Milyen egy dízel Mazda6 240 ezer kilométer után? Használtteszt
Mazda6 Sport 2.0 CD, 2008 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az óraállás nem hazudik: 240 van beleírva, és már több mint 240 ezret futott az egygazdás, vezetett szervizkönyves dízel Mazda6. Megnéztük, milyen.
Nem egy sportkocsi, csak épp a Mazda Sport utónévvel illette a 2002-ben megjelent, 2008. június 23-áig gyártott első generációs 6-os ötajtósát. Ilyen, meg persze dízelmotoros, álom használtautó a most próbált példány. Ráadásul nem is rozsdásodik, ami az első szériánál azért nem alapvető. Ez persze kései, bőven frissítés utáni, 2008 februárjában forgalomba helyezett példány. Első tulajától, komolyabb sérülés nélkül. Csak az a fránya lapos orra ér le temérdek járdára, s aztán koppan a szélénél. Ennél nagyobb külső hiba viszont nincs a tekerés nélkül, azaz kendőzetlenül 241 ezer kilométert futott autón.
Eladásra vár, ezért aztán alaposan ki is glancolták találkozónk előtt, ugyanakkor az is látszik rajta, hogy nem a sírból kellett visszahozni. Tartósak a kárpitok, de ennek olyan gazdája és múltja van, amilyet minden használtautó-vásárló szeretne. Céges vezetői autó volt, végig egyetlen személy hajtotta, aki ráadásul idős, megfontolt. Olyannyira, hogy neki például megérte az, hogy a legjellemzőbb felhasználási területen, autópályán azért menjen csak 120-125 km/óra környékén, hogy a fogyasztás még 6 liter alatt maradjon, s így nőjön a hatótáv. A 2,0 literes, 140 lóerős, közös nyomócsöves dízel a hosszú áttételezésű, remekül kapcsolható hatfokozatú váltóval remek kombináció a hosszútávfutáshoz. Hatodikban 130 km/óránál 2200 1/perc a fordulat, csendes, stabil a futás, 120-szal pedig alig több mint 2000.
Valóban spórolós, ha visszafogjuk a tempót, ahogyan a tulaj is tette. A zömében autópályás használat egyébként nagyon jót tett az autónak, de azért fel lehet ismerni, hogy van benne kilométer. Fényes a kormány, a váltógomb is kopott, de semmi sem vészesen. A kárpitok minősége egyértelműen dicsérhető. Az ajtókon megállapíthatatlan, hogy ebben az autóban jócskán van kilométer. Az utastéri textilek közül egyedül a sofőr ülése van a háttámlánál kibolyhosodva. A futómű néma, a 205/55 R16-os abroncsokkal jó a csillapítás, stabil a futás.
A hajtásláncról elmondható ugyan, hogy autópályázáshoz hibátlan, az viszont hazugság lenne, hogy nem érezni a megtett kilométereket. Oké, jellemzően nincs ennyire rendben egy 241 ezer kilométert futott autó, de a kuplung már egy kicsit kemény. Lehetséges, hogy ezzel még meg lehet tenni 50 ezer kilométert is, de ha például valaki sokat menne vele városban, akkor bizony hamar csereéretté válna. És itt persze el is jutottunk az autóvásárlás, főként a használtautó-vásárlás aranyszabályához: dízelt csakis hosszú távú utakra érdemes venni. Aki viszont ahhoz keres autót, az jól járhat az igazolt előéletű ötajtós, azaz Sport Mazda6-tal.
