Milyen egy 200 lóerős Renault Clio, ha nem élvezed?
Renault Clio R.S. Monaco GP - leszedálva
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az első pár Clio R.S. zseniális volt, az aktuális máshogy jó. Akár úgy is, hogy nem nyomod neki? Akkor mennyit fogyaszt? Ímhol a válaszok.
Járt már nálunk a negyedik generációs Clio R.S. sportváltozata, és pont én voltam az a szerencsés, aki kipróbálhatta, mennyire más most, hogy már nem szívó 2,0 literes, hanem turbós 1.6-os a motorja. És nem manuális, hanem automatizált, kettős tengelykapcsolós hatfokozatú a váltója. Kizárólag. És bizony az EDC működése hagy némi kívánnivalót maga után, miközben a (Cup) futómű maradt kiváló, a kormány és a fék szuper, a lóerők száma továbbra is 200, a nyomaték pedig feltöltötten sokkal több, az előd magasan jelentkező 215-jét lepipálva alacsony, percenkénti 1750-es fordulaton 240 Nm. A 100-as sprintidő 6,7 mp, a végsebesség 230 km/óra, az üres súly 1,2 tonna.
De ahogy a súly, a számok, a szavak is üresek. Mert mi a helyzet? Az, hogy a régebbi – háromajtós - Clio R.S.-eket amiatt szerettük, hogy szétforgatva üvöltöttek, spontánabbak, élesebbek, élvezetesebbek voltak. Futóműre, kormányzásra, fékre, ülésre, üléspozícióra az aktuális – ötajtós - generáció is ott van a szeren, s van rajtelektronika, üzemmód-választás, de. De kicsit művi a hangja, a durrogása, turbósan hamarabb elfogy, s még egyszer: az EDC még nincs DSG-szinten.
Hogy olyasmi is van, mint R.S. monitor ezernyi nézegethető és kimenthető, elemezhető telemetriai adattal? Játéknak jó. S hogy van R-Link multimédia és navigációs rendszer? Na ja, de ez azt jelzi, hogy ez az R.S. már inkább egy kis – túlmotorizált – luxusautó, mint puritán, minimalista, a (kanyar)sebességről és a fílingről szóló hot hatch.
És itt érkeztünk el cikkünk apropójához. Történt, hogy a turbós benzines Dacia Dustert már másodjára nem sikerült elhozni, mert közbejött valami, s míg múltkor parádés Mégane R.S.-sel kárpótolt a keserű sors, ezúttal Clio R.S. lett a dologból. Limitált szériás Monaco GP kivitel kívül-belül csinosan, becsapós, de trendi fekete tetővel, és hát olyan olyan felszereltségi elemekkel még, mint 18 colos könnyűfém kerék, tolatókamera, bőrkárpit, ülésfűtés, kulcs nélküli nyitás… Mondtam már, hogy luxusautó? Pláne az automata (automatizált) váltóval.
És akkor a mindent bele első után a második teszt: ha már puritánból-radikálisból ilyen praktikus-puccos lett a karaktere, milyen a 7 millió forintos alapárú Clio R.S., ha egyáltalán nem élményautózunk vele? Hogy milyen? Jó. Más szóval: értelmetlen. Jó, mert ha nem tolod neki, nem hangos. Jó, mert bár a polgári kocsiknál feszesebb a futóműve, mégsem ráz vészesen. (De azért ráz…) Kényelmes, hogy nem kell kuplungolni. Jó, mert el lehet benne férni hátul is, s normális méretű (300 literes) a csomagtér. Jó, hogy mivel ötajtós, nem kell hátranyúlni az övért, s a hátra pakolás meg a ki/beszállás is egyszerűbb.
És az is jó, hogy ha szükség van rá, bőséges az erőtartalék. Na de mikor szükséges a bőséges erőtartalék? Mármint tényleg, de tényleg, s nem handabandázva olyanokkal, minthogy előzéskor kellhet, meg emelkedőn, szerpentinen, blabla. Frászt, a többi kisebb-olcsóbb-gyengébb motor is megoldja a nem szélsőséges szituációkat. Szóval az R.S. 200 lovas motorja tökéletesen értelmetlen. Ha nem használod ki.
