Milyen autót vennél 3 millió forintból?
Piaci körkép: alig használt autók 3 millió forintért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Dőzs van: az átlagár duplájáért kerestünk fiatal, keveset futott, "komoly" használt autókat. És te mit vennél 3 millió forintért?
A helyzet az, hogy Magyarországon mostanság kevesen vesznek 3 millió forint környéki fiatal, keveset futott, megkímélt, szinte új használt autót. Az átlagár alig több mint 1,5 millió forint, tehát szerencsésnek mondható az, aki dupla ennyi pénzt költhet személygépkocsi-vásárlásra. Még akkor is, ha az általában „kicsit” azért használt, s nem vadiúj. Virtuálisan mégis merünk nagyot, 3 milliósat álmodni, de okunk is van egy, kritériumunk pedig több. Az okról egyelőre annyit, hogy egy barátunk nemrég bizony számára új autóhoz jutott, úgy 5 éveshez, alig használthoz. Hogy milyenhez, következő használttesztünkből kiderül, addig is nézzünk szét a piacon.
Tehát maximum 3 millió forintért maximum 6 éves kort, legrégebbiként 2008-as évjáratot engedünk. És nem is a szokásos 100 000, de 50 000 kilométeres futást, noha az óraállás sajnos ritkán tükrözi a valóságot. Mármint a futást illetően. A hiába törvénytelen, de akkor is visszatekerem az órát, mert a magyar vevő nem hajlandó elfogadni a 100 ezernél több kilométert - na ez a valóságot tükrözi. Mit várunk még el? Fényképes hirdetést, érvényes magyar okmányokat (meg lehetőleg vezetett szervizkönyvet, leinformálható, tiszta, csúnya törésektől mentes múltat, egy gazdát, garanciát), nem leharcolt belsőt, naná, hogy klímát, legfeljebb 2000 köbcentis, de legalább 100 lóerős motort, minimum 300 literes csomagteret. Kivitelnek ferdehátú, kombi, limuzin, egyterű jöhet, átlagos az igény, más nem kell, kösz. A Használtautó.hu kínálatából ezek maradtak fent:
Modell | Évjárat | Óraállás (km) | Ár (Ft) |
Chevrolet Cruze 1.6 (124 LE) | 2011/8 | 35 000 | 2 540 000 |
Citroën C3 1.6 Aut. (120 LE) | 2012/11 | 24 000 | 2 590 000 |
Citroën C4 1.6 (120 LE) | 2011/8 | 41 000 | 2 999 000 |
Citroën C-Elysée 1.6 (116 LE) | 2012/12 | 17 000 | 2 890 000 |
Dacia Duster 1.6 (105 LE) | 2013 | 1 | 2 799 000 |
Fiat Bravo 1.4 T-Jet (120 LE) | 2012/8 | 28 000- 41 000 |
2 790 000- 2 920 000 |
Fiat Bravo 1.4 T-Jet (150 LE) | 2009/12 | 49 000 | 2 649 000 |
Fiat Bravo 1.4 Multiair (140 LE) | 2010/11 | 35 000 | 2 600 000 |
Fiat Bravo 1.6 Mjet (120 LE) | 2011/12 | 49 000 | 2 890 000 |
Hyundai i30 1.4 (109 LE) | 2011/4 | 28 000 | 2 639 000 |
Hyundai i30 CW 1.4 (109 LE) | 2010/11 | 39 000 | 2 549 000 |
Kia cee’d 1.6 CRDi (116 LE) | 2011/5 | 41 000 | 2 999 000 |
Kia Soul 1.6 (126 LE) | 2011/3 | 35 000 | 2 690 000 |
Kia Soul 1.6 CRDi (116-128 LE) | 2009/6- 2011/11 |
1960- 46 000 |
2 599 000- 2 999 000 |
