Milyen egy 13 éves, közel 200 ezret futott BMW 320i? Kipróbáltuk

BMW 320i, 2000 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Álomautó volt újonnan és sokaknak ma is az, de már egészen elérhető egy E46-os BMW 320i. Egy megkíméltnek számító példányt próbáltunk.

Olvasói felajánlásból nézhettük meg személyesen, hogy milyen egy E46-os, 2000-res évjáratú, azaz most 13 éves, több mint 185 ezer kilométert futott BMW 320i. Szerelői tapasztalatokból tudjuk ugyebár, hogy ez az autó még úgy is rizikós, hogy a 320i az E46-os széria egyik legkevésbé kockázatos verziója.
Hirdetés

Viszont tudjuk azt is, hogy remek autó, hiszen nem egész féléve vezettük az E46-ost legerősebb dízelével, s így egyáltalán nem lepődtünk meg azon, hogy lelkes olvasónk autókeresés közben – kommersz, előző generációs Ford Mondeók között böngészve, de azért a hasonló méretű autók között is barangolva – beleszeretett. Formája ma is megállja a helyét. Krómkeretes oldalablakaival elegáns és talán az utolsó klasszikus, írjuk le, Chris Bangle kezétől mentes hármas széria. Olvasónk Németországban dolgozva logikusan az ottani piacról választotta autóját. Második tulajdonosától vette meg, s a döntésben a modell kvalitásain túl még két fontos tényező segítette: a látott állapot, és az óraállást, valamint a nem elhanyagolt, kellő karbantartást bizonyító, paksamétányi szervizszámla az egy ideig vezetett szervizkönyvön túl.
Ennyi, plusz egy meggyőző próbakör elég is volt ahhoz, hogy a típusra nyilván fogékony vásárló BMW-tulaj legyen. Mindössze 26 évesen, amiért be kell valljuk, nem kevéssé irigyeljük. Van, akinek bejött az élet… A vételár amúgy nem volt vészes, alig több mint 1 millió forint. Ami viszont fontosabb, hogy az autó valóban nem volt romhalmaz, nem kellett vele rögtön szerelőhöz rohanni, s még az is tudható, hogy karbantartását hol kell folytatni, tehát nem elölről, a kályhától kell kezdeni, vezírműszíj-cserével és egyebekkel.
Komoly javítások helyett így inkább csak az apró hibák orvoslása várt, illetve vár még részben a mostani tulajra. Jó hír, hogy a rozsdát még hírből sem ismeri az autó, ami törve még nem volt, de a fotókon, is láthatóan cserélt jobb első sárvédős: abból egy komolyabb parkolási sérülés miatt kapott újat. Gépházában jól látható, hogy komolyabb behatás még nem érte, ahogyan az első lökhárítón is, hogy eddig még nem lett újrafújva: temérdek apró kavicsfelverődés látszik rajta – természetesen csakis közelről. Törés, komolyabb karc sehol sincs, ami bizony ma is rangot adó megjelenést kölcsönöz.
Közelről persze fel lehet fedezni apró, zömében polírozással eltűntethető karmolásokat, de ilyenkor jusson eszünkbe két dolog: ez egy 13 éves autó, s Murphy törvényei szerint amint lesatírozzuk az aktuálisakat, jön nagyobb fiaskó. Ezt az autót tehát így kell élvezni és használni. Kívülről egyébként szebb állapotban van, mint belülről, még úgy is, hogy utastere nem lehasznált. Nem az, ugyanis az elöl vaskos oldaltartású, állítható laphosszúságú, részlegesen bőrkárpitos ülések nem kiültek, nem megkopottak, a széleikre jutott bőr még a sofőrnél is csak enyhén töredezett. A kormánykerék – szintén bőr – burkolata azonban erőteljesen megkopott az évek és a kilométerek során, s a váltógomb hártyavékony bőrburkolata sincs már meg ott, ahol azt a sofőr megragadja. Utóbbi látható, előbbi már nem, épp tesztünk előtt került ugyanis fel az újrakárpitozott, s nem is a gyári, hanem utólag vásárolt, háromküllős, nem csak rádióvezérlős, hanem tempomat-kapcsolós kormánykerék. Utóbbi azért érdekes, mert tempomat nem szerepelt az autóban, annak kábele azonban megvolt. Próbánkkor persze a bekötött kapcsoló semmit sem kapcsolt, de állítólag majd a gyári rádió visszahelyezésével komplett lesz a kört. Drukkolunk, bár szerintünk meglehetősen sansztalan, hogy csak a kapcsolót hagyták volna ki a gyárban.