Na, én napokon át nem használtam ki. De egyáltalán nem. Túlzás lenne azt állítani, hogy élveztem így az autózást, mert rohadtul nem. Napokon át szüttyögtem és szinte mindig tempomatoztam előbb városban, aztán országúton, vidéken, gyér forgalomban. Váltó D-ben, üzemmód-választó Normalban, kurjongathattok, berreghettek nekem a lámpánál, kihívhattok gyorsulni, de felejtős. Én csak közlekedem 50-nél 50-nel, 90-nél 90-nel, 110-nél 110-zel. Sztrádán nem jártam.
De régebben jártam néhány hónapon, tán egy éven át egy V-ös Golf GTI-vel. DSG-s, full gyári, semmi tuning. Életem legjobb autója volt, soha nem is lesz jobb, nem kell már. Ha olyan kedvem volt, odaléptem neki, kihasználtam mind a 200 lóerejét. Futóművestül, kormányostul, váltóstul, ESP offostul. Persze gyakrabban élveztem a kényelmét. És úgy 9-10 litert evett nagy átlagban. Sok? Pff, két lityi turbó.
Ez meg ugye 1.6 T, kicsit kisebb, könnyebb, modernebb. Zöldebb, takarékosabb. A gyári fogyasztása 6,3 l/100 km. És mennyit fogyasztott a nyugdíjasra vett teszthéten? Hetet. De simán. Különösebb odafigyelés nélkül. Háromnegyed vidék, egynegyed Budapest. Szóval ha vágysz egy ilyen Clióra, van is rá pénzed, csak valami felfoghatatlan okból a fogyasztás miatt aggódsz, hát ne aggódj. Inkább számolj az eleve magas vételáron túl magas értékvesztéssel, s a mezei kisautókét überelő fenntartási költséggel gumistul, váltóolajostul, stb.
De lécci néha használd ki, kormold ki becsülettel. Ha nem teszed, az kb. olyan, mintha három gumiban szexelnél, a legfelső, ami látszik, az valami csokis-rücskös, és mielőtt elmennél, még abba is hagyod. De lehetőleg úgy, hogy a másiknak, senkinek se legyen hepiend.
Kényelmes lenne elbújni, nem venni tudomást a negatív kritikákról, ehelyett inkább hadd értetlenkedjek én is egy kicsit, jó?
A képaláírás a tolatókamera elhelyezéséről szólt. Van, ahol ügyesebben megoldják.
Az elfogultságom és hogy unalmas autók blabla kedvelőinek tábora meg abszolút nem igaz. Ha szubjektívek vagyunk, az a baj. Ha túl objektívek, túl semmilyenek, akkor meg az. Én például leírtam, hogy a sok-sok autóm közül a golf gti volt a legjobb. Az meg, hogy nem lesz sose jobb autóm, nem azt jelenti, hogy nincs a golf gti-nél ezernyi jobb autó (mert van), hanem hogy többé nem lesz ilyen jó autóm. Nekem. Mert már nem kell.
A gumis csak egy hasonlatféle volt, nem a szerzőről szólt. A „régi” Clio RS meg (sokadjára írom), nekem is az egyik kedvenc autóm. A másik a Maserati Shamal. Vagy a korábbi Quattroporték. Vagy a Biturbo. És a Fiat Uno Turbo. Meg a Lancia Delta HF Integrale. Meg az Alfa 155, a 156, a 166. A Subaru Impreza WRX STi. Meg a Subaru Legacy úgy mindenestül. Meg az erős amerikai benzinzabálókért is odavagyok. A kanyarban leguruló dísztárcsával. És egy R5 is kéne. Renault. vagy egy mini Mini. Egy 205 GTi. Egy régi M3. stb., ezek csak így hirtelen felindulásból. MInd karakter nélküli tömegautó.
Hát igen, nem egy profi cikk, Kántor úr. Az a megállapítás (képaláírás) pl. hogy az autó szép időben tiszta, esőben-latyakban meg koszos lesz…, nos ennek nem sok hírértéke van.