Mazda3 Sport 1.6 (105 LE) | 2009/3 | 35 000- 44 000 |
2 890 000- 2 950 000 |
Mitsubishi Lancer 1.5 (109 LE) | 2011/3 | 50 000 | 2 999 000 |
Opel Astra H 1.6 (116 LE) | 2012/4- 2013/2 |
7000- 29 000 |
2 890 000- 2 990 000 |
Opel Astra H Caravan 1.6 Easytronic (116 LE) | 2012/1 | 34 000 | 2 597 000 |
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI (160 LE) | 2011/8 | 47 000 | 2 850 000 |
Opel Meriva 1.4 (101 LE) | 2011/5 | 40 000 | 2 899 000 |
Peugeot 3008 1.6 HDi (109 LE) | 2009/10 | 34 000 | 2 850 000 |
Renault Kangoo 1.5 dCi (106 LE) | 2009/2 | 42 000 | 2 500 000 |
Renault Fluence 1.6 (110 LE) | 2010/8 | 34 000 | 2 579 999 |
Renault Fluence 1.5 dCi (106 LE) | 2010/8 | 50 000 | 2 590 000 |
Renault Clio Grandtour 1.2 TCe (101 LE) | 2012/4- 2012/11 |
28 000- 29 000 |
2 599 000- 2 699 000 |
Renault Mégane 1.6 (101-110 LE) | 2011/7- 2013/1 |
34 000- 38 000 |
2 749 000- 2 990 000 |
Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi (110 LE) | 2010/10 | 45 000 | 2 999 000 |
Renault Scénic 1.5 dCi (110 LE) | 2011/3 | 36 000 | 2 985 000 |
SEAT Leon 1.6 (102 LE) | 2008/4 | 37 000 | 2 599 000 |
SEAT Leon 1.2 Tsi (105 LE) | 2012/6- 2012/9 |
9 000- 30 000 |
2 999 000 |
SEAT Leon 1.4 Tsi (125 LE) | 2009 | 35 000 | 2 950 000 |
Skoda Fabia 1.2 Tsi (105 LE) | 2011/8- 2012/9 |
32 000- 46 000 |
2 690 000- 2 990 000 |
Subaru Impreza 1.5 (105 LE) | 2008/6 | 49 000 | 2 600 000 |
Toyota Corolla 1.6 Aut. (124 LE) | 2008/4- 2008/7 |
34 000- 45 000 |
2 599 000- 2 649 000 |
Toyota Auris 1.33 (101 LE) | 2009/6 | 41 000 | 2 890 000 |
Toyota Auris 1.6 (124 LE) | 2009 | 43 000 | 2 749 999 |
Volkswagen Golf Variant 1.4 Tsi DSG (140 LE) | 2008/1 | 44 000 | 2 999 000 |
Volkswagen Jetta 1.6 (102 LE) | 2008/4 | 33 000- 34 000 |
2 690 000- 2 799 000 |
Volkswagen Jetta 1.4 Tsi DSG (122 LE) | 2010/2 | 48 000 | 2 949 000 |
Volkswagen Jetta 1.6 TDI DSG (105 LE) | 2010/3 | 48 000 | 2 999 000 |
Volvo V50 1.6 (101 LE) | 2009/8 | 38 000 | 2 990 000 |
Igen, temérdek márka temérdek modellje nincs a listán, de azért bőséggel szemezgethetünk az átlagfelhasználói szempontból jobbnál jobb autók felhozatalából. Hárommillióért szinte bármit lehet kapni, Audit, BMW-t, Mercedest is. A kritériumokkal sok-sok kocsit "tüntettünk" el, de valahogy szűrni kell, s így szűrtünk. A vevő alkupozícióját szem előtt tartva kitolhattuk volna a felső határt egészen 3,3-3,5 millió forintig is - nem toltuk ki. A 2,5 milliós alsó vonalat is annak fényében húztuk, hogy egy bizonyos szegmens sűrűjébe csöppenjünk. És láthatjuk, hogy nem kevés dízelmotoros, sőt, automata (vagy automatizált) váltós jármű is kínálkozik fiatalon, elvileg szerény futással, most nem részletezve, ám felettébb gazdag felszereltséggel, vonzón.
