Milyen dízel kompaktot vehetünk 2 millió alatt?
Piaci körkép: legalább 120 lóerős, maximum 10 éves és 200 ezer km-t futott kompaktok
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha szeretjük az erősebb dízeleket és megelégszünk egy kompakt mérettel, továbbá nem szeretnénk 2 milliónál többet költeni, akkor ezek közül válogathatunk ma a piacon.
Azok a fiatalok, akik az egyetem vagy főiskola után egy jól menő munkahelyre kerülnek, néhány év alatt félre tudnak tenni 1,5-2 millió forintot, amelyből megvehetik életük első saját autóját. Természetesen nem csak az ifjak jönnek számításba, más korosztálynak is jó választás a kompakt, főként akkor, ha már a gyerekek kirepültek a családi fészekből és többnyire egyedül vagy maximum két fővel autózunk. Egy-két főre viszont elég lehet egy kisebb autó is, azonban a legtöbben mégis a kompaktokat választják, mert azzal négy személlyel is kényelmesen el lehet menni nyaralni a haverokkal vagy a családdal. A csomagterük már kevésbé kompromisszumos, az ötajtós modellek pedig lehajtott hátsó ülésekkel jól pakolhatóak. A 120 lóerős alsó teljesítményhatárt amiatt vettük figyelembe, mert ezekkel a dízelekkel már dinamikusan lehet autózni, könnyű velük az előzés és fogyasztásuk is kedvező értéken marad. Maximum 10 éves, legalább 120 lóerős autókat kerestünk 2 millió forint alatt. A Használtautó.hu keresőjében közel 120 autó felelt meg a fenti kritériumoknak, melyek az alábbi modellekből tevődnek össze.
10 év alatti, dízel kompaktok 120 lóerő felett, maximum 2 millióig
Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Vételár [Ft] |
Alfa Romeo 147 1.9 JTD (120 LE) | 2005- 2010 |
96000- 198 000 |
1249000- 1 990 000 |
Alfa Romeo 147 1.9 JTD (150 LE) | 2006- 2008 |
109 000- 158 000 |
1 198 000- 1 800 000 |
Audi A3 2.0 PD TDI (140 LE) | 2005- 2008 |
145 000- 188 000 |
1 599 000- 1 999 000 |
BMW 118d (122 LE) | 2005- 2006 |
178 000- 180 000 |
1 849 000- 1 970 000 |
Chevrolet Lacetti 2.0 D (121 LE) | 2007- 2009 |
516 00- 193 000 |
999 000- 1 800 000 |
Fiat Bravo 1.6 Mjet (120 LE) | 2007- 2011 |
68 000- 196 000 |
1 450 000- 1 998 000 |
Fiat Bravo 1.9 Mjet (150 LE) | 2008 | 97 000 | 1 890 000 |
Fiat Stilo 1.9 JTD (120 LE) | 2005- 2007 |
88 400- 160 000 |
1 200 000- 1 335 000 |
Ford Focus 2.0 TDCi (136 LE) | 2005- 2006 |
138 000- 193 000 |
1 379 000- 1 490 000 |
Honda Civic 2.2. CTDi (140 LE) | 2006- 2007 |
121 000- 192 000 |
1 790 000- 1 950 000 |
Mazda 3 2.0 CD (143 LE) | 2007 | 131 000 | 1 950 000 |
Mercedes-Benz A200 CDI (140 LE) | 2005- 2006 |
140 000- 190 000 |
1 499 000- 1 980 000 |
Opel Astra H 1.7 CDTI (125 LE) | 2008- 2011 |
155 000- 181 000 |
1 889 000- 1 990 000 |
Opel Astra H 1.9 CDTI (120 LE) | 2005- 2008 |
147 000- 179 000 |
1 299 000- 1 800 000 |
Opel Astra H 1.9 CDTI (150 LE) | 2005- 2008 |
168 000- 180 000 |
1 400 000- 1 490 000 |
Peugeot 307 2.0 Hdi (136 LE) | 2005- 2006 |
116 000- 179 000 |
1 290 000- 1 700 000 |
Renault Megane 1.9/2.0 dCi(130-175 LE) | 2006- 2007 |
87 300- 164 000 |
1 299 000- 1 690 000 |
SEAT Leon 2.0 PD TDI (140 LE) | 2005- 2007 |
92500- 190000 |
1599000- 1899000 |
