Milyen egy cégautó, ha vigyáznak rá? Kia Rio használtteszt
Kia Rio 1.5 CRDi, 2007 használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sokan dicsérik az 1,5 literes CRDi dízelmotorral szerelt Kia Riót, lévén 110 lóerővel igen mozgékony kisautó. Most a saját céges flottánk 166 ezer kilométert futott dél-koreai tagját vettük nagyító alá.
Sokaknak tetszik az idén leváltott Kia Rio sallangmentes, letisztult formája. Az első ajtókra nem kerültek vissza a műanyag díszlécek fóliázás után - bár az autó így hiányos, a matrica jobban érvényesül
Egyszerű, a karosszériához illő hátsó lámpákat kapott a Rio
Meglepő, de nem karcosak a tükörházak. Itt-ott felfedezhetők apró hibák, leütések. Ez a jobb hátsó horzsolás valószínűleg parkoláskor keletkezett
14 colos alufelnivel került átvételre az autó, és a kerekek nincsenek padkázva, horzsolva. Télen lemezfelnire kerülnek az évszaknak megfelelő abroncsok
Ha szerényen is, de próbáltak a formákkal játszani a dél-koreai tervezők. A műanyagok kemények, de bírják a strapát, az ajtókra jutott textilbetét, a kidolgozás azonban még nem éri el a Kia mostanság aktuális színvonalát. A legfontosabb tartozékok megtalálhatók a fedélzeten - például mind a négy ablak villanyos, a kellemes hőmérsékletről pedig automata légkondicionáló gondoskodik -, de meglepő, hogy a külső tükröket mechanikusan kell állítani
Az utastér általános állapota nem árulkodik a 166 ezer kilométernyi használatról. Őszintén szólva, ez igazából azért pozitívum, mert a váltott vezetők miatt az „ahány ház, annyi szokás”, de leginkább a „közös lónak túrós a háta” elve érvényesülhetne, de a Rio döntően állja a sarat. Úgy tűnik, a kemény műanyag bútorzat nem hajlamos a karcolódásra, a műszerfal, az ajtók kinézete rendben van, egyedül a vezetőoldali ajtó ablakemelő-kapcsolóinál látható egyértelmű kopás. A kormány és a váltógomb felülete diszkréten fényesedik, ám repedés, szakadás egyiken sincs, az ülések állapota pedig tényleg elismerésre méltó. Nincsenek kiülve, és a huzaton nincs nyoma foszlásnak, kidörzsölődésnek a kritikus helyeken, még a legtöbbet nyúzott vezetőülésen sem. Apróságok persze akadnak, a vezetőnél az ajtó szigetelőgumiját mintha megrágták volna, szétesett az egyik hátsó övcsatlakozó, a csomagtartóban pedig elszakadt a kalaptartó egyik emelőmadzagjának a hurka, és a bal oldalon kitört maga a tartófül - ez utóbbit egy kolléga szellemesen golyóstollal pótolta.
Tökéletes autó nincs, ezen Kia Rio sem az: hiányos az ajtó gumitömítése, a csomagtartóban a kalaptartó emelőmadzagja és tartócsonkja is megadta magát, utóbbit ideiglenesen egy golyóstoll helyettesíti
Méretéhez képest nem rossz a Kia helykínálata, és vannak jó ötletek is: például a vezetőülésnél nem csak a magasság, de az ülőlap dőlése is állítható, így az alacsonyabb termetűek (akik eleve közelebb ülnek a kormányhoz) sem „lábukat lógatva” kezelik a pedálokat. Pakolóhelyből sem vizsgázik rosszul az autó. Az első ajtózsebben sok minden elfér, jutott ilyen részlet a hátsó ajtókra is, igaz, kisebb méretben, míg a középkonzol alján nyitott tároló, a két ülés között pedig három (két kisebb és egy nagyobb), akár pohártartónak alkalmas rekesz található. Ezeken kívül a középkonzolon akad kártyatartó, egy kisebb zug a rádió alatt, és az első ülések háttámláján egy-egy kenguruzseb. A kesztyűtartó jóindulattal is csupán átlagos, akárcsak a csomagtartó – utóbbi alaphelyzetben 270, lehajtott ülésekkel 1145 literes.
Általában minden céges autó hátulja degeszre van pakolva, a kollégák sok holmival utaznak, így a műanyag oldalfalon karcolódások keletkeznek, ahogy a Riónál is megfigyelhető. Hátul két felnőtt kényelmesen utazhat, átlagos termettel a lábaknak is marad hely. Meglepően jól bírják a nyúzást a kárpitok, az üléseken szinte nyoma sincs a négyéves használatnak. Az üléshajtás macerás, a fejtámaszokat ki kell emelni, hogy a lépcsős padlójú teret megkapjuk - az egyik retesze meg is adta már magát
Kicsit hangos, de a korábbi Kia dízelhez képest kevésbé ráz a 110 lóerős, aszkéta fogyasztású CRDi, amely robbanékonnyá teszi a kisautót
Kár a billegős, instabil futóműért és a zötyögésért, ezek nélkül még kedvezőbb lehetne az autóról alkotott összkép. A 1,5 literes dízelmotorral 176 km/órás maximális sebességre képes a Rio, amely 11,5 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára - ez utóbbi a valóságban még gyorsabbnak tűnik
Szolid mintázattal próbálták feldobni a műszerek hangulatát. A megtett kilométerszám valós, a céges Kia még nincs 4 éves, és túl van a 166 ezren
Ötajtós karosszériával sportosabb, limuzinként azonban családbarátabb a Kia Rio, mert hatalmas puttony várja a csomagokat - itt csak 270 literrel lehet gazdálkodni alaphelyzetben, és 1145 literrel bővítve
Elmondható, hogy a Kia Rio 1.5 CRDi szerethető társ a hétköznapokon. Nyújtja az alapvető kényelmi szolgáltatásokat, helykínálata, variálhatósága elfogadható, mechanikailag pedig megbízható. A motor erős, a nyomatékból eredő kedvező rugalmasság mind városban, mind országúton kihasználható, a minden tekintetben kedvező fogyasztáshoz azonban hiányzik a váltó hatodik fokozata. Az újonnan is kedvezőnek mondható ár/érték arány vonatkozásában ma már egyértelmű, hogy az autó megérte a befektetést, a négyéves intenzív használat következményeiről pedig egyértelműen pozitív képet fest a mutatott állapot. Fokozottan jól járhatnak a használt példányok vásárlói, ugyanis a hasonló paraméterűek között cikkünk megjelenésekor egy mindössze 37 500 kilométert futott példány is kínálkozott, 1,3 millió forintért - annyit pedig gond nélkül megér a takarékos és megbízható Rio.
Én voltam a 2.üzletkötő a cégnél aki használhatta ezt a kis méregzsákot 🙂
A kerékagycsapágyat is nálam kellett kicserélni, iszonyat hangja volt..
Köszönet érte hogy használhattam!
Sziasztok és jó munkát vele, vigyázzatok rá én is vigyáztam ;o)
Csaba