Melyik szimpatikus, melyiket ajánlanánk? Praktikusan a minél fiatalabbakat, a még garanciás darabokat. És talán a szívó benzineseket a megbízhatóság és a feltételezhetően kisebb szervizigény miatt - na persze egy 1.6-os benzinmotor jóval többet fogyaszt a turbódízeleknél. A turbós benzineseknél is. Leegyszerűsítve: aki csak néhány ezer kilométert autózik évente, s nincs szüksége a dízelek nyomatékára, vegyen benzinest. Aki meg mondjuk évi 20 ezret vagy még többet autózik, vásároljon dízelt (használtan már nincs olyan hű, de nagy felára), viszont ez esetben tegye fel magának a kérdést: tuti, hogy reális a 4-5 éves dízeleknél a 34-48 ezres futás? Oké, vannak, lehetnek kivételek, túltárolt demóautók, lefoglalt, visszavett, egyéb okokból hónapokon, extrém esetben éveken át mellőzött példányok, de nem ez a jellemző.
Te mit vennél 2,5-3 millió forintos értékben? Megelégednél méretben a Citroën C3/Renault Clio Grandtour/Skoda Fabia, vagy az inkább vagány, mint praktikus Kia Soul utasterével? Dacia Duster kéne majdnem újan? Másféle kakukktojásként a Renault Kangoo? Vagy a Peugeot 3008? Szedánként a Toyota Corolla, a VW Jetta, a Renault Fluence, a Mitsubishi Lancer, a Citroën C-Elysée, a Chevrolet Cruze? Egyterűként az Opel Meriva, a Renault Scénic? Vagy a négy felnőttnek kényelmesebb és kiváltképp kombiként a csomagokkal is nagyvonalúbb alsó-középkategória, a normál ötajtós kasztni a nyerő? Sanszos, hogy a többség ez utóbbira voksol. És akkor a komfortos Citroën C4-től a tüzes Fiat Bravón vagy SEAT Leónon, a korrekt Hyundai i30/Kia cee'd pároson, a Mazda3-ason, az Opel Astrán, a Renault Mégane-on és a Toyota Aurison át a minőségi etalon kontra túlértékelt, túlárazott és unalmas Volkswagen Golfig minden van, még összkerekes-boxermotoros Subaru Impreza és Volvo V50 is.
Mint mindig, most is hangsúlyoznánk, hogy használtautó-vásárlásnál bölcsebb nem modellben és típusban gondolkodni. Nem modellt és típust veszünk, hanem előéletet, állapotot. Pénteken beszámolunk arról, milyennek találtunk egy tényleg csak 42 ezer kilométert futott ferdehátút turbós benzinmotorral és közepesen felszerelve.
Nahát, ebben a hozzászólásodban már több tényezőben közelít egymáshoz álláspontunk.
Elsősorban a magyar nepperekről beszéltem, azt elfogadom, hogy a német piac elég jól beárazza a futásteljesítményből származó különbségeket, legalábbis jobban mint a magyar kereskedések. Ezért nem hoznak be eladásra keveset használt nem lefutott makulátlan példányokat, mert azok ott is drágák, és nincs meg az az árkülönbség, hogy plusz közterhekkel és egyéb tapadó költségekkel együtt is megérje nekik, mert azt a magyar piac már tényleg nem tudja megfizetni. Ami behozott és mégis kis futásteljesítményű, azok meg sérült, karambolos autók voltak.
Máshogy használódik pályán az autó mint városban, ez biztos. A sokat pályázott autó olyan mint az időzített bomba, vagy más hasonlattal, mint egy kívülről gyönyörű alma, amelyik belülről kezd el rohadni, de még nem látszik rajta semmi. Na ezt lovagolják meg a nepperek, és vezetik félre a gyanútlanokat, hozzá nem értőket.