Amúgy az autó egészen jól felszerelt, például gyári xenonfényszórós (a hozzá járó mosóval és irdatlan méretű víztartállyal), első ülései nem csak változtatható laphosszúságúak, hanem mindkét oldalt magasságszabályzósak, s elektromosan liftezhető, állítható gerinctámaszúak. Ablaktörlője esőszenzoros, tükrei mind fényre sötétedők, s a külsők elektromosan állíthatók és behajthatók, a légkondi automata, a hátsó ülés ledönthető (feláras extraként), parkolni pedig radar segít. Az ablakok közül csak az elsők elektromosak, a hátsók tekerősek, ám van az utazást sokszor "napsütéssel bearanyozó", elektromosan nyitható napfénytető.
Szeretni talán utóbbiakért is szerethető a 320i, rajongani érte azonban halk, a kommersz négyhengeresekhez képest bársonyosan sima járású hathengeres benzinmotorja és élvezetes vezethetősége miatt lehet. Meg persze azért, mert érzésre 185 ezer kilométer után is egészen egyben van, s inkább csak idegesítő apróságokat mutat, mint komoly hibákat. Az elsőt rögtön indulás után: az olajvisszajelző sárgán kigyullad, majd elalszik, hamar megtudtuk egy gurutól, hogy ez típushiba, s három dologból eredhet: az elektromos olajvisszajelző-gomba, az olajszivattyú vagy a központi vezérlőelektronika hibájából. Általában az első az ok, ha a második kettő, akkor már komolyabb baj lehet, de amíg a visszajelző csak sárgán és nem pirosan világít, s olaj is van a kocsiban, addig nincs nagy probléma. Esetünkben természetesen így volt, így nyugodtan mehettünk a 320i-vel, ami nem erőgép, de azért az átlagosnál dinamikusabb autó, épp 10 másodperc alatti (konkrétan 9,9 s) 100 km/órára gyorsulással, bőven 200 km/óra feletti végsebességgel, és persze hajtási befolyásoktól mentes kormányzással, a hajtás ugyanis a hátsó kerekeké.
Nem egy sportkocsi, inkább kellemes utazóautó, az elöl MacPherson, hátul mulitlink futómű kényelmén mondjuk sokat rontanak a 225/45 R17 abroncsokat hordó, utólagosan felkerült felnik, de megjegyezzük, még mindig érezhető, hogy ez nem a gyári sportfutóműves verzió, az ugyanis még keményebb lenne. Ezzel is lehet persze kanyarogni, élvezetesen. Lehet autópályázni, elviselhető zajszinttel. Fogyasztás? Mindenképp 9 l/100 km alatt, s rendszerint közelebb a 8 literes értékhez, országúton pedig akár 7 liter alá vihetően. Ilyen értékekkel bizony nem kell a dízel.
Olvasónknak sem kellett, szándékosan vette a d-nél torkosabb, de kevesebb hibát tartogató i-t. Le nem írott alkuja volt, hogy maradjon 9 liter alatt az étvágy, hát alatta maradt, még többel is, mint arra számított. Így tehát szereti az autót, szereti, s így elnézi, hogy a rádiót például javíttatni kellett, mert kijelzője részlegesen nem szuperált, hogy a tolatóradar időnként fals jel alapján sípol, s, hogy a műszerfal is időnként kijelez egy-egy, szerencsére valótlannak tűnő hibát. Reméljük, hogy valósból az idő múlásával sem lesz sok. Mint azonban minden esetben, ehhez itt is szerencse kell, azzal azonban még sokáig élvezetes autó lehet a 320i, amit (mint minden esetben, de esetében különösképp) csakis ilyen múlttal, követhető előélettel javaslunk vásárlásra. Ára kapcsán pedig megjegyezzük, hogy ez, az alapvetően hibátlan és alig több mint egymillió forintnak megfelelő euróért vett példány is bőven 1,5 milliós lett honosítással, szervizeléssel, illetve az igényes tulajdonos szerint nélkülözhetetlen csecse-becsékkel (17-es felni, új kormány, polírozás, stb.). Ha tehát nem is szervizre, de azért az autóra ráment az a félmillió forint, amit a modell kapcsán írt cikkünknél tartalékolásra szánt összegként említett a szériát jól ismerő szerelő. A prémiumautó-vásárlás egy ilyen meccs.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 23:08
    Permalink