SEAT Toledo 2.0 PD TDI (140 LE) | 2005- 2007 |
93 000- 192 000 |
1 200 000- 1 800 000 |
Skoda Octavia 2.0 PD TDI (140 LE) | 2005- 2006 |
106 000- 199 000 |
1 599 000- 1 699 000 |
Suzuki SX4 1.9 DDiS (120 LE) | 2006- 2007 |
120 000- 196 000 |
1 399 000- 1 545 000 |
Toyota Auris 2.0 D-4D (126 LE) | 2006- 2007 |
127 000- 181 000 |
1 899 000- 1 950 000 |
Toyota Auris 2.2 D-4D (177 LE) | 2005 | 179 000 | 1 950 000 |
Volvo S40 2.0 D (136 LE) | 2005 | 144 000- 175 000 |
1 699 000- 1 830 000 |
VW Golf 2.0 TDI (140 LE) | 2005- 2008 |
152 000- 196 000 |
1 499 000- 1 990 000 |
VW Golf 2.0 TDI GT Sport (170 LE) | 2007 | 175 000 | 1 990 000 |
A keresési találatokról összességében elmondható, hogy 2011-nél, azaz 4 évnél fiatalabbat nem találunk ennyiért ebben a szegmensben, az átlag évjárat 2006-os, azaz közel 10 éves autóval kell számolnunk. Futás szempontjából találni néhány példányt, amely 100 ezer km alatti, az átlag azonban e szempontból 155 ezer km. Ez nem kevés, viszont 10 évre vetítve mindössze évi 15 ezer kilométernek felel meg, ami abszolút nem mondható soknak. Maximum 2 milliós plafont szabtunk az áraknak, ennek ellenére találhatunk 1 millió alattit is, az átlag azonban 1,6 millióra adódik, ami nem meglepő. Ez az összeg ugyanis pont megfelel a mai magyar használtautó-piac kínálati átlagárának.
Kínálat szempontjából a dobogós helyezettek: első az Alfa Romeo 147 1.9 JTD, melyet a Fiat Bravo 1.6-1.9 Multijet követ. Harmadik helyen a SEAT Leon és Toledo modelljei állnak kivétel nélkül a 140 lovas 2.0 PD TDI motorokkal. Ezeken a modelleken egy kicsit érdemes elgondolkodni, ugyanis nem a népautó kategóriába tartoznak, ugyanakkor mégis sokat kínálnak belőlük eladásra. A Fiatok kedvelt flottaautók (voltak), emiatt érthető a magas kínálat, az Alfával és SEAT-tal kapcsolatban érdemes körültekintően eljárni. Mivel nagy a kínálat, így ne csapjunk le azonnal az első darabra, mindenképpen érdemes többet megnézni belőlük, hiszen van miből válogatni.
Ha nagyon számít a pénz, akkor a legjobb vétel a Chevrolet Lacetti lehet, igaz ettől az autótól ne várjunk sokat. A-ból B-be elmenni tökéletes, de nagy élményt ne várjunk tőle. Ha több adrenalinra vágyunk, akkor a másik végletnél kell keresni, legalábbis ár szempontjából. Közel a limithez, 2 millió forint körül találunk, 170-180 lóerő körüli dízeleket. Itt csupán néhány típus jöhet szóba, ilyen a VW Golf 2.0 TDI GT Sport 170 lóval, a Toyota Auris 2,2 literes, 177 lovas D-CAT-je vagy a Renault Mégane 173 lóerővel.
Német prémiummárkák is megfordulnak a listában, közülük a legnagyobb számban a Mercedes A-osztály érhető el, amely tavaly a 6. legkedveltebb import modell volt. Találunk még néhány 1-es BMW-t és A3-as Audit, amelyek már komolyabb vezetési élményt nyújtanak. Ha már a jó vezethetőségnél járunk, akkor érdemes megemlíteni a Ford Focust, amely a kompakt kategória egyik legjobbjának bizonyul. Kétliteres, 136 lóerős dízellel már 1,5 millió alatt elérhető. A Focus alapjaira épülő Volvo S40 pedig azoknak lesz jó választás, akiknél a biztonság, meg persze a presztízs is az elsődleges kritériumok között szerepel.