Mi a félrevezetés? Pl a német piac beárazza noirmálisan a kocsikat, bőven van árküldönbség egy 4 éves 200e-t futott „autópályás” autó és egy 4 éves 50e-t futott hétvégén használt autó között, amiből azért telik talán 1-2 alkatrész cseréjére.. Igazad van, nagyobb az elhasználódás autópályán: cserélni kell féket, de meglehet sokkal később a többi alaktrész meg nem fog széthullani, főleg, ha az ember (cég) nem daewoo matizzal akar pályázni (az nem arra való). Családi, kollegális és egyéb körökben szaladgálnak autók 250e km felett, főleg hosszú távon pályán, No-Mo között. Sok bajuk nincsen. Én személy szerint nem vennék olyan kocsit, ami pl városi, óvodaköröket fut, mert azok tudnak olyan trágáyn kinézni pár évesen, hogy borzasztó, ellenben egy autópályás gép akár több 100e után is makulátlan (ezért tudja szépen tekergetni a magyar nepper).
Nem azt állítom, hogy nincs igazad, csak azt, hogy ne állítsd be ezt olyan tragédiaként, mert, ha normális piacról vásárolsz, ott az árkülönbség bőven kompenzálja az esetleges plusz km-t és az ehhez tartotzó javításokat, továbbá a kocsi összállapota is lehet sokkal jobb és ezért tartom egy kicsit okafogyottnak a teljesítményes példádat, mert az csak egy a sok más-más tényező közül, ami befolyásolja a kocsi állapotát.
A gond sajnos ott kezdődik, ha a user előtti kijelző manipulált a magyar piacon lévő árverseny miatt, és akereskedő is maximalizálni akarja a profitot, ezért sok a szemét magas áron, illetve a kedves vevő nem hajlandó többletet áldozni a ténylegesen kevesebbet futott gépjárműért. Szerintem nem negatívum egy autópályán használt kocsi, ha helyén kezeljük a dolgokat.
Szeretném egyszer végigolvasni egy cikkre úgy a hozzászólásokat, hogy nem lenne kritizálva a szerző! Nem tudom, hogy egyeseknek mi a baja velük, esetleg frusztráltak, hogy ők képtelenek voltak újságíróvá válni? Én személy szerint nagyon is elégedett vagyok a cikkekkel, csak így tovább. Akinek meg sorozatosan nem tetszik, vagy hiteltelennek, elfogultnak tartja az írásokat, az mi a frásznak olvassa? Helyette olvassa a Bibliát!
Más jellegű az igénybevétel városi használat során, ezt nem vitatja senki. Ezért írtam korábban, hogy léteznek pro és kontra érvek. Az, hogy különböző megközelítések léteznek, ez még nem befolyásolja a végeredményt. Itt nem arról volt szó, hogy totálkáros lesz a motor, vagy valamely szerkezetnél [i]„Megolvadnak a csapágyak”[/i], hanem arról, mely használati mód mellett van jobban igénybe véve egy szerkezet, amiből aztán az idő folyamán nagyobb mértékű elhasználódás következik!!! Az pedig minden műszaki beállítottságú embernél teljesen egyértelmű, legyen bármilyen technikai berendezésről szó, a nagyobb terhelés-igénybevételhez mindig nagyobb mértékű elhasználódás-kopás tartozik. Már sokadszorra hangsúlyozom ezt itt. Pedig ezek totál alap dolgok. Ez az egész ügy úgy került itt elő, hogy fel vagyok háborodva az emberek félrevezetése, hülyítése ellen, amikor pl. a használtautó portálon is ilyen fals indokokkal árulnak autókat, pozitívumként beállítva azt, holott az ellenkezője igaz. Sajnos léteznek akik beveszik, sőt ami még szomorúbb, vannak akik vallják is.