    Tudom, trollokat nem etetünk…
    Mi, normális BMW tulajok ilyen autót nem a presztízs miatt veszünk és nem is azért, hogy a többi ember felé ezzel demonstráljuk, hogy nekünk mennyire bejött már az élet. Biztosan vannak ilyenek is, csak ők általában nem ebben a kategóriában vásárolnak.
    Nekem az egyik autóm egy E46, de már a ráncfelvarráson átesett verzió, 2005-ből, ellenőrzötten, még mindig kevés kilométerrel. Amikor vettem néhány éve, akkor szemrebbenés nélkül tettem le az asztalra érte a 2+ milliót készpénzben. Azért vettem meg, mert direkt ilyet kerestem. Minőségben, megbízhatóságban, árban. De ha már szóba jött… Bejött-e az élet? IT vállalkozó vagyok, és ennél sokkal többet érő autókért is le tudom tenni az asztalra a pénzt. Akár egy új hármasért is. De nem látom értelmét annak, hogy szórjam a pénzt így, hogy egyelőre megvan az igazi. Presztízs? Nem lényeges szempont. Inkább az számít, amikor megjegyzik, hogy milyen szép. Ami nem elvárt dolog, nem azért van, hogy bárki is megnézze. Teljesen öncélú a dolog.
    A használt autók között a BMW az, ami általában jó állapotban is van. No nem a 20-25 éveseket kell nézni, mert azokat ugyanúgy berágták, bedarálták az idő kerekei, mint bármi mást. Nem is a legnagyobb teljesítményű szériákat, mert azokat direkt azért veszik hogy erőltessék, hamar el is fáradnak.
    Nem háborodtam fel a válaszán, csak helyre akartam tenni néhány dolgot.

  • 2017.10.29. at 23:08
    Permalink

    Azé’ nem ártana kicsit értni is ahhoz amit műveltek

    Egyrészt a BMW motor láncos, tehát akkora nagy szerencse nem volt hogy nem kellett szíjat cserélni…

    Másrészt de, elég egy kapcsolót betenni a tempomatnak, mivel az m54nek elektromos gázpedája van, innentől kezdve csak egy felprogramozást kér

    Jah, és az e46 már can busos

  • 2017.10.29. at 23:08
    Permalink

    Igazad van, én sem dízelt vettem. Eleve benyás párti vagyok. Az alkatrészekről meg annyit, ha van jó kedvezményed valamelyik boltban, akkor sok alkatrész még olcsóbb is hozzá mint egyéb más márkához.
    Szerintem aki ezt a márkát és azon belül ezt a típust veszi, az csak azért mert egyszerűen tetszik neki régóta erre vágyott. Legalábbis Én így voltam vele. Valószínű a következő kiszemelt “áldozatom” E 60 520i is tizenévesen fog hozzám kerülni, de nem bánom mert egyszerűen ez tetszik ezt szeretem. Szerintem az ex kettő új autóm letörlesztése alatt, jóval több pénzt ellocsoltam a bankokra mint amit erre a vasra fogok.