Összességében elmondható, hogy elsősorban csak akkor vegyünk dízelt, ha főként hosszútávon járunk vele. Ha városban napi szinten 5-10 km-eket autózunk, akkor annak következményei, azaz az előjövő hibák orvoslása rövid időn belül komolyan megcsapolhatja a pénztárcánkat. Egy használt dízellel ilyen futásteljesítménynél szintén számolni kell azzal, hogy belátható időn belül rá kell majd költeni egy komolyabb összeget, kivéve, ha biztosan tudjuk azt, hogy a közelmúltban nagyszervizen esett át. Ez többnyire csak akkor lehetséges, ha igazolt szervizmúlttal, ismerőstől vagy ismerős cég flottájából vásárolunk. Nincs persze kizárva, hogy egy kereskedésben rábukkanunk álmaink autójára, amely ezt követően éveken keresztül hűen szolgál majd minket.
Latom mar megint sikerült összekapnotok…csak vitatkozzunk kulturaltan.
Ha mar a kilometerfutasrol beszelünk, en is ismerek olyanokat, akik azert vesznek dizelt, mert valoban sokat mennek. Van olyan baratom, akinek a ceges autojaba belement 3 ev alatt 300 000 km, mert olyan sokat ment vele, de 90 %- ban autopalyan, az az auto nagyon jo allapotban volt meg ilyen futassal is, egybekent 2 literes Passat volt. A következö is szinten Passat volt, abba is belement 3 ev alatt 330 000 km, es meg akkor is egyben volt, de teny, hogy normalisan szervizeltek a kocsit. Na es persze vannak maganautosok is akik sokat mennek, akar evi 25-30-35 Ezer km-t egy dizellel.
Teny, hogy a nemetek is sokat ingaznak, de van naluk nagyon sok keveset futott diesel is, itt csatlakoznek AndrwT-hez, de annak jobban meg is kerik az arat….
Pl. munkatarsamnak-nak van egy 2002-es Mazda 323, jelenleg 190 000 km-rel, ezt ha visszaszamolom, kb. evi 14600 km, azert az nem nevezhetö soknak.
Masik kollegamnak Ford S Max-e van, most 3 eves es van benne 50 000 km, kerdeztem miert vett dieselt, mire azt mondta elötte nagy benzines BMW-i voltak, most valtott dizelre, mert kevesebbet fogyaszt. De a következö autojara azt mondta megint benzines lesz es BMW…ez szinten evi 16 000 km kb. Az ö felesegenek most vettek egy BMW 2 Active Tourert, szinten dieselt, elötte Golf Plus volt 1.4 TSI es azt 22 000 km-rel adtak el 3 evesen…szoval a diesel BMW sem lesz agyonhajtva naluk es meg folytathatnam a sort, persze ellenpeldakkal is.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy lehet venni a nemeteknel keveset futott dieselt, de annak ara is van, es szerencse is kell hozza. Az is valoszinü, hogy az otthon olcson kinalt diesel autokat itt is olcson vettek meg, nagy futasteljesitmennyel, hogy jo nagy legyen rajta a haszon az eladaskor.
Mindig azt mondom, legyen igazolt elöelete az autonak, de a dokumentumokat is lehet hamisitani….
Ha mar dieselek futasteljesitmenyeröl irtam:
nekem pl. Magyarorszagon volt diesel C4 picassom, 7 evesen adtam el, 84000 km-rel, jol jart, aki megvette…es nem, nem vagyok hülye, azert vettem dieselt, mert nagyon jo akcio volt ra vasarlaskor, keveset fogyasztott, es a relative olcso, normalis felszereltsegü egyterü volt akkoriban a piacon ekkora meretben. Persze lehet, hogy az ilyen diesel ritka odahaza, mint a feher hollo…
Bocs az ekezetek hianyaert!
Az remek összehasonlítási alap, márcsak azért is mert más ilyet nem nagyon kínált.
A magam részéről az a módszer hogy körbenézek, mielőtt belövön, kezdem valami magasabban és addig viszom le amíg nem érkezik érdeklődő. Mert addig nem árában kínálom. Szerencsére nem azon az 500 eurón fog múlni az anyagi békém, és nem is minden évben adok el autót…
Jó, hát szerinted egyik sem, valaki szerint meg az isten a dízel, valaki szerint a benzin….ez azért van, mert mindenki más. de vannak fogyatékosok, akik kellőképpen korlátoltak és nem tudnak objektíven gondolkodni, ezek szoktak fightolni. normális embernek ez evidens és nem foglalkozik vele, de sajnos nem mindenki ilyen.
az autóhasználat meg nem csak a dugóban araszolásról szól szvsz azért…
istenem…még egy korlátolt idióta. nem írtál le semmit, a saját baromságaiddal te hányod össze a topikot.
renden, akkor hasonlítgass te is össze, egy turbós motort egy nem túrbóssal…itt befejeztem, papucsállatka szintre nem vagyok hajlandó már tényleg lemenni 😀 mindenjót.