Igazad van, nekem is az a J Astra kombi tűnt fel, 2 ezres CDTI, kevés km-rel, és feltűnően olcsón, nem értem én sem, hogy miért kerül ennyibe?
Kiváncsiságból megnéztem, ezen az áron az 1.7 dízelek vannak, jellemzően minimum 140-150 ezer km-rel. De érdekes, hogy találtam mégegy egész vállalhatónak tűnő J Astra kombit, az is 2.0 CDTI, szintén 2001-es, 88 ezer km-rel, 3 millió 90 ezer forintért. Szóval lehet, hogy 3 év alatt felét elbukja az első tulaj.
Én nagyon nem vagyok új autó párti, de pl. a Fiat Bravoból pár százezerrel többért kapható új is, a hamarosan kifutó (mármint a márka hazánkból) Chevrolet Cruze is erősen akciózott már most is, később gondolom mégolcsóbb lesz. Nem ismerem a jelenlegi hitelfeltételeket, de az alacsony jegybanki kamat miatt most már egy jó forinthitel nem lehet olyan vészes. Szóval sok esetben meggondolandó az új autó is.
Sok kocsit elfogadnék ezek közül, pl. a Hyundai I30 CW is tetszene 2 és félért.
Ez egy elég jó ajánlatnak tűnik.
2012. novemberi 6000 kmrel, nem kis autó! Magyarországi és első magánszemély tulajdonostól.
Én ezt venném:-)
http://www.hasznaltauto.hu/auto/fiat/bravo/fiat_bravo_1.4_16v_easy_6000km._maganszemelytol-7867345
Jaj istenem!
Kit érdekel a több teljesítmény szükséglet 130-nál? Talán tönkremegy a motor? Elillan a motorolaj? Megolvadnak a csapágyak a nagy súrlódástól? 😀
A városban 1km-re vetítve sokkal több terhelés jut az autó szerkezeti elemeire: fék, futómű, váltó, önindító, motor hőfok változás (rövid távokon be sem melegszik), ki-be szállás (ülés kopás, zsanér kopás) stb.
Egy minimális műszaki érzékkel rendelkező ember ezt nem vonhatja kétségbe.
Gratulálok hogy sikerült ez a roppant bonyolult keresést lefuttatni a hasznaltauto.hu-n és ebből még cikk is született… Ez aztán az autós újságírás csúcsa!
Titkos tippem amúgy a Peugfeot 3008, kiváló minőségű, nagyon praktikus, méretes autó, az egyterűeknél vagy kombiknál jóval egyedibb külsővel és „pilótafülkével”. Én 3 milkáért megfontolnám, főleg ha a kiváló 1.6 HDi-vel van, de az a gyanúm hogy ennyiért csak valami lehasznált vagy karambolos darabot lehet kapni.
Kicsit sajnáltam,h nem említettétek meg, csak a Fluence-ig jutott a lista, pedig jó kis vasak ezek, ennyiért best buy a piacon és megbízható (az 1,5-el is):
http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/laguna/renault_laguna_2.0_dci_privilege_1.tulaj.mo-i.szervizkonyv-7882912
A teljesítményigény oldalról történő megközelítés csak egy jól szemléltető példa volt, az igénybevétel mértékének érzékeltetésére. Azt is hozzáfűztem, létezik más irányú megközelítés is. A végeredmény, vagyis az össz tényezők, pro és kontra megközelítések végeredménye úgyis azt fogja mutatni, amiről beszéltem. Könnyű belátni, adott bármilyen 2 db. egyforma technikai szerkezet, legyen az akármi, nem kell hogy autó legyen, az egyiket terheled a teljesítő képessége határának 5%-ával, a másikat meg 50%-ával. Huzamosabb idő eltelte után fog e látszódni a kettő közötti különbség, javítási igény, elhasználódottság mértéke, stb? Természetesen igen!
Pontosan ez zajlódik le az autónál is. Természetesen számolni kell azzal, hogy egy autó kb. 4000 db. apró elemre bontható, amelyek közül mintegy 2000 kitett a futásteljesítménynek.