  • 2017.10.29. at 23:08
    Permalink

    Na igen, tudok a 320e km -ből olyan 120e km -t KIEMELNI ami alatt nem költöttem rá a kötelező 10e km -s szervizek és egy első fék cserén kívül mást és ez Kb. 150e Ft volt. Úgy gondolom, hogy egy autóra fordított összeget ne egy kiragadott futás teljesítményhez kell mérni hanem az autó EGÉSZ ÉLETTARTAMÁRA, mert az mutatja meg a VALÓDI RÁFORDÍTOTT ÖSSZEGET, mert ez így csak EGY ÖNÁMÍTÁS!

  • 2017.10.29. at 23:08
    Permalink

    Valóban szép példány, jól járt vele az új tulajdonosa. Jól tette, hogy nem dízelt vett. Jó kocsi a BMW és azért még ennek a tíz év fölötti példánynak is van presztizse, legalábbis itthon. Az is egy nagy tévedés, hogy egy BMW-nek drága a fenntartása, drágák az alkatrészek. Semmivel sem drágább a fenntartása, mint egy hasonló korú 2 ezres kocsinak.

  • 2017.10.29. at 23:08
    Permalink

    Valóban jó állapotúnak tűnik az autó a korához képest.
    A végső ár elég drága lett. Szerintem annyit nem ér.
    Azt meg minden hozzáértő tudja, hogy a prémium az nem a tartósságot, megbízhatóságot jelenti. 🙂

  • 2017.10.29. at 23:08
    Permalink

    Ez az autó tényleg egészen szép állapotú,és a hibák is inkább bosszantóak,mintsem súlyosak.
    Mindemellett tény,hogy egy hasonló korú Lexus IS,vagy Subaru Legacy talán még ennyi hibát sem produkál.
    Nemrégiben teszteltek egy 300.000-et futott Legacyt,asszem pont itt az Autonavigátor.hu-n és az is döbbenetesen jó állapotban volt!
    Azért gratula a tulajnak a kocsihoz,főleg úgy hogy 26 éves korára hozta össze magának….!

  • 2017.10.29. at 23:08
    Permalink

    Bocsánat, a vezérműszíj-cserét csak az igazolt előélet fontossága miatt említettem. A BMW tempomat kérdésében pedig valóban nem rendelkeztem eddig tapasztalattal, ha ez igaz, akkor a tulajnak szerencséje és egy tempomatos autója lesz.

  • 2017.10.29. at 23:08
    Permalink

    Soxor írnak hülyeségeket 🙂
    Az autóról: szép darab, és szép autó. Gépészetileg biztos jó is. Viszont kissé fapadosnak tűnik ahhoz képest, hogy “prémium”. Mind az utastér kinézete, mond egyes olcsó megoldások. Jól látom, hogy az ablakemelők nem az ajtókon, hanem a váltókar mellett vannak ? Ez is spórolás. Épp a napokban olvastam “olcsóautó” tesztet, ahol is a pug 301nél sérelmezte ezt a megoldást a szerző.. A japók persze meg bírták oldani, hogy az ajtóra tegyék, és ott nem feslik a váltókar és a kapcsolók, továbbá a 25 éves Civicben is dönthető az utasülés.. 🙂 Egyéb extrák mellett. Egyébként tetszenek a BMW-k, de nem kellene, mert drágák, bonyolultak és ezért nyűgösek is már használtan, lopásveszély is fokozottabb, meg sztem sokan tahónak is nézik a BMW-Audi tulajokat.. Nem alaptalanul tegyük hozzá. Mondjuk, ha nincs rajta létható tuning, akkor talán nem 🙂

