáért már 6-7 kilót se akar adni senki!Szándékosan nem írok márkát..5.Végezetül az enyémbe 307 ezer volt óra szerint,amihez tegyél hozzá 150ezret,amit az előző tulaj/haver/ bevallottan visszatekert különböző kölcsönigénylési mahinációk miatt.Az mennyi is???457 ezer km???Van kérdés??És én svédbe jártam vele!!!Csak kopó és kötelező cserék rajta!!Csak minőségi olaj és alkatrész bele!Motor,váltó,kuplung eredeti!!Csak ennyi a titok!Persze a csajok nem úgy buknak rá,mint egy bömbire pl,az is tény..:-) Maradok tisztelettel és kívánok nektek autóba,nőbe is ilyen unalmas,tartós darabot,mert bizonyos életkor után az ember megtanulja tisztelni,szeretni az egyszerűt,problémamenteset,olcsót,mebízhatót,családiast mindkét dologban.A csillogást,frenkizést,magamutogatást meghagyom a 20 éveseknek!Én is olyan voltam annak idején!:-)Kinőttem…. Béke!!1 hülye kamionos
[i]“A dieselek NEM fogyasztanak télen többet,mert hideg állapotban nincs szükség dúsításra,mint a benzineseknél…”[/i]
Azért többet fogyasztanak a dieselek is télen, csak nem olyan mértékben ugrik meg a fogyasztásuk, mint a benzineseknek. Hideg motornál a dieselnél is kell a dúsítás, csak a kicsit különböző működési rendszere miatt nem olyan mértékben érzékeny, mint egy benzines.
Tahókám,már akkor is Porschéval jártam,mikor ovis voltál,vagy 7-sel…Helyes válasz bunkókám,amit írtam,hogy a magadfajta külvárosiakat lépre csaljam…
Oly fokú tudatlanság válaszod,ami minősíthetetlen.Részigazság van benne,de nem tartozik a tárgyhoz(fűtés).A dieselek NEM fogyasztanak télen többet,mert hideg állapotban nincs szükség dúsításra,mint a benzineseknél…A válasz második része részemről megjegyzés volt mindössze .
[i]“Télen azért fogyaszt többet egy dízel, mert alacsonyabb hatásfokon kell, hogy üzemeljen, különben az utastérben ülők megfagynának.”[/i]
Tulajdonképpen igen, de ezt mégsem tartom a legszerencsésebb megfogalmazásnak. Azért nem, mert a fűtésre ugyanis a motor “hulladékhőjét” használjuk fel. A hő “hulladék” télen lassabban képződik, ez igaz, és inkább emiatt rosszabb a hatásfok, különösen benzinmotornál. Tehát az alacsonyabb hatásfok addig van, amíg üzem meleg nem lesz a motor. Nyáron nyilvánvalóan hamarabb eléri ezt a hőmérsékletet, amit nem késleltet a fűtés sem.
Látom nem megy értelmezni, hogy melyik hozzászólás melyikre válasz… Akkor segítek: “Miért több a téli fogyasztás?” kérdésre válaszoltam, hogy még én vagyok a laikus a témában? Amikor arra nincs meg a válasz, hogy mi miatt kell több hajtóanyag télen egy motornak a megfelelő üzemi hő fenntartására?
Télen azért fogyaszt többet egy dízel, mert alacsonyabb hatásfokon kell, hogy üzemeljen, különben az utastérben ülők megfagynának. Modern autókban ezért van kiegészítő -akár álló- fűtés is, hogy ne közvetlenül az elégetett többlet hajtóanyag miatt legyen (jelentősen később) meleg.
A válasznak azon részét pedig nem értem, hogy “Meg sem közelíti a régi VW modellek minőségét,…” mivel egyetlen szóval nem írtam, hogy ezt az autót jó minőségűnek tartom, sőt… (ha esetleg az volt megtévesztő, hogy “nem rossz autó” az azért elég távol van attól, hogy “das ist maximum super!”)
Kicserélt beltér…. El lehet képzelni ha lelaknak egy belteret, és még azzal se foglalkozik az ember amibe ül, akkor mennyire tarthatta az rendbe műszakilag. 177 ezer km,vicces, akár lehet annyi is, meg lehetünk naívak és becsaphatjuk magunkat.
irob:
Ez az autó egy hulladék! Aminek a futóműve rendszeresen széthullik nem lehet megbízható és gazdaságos!
A tulaj 35.000 km után azt állítja, hogy kitűnő autó de már egyszer felújította az egészet, és ismét érik a futómű javítás!
Ez a hülyék presztízs autója!
Irobnak teljesen igaza van az autóval kapcsolatba!
Te szerencsétlen:miért több a téli fogyasztása egy diesel autónak?Még a kérdéseimet sem érted…
Igen.Meg sem közelíti a régi VW modellek minőségét,elődei mind nagyságrendekkel jobb,olcsón javítható autók voltak.
Én nem egyben ültem, szervizeltem,sajnos Audi név alatt volt is egy,de tragédia…Tipikus szegényeknek jó autó,kulturálatlan,állandó hibákkal,(konstrukciósokkal is)gazdagon ellátva.
Akkor mászhatsz,minél újabb egy autó annál szarabb,jelenleg már csak 7 autóm van,de ilyen ingyen sem kellett,-kellene soha…
Ez az autó egy hulladék! Aminek a futóműve rendszeresen széthullik nem lehet megbízható és gazdaságos!
A tulaj 35.000 km után azt állítja, hogy kitűnő autó de már egyszer felújította az egészet, és ismét érik a futómű javítás!
Ez a hülyék presztízs autója!
Falra tudnék mászni ettől az önnyugtatgató “nem az évjárat fontos, hanem az állapot” kijelentéstől! Tipikusan a frusztrált emberek nézőpontja, akik még a közelébe sem jutottak fiatal, – Urambocsá’ – új autónak!
Állapot említéssel kezdtem… “[u]Nem rossz autó[/u]…” Nem gondoltam, hogy részleteznem kell, de ez az autó nagyon nem egy 750 ezres kategória, akárhonnan nézem, se nem hibátlan, se nem ritka. A kicserélt beltér miatt nem lehet állapotot említeni, a cikkben is le van írva, hogy az autó eredeti beltere egy kocsmára jobban hasonlított, mint autóra, a kormány említést sem érdemel, az ajtókon és a középkonzolon is szépen lefoszlott a gumírozáshoz hasonló felszíne a műanyagoknak. A lökhárítón még mindig ott van egy-két kisebb koccanás nyoma, a rendszámon látszik, hogy volt ott nagyobb ütközés is. Összességében egy Lelakott autót kicsinosítottak, látszik, hogy a mostani gazdája figyel az autóra, de a korábbi nem nagyon törődhetett vele. Tehát részletes állapotot ÉS évjáratot említve NEM ÉR 750 ezret.
ezek után én vagyok a laikus autó témában?
2003-2006 között 3 évig kerestem egy ilyen verdát. Nem találtam. Csak szemétre valót. Valószinüsitem, azóta sem jobb a felhozatal a magyar piacon, bár sokat hoznak be mostanság külföldről, ergó ki tudja?
Anno aztán mellé raktam még egy millát, és lett egy 2002-es Mondeo, a 97-es Passat helyett.
Én most úgy érzem, nem bántam meg. Erős, olcsón üzemben tartható kocsinak bizonyult a Mondi. 300e km-t tekertünk bele 7 év alatt. Fogyija 6.2-6.3 140-150-es tempóval 70/30 sztráda/város tükrében.
Volt nekem egy 2002 évjáratú kombim. Igaz a 131 lovas pdtdi volt, és az 5 sebességes tiptronik.
Az autó fogyasztását képtelenség volt 7,5-8 liter alá vinni. Ezért is adtam el.
Pedig magas felszereltségű volt, és nagyon egyben volt, de irreálisan sokat evett…
A4 rokon? Nem inkább A6?
Aki évjáratot említ,-nem állapotot,az nem ért az autókhoz.
A jó autó NEM ilyen,csak kiskorúak hiszik ezt…
Miért több a téli fogyasztás???
Nekem már lassan 8 éve van egy kézi váltósom.Előtte volt vagy 20 autóm, átlagban félévente cserélgettem őket.Mondjuk azokra többet költöttem fél év alatt mint erre a 8 év folyamán.Minimális oda figyeléssel örök darab.Mikor vettem már akkor se volt könnyű kifogni megfelelőt,de aki kitartó most is talál.
Ennyi pénzért egy ilyen jó autó ajándék.Az ezredforduló óta rájöttek a gyártók, hogy nem éri meg ilyen jó autókat gyártani.
Nem rossz autó, de a 750 ezer forint erős túlzás egy közel nagykorú autóért, főleg egy olyan típusnál, amiből több száz eladó van csak országon belül. Ilyen öreg autót már nem érdemes áruba bocsátani, a használati értéke meghaladja a piacit.