Ebből azt fogja tapasztalni a tulaj, hogy már megint „esz a fene valamit” már megint adódott egy újabb és újabb probléma. Ezért is van az a szólás-mondás, hogy új autót megvenni drága, de a használtat meg fenntartani kerül többe…
Erről már koráábban vitáztunk, és a következőt fűzném a gondolatmenetedhez: a z indoklásod logikus, viszont azt hozzá kell venni, hogy a 30-50es gurlgatás esetén fellépő mechanikai igénybevételek az autó építőelemein ugyanilyen minimális, és legyen kb 10x a mechanikaia igénybevétel autópályatempónál (ennél jóval kevesebb), ez talán talán eléri a az alkatrészek terhelhetőségének esetleg 50% (ennél jóval kevesebb). Jól hangzik, hogy autópálya tempónál 10x teljesítmény igény van, de ez még mindig elég alacsony mechanikai terhelés, ahhoz, hogy szétessen a verda. Emiatt nem fog széthullani egy kocsi 200e-nél, sőt azt még bele se vettük, hogy az autópályán általában nincs gödör, nincs padka, sokkal kevesebbet fékezel, kevesebb a dinamikus gyorsítás, motor termikus hatásfoka elég jó autópályatempónál…stb.
Továbbá, ami igazából érdektelenné teszi az egész vitát az az autópiac. Ha akarsz egy 3-4 éves dízel kombit, azokban 90% 150-200+ekm van, jó esetben (No, Hollandia, Franciao., Belgium stb) autópályán teszik meg. Ezek közül tud a Juzer válogatni ( jól megtekert órával) és még ezek is elmennek további kilóméterek 10-100ezreit. Akkor meg nem mindegy?
Egy kis műszaki hozzáállással ez egyértelműen nem ilyen egzakt, hogy csak a teljesítményigény példával következtethető lehessen, hogy az autópálya jó vagy rossz.
Üdv
A reális ár az, amit a vevő hajlandó megfizetni, nem az, amennyit a nepper szeretne érte kapni.
Azt esetleg elfogadnám, hogy a tényleges futásteljesítményt megadó hirdetések többsége reális áron kínálja az autót. A baj csak az, hogy elenyésző a tényleges futásteljesítménnyel kínált autók száma, különösen a külföldről behozottak esetében.
Előző hozzászólásomban arra utaltam, adott két azonos típusú, korú, megközelítően azonos esztétikai állapotú autó. Az egyikben van 60.000 km. a másikban meg 200.000. Árban lesz közöttük 10-15- max. 20% differencia, műszaki tartalomban 50-60%!!! Ezért mondtam, hogy nem reális áron vannak kínálva a sokat futottak, amit nagyon helyesen nem hajlandó a vevő megfizetni.
Fel lehet hozni EGR szelepet, turbót, futómű elemeket, de az autó nem csak ezekből áll, hanem még további 3500 alkatrész tételből, aminek nagy része a futásteljesítménnyel együtt avul.
És mikor volt időben ez a vásárlás ? Ha a toyotaclub_ról jöttél , akkor csak Mazdáid voltak mostanában.
Na ne viccelődjünk már menőmanó! Az autóhasználat nem csak statikából áll… 🙂
Valóban nem lehet egy autópálya tempót egy napon említeni egy városi használattal, csak éppen fordított értelmezésben, mint amire utaltál.