  • 2017.10.29. at 23:08
    Permalink

    Na igen, de az az autó egy traktor, semmi élvezet nincsen benne! Abban az egyetlen elektronika a világítás meg az izzítás kb. 320e km egy ilyen BMW motornak megfelelő karbantartások mellett nem sok! Amúgy erre sem biztos, hogy kell 320e km alatt többet költeni (persze nem márkaszervizben és egy kis alkatrészkedvezménnyl). Nekem volt e36-om, amire a 120e km használat alatt nem költöttem 200e ft-ot(gumikat nem számolva) úgy, hogy abban az olajcserék is benne vannak. 190e volt benne eladáskor és addig csak első-hátsó fékeket, vízpumpát, hűtőcsőcsatlakozást, hosszbordásszíjjat, görgőket plusz szűrőket olajakat, gyertyát cseréltem ezalatt (na meg a végén egy fűtésradiátort). És soha nem volt olyan, hogy nem indult vagy cserben hagyott volna.

  • 2017.10.29. at 23:08
    Permalink

    Azért itt van némi fogalmatlanság, mind a szerző, mind a hozzászólók részéről. Először is, ez a motor láncos, tehát vezérműszíjat nem nagyon érdemes cseréltetni rajta. Másodszorra, a tempomat tényleg csak kapcsoló kérdése, gyárilag bennük van. Harmadszor sokan meglepődnének az alkatrészárakon. A gyári BMW alkatrész általában olcsóbb(!), mint pl a gyári Alfa és pl a Renault alkatrészek. A japánokról nem is beszélve. És még ott a rengeteg után gyártott alkatrész, amiből simán lehet találni már olcsónak mondható de nagyon jó minőségű cuccokat. Persze nem Opel Astra F alkatrész árban, de nem is az a kategória. Plusz bontottakkal is rogyásig vannak az alkatrész hirdető oldalak.

    Amúgy, ha egy fakezű, az autót csak A-ból B-be használó ember ül bele, azt mondja, hogy ez nem is nagy szám, ezt az ő Astrája/Mondeoja/Xsarája/Golfja is tudja, csak kevesebb fogyasztással. Aki viszont egy kicsit is nörd, értékelni fogja a felé forduló műszerfalat, a közvetlen futóművet, a sorhatos motor lúdbőröztető hangját és járását, a fékeket, a váltó mindenféle bowden és rudazat mentes közvetlen működését és a hátsókerékhajtást. Szuper autók ezek, na! És tízen x évesen 200 300 400e km-rel lesznek gondok, igen. Pixelhibák, kopások, ilyen olyan elektronikai anomáliák, főleg a full extrás autókban, de a lényeg, a motor-váltó-futómű-kaszni kombó iszonyú tartós. Persze megfelelő karbantartással, mert ebbe a motorba nem 10w40 olaj kell és fékbetétből sem a 4000 ft-os olasz lesz megfelelő plusz a vízpumpát is ki kell cserélni attól még, hogy nem a nemlétező vezérműszíj hajtja. Elmegy velük, csak nem úgy és nem addig. Szóval ennyi idősen már csak az autóját nagyon szerető, gondos egyéneknek ajánlom. Aki olcsó közlekedési eszközt keres, annak ott vannak az egyéb kommersz típusok.

  • 2017.10.29. at 23:08
    Permalink

    Maximálisan egyetértek a leírásoddal! Nekem 320.805 km – s újonnan vásárolt Ford Escort 1.8D autómra – vezetett szervízkönyvvel – 18 éves és soha nem hagyott cserben, a mai napig nem haladja meg az 900.000 Ft ráfordítást – (alkatrész és munkadíj) és nem prémium kategória! Úgy gondolom ez önmagáért beszél!

