Milyen autó kéne 5 év múlva, 5 évesen?
Jó lesz majd használtan, 5 évesen, olcsóért! Spekuláció II.
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ami ma elérhetetlenül drága, mondjuk 5 év múlva reálisan már megvásárolható lesz a használtpiacról. Milyen autó kéne majd 2017-ben?
Idén, 2012-ben is százával tolták ki újdonságaikat a többnyire válságos időszakot élő, a kőkemény piaci versenyben lemaradni persze nem szándékozó autógyártók - érthető, hogy ezt tették. Magyarországon idén, 2012-ben a magánszemélyek elvétve vettek új autót, mert vagy nem engedhették meg maguknak, vagy bölcsen másba, jóval értéktartóbb dolgokba fektették megtakarításaikat – érthető, hogy ezt tették.
Mit, milyen autókat, milyen újdonságokat nem vásároltunk idén? Ebben az összeállításunkban olvasható. Mire gyűjt főszerkesztőnk, miről gondolja, hogy öt év múlva esetleg átülne a nemrég külföldről bebumlizott dízel Renault egyterűből? Józan elképzelései itt találhatóak. Most az enyémek jönnek azzal az előzetes megjegyzéssel, hogy 2017-ben szerintem a jelenleginél mostohább, de legalábbis semmiképp sem jobb körülmények között fogunk élni, így (klassz, puccos, drága) autóval kevesen, még kevesebben lephetik meg magukat és szeretteiket. Ne legyen igazam.
A magyaros pesszimizmust alátámasztandó idén, 2012-ben – november végéig – több használt autót hoztak be külföldről, mint amennyi újat forgalomba helyeztek, s a behozottak jelentős része sem fiatal – tovább öregítve az amúgy is koros járműparkunkat. De hátha fordul a kocka, meglátjuk. Addig is nézzük hát, mely modellekről tudnám elképzelni, hogy öt év múlva szívesen is venném őket és használtan, közel tökéletes műszaki állapotban, lehetőleg sérülésmentesen, órájukban még azért nem sok kilométerrel ki is tudnám értük köhögni az újkorinál lényegesen szerényebb vételárat. Amit biztosnak látok, az az, hogy 2017-sem fogok elektromos, de hibrid autót sem választani. Mert elkötelezett híve lennék a környezetpusztításnak? Nem, nem azért. Az ok egyszerű: klasszikus értelemben semmi élményt nem adnak, rettenet drágák, és nagyon nem is tudnak takarékosabbak lenni a hagyományos, undorító, olajszármazékot égető, büdös és hangos társaiknál. Dízelt sem igen szeretnék soha többet venni. Volt már, nem is egy még régen, mai agyammal nem is értem akkori döntéseimet. A benzineseknél drágábbak, több törődést, költségesebb szervizelést igényelnek, rossz a szaguk, csúnya a hangjuk, lassan melegednek, károsak az egészségre, orrnehezek. Tisztelet a kivételnek.
Tehát sima benzines, szívó benzines a favoritom 2017-re is minél könnyebb kasztnival, optimális esetben csakis az előírt karbantartási igénnyel, kompakt méretben. Valószínűleg kombiként. Automata váltóval és tempomattal. Az idén, 2012-ben tesztelt százak között mazsolázva úgy azt látom, hogy a most faceliftes Renault Mégane lehet az egyik befutó. Na nem TCe vagy dCi, "csak" egy 110 lóerős 1.6-os Grandtour. Jelenleg 4,4 millió forintos alapáron, korrekt felszereltséggel 4,8 millióért. Na jó, a váltója (6 fokozatú) manuális, cserébe elég tágas, amennyire kell, dinamikus, s 7-8 literrel el lehet vele járni. Szerintem 2 millió alatt is megkapni majd öt év múlva.