Elég csak 1 dologból kiindulni. Mekkora teljesítményszükséglete van egy személyautónak 30-40-50 km-es guruláshoz? Minimális, néhány lóerő. Mekkora teljesítményigénye van 130-140-150 km-es tempónak? Mintegy tízszerese!!! Na megközelítően ennek arányában vannak mechanikusan is terhelve az autó építőelemei is. Persze több oldalról lehet közelíteni ehhez a témához, de ha egy kis műszakisággal képes vagy átlátni az egészet, rá kell jönnöd, összességében semmi előnnyel nem jár az autópálya használat, sőt inkább negatívum. Ennyit tömören, a jelenlegi keretek között.
na gyerekek, álmodozzatok, én meg elmondom, hogy mit vettem nagyjából ennyi pénzért: egy pont három éves, 42ezer km-t futott t25-ös avensis 2.4 kombit automatával, xenonnal, bőrrel, navival. ja és volt rá két év gyári garancia is. amit egy év múlva használtam is, amikor a komplett xenonlámpát újra cserélték.
„Nehogy azt gondolja már valaki, hogy az autópályás használat pl. felezi vagy egyáltalán csökkenti az általános műszaki elhasználódás mértékét, pl. egy normál használathoz viszonyítva! Nagyon nagy tévedésben van az aki ilyesmit gondol.”
Ne viccelődjünk kérem!
Ezt még leírni is nevetséges!
Hogyan lehetne egy kényelmes, nyugodt autópálya tempót egy városi használattal egy napon említeni?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/fiat/bravo/fiat_bravo_1.4_16v_easy_6000km._maganszemelytol-7867345
Pontosan, ha másért nem akkor a design szempontjából tuti a Bravo a nyerő. De más előnyök is vannak, csak ugye ezt sokan nem tudják és lenézik a típust mert Olasz.
Nem értek veled egyet. A tényleges futásteljesítményt megadó hirdetések többsége reális áron kínálja az autót. A vevő az, aki ezen az áron „kevesebbet” futottat hajlandó csak megfizetni! Ezért tekerik az órát.
Kiemelném, hogy számos 260 ezret futott autó jobb általános műszaki állapotban van, mint 60 ezret futott társaik. Ha veszel egy dieselt, amiben 240 ezernél kicserélték a kettős tömegű lendkereket, EGR szelepet, netán a turbót is, 200-nál a futómű kopóelemeit, fékeket az sokkal jobb vétel még drágábban is, mint egy 170 ezret futott, amiben még mindez eredeti….na ezt nem képes elfogadni a piac!
[b]„…mert a magyar vevő nem hajlandó elfogadni a 100 ezernél több kilométert”[/b]
Ez szerintem abszolút nem így van! Ilyet csak az nepper állít, aki áron felül, valós értékénél jóval drágábban kívánná eladni a járművet. Igenis lenne vevő a 100.000 km felettiekre is, sőt a több százezret futottakra is, csak nem a kínált árakon!
Tulajdonképpen jogos is a vevői igény, vagyis műszaki szempontból abszolút nem mindegy a futásteljesítmény, hogy valós 60 ezer vagy 260 ezer van a kínált járműben. A különbség műszaki és gazdasági szempontból rendkívül jelentős, amit a kínálati árak nem követnek arányosan. Így aztán e tudathasadásos helyzet feloldására jön az óra visszatekerés, a vevő becsapása, meg önigazolásként a fenti vastagbetűs rész.
Az is óriási blőd indok, hogy magas ugyan a futásteljesítmény, de autópályán ment… Na és??? Nem jelent semmit!!! Nehogy azt gondolja már valaki, hogy az autópályás használat pl. felezi vagy egyáltalán csökkenti az általános műszaki elhasználódás mértékét, pl. egy normál használathoz viszonyítva! Nagyon nagy tévedésben van az aki ilyesmit gondol.
Hát a maradék másfél misit erre lehet előbb rá kell költeni, minthogy gurulj vele 1 métert is. Ha a gazdájának nem 20e Ft-ja vizsgára gondolod szervizre volt? 14 éves automata, hát ez egy időzített bomba. Nem valószínű, hogy hazai és valós km-es. Mondjuk a szerelőd tényleg boldog lesz.
