Milyen autó van 200 ezerért és 20 év alatt?
Piaci körkép: vállalható minimálautók 200 ezer forintért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Autó legfeljebb 200 ezer forintból? Simán! Szerencse is kell hozzá, de igenis van, ami még nem roncs, ami elvisz a munkába, onnan haza, még a Balcsira is, olcsón.
A Használtautó.hu keresőjét azért is nem állítottuk mondjuk – alkuképes - 250 ezerre, hogy a járulékos költségekre meg egy tank benzinre is fussa. Amit kikötöttünk, az a normál állapot, hogy a járgány ne legyen idősebb 20 esztendősnél, s hogy legyenek hozzá érvényes magyar papírok. És kizárólag a fényképes hirdetések játszottak. Motor? Max. 1600 cm3. Fogyasszon minél kevesebbet, 5-6 litert. Igényelt extra? Csak a szervo, mert jellemzően városi szaladgáláskor és parkoláskor az bizony rengeteget jelent. A modern autócsodákból az említett Swiftbe visszaülve birkóztunk rendesen a rásegítést nélkülöző kormánnyal...
Autók 200 ezer forint és 20 év alatt - Top20
Modell | Évjárat | Futott km | Ár (Ft) |
Ford Escort 1.4 | 1995 | 158 000 | 98 000 |
Rover 100 | 1997 | 330 000 | 125 000 |
Skoda Favorit 1.3 | 1995 | 126 000 | 125 000 |
Suzuki Swift Sedan 1.3 | 1994 | 180 000 | 148 000 |
Daewoo Nexia 1.5i | 1997 | 210 000 | 149 000 |
Fiat Tempra 1.6 i.e. | 1993 | 198 000 | 150 000 |
Fiat Tipo 1.4 i.e. | 1993 | 188 000 | 151 000 |
Daewoo Racer 1.5 | 1996 | 162 000 | 154 000 |
Kia Sephia 1.5 | 1998 | 215 000 | 155 000 |
Citroën ZX 1.4 | 1996 | 134 000 | 158 000 |
Lancia Dedra 1.6 i.e. | 1994 | 178 000 | 159 000 |
Renault Clio 1.4 | 1993 | 240 000 | 159 000 |
Citroën ZX kombi 1.4 | 1996 | 189 000 | 165 000 |
Ford Orion 1.6 | 1993 | 238 000 | 165 000 |
SEAT Ibiza 1.6 | 1994 | 228 000 | 165 000 |
Daewoo Espero 1.5 | 1996 | 171 000 | 169 000 |
Ford Mondeo 1.6 | 1996 | 240 000 | 169 000 |
Peugeot 106 1.6 XSi | 1997 | 156 000 | 170 000 |
Fiat Tempra SW 1.6 i.e. | 1993 | 262 000 | 170 000 |
Opel Corsa B 1.2 | 1994 | 175 000 | 170 000 |
Amint az látható, végül megálltunk 170 ezerben, mint plafon, tehát 150 ezer környékén, sőt alatta is bevásárolhatunk, s a 200 ezrünkből még eredetvizsgára, átírásra, benzinre is marad. Benzinre, nem gázolajra, mert ennyiből a kívánalmainknak megfelelően dízel nincsen. Aki feltétlen ragaszkodna a gázolajhoz és a viszonylagos minimálbüdzséhez, ezt a szívódízeles körképet nézze át 20 év/500 ezer forintig.
A legolcsóbb nagyon olcsó, mégis azonnal használhatónak látszó és még egyszer, szervokormányos és érvényes műszakis jelentkezőnk egy Ford Escort 1995-ből 1,4 literes, remek kis motorral, elvileg alig 158 ezer kilométerrel és 100 ezer forint alatti áron. Kisebb szépséghibákkal, de elég tágas utas- és csomagtérrel – akár pompás vétel is lehet.
Egy bő teletankolásnyival odébb amilyen ritka, olyan aranyos kis Rover 100-as kínálkozik őszintének tetsző 330 ezer kilométerrel és 60 lovas, biztosan takarékos motorral, háromajtósan. A még nem VW-technikás, de már modernkori Skoda Favorit 1995-ből 125 ezer kilométerrel és első tulajdonostól (!) keresi új gazdáját szintén 125 ezres áron.