Amennyire az 1.2 TSI motorok meggyőzőek, vélhetően turbófronton is kompromisszumkész leszek, s a mostanság kifutó 6-os Golfból vagy Skoda Octaviából is el tudnék lenni egy feltöltött, visszafogott étvágyú, mégis egész fürge kombival. Az Octaviának mondjuk az ötajtósa is akkora csomagtartóval rendelkezik, hogy a puttonyról akár vígan lemondanék. Pláne, ha a TSI-hez pazar DSG, azaz duplakuplungos automata váltó kapcsolódik - igazából ez a verhetetlen páros. Most, még a második generációból 5,5 millió forint egy Octavia Combi 1.2 TSI DSG alapára, 2017-ben Tour II-ként 2,5 millió körül jó bolt lesz, bárki meglássa.
Nem is keresnék tovább. Ha valamiért úgy alakulna, egy újonnan durván 6-7, illetve 9 milliós, 5 évesen már nagyságrendekkel olcsóbb Mazda MX-5 vagy az Év Autója-finalista Toyota GT86 megvásárlásán tuti el fogok töprengeni, anya és - ölében - kutya egy roadsterben/kupéban is elférnek. Csöpp csomagtartó, kemény futómű? Ugyan, kárpótlásként mindig ott figyel majd a hátsókerékhajtás, a szenzációs kormány, s a vezetés öröme, az utak meg addigra Magyarországon is tükörsimák lesznek. Vagy nem.
Ha már olcsóbb pár éves használtautó,ime az én listám:Kia Cee’d(Hyundai i30)Itt együtt van a forma szépsége a megbízhatósággal az extra hosszú garanciával és a magas minőséggel.
Chevrolet Cruze:Az egyik legpofásabb családi sedan(vagy kombi),középkategóriás méretek kompakt áron.
Mitsubishi Lancer Sportback:Mivel nemrég vezethettem egy 2007-es 1.8as benzinest,számomra a legnagyobb meglepetés.A forma ugyan erősen átlagos,de a belseje iszonyat tágas(a csomagtér is),a motorja szuper,az úttartása-kormányzása egészen kivételes és talán a legmegbízhatóbb kompakt!
K-Jetronic:
A régi A8-asokkal rengeteg a gond..olvasd el a Totalcaros népítéleteket
Feltűnő hogy mindenki dícséri, meg magasztalja a kocsit (sok csillagot kap), aztán a leírásba meg bebiggyszti hogy havi szinten 50 ezret költ szervizre, ezt meg ezt cserélte (motor-váltó-futómű) fél milliókért…ezt hívják úgy hogy elvakult márkahűség…Minden típusnak megvannak a hibái, csak nem mindegy mikor, és mennyibe fáj…Pl a Saab 9000-esek DI-panelja 100-150 ezrenként 30-50 ezer, A8-as futómű ugyanennyi kilométeren 250-300 ezer, de sorolhatnám a kombi Opel Omega B rohadási betegségét is…
nekem időm nincs vitatkozni ha tudom nekem van igazam, injektor.hu.olvasgass egy kicsit, hátha tisztán fogsz látni.talán elnézem utána a tévhitedet, jah ez csak egy a sok közül.
lényegtelen szerintem a felhasználó nevem, ha ennyire bízol a mostani szarokban vegyél belőle jó sokat üldögélj benne egész nap majd lesd menet közben ugyan mikor dobálja a műszerfal a villáskulcsot…egyébként ha kicsit utána olvasnál a neten nem írnál ekkora baromságot.milyen dolog az, hogy gyárilag van a csomagtartóban motorolaj meg ingyenes adac a kocsikhoz…ha van kutyád etesd azt.
kár hogy nem lehet szerkeszteni a hozzászólást..na mindegy…
szóval ha figyelmesen olvastad amit írt, akkor 13 éves a Seat-ja, 10 éve használja….akkor hány évesen vette? ugye hogy HÁROM!
egy utó éves fenntartása, és használata (havi 15 ezer forint tankolással számolva/autó), közel 250 ezer forint..3 autóra legyen csak 600 ezer, mivel a harmadikat csak ritkábban használja..egy olcsó panel lakás éves rezsi költsége 2 főre:
fűtés+meleg víz: 200 