Amiatt nem bosszankodok, hogy egy újabb elfogult VW-rajongó szubjektív véleményét olvashatjuk itt. Sajna tömegjelenség. Kántor Úr is csak egy a sok millió tömegízléssel rendelkező, unalmas, karakter nélküli tömegautók kedvelőinek táborából, akit nem zavar, hogy lassan már minden 5. szembejövő autó fekete vagy ezüst Passat vagy Golf.
Nekem volt egy 2000-es Clio RS-em. Nem volt ellenfelem sem a Polo-k közt, sem a Golfok közt, hatalmas élményautó volt fantasztikus hanggal, futóművel.
Annak viszont semmi keresnivalója egy autós cikkben, illetve nem biztos hogy mindenki kiváncsi rá, hogy a szerző hány kotont szeret felhúzni, mielőtt nekilátna…
Hiszen ez csak egyetlen aspektusból közelített. A tavalyi tesztben azt hiszem, leírtam, egyébként milyen jó az autó.
http://www.autonavigator.hu/teszt/renault_clio_rs_1_6_turbo_edc_teszt-10571
Hát ez ritka béna cikk volt. Az RS Megane-ről írott kicsit összeszedettebb volt, de ebből itt semmi nem derült ki a Clióról. Vagy talán csak annyi, hogy unalmasabb, mint egy 1.7 dízel Astra turbó nélkül. A 2.0 TFSI motort egyébként én is szerettem egy Seat Leon FR-ben az kb. pont olyan, ha nem nyomod kellemesen eljárkálsz vele, de ha kedved szottyan örömködhetsz nagyokat.
István, azért olvassuk a cikkeidet mert szeretnénk megtudni milyen érzés vezetni egy-egy kocsit, mi a valóság a marketing bullshit mögött. Szerintem 2 mondat még belefért volna arról, hogy elindul-e? kanyarodik? nyúlik? puhány? egyáltalán?
A Mégane R.S. a legjobb a maga kategóriájában. Ezt gondolom, ezt is írtam. Itt és az előző Clio R.S. cikkben pedig leírtam, hogy az autó nagyon gyors és jó is, csak másképp, mint az elődei. Sőt, leírtam, amit még tapasztaltam, hogy nyugodtan hajtva, azaz nem hajtva milyen takarékos tud lenni.
És leírtam, hogy volt egy egy GTI-m. Hogy gyorsabb-e ez a Clio? Biztosan az, nem kérdés.
Jót nevettem megint, köszönöm, hogy megtudtam, mire izgulok fel, és pont.
Sikerült elég durván félreérteni. Merészeltem leírni, hogy az eddigi autóim közül a gti volt a legjobb. Hazudtam volna inkább? Hogy mondjuk a Swift volt a legjobb? Jaj, ne már.
És ez a mindent a Golfhoz… Nevetséges.
Sajnálom, hogy ez jött le. Az autó jó. A váltó nem annyira. A korábbi Clio R.S.-ek izgalmasabbak voltak, ennyi.
A Mégane R.S cikknél nem hányta el magát, mivel az az autó alázza az egész VW flottát + még az Audit is!
Itt kiöklendezett pár baromságot de szerintem azért mert legbelül tudja, hogy az általa említett GTI-t alázná a kis Clió!
Ne bántsd…ő a Golfra izgul fel, és pont!!! Ez látszik az írásaiból, ahogy itt is kijött belőle. Nagy kár, mivel jó lehetett volna ez a cikk.
Hát tényleg nincsenek jó napjai… Nem is való autós újságírónak! Már megint a Golf-ról áradozott… Nincs olyan autó amit ne ahhoz hasonlítana, tök mindegy milyen kategória… Lassan a pedálos Moszkvics-ot is ahhoz hasonlítja… Én importőrként nem adnék autót a kezébe… Lehet ezért nem kapja meg a Duster-t, jobbnál jobb autókat adnak neki de azt is csak leszólja mert nem Golf…
Kocsit tényleg olyan, de a clio is sokat vesztett a feelingből. A régi tényleg jó volt a kategórián belül. Mondjuk egy teszkó parkolóban éjjeli kis szlalom mókában verhetetlen volt. Mentem pár kört és tényleg adott valami pluszt városban. Ez már feljebb szeretne kerülni de oda kevés szerintem.