Mivel számomra álom, hogy ennyi pénzem legyen egy autóra, maradnék csak a címnél, és az álomautónál… E39 525D Touring másfélért,
http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/525/bmw_525d_touring_da-5404961
a maradék másfél pedig elég lenne néhány évre az extra karbantartásra.
Én is boldog lennék vele, meg a szerelőm sem halna éhen 🙂
Az az Astra Tourer legalább 6.5M Ft volt újonnan listaáron, kíváncsi lennék, most miért ennyire olcsó? 2.85M Ft úgy, hogy még 3 éves sincs és állítólag 47e Km van benne. 🙂 Ennyire még az Opelek értékvesztése sem lehet magas.
Ajánlom figyelmedbe az Index SAAB topik tanulmányozását. Néha , ha nincs ” benzin vagy gázolaj gőzös
fertőzésük „tudnak a tagok nagyon őszintén megnyilatkozni . Egyszóval nagyon kell szeretni ezt a típust , hogy néha ne akard felgyújtani .
Szerintem egy Bravo T-jettel semmi baj nincs. Ezerszer jobb választás mint egy alap golf, mondjuk 1,6 benzinben 🙂
Ha választanom kellene akkor a Fiat Bravo-t.
Ez a km mizéria nálatok…. nagyon átestetek már a ló túloldalára vele. Elárulom nektek hogy az ország lakossága nem csak szarsággal házaló ügynökökből meg területi képviselőkből áll, akik belevernek napi 200 km-t az autóikba (nem a sajátjukba ofc)… Azt is nehezen hiszitek hogy vannak emberek akik 100 km-en belül laknak a munkahelyükhöz, ja és persze kirándulni se minden hétvégén mennek az ország másik felébe… Egy a lényeg: Bőven van autó évi 10 ezer km átlag futás alatt! Nyílván nem a BMW-kre gondolok de hosszú a lista amíg leérünk a suzukihoz…
mi a gond a SAAB-okkal? pl az Opel ( Fiat ) diesel motor , vagy az ennyiért sehol nem kapható extrák mennyisége? vagy a nagyon szép sportkombi forma?
ez a két Saab ugye csak valami rossz vicc akart lenni?
A listából azért sokkal szimpatikusabb példányok is „választhatók” (Auris/Corolla, Megane, Astra, Mazda3…)
Jó igaz hogy 80-140 ezer KM-el meg van hogy 2007-es ..
3-ból már Leon FR-t is kapok sokszor kevés km-el hirdetnek diesel FR-t . Vagy egy Leon Cupra van amikor van 3 körül . 2.0PDTDI is van 2-3m között .
Egy jól lelakott BMW vagy Audi kellene mert annak a kulcsát faszán lehet pörgetni a bárban ahol a kis tinilányok egyből erre nedvesednek … és mikor megkérdezik milyen kocsid van mennyivel jobb azt mondani hogy egy 5-7 BMW vagy A6-8 Audi mint azt hogy van egy 2013 as Dacia Duster- em … 😀 Magyarországon a külsőségekre adnak nem az esetleges értékekre … bár mondjuk egy Dusterben nem tudom mi érték lehet azonkívül hogy olcsó … de ha mondjuk közúton ütközöl véletlenül mert 50-50% az esélye hogy igen akkor inkább ülnék egy szétrúgott 7 BMW ben mint egy papír Dusterben , ha így nézzük akkor ez is lehet érték …
lehet nem üti meg az 50 ezres futott kilométert, de hát ugye simán megoldható hogy „mennyi legyen benne tesó?”, így ezek közül nem kellene egyik sem..pláne mert az általam kinézett 2009-2010-es Opel Insigniák bőven túl vannak a 100-150 ezren, mégis inkább egy Insignia mint ezek közül bármelyik is..vagy egy SAAB 9.3, vagy 9.5-ös sportkombi 🙂
[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/saab/9-5/saab_9-5_1.9_tids_pf_griffin-6794154[/url]
[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/saab/9-3/saab_9-3_combi_1.9_tidspf_linear-7732994[/url]