VW Golf V 2.0 SD remek összehasonlítási alap.
A sáját példád is év 16e km feletti futást mutat, ez még mindig messze van az általad említett 6-10e km-től, ami a Magyar álomhatár. Továbbá is fenntartom, hogy van kedveset futott, de annak ára is van! Gondolom Te se annyiért adtad el, mint a Magyar piac alsó árszegmenségben hirdetett autók, hanem gondolom mobile.de árai alapján lőtted be… szerintem. Ami rendben is van.
A felsoroltakból melyikből volt SD? AZ OKtavia II-ből az 1.9 PD TDI volt az alap (https://de.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia_II).
A francia regadó co2 alapú. Alapjában véve a co2 adó is igencsak a dízeleknek kedvezett, pláne akkoriban. AZ első rés a pajzson a Prius III volt.
Én az év elején adtam el egy ilyet (2006, kb 150.000 km, [url]http://autossagok.blog.hu/2015/03/10/szabaduljunk_meg_egy_volvotol [/url]), akadnak csak keresni kell.
Én kétszer tetem bele sokat, volt egy év havonta ingáztam Bp-Luxembourg között (akkor jött össze 30.000 feletti), és egy másik jópár évvel később amikor a házunk – munkahelyem és a fiam iskolája egy nagyváros három különböző pontján volt (akkor nyaralásokkal sem sikerült 30.000 fölé menni).
Leírtam soronként, és saját hülyeséged húzod alá.
Melyik 2005 utáni modellben volt SD? Vagy ha nincs akkor mi a búbánatos bálnafingot akarsz itt összahasonlítgani? 2005-2010-ben valamilyen dögösebb COmmon rail megoldást mindenki kihozott, ezzeket vették mint a cukrot. Ezek vannak a piacon. Mégis mia xart akarsz itt szívódízellel? Nézzük meg miként teljesít egy benzines VW egy villanyfejlesztő trafóház ellen? Vagy mégis mit?
Második bekezdésedből pedig süt az ostobaság. Jegyezd meg végre baxki, 1 vagy akár 4 literért sem vennék nyugaton a dízelt, olyan országokról beszélünk ahol a környezetvédelmet kicsit komolyabban vették, mint nálunk.
Mondom, az amit te írsz németországban is csak a bevándorló taxisoknak elsődleges prioritás. Tisztában vagyok vele hogy a németeknél az ingázás mennyivel gyakoribb, de ne felejtsd el, ott gyakori a második és harmadik autó is.
Tényleg jó ez a pöcsméregetés, meg a keménykedés, hogy a mi a jobb. Szerintem egyik sem. Amikor ott ülsz Ulmnál, Münchennél, Linznél, St. Pöltennél, Budapesten, M1-en, M3-on, vagy akárhol dugó vagy baleset miatt, akkor kb teljesen mindegy, hogy a 350-400Nm-rel(D) vagy a 150-200Nm-rel(B) vánszorogsz. Kilőni ki lehet, igen fasza, de úgy is ott áll előttem a lámpánál, amint beértünk a városban, a következő dugóban az autópályán…
Anno az 1.4 60Le-s Golf 3-mal kiértem Stuttgartba 7 -7,5h alatt tankolással. Most a 200x lovas Volvoval 8-10h, mindig van valami.
Az általad említet korban volt szivóD és szívó benzin, pl VW termékek, 2.0FSI, 2.0 PD szivóD.
Továbbá az általad említett kedvezmények, csak (ha jól vettem ki irományodból) Belga ill. Holland terőleteken érvényes. Anno még 1-2 éve is bedobtad, hogy Európában kedvezményt kap a dízel kocsi az utána fizetendő terhek után. Anno utána néztem, és nem. No-ban és Franciaországban, ha jól emékészem, tébb az éves Steuer.