  • 2017.10.29. at 23:08
    Permalink

    Szerintem le is írtad a választ, pont azért kerül minden többe (amúgy ez nem feltétlenül igaz) mert a legújabb technológiával készül, ehhez új fejlesztések is kellenek, precízebben, magasabb minőségi követelményekkel. Ez nem csak az új autóra, hanem az alkatrészekre is igaz, de biztosan benne van egyfajta presztizsből adódó túlárazás is. Más piacokon még minimum árat is szabnak egy-egy termék mellé, nehogy csorbuljon a vevő minőségbe vetett hite. De amikor a kormány málik, vagy bármelyik belső felület 10 év után az pont azért van mert puhább és kellemesebb tapintású anyagból gyártják, ez egy kompromisszum. Lehetne fröccsöntött műanyag is, annak aztán nem árt a napsütés, 10 évnyi fogdosás koszos, zsíros vagy olajos kézzel és könnyen tisztítható. Régen ilyen volt, akkor meg bunkó kormányvédőt rakott rá mindenki mert ócskán néz ki és nem jó hozzáérni sem. Érdekelne miből kéne ezeket csinálni, ami legalább olyan érzésre mintha bőrözve lenne és 10 év napi használat után nincs rajta kopás:D

  • 2017.10.29. at 23:08
    Permalink

    Egy másik autós újságíró boncolgatta azt a témát, hogy egy prémium kategóriás autó fenntartás miért kerül többe, miért kell minden “szarért” többszörösét fizetni. És van benne valami. Elvégre a prémium attól prémium, hogy jobb minőségű anyagokkal dolgoznak, precízebb a megmunkálás, gondos tevezés jellemzi, a gyártástechnológiák is a legújabbak, legkiforrottabbak és ezért fizet a User akár 2x annyit egy prmiumért. Ezek alapján a fenntartásnak (üzemanyagok hanyagoljuk) minimálisnak kellene lennie, egyszer már kifizette a User a többletet.
    De több, mint 10 évesen nekem nem fér bele, hogy málik a kormány, a váltó, beszarik a rádió kijelzője. Egy 10 éves audiban ocsmányak a gombok, omlik a fogantyú, mercedes rohad. Ezeknek a dolgoknak kéne jó minőségűnek és megbízhatónak lenniük.Apróságok, de ezek megcsináltatása, ill cseréje elég horribilis is lehet (persze mindig lehet okosítani).
    Egy Focusnál, astránák talán elnézi az ember, de van, hogy az alantasabb kocsik jobban bírják a kiképzést.
    Elnézést, kcisit off.
    Grat a BMW-hez, szép kocsi, sok balesetmentes km-t kívánok.

  • 2017.10.29. at 23:08
    Permalink

    Egy másik autós újságíró boncolgatta azt a témát, hogy egy prémium kategóriás autó fenntartás miért kerül többe, miért kell minden “szarért” többszörösét fizetni. És van benne valami. Elvégre a prémium attól prémium, hogy jobb minőségű anyagokkal dolgoznak, precízebb a megmunkálás, gondos tevezés jellemzi, a gyártástechnológiák is a legújabbak, legkiforrottabbak és ezért fizet a User akár 2x annyit egy prmiumért. Ezek alapján a fenntartásnak (üzemanyagok hanyagoljuk) minimálisnak kellene lennie, egyszer már kifizette a User a többletet.
    De több, mint 10 évesen nekem nem fér bele, hogy málik a kormány, a váltó, beszarik a rádió kijelzője. Egy 10 éves audiban ocsmányak a gombok, omlik a fogantyú, mercedes rohad. Ezeknek a dolgoknak kéne jó minőségűnek és megbízhatónak lenniük.Apróságok, de ezek megcsináltatása, ill cseréje elég horribilis is lehet (persze mindig lehet okosítani).
    Egy Focusnál, astránák talán elnézi az ember, de van, hogy az alantasabb kocsik jobban bírják a kiképzést.
    Elnézést, kcisit off.
    Grat a BMW-hez, szép kocsi, sok balesetmentes km-t kívánok.

  • 2017.10.29. at 23:08
    Permalink

    Szép példány. Kb reális az ár, más kérdés, hogy valakinek nem ér meg ennyit a kék-fehér propeller. Amit nem értettem sose, hogy egy 3as bimmerben miért felára a hátsó üléssor ledöntése, erre tud valaki választ?

Vélemény, hozzászólás?