Nem feltétlenül azért, mert 240 van beleírva, hanem azért mert 241 ezer kilométeres futása igazolt, nyitott könyv a múltja, lehet tudni, hogy minden előírt karbantartást elvégeztek rajta. Egyébként pedig megfutja a 200 km/órás sebességet, jó utazótempókat tud, tempomatjával és csendes, stabil futásával valóban ideális hosszútávú utazásokhoz is. Nem mellesleg – 7 éves autóhoz mérten – újszerű a belseje, szagmentes, automata klímás. Nem kombi (Mazdául Sportkombi), de legalább a négyajtósnál sokkalta praktikusabb ötajtós (Sport) karosszériás, olyan formával, ami hiába 13 éves, még ma is egészen jól mutat. Hirdetési árában, ami hajszálnyit 2 millió forint alatti, benne van az egygazdás múlt, a vezetett szervizkönyv, a törésmentesség és a japán autó felára is. A német konkurenseknél olcsóbb, de a franciáknál drágább. A felhasználói tapasztalatok szerint utóbbiaknál nem véletlenül, de a német konkurensekhez mért árelőnye nem más, mint a márkanév túlértékeltségének hiánya. És miért adja el a higgadt első gazda? Mert már nem autózik hosszúakat, még azelőtt megválna szeretett Mazdájától, mielőtt kinyírná a dízelt a ma már zömében rövidtávú, immár nyugdíjas autózással.
Majd ha tud a többi autó, vagy bocs autó utánzat mert azok csak azok:-) MERCEDES w124 millió kilométerrel akkor majd beszélhetünk jó dízelről. Vagy egy barátom Toyota d4d-je 300000km-rel az is jó. Franciákat hagyjuk kell a szerelőknek munka. Ja és nem tudja valaki ki csinálta az autót először?! 🙂
[b]” Vannak kifejezetten tartós kocsik, pl PSA-tól, VW konszerntől stb”
[/b]
Azért javaslom olvass utána a konkrét modellek utóéletének, alu motorok, PD-k szervizköltsége, DSG visszahívás. Minden márkánál akadnak dolgok. Speciel a konkrét 1.6 HDI egy remek motor, és annak továbbfejlesztései is (pl volvo D2 2010-2015, ha egyáltalán az, mert nagyon egyszerre léptek a PSA-val), de mondjuk a 2.0HDI szeszélyesebb. A japánok dízeleit most hagyjuk…
A „trollkodás” mindenkinek megy.
Te vagy rá az élő példa. 🙂
Én csak az alapján tudok véleményt formálni, amit itt előadsz magadból. Egy modoros 15 évesnek tűnsz, aki képtelen elfogadni, ha valakinek más a véleménye, vagy mások a tapasztalatai, mint neked. Érvekkel pedig még Kempelennél vagy Menőmanónál is rosszabbul állsz.
Nem értem amúgy az összefüggést, attól, hogy te még nem hallottál valamit, miért következik abból az, hogy én találtam ki? 🙂
Na jólvan, befejeztem a trolletetetést…
De jó, hogy teljes képet kapsz egy emberről egy autós oldalon írt hozzászólásai alapján! Valami ritka nagy géniusz lehetsz. Mindegy, én bizakodom, valami reménysugár megcsillant valamikor a hét közepe táján – van ott egy kis sütnivaló, én tudom, csak a megfelelő cikket kell kivárni. Nem baj, türelmes vagyok. A mondást nem hallottam még – már tudom, miért: te találtad ki. Mintha Kempó mester írta volna.
Lehet, hogy valamit benéztél, nekem nincsenek különböző énjeim attól még, hogy van olyan hozzászólás amivel egyetértesz, és van, amivel nem. Erről én nem tehetek és nem is azért írok ide, hogy neked megfeleljek. Lehet, hogy egy kicsit túl sokat képzelsz magadról.
[i]Egy tárgyra meg rásütni, hogy „hülye”, nem vall sok észre, csak szólok, Kempi II![/i]
Nyilván nem ismerted ezt a mondást, de akkor módosítom, hátha akkor célt ér; annyi eszed van, mint hat pár rendőrcsizmának.
Aki itt a szemellenzős, fekete-fehér írásokat nyomatja, az Kempelen. Figyeld meg: német autós cikk – ő szól hozzá először(mit hozzászól, istenít, dicsőít, magasztal, stb.), az MX-5-ös cikknél kikéri magának, hogy az a legjobb roadster(de hogy melyik, azt nem írta le – nyilván a Bömbi:), a Borgward SUV-je még ki se jött, már egy istencsászár, a BMW akár 12-turbós motort is gyárthat, az akkor is német csúcsgép lesz, stb.