A harmadik dolog, hogy említed az éves 8-10e km-t futó dízeleket, hogy léteznek. Kérlek hasonlísd össze már az árakat szemellenző nélkül. Nyugaton a piac áraz. Pl egy 5 éves Passat 300ekm-re kb 7e Euro, 50 e km kb 16e ( pontos számokat mindenki keresse ki, mobile.de segít).
Facebook egyik oldalán nézegetem miket kínálnak eladásra. Passat az megy Németországból, persze 7-8 éves korában 200e km az összesben, esetleg 260, az még talán. A szervizkönyv mindig elkallódik, vagy nem adta a tulaj meg ilyenek. Németorszában én még nem vettem autót, amihez nem voltak meg a papírja, Boardmappe. Az összes egy kamu. Az egyetlen reális hirdetés egy belga A3 1.6D volt 3 évesen 165ekm-rel. Pont.
Futásteljesítményre például itt a saját példám turbo benzin+lpg: Hétvégén gyertya csere után nézem a szervizkönyvemet, hogy április óta belement 13e km, úgy igazából észre se vettem és nem ingázok munkába. Kirándulás, családlátogatás ilyenek. Én nem használom sokat a kocsim és mégis azt mondom, hogy évi 20-25e lazán megvan.
Van kevesett futott autó,de annak ára is van. És ha valakinek van egy keveset fogyasztó kocsija 5-6l gázolaj, 8-12l autógáz (0.6 cent/L No), az szerinted nem fog vele menni, főleg Nyugaton? Pénze is van rá, nem is kerül sokba. Dehogynem.
nincs értelme, csak pár kretén csúcsrajáratja a pöcsméregetős flasht, mert unatkozik pl…..meg az életérzést vag,kócvágen,füstpamacs meg ilyenek. nézzél el a smoke & charm-ba a facen, tiltok mindent, ami tőlük jön 😀 …azt majd meglátod, hogy mi a traktorosok istene 😀 sztem kellett 1 év mire felfogták, hogy a sz@ros traktormotorjuk úgy tud csak lépésttartani a sima szívó benzinnel, hogy egy csigával még sz@rrá van fújva….szóval a csipszes 2-ezres tádéjüket, amiből kiköhög 185 ló max akkor füstfelhővel, mint egy mozdony, hasonlítsák össze egy 2 ezres “csipszes” benzinessel, ami meg 300-350 ló :D:D:D:D:D:D dehát, olyankor meg qva nagy kuss van, meg hümmögés csak….szóval, alapjában véve rohadt felesleges, csak vannak emberek, akiknek túl sok idejük van és szellemileg nem ütnek meg egy adott szintet, de szeretnek hencegni.
“Ennyi hülyeségek egy kommentben riktán látok”
Elénekelnéd, hogy ebben mi a hülyeség? mert ebben 1 db hülyeség sincs, a hülyeség az az iszonyatos korlátoltságod, amitől nem látsz. Létezik szívódízel, csak már nem gyártanak szgkba, ettől még nyugodtan össze lehet hasonlítani szívódízelt, szívóbenzinnel, nem évülnek el a tények és törvény sincs, ami tiltsa, sőt még jézus krisztus sem szól le fentről, hogy ÁCSI!98-as szívódízellel nem hasonlítgatunk ám!!! megálljon a menet! . Attól, hogy az egyik korábbi konstrukció, attól még összehasonlítási alap….persze annak, akinek nem ütközik korlátokba szellemileg.
Na kérem, nincs új szívóD konstrukció mert magában, kb egy trabant kasztnival tud megbírkozni a hulladék kis cm3 trakimotor és még azzal is életveszélyes egy család számára…ezt támasztja alá a tény, hogy rommá fújják őket turbóval, h ne legyen életveszélyes a nehezebb újabb kasztnikkal.