1998-as évjáratával a mezőny benjáminja a mifelénk nem túl gyakori Kia Sephia, 170 ezer környékén már Ford Mondeót, Opel Corsát, SEAT Ibizát is találni. Ismert modellt válasszunk vagy bízhatunk az ismeretlenebbekben is? Vételi tanácsadónkból és a Használói véleményekből kiokosodhat, illetve ebben az árkategóriában tudjuk jól, hogy sokkal inkább ajánlott a konkrét példány műszaki állapotának tüzetes átvizsgálása, előéletének feltérképezése, mint az egy-egy rozsdafolton, sérült-újrafényezett-lógó elemen, szakadt kárpiton, nem működő záron, fura koszon-szagon kiakadás. Mindazonáltal egy legfeljebb 200 ezer forintos autó beszerzésére is érdemes úgy 300 ezret szánni - elég, ha csak egy gyors általános szerviz vagy egy szett abroncs árával kalkulálunk pluszban a sajnos nem olcsó névre írási költségeken túl.
Hali.
Nekem 2 éve van egy 89es kadettem 1.5 tdi
100 ezerért vettem, müszakira küszöböt meg féket kellett javitani ami 60 volt vizsgával.
Fogyasztása 4.-4,5l napi 180 km-t megyek vele melóba 90 oda 90 vissza.Tökéletesen elégedett vagyok vele!!!51000 km 2 év alatt apró hiba volt de mindig haza hozott.Ja és filléres az alkatrész
Nekem egy ütött-kopott 1988as peugeot 309 1.9D-m van járkálós gyanánt. 170 ezer forintért vettem. Nem lehetett egyszerű az élete, nem igazán van rajta ép elem, de a festése gyári, az alja le lett kezelve. Óra szerint 260 ezer van benne, a valós adatot olyan 500-600 ezer köré saccolnám, mert bontottam egy 420 ezret futott benzinest, és annak a belseje még nem volt úgy megkopva mint az enyémé. Hidegbe jól indul még mindig, itt a mátrában is, 3 hét után is. A műszakira egy gömbfejet kellett cserélni. Nem egy merci minőségű autó, kis elektromos furcsaságok előfordulnak, hajlamos zörögni a műszerfal is, most kezdett el a gyári féltengelye kopogni kicsit, de kit érdekel? Majd ha komolyabb lesz, 15 ezerért veszek bele másikat. Megy, a futóműve stabil, nem robban le, és ez nem az a „kifogtam a jóállapotút” kategória. Ennek az autónak rendes gazdája előttem nem volt. Akit ennek ellenére érdekel egy ilyen autó, a hasznaltauto-n megtalálja.
Köszönöm, valóban, javítva!
Tisztelt Cikkíró!
A Rover 100 melletti képen lévő sárga autó nem Racer, hanem Nexia.
Régen, még volt anyag az autókban. Jó példa erre, az általad említett Nissan is. Gyakran látni viszont, csili-vili, sok milliós autót, amelyik füstöl, mint a gyárkémény.
Bő két éve, 200.000-ért adtam el, B3-as, Audi 80-asomat. A rozsdát, hírből sem ismerte, hátul még a gyári kipufogó dob volt. Ebbe a cikkbe nem fért bele a típus, mert 20 év a felső határ, de egy megkímélt, nem szétgányolt, széthajtott darab, minimális összegből fenntartható és a világból kimegy. Az utód (B4) is hasonló, ebből a szempontból, csak az, még nem fér bele a 200.000-es keretbe.
M68!
„Adagolóhoz nem nyúltak,porlasztócsúcsot soha nem cseréltem,a CO-ja mégis kitűnő…”
Dízelnél, nem CO-t, hanem korom kibocsájtást mérnek.
200 alatt tisztességes autót találni? Ehhez mindenképpen szerencse kell. Ill. sok elautózott kilométer, mire az ember talál megfelelőt. Mert, hogy a használtautós honlapon, ennyiért kínált példányok, 70%-a rettenetes és nem szabad adni érte egy forintot sem. Ezért érdemes inkább, helyben vagy a közelben és inkább valamivel drágábban vásárolni. És mindenképpen állapotot nézzünk. Nem pedig évjáratot és futott kilométert.