És konkrét dolgokat soha nem ír, csak azt, hogy „Jövök, megyek, tapasztalok.” És már a szerkesztőknek is a bögyében van, kimoderálták az egyik kommentjét(amiben azt hiszem, a jókívánságait fejezte ki nekem:). Neked már volt pár jó gondolatod, azt az énedet vedd elő, nem lesz baj. Egy tárgyra meg rásütni, hogy „hülye”, nem vall sok észre, csak szólok, Kempi II!
Persze, hogy reagálnak a baromságaidra. A trollokra sem kíváncsi senki, mégis reagálnak rájuk, te meg gondolom ezen élvezkedsz, hogy foglalkoznak veled.
Bánom is én, hogy minek nevezel. Hülye vagy, mint hat pár rendőrcsizma.
„Senki nem kíváncsi arra, hogy napjában legalább nyolcszor leírd…”
Mégis ahogy leírom, legalább nyolcan reagálnak rá. Ezt benézted, Vipi. Már kezdtem azt hinni, hogy megjött az eszed, erre tessék…Legyen a neved mostantól Kempelen II. Érezd magad megtisztelve:)
Már megint fekete-fehérben látod a világot, apafej. Senki nem kíváncsi arra, hogy napjában legalább nyolcszor leírd, hogy európai=szar szopóroller, távol-keleti=elromolhatatlan, hibátlan örökéletű mechanika. Egyrészt mert ebben a formában ostoba demagóg hazugság, másrészt pedig mert már mindenki kívülről fújja az agymenésed.
100 ezernél is lehet egy autó guruló időzített bomba, ez csak attól függ, hogy használták és hogy kapott e karbantartást. Ezért nem kilométeróraállást veszünk, hanem állapotot. Sajnos a többség az előbbit választja és meg is kapja és boldog, hogy a 200-250 ezret futott vasdarabnak 120-at mutat a kilométerórája.
Tavaly vettem 200.00km-rel. Bele kalkuláltam a javitási költségeket is, most épp egy kettőstömegű lenkerék csere vár ránk, de tudtam mire vállalkozom. Azért vettem ezt, mert erre volt pénzem, az újra sajnos nem. Előtte egy Suzukim volt, ez egy nagyon jó arany közép út 🙂 Csakis JAPÁN! Amúgy minden tökéletesen működik, remek kis kocsi és 1.3millióért vettem. Ettől nem is várok többet. Kompromisszum…
Nekem egy 2004-es évjáratú gépem van és 230.000km-t mutat az óra, semmi baja!
Na, így már mindjárt más…Csak a bibi ott van, hogy az európai csúcsvackoknál ez a „bizonyos futás után időzített bomba” sokszor még 100 e km alatt robban. De akkor olyat durran, hogy a tulajt átrepíti egy távol-keleti autóba, a béke szigetére:) A lelkem most nyugodott meg…
Ez milyen marhaság már ? 240 ezer km után mitől lenne időzített bomba egy dízel ? Azért, mert bizonyos dolgokat cserélni kell egy dízelben, még nem egy pénztemető, csak a 240 ezer km miatt. Szerintem a hazai géppark nagy része már rég túl van ezen a km futáson.
„…240km-nél már kár bármit is várni egy autótól. Guruló időzített bomba…”
Nem mindegyik, de egy Volvo biztosan az. 🙂
Biztos a 240k km? A kormány kopottságából inkább 360-nak látszik! 😉
A modern dízeleknél ezen kopó alkatrészek árával kalkulálni kell, ennyi az egész. Sokan túlreagálják az egészet. Ha nincs pénzed új autóra, akkor marad a használt. Ha használt akkor viszont szervizelni kell és kész! Ha kell a dízel jó fogyasztása és brutális nyomatéka, akkor nem kell sírni az alkatrészek árán! 🙁 Ha pedig kevesebbet akar a paraszt szervizre költeni, akkor vegyen egy sima atmoszferikus benzinest, ne nyavalyogjon a fogyasztás miatt, vagy járjon tömegközlekedéssel.