Eként, ha leszámítjuk a 16 éves szinten vegetáló papucsállatkákat, akik jönnek a tádé vs 1.4 szívóhondás baromságaikkal folyamatosan, a problémám csak a mikrorészecskékkel van a qva nagy porlasztás miatt, amit az a fos dpf nem szűr meg és szépen beleég a qva tüdődbe, h szétbassza a szervezeted, h rákos legyél a picsába, csak azért, h 1.5 lityivel kevesebbet fogyasszon a paraszt…a fillérb@szás non plus ultrája, császárjai egy egész kontinesbe beleégve…érthetetlen, komolyan mondom. ha valamiért, akkor a méregzöldek ezért igazán lebilincselhetnék magukat vérbenforgó szemmel wolfsburgba.
a futásteljesítményben nem vitatkozom a belgákra vonatkozólag, legyen igazad, csak azt nem kéne elfelejteni, hogy MO-ra rosszabb esetből németből jön az árú, ott meg megint csak megy keményen az ingázás, itthon megint nem dísznek vesznek trakit, szóval lényeg a lényeg, itthoni piacon úgy gondolom, hogy nem a belga, orvoscsaládos 6k km/év nem dohányzós,garázsbantartott gépek pörögnek…és fognak pörögni, ebben az esetben irrelevánsnak tartom a belgák szokásait.
Teljesen más karakterű motorokat miért hasonlítotk össze? Tényleg mi értelme azon rágódni, hogy a turbós benzines vagy diesel autó a nagyobb flash? Mi értelme ennek?
Alma-körte.
Ennyi hülyeségek egy kommentben riktán látok. “szívó benzineshez, szívó dízelt” – csak nem tudsz, mert nincs olyan. A hivatkozott időszakban (2000-es évek közepe) csak már nem léteztek szívódízelek és még nem nagyon voltak mai értelemben vett down sizeolt kisturbósok. Annál több elmebeteg nagyteljesítményű 2lityis vagy nagyobb turbo (leginkább japán és svéd).
Csak a magyar viszonyokban tudsz gondolkodni. A belgáknál vagy a hollandoknál simán találsz 6-10.000. km-es futásteljesítményra is dízelt. A belga állam a modern kisdízelekre még állami támogatást is adott a co2 miatt, ami a vételár százaléka,tehát mondjuk egy fullos A3 1.6 TDI vagy S40 1.6 Drive esetében nem kevés pénzt. Franciák kicsit szákmarkúbbak voltak, de a lényeg ugyanaz volt: nem azért vették meg a sok dízel Audit és BMW-t hogy fogyasztással kiszenvedjék a felárát….
Én az elején igen sokat használtam az autóimat, évi 25 ezer fölé nehezen ment a futásteljesítmény.
gyerekek….ne legyetek már ti sem szellemi fogyatékosok…mint az a bizonyos füstös sármos szellemileg 16éves szinten rekedt csoportosulás a fészbúkon.
szívó benzineshez, szívó dízelt illik hasonlítani. turbó 2000-es dízelhez, pl. turbó 2000-es tfsi-vagy bármilyen turbós benzinest. csaxólok, a 2.0-ás benyásakból 250től 400ló-ig hoznak ki gyárak autókat (R400 esetében ez 3.9 sec gyorsulást jelent), tehát a 2.0-ás traktorokhoz szíveskedjetek azokat hasonlítgatni, ha mindenképp farokméricskélésig fajulna a dolog.
a dízelt én szgk-ba konkrétan betiltanám, itt kezdődik a dolog. érthetetlen, h ráadásul ez a divat EU-ban…nem bírom az amcsikat, de ebben jól döntöttek, hogy ezeket a rákos hulladékokat kitiltották.
másrészről a 15k/év dízel futásteljesítmény mese, illetve tökéletesen tükrözi, hogy pont a felére tekerték vissza az órát, mert átlag dízel futás 25-35k közé tehető. hihetetlen, h még mindig semmi szankció a tekercseélsre és mindenki vigan tekerget….bár én azzal a lendülettel zúznám be mindet.
Miért?
Igen? Akkor a “fényévekkel”-t talán vissza is vonhatod… 🙂
Ebben az időszakban még nem sok down sizeolt turbóbenyás volt, a kínálatot szívóbenyások és tubródízelek alkották.
Amúgy igen, tisztában vagyok a képességeikkel… Mito 1.4 Turbótól 335i-g volt alattam pár tesztautó.
Barátom, ültél te már turbós benzinesben? Fényévekkel???? A rendszámomat sem tudod leolvasni… pedig csak kétliteres. 🙂
A turbós 320i-ből meg messze nincs kihozva a teljesítmény, hogy a fogyasztása elfogadható legyen. Ha a teljesítmény számítana a határ a csillagos ég lenne.
Nézzél körül mondjuk a versenypályák környékén…
Azért, hogy veled és a sok többi fotelhuszárral ellentétben össze tudjam őket hasonlítani, meg mert szeretek autózni.