Nem vonom kétségbe amit leírtál, csak van egy szépséghiba. Az ilyen autókból kevés szerepel az eladásra kínált autók listáján.
Ha valaki józanul gondolkodik , felmérheti , hogy miért adnak el egy 20 éves autót . Hát azért , mert nem akarja rákölteni a rendbe tételre az autó értékének többszörösét . És ekkor jönnek a ” próbálkozók ” akik a vétel után csurgatják a pénzt a felújításra és az egész sztori a bontóban végződik , több százezres buktával . Nem állítom , hogy minden vételre ez jellemző , de a zömére igen , csak nem vallják be az érintettek .
Rozsda ügyben a Peugeot (106, 306, 205, 405, esetleg 309) jó választás lehet, mert 1990-től valamennyi modell karosszériáját teljeskörűen galvanizálták, ami nem volt szokás akkoriban. Nekem volt egy 20 éves 205-ös, egy milliméternyi rozsda sem volt rajta, igaz törésmentes volt az autó.
Rover 100-ra azt hittem facelift-es Dacia!
Valóban oltári nagy szerencse kell ennyi pénzért egy használható példány levadászásához mert valljuk be ezeknek az autóknak a rozsda a legnagyobb ellensége! Az Escortnál például: váznyúlványok hátul, küszöbök a gyengéjük, Swift: küszöbök, hűtő alatti gerenda, féltengelyek, hátsó kipuff.!
A családban két hasonló áron vett autó van az egyik egy swift melyre azonnal a vételárnak megfelelő pénzt kellett költeni: 4 gumi, akksi, küszöbök, első fékek, kipufogó, stb. A másik egy Felicia ami még több forintot nyelt el idáig: hengerfej, vezérműlánc, kipufogó, kormánymű, hátsó sárvédőívek, vízhűtő, önindító, akksi (3 év alatt a második)! Tehát óvatosan az olcsó autókkal, mert meglepetés érheti az újdonsült tulajt! Egy mindenre kiterjedő átvizsgálás sokat segít de véleményem szerint érdemes egy drágább, megkíméltebb példányt választani!
Milyen menő volt akkoriban egy Tempra? Most meg, szinte ingyen hozzá lehet jutni. Ennek, két oka van. Egyik, hogy ezek, már új korukban sem voltak valami megbízható autók. Másik, hogy Magyarországon, nincs túl nagy respektje az olasz autóknak.
Így igaz! De nem reménytelen! Én márciusban lesz 5 éve, hogy vettem 100 000-ért 1 küszöbrozsdás Favoritot, az 5 év alatt beletettem 60000 km-t, s íme a hibalista a ma már 21 éves autónál: 2 golyóscsukló, 1 hengerfejtömítés, 1 kipufogó tömítés. Plusz műszakira a küszöb javítás. Szerintem nem rossz! 🙂
http://www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/swift/suzuki_swift_1.0_gl-6498447 Ez még jobb, szerintem 200 ezerért ez éri meg a legjobban, igénytelen autó, tankolni kell azt csókolom!
http://www.hasznaltauto.hu/auto/suzuki/swift/suzuki_swift_1.0_ga-6535280 és még számtalan jó állapotú swift van. Nem értem mért pont egy lestrapált rohadt swiftet kellett a cikkbe rakni!
Nagybáttyám 3 hónapja vett egy 1989-es Renault 5-öst 190ezer Ft-ért! LT felszereltség, 1.1 es motor 45 paci. Kitűnő állapot, mintha új lenne!!! Városba használja munkába járáshoz és tökéletes, amúgy városba 6 litert eszik.
Remek+Favorit szó nekem nem áll össze.
Tipikus lenézek mindent szöveg!!! Ültél már egyben is??????????? egy 1993 Renault Clio-m van se rohadás se mechanikus hiba! Ismerek más Clio vagy ZX tulajt is de senkinek nem volt nagyobb gondja egy aksi lemerülésénél vagy defekttel! Máskor gondolkozz mielőtt leírsz valamit!
Renault Clio? Portára nem kéne az első generáció … Ahogy Tempra sem 😀
Peu**** 1*6-t meg le se merem irni …
Ezek a minden hónapra egy szervíz/lerobbanás kategória …
Köszönöm