Milyen dízelt kapunk nagy puttonnyal, kis étvággyal 3 millióig?
Piaci körkép: dízel kombit nagy termettel 3 millióig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Korrekt keretből kényelmesen keresgéltünk takarékos kombit, fontos szempont volt a tágas utastér és a maximum 6 literes fogyasztás.
Múlt héten egyik kollégánkfőnökünk fogós kérdéssel jött át napközben: magas, mackós termetű ismerőse elhagyná régi Mercedesét, mit javaslunk? Kombi kell, dízelmotor maximum 6 literes fogyasztással, és persze akkora, amiben kényelmesen elfér. Octavia - vágtuk rá kórusban. Az nem kell, jött az eheti piaci körképet kiprovokáló válasz.
Szerencsére a 3 milliós keret elég bő mozgásteret engedélyez, szép számmal találunk a keresés kritériumainak megfelelő autókat, ráadásul most az az élmény is megvan, hogy nem háromféle gyártó hatféle típusából kell kiválasztani a megfelelő autót. Ami kombi, érvényes magyar okmányokkal, dízelmotorral, kézi váltóval, normál állapotban, 2007 utáni, 2,7 és 3,1 millió forint közötti vételárral. Ezek alapján 250 autót dob ki a hasznaltauto.hu keresője, és jellemző a kategóriára, hogy ha a klímát is beikszeljük a keresőoldalon, akkor is ugyanilyen hosszú marad a találati lista.
Válogatás után 28 különböző típus jött össze, és alig három-négy autó van, ami csak egyetlen példányban szerepel. Van köztük stílusos, lendületes, enyhén egyterűs, prémiumos és cégautós jellegű: nekünk a színes választékból most a méret lesz a lényeg. Mind utastér, mind motor szempontjából. Mivel viszonylag fiatal autókról van szó, és 150 ezer km egy dízelnek meg se kell, hogy kottyanjon, a futásteljesítményt nem korlátoztuk.
A kritériumoknak megfelelő autók listája
Típus | Teljesítmény (LE) | Évjárat | Futott km | Vételár (Ft) |
Skoda Octavia 1,9 PD TDI Winter | 105 | 2008/2 | 215 000 | 2 700 000 |
Renault Laguna 1,5 dCi Privilege | 110 | 2009/2 | 131 713 | 2 719 000 |
Peugeot 308 1,6 HDi Confort | 109 | 2009/4 | 86 000 | 2 740 000 |
Ford Mondeo 1,8 TDCi Trend+ | 125 | 2008/10 | 79 600 | 2 780 000 |
Opel Vectra 1,9 CDTi Cosmo | 150 | 2008/8 | 128 450 | 2 790 000 |
Volvo V50 1,6 D Momentum | 109 | 2008/3 | 103 000 | 2 790 000 |
Citroën C5 1,6 HDi Dynamique | 109 | 2009/5 | 150 000 | 2 795 000 |
Ford Focus 1,6 TDCi Titanium | 90 | 2010/4 | n.a. | 2 799 000 |
Ford Focus 1,6 TDCi Titanium | 109 | 2009/10 | 78 260 | 2 799 000 |
Peugeot 407 SW 1,6 HDi Premium | 109 | 2009/1 | n.a. | 2 799 000 |
Volkswagen Golf Variant 1,9 PD TDI Trendline | 105 | 2009/3 | 140 000 | 2 799 000 |
Opel Astra 1,9 CDTI Enjoy OPC | 120 | 2007 | 88 000 | 2 850 000 |
Kia cee'd 1,6 CRDi | 90 | 2009/6 | 48 000 | 2 890 000 |
Audi A4 Avant 2,0 PD TDI | 140 | 2007/8 | 162 000 | 2 890 000 |
BMW 320d | 122 | 2007/5 | 150 000 | 2 899 000 |
Skoda Octavia 2,0 TDI RS | 170 | 2008/4 | n.a. | 2 899 000 |
Skoda Octavia 1,9 PD TDI 4x4 | 105 | 2008/3 | 138 000 | 2 899 000 |
Kia cee'd 1,6 CRDi SW EX | 116 | 2008/4 | 52 000 | 2 950 000 |
Hyundai i30 CW 1,6 CRDi HP Comfort | 116 | 2010/1 | 81 000 | 2 970 000 |
Citroën C5 1,6 HDi Prestige | 109 | 2009/8 | 146 500 | 2 990 000 |
Volkswagen Passat 1,9 PD TDI Comfortline | 105 | 2008/6 | 68 000 | 2 995 000 |
Mitsubishi Grandis 2,0 DI-D Invite 7 szem. | 136 | 2008/1 | 137 000 | 2 999 000 |
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTD Distinctive | 120 | 2009/2 | 60 900 | 2 999 000 |
Toyota Avensis 2,0 D-4D Sol | 126 | 2008/6 | 101 000 | 2 999 000 |
Hamar kiderül, hogy a motormérettel csínján kell bánni, ha komolyan vesszük a 6 literes átlagot. Az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy a kétliteres motorokhoz nagyon finom lábak is kellenek, úgyhogy őket inkább csak ízelítőnek, kedvcsinálónak szánjuk. Általánosságban az is elmondható, hogy ezen az áron főleg 3-5 éves, igen jól felszerelt autókat találunk, nem ritka a navi, a xenon fényszóró, bőven van légzsák, menetbiztonsági elektronika, sokszor tempomat és tolatóradar is fér a keretbe.
Az is feltűnik, hogy több márkától többféle típus is a kritériumok közé szorítható: Focus-Mondeo, Mégane-Laguna, 308-407, Astra-Vectra, Golf-Passat. Vagy kisebb utastér-csomagtartó kombót választunk, és akkor könnyebben tartjuk a kitűzött fogyasztást, vagy ragaszkodunk a mérethez, és vállaljuk, hogy óvatosabban tapossuk az amúgy is nehezebb kasztnit hurcoló motort. Kompromisszumot tehát köthetünk szép számmal, de úgy is tekinthetjük, hogy szerencsénk van, és többféle jó válasz adható a kérdésre.
Bár itt az automatát a külső igényeknek megfelelően kizártuk, mellékesen érdemes megjegyezni, hogy ha ezt az opciót beikszeljük, akkor pont egy tucat autó akad fenn a rostán: zömében 1,9-es C Vectrák, valamint egy 2009-es kétliteres Citroën C5 Break, egy Saab 9-5 kombi és egy Alfa 159 SW. Ezek mellett az altatóan lassan, vagy más szemszögből nézve álomszerűen kényelmesen kapcsoló autók mellett csak a DSG-s Passattól számíthatunk némi életre és valamivel kedvezőbb fogyasztásra.
Ha valóban hurcolkodáshoz veszünk kombit, akkor a legfontosabb szempont a csomagtér mérete. A kínálat felső végét a 308 SW és az Avensis - 520 l, a Vectra - 530 l, a cee'd - 534 l, valamint a Mondeo - 540 l jelentik, de ebből a szempontból az alaphelyzetben 580 literről induló, sajnos már a harmadik mondatban kizárt Octavia a király. Ha a csomagoknál fontosabb az emberi jólét menet közben, akkor az anyahajó méretű C5, a Passat és a Mondeo adják a legtöbbet, de az Avensis és a hátul annyira nem tágas Laguna sem rossz opciók. Persze az Octavia is tágas, de az ugye nem kell.
A C- illetve D-kategóriás kombik közül csak a Grandis lóg ki buszlimuzinos irányba, de érdemes jól körülnézni, ha ilyen jellegű autót keresünk, mert a karosszéria méretkülönbségein kívül a motorok is megkavarják a helyzetet. Az azonos hengerűrtartalom nem mindig jelent azonos teljesítményt, a felsorolt Focusok mellett az i30 1,6-os, illetve a PSA dízelei is készülnek eltérő lóerőszámmal. Ahogy sok más esetben, itt is érdemes venni a fáradságot, és az egyéni igények meghatározása után, de még döntés előtt jó alaposan átnyálazni a kínálatot, mely ebben a sávban szerencsére elég széles.
Kar, hogy a Honda Accord kombi nem fert bele, igaz nem a legszebb de talan az is jo lehetne..
ha évekkel a piac elött van a tsi a fiat brava 1.4 turbo mi?-:)))
Szerintem elég ciki lenne,ha 80ezer után a motorhoz kéne nyúlni az olaj és szűrőcseréken kívül…:)
Sziasztok,
1.9 kombi octáviám van Gift modell. 80000 KM el nem kellett még a motorhoz nyúlni! Viszont 0 km korában a motorháztető bovden az beragadt garin kívül cseréltem, + oldal hangszoró vasmag leszakadt… Ennyi a hibalista. Index forumon 150e ft ért egy gyári navit beletettem. Kormánykapcsoló cserével kb 5e ft már a templomot is tudja a kocsi.
Üdv
Pali
ja, szegény vw nem tud benzines motort “csinálni”
pl TSI. évek óta a piac előtt van…
Igaz csak a kettest lehagyták-:)))268000km
Sajnos benzin motort még mindig nem tud a foswagen csinálni sajna
Igen másodgeneráciossal és suzuki splasem volt
1500 km mentem vele egy nap lefkadába és nem voltam olyan fáradt mint az octaviában
Megnézném azt a Passat kombit is, ami 4 éves és csak 68e van benne… Mindez 3 misi alatt, mikor újkori ára kb. 8 millió volt.
Misi36 – te biztosan nem egy második generációs Octavia-val jársz, de Spash-et sem nagyon láttál még…
Mitől nagy egy skodálatos octávia a csomagtere nagy de az utastér egy suzuki splastöl is kisebb szerintem nem a levegöbe beszélek nap mint nap járok ilyenekkel.
Mazda 6 talán jbb választás mint 1 Skoda Oktávia
pl szűken,de beleférne a Honda Accord is