Nem dumálni róla, mint te, hanem vezetni őket. Tudod schrank?
Te hogy állsz ezzel polgártárs?
[i]“320i és 320d gyakorlatilag ugyan annyi alatt van százon … “[/i]
Az atuózás ezt jelenti? 0-100 sprint? Én az eddigi pár százezer km alatt a nyomaték rugalmasságot sokkal jobban ki tudtam használni. Ez a turbó dieseleknél sokkal jobb.
Megemlítem, hogy van TD és turbó benzines autóm is. Neked?
én azonos köbcit hoztam fel. Nem csak előbb jön meg hanem sokkal nagyobb is a nyomatéka.
A 0-100 finoman szólva is nem a leggyakoribb közlekedési szitu. Nézd meg a 80-120ast. És a 320i már turbós. AZ E90nél úgy vert a 20d fél mp-t a szivó 20i-re, hogy többször kell váltani 100ig.
Ezt már ezerszer átbeszéltük. Pont a házon belüli példát szoktam hozni: Alfa 147 TS vs S40 1.6d. A végeredmnyben mindegyiktől megkapod a 110 lóerőt, csak nem mindegy hogyan. Arról már nem is beszélve, hogyha a lóerő (vagy akár co2 ) után fizetsz minden adót és díjat.
Akinek nem az a lényeg hogy üveghangon bőgetve megtalálhassa a rejtve maradt lóerőket, az jobban jár a dízellel. Sokan vannak így. És ha most a piacon 1ert vagy A3ast keresel, a kínlat legnagyobb részét dízelek fogják adni. Alfánál eszedbe ne jusson benzines motor. MOndjuk a VW PD TDI-i nem a szívem csücske.
Az hogy a japánok xar dízeleket gyártottak az ő bajuk. Illetve nem volt mind xar, mert a franciáktól vettek jó konstrukciókat is.
“…na meg fényévekkel jobban is megy.”
Mégis mi megy jobban minél?
Pl. a VW 140 lovas dízele az 1,5-ös szívó SX4-nél?
Valószínűleg igazad van. 🙂
De normális összehasonlításban egyáltalán nincs.
És akkor jön a sok okos, akikből mellesleg hülyét csinálnak, hogy kellene egy autó pl. 2 millióért, ami keveset fogyaszt és olcsón fenntartható, no meg mitttomén 6 évnél ne legyen idősebb. évi 8-10 ezret tesz bele.
Az életbe nem tudod lebeszélni a dízelről….
A 2.2 Dcat Toyota és 2.0 TDI VW-ket olyan nagy ívben kell kerülni, amekkorában csak lehet.
Egyébbiránt újonnan elég sokat kergettem ezeket, kétszer (2005 és 2006) be is vásároltam belőlük, majdegyet még használtan szóval az akkori kínálatra volt egy kis rálátásom.
Ha valaki tisztában van az RWD előnyeivel és hátrányaival és hajlandó némi kompromisszumra a belső anyagokban és még több kompromisszumra a térkínálat terén, annak egy autó volt a piacon, az 1er (több kompromisszummal a C sportcoupe). A németek sajátossága volt még hogy nagyon durva sajtóhátszéllel megtehették hogy nevetségesen fapados és drágán felextrázott autókat árultak, a kamu árakkal készített összehasonlításokkal behülyített vevőket meg már nem érdekelte az alkudozásnál, hogy az az 1es nem 20.000 eur hanem 35-40.000 euro, és fogukat összeszorítva kifizették a rádiót (nem vicc, alapáron csak előkészítés volt a 1erhez), vagy a klímát, esetleg az alufelnit.
Szóval akad pár ilyen fapad autó, ezeknél semmi értelme az RWD-nek, 118d és 120i a minimum amiért érdemes bevállalni a bajor felárat és kompromisszumot.
Vagy ott az A3 és a 147 mint korrekt alternatíva, mindegyik a maga erényeivel és gyengéivel.
Én személy szerint a 147est imádtam ([url]http://autossagok.blog.hu/2014/08/21/oda_a_147eshez[/url]), boldog két évet töltöttem vele, és vettem egyet használtan is, az is jó emlékeket hagyott. Ismerni kell a típushibáit és gyengéit (TS benzinesek kerülendők), jól választva messze jobban járunk vele mint a drágább konkurenciával.
Az S40 viszont teljesen más világ, másért is vettük. Egy autó amit nehéz utálni de lehetetlen szeretni. Viszont egy kisebb családot tökéletesen kiszolgál, ráadásul masszív és tömegesen bevetett műszaki megoldások vannak benne és olyan biztonsági fícsörök, amelyeket a konkurencia 5-10 évvel később másolt le.A legkiforrottabb motor az 1.6d, elég mindenre, és bírja a gyűrődést.
Ez marhaság. Illetve igaz ránk meg Svájcra. Belgiumban viszont csak hobbiautót vesznek benzinmotorral. A két véglet között is akad olyan nagyobb ország, ahol a dízelből fognak többet venni. Nem azért hogy fillérvadászatból összejöjjön a dízelfelár, hanem eleve olcsóbb fenntartani és gazdaságosabb, na meg fényévekkel jobban is megy.
Na meg ezek a katalógus futásteljesítmények :DDDD dieselnél minimum kell számolni az évi 30.000km el … ugyan is nem azért vesz valaki kockázatosabb drágább diesl kocsit hogy az új használt autó tulajdonos majd jól járjon … hanem azért veszi meg mert eleve tudja hogy sokkal többet fog menni vele mint az átlag így bevállalja a benzineshez képest magasabb költségeket … szóval egy 2005 ben gyártott csoda dieselben minimum 250.000 km van de inkább 300.000 km és nem katalógus átlag 175.000 km .Persze sokan hisznek a keveset futott megkímélt jó állapotú használt autóban de tegyék fel a kérdést hogy vajon ha a kedves vevőjelöltnek lenne ilyen autója ő eladná e és az érte kapott pénz 3-4 szereséért venne e új autót vagy megtartaná a már jól bevált hibátlan régit ? 😀 Persze vannak olyan emberek akiknek nem számít a pénz és pont azért cseréli le a kocsit mert megunta ,de ők nem a kompakt kategóriával járnak … pont azért mert megtehetik …
A 2 Golf pont a legszarabb motorral került bele ebben az évjáratban csak pdtdi volt a 2.0 pdtdi-t akkor se venném meg használtan ha ütnének ” magasa olajfogyasztás , konstrukciós pd elem hiba , hengerfej repedés hogy csak a legjellemzőbbeket említsem ” persze aki szereti az orosz rulettet nyugodtan vállalja be … inkább a valamivel jobb de szerényebb 1.9 pdtdi 105 lóval … már ha családi traktort vásárolnék .
120-130 lóerő feletti kompakt dízelek már nem a spórolásról szólnak, hanem hogy ha mégsem egy jóval öregebb drágábban fenntartható BMW-t veszel, mert racionálisan döntesz… Továbbá csak 1 autót szeretnél fenntartani, de hasonló menettulajdonságot szeretnél akkor jók ezek… Szóval alap modelükhőz képest drágább, de p.l.: 2007es Magene 2.0 dci 150 lóval ellenfele lehet a 320-as BMW-nek a 173 lovasról nem is beszélve, de ott van még a 177 lovas Auris ami akár a 330-as BMW helyet jöhet számításba… Ezek ezen okból születtek… Spórolni van 1.5 dci vagy 1.4 D-4D motor…
Véltelen a válaszra nyomtam új hsz helyett előzőleg.
Igen, valóban 2.2-es a 177 lóerős Toyota D-CAT motor. Köszönjük az észrevételt!
Bocsi… találtam egy ilyen Renault-ot….
Évi 15.000 nem számít soknak. Igaz, egy benzinesnél.
De az [b]erősebbik, nagyobbik[/b] dízelt nem azok veték akik ennyit mennek. Az 1,5-1,6os dízekkel is mentek évi minimum 25ezret, a jellemzően kétezres dízelek felára pedig (egy 1.6 benzineshez képest például ahol reális az évi 15.000) bőven több volt egy millánál, és még a második tulaj is sok százezres felárat fizetett érte.
Lehet hinni a csodában hogy 600-800 ezret (nagyobb dízel esetén milla fölött) poénból fizették ki, vagy aztán ‘mégse mentek vele sokat’ – de nem érdemes az embernek ámítania magát ezzel.
*A Toyota Auris 177 Lóerővel az 2.2 D-4D
* A Renault Megane 131 lovasan meg 1.9 dci és a 175 lovast viszont nem találtam a használtautón…