Újra visszakanyarodtunk oda, ahonnan az első hozzászólásomban tartottunk.
Állapot.
A használt autó pedig azért olcsóbb, mert költeni kell rá. Biztosan költeni kell rá.
Egyetértek.
Minden CR dízel időzített bombává válik bizonyos futás teljesítmény után gyártótól , típustól függetlenül .Így már megnyugszik a lelked ?
Alapvetően az a probléma , hogy kis hazánkban nagyon nehezen jut el a ” dízelesek ” tudatáig , hogy a modern dízel már nem az az ütni-vágni való szívó dízel , ami régen volt ,A CR dízelek már sokkal bonyolultabbak , és ebből adódóan bizonyos alkatrészeinek meg van a kihordási ideje , és utána vagyonokért cserélni kell , és máris lőttek az olcsó üzemeltetésnek . Tapasztalataim szerint , ez az itthon üzemeltetett dízel hatosokra fokozottan érvényes , ezért nagyon ésszel kell vásárolni használtan.
Tudod, mit? Én inkább a Passat, Vectra, Insignia, BMW, Audi-fórumokat olvasgatom, és marha jól szórakozom:) Egy picit mintha sok lenne ott a csalódott ember…Jól nézünk ki, még a végén az jön ki, hogy szar a Mazda 6-os! Ez a cél, ugye, maistro? Mert a Passat, az aztán makulátlan…:)
Miki, Zöld!
Ezért kerül az új árának a töredékébe. nem ez a baj, hanem az, ha valaki azt hiszi, ennyi pénzért tökéletes autót vesz, ami sosem romlik majd el, sosem fárad el benne semmi. Az a gond, hogy rengetegen képzelik ezt.
Az, hogy egy használt autóra majd költeni kell csak a lúzereknek újdonság.
…guruló időzített bomba… Tökéletesen fogalmaztál , robbantja a tulaj pénztárcáját , és okosan ezt már nem akarja bevállalni , és keres egy lúzert …Olvassatok vissza az Index Mazda 6 fórumába , érdemes !
javaslom olvass utána azért a modell típushibáinak. Akad egy pár, és nem csak a gonosz „memjapán” elemek…
Mondjuk szép autó… 240km-nél már kár bármit is várni egy autótól. Guruló időzített bomba…
Teljes mértékben egyetértek.
Amúgy ezt a 6-ost vinném így negyedmillió kilométerrel is, annak ellenére, hogy nem vagyok dízelpárti.
Köszönjük Kempelen, most tényleg igazad van. Több ilyen cikk kellene.
Ez egy ilyen műfaj. Szerintem teljesen lényegtelen, hogy éppen eladás előtt van-e egy autó? Sokkal fontosabb üzenete a cikknek, hogy az állapot a lényeg, s ez szerintem jó kiolvasható belőle.
Ezek a használt autó cikkek nekem őszintének, elfogulatlannak tűnnek, s így még értékesebbek is lehetnek esetenként, mint más írások.
Ebben az autóban még sok van, jó kis japó szerszám. Néhány év múlva viszont fel kell majd venni a kesztyűt a rozsda ellen.
Nem az adja a hitelességet, hogy eladó autó, vagy nem a teszt szereplője. Sőt legalább egy apró lépés arra, hogy leszoktassa a birka használt autó vásárlót, arról a tévhitről, hogy pl. egy ilyen autót 7 évesen 69999 km-rel keressen. Ebben a formájában még mindig ezerszer hitelesebb, mint egy találomra kiválasztott használt autó hirdetés itthon.
mennyivel hitelesebb lenne egy ilyen teszt, ha nem éppen eladó autót tesztelnétek állandóan… de most komolyan… nem akartok erről leszokni? semmi bajom a használt tesztekkel, sőt! sokkal több kellene… de ez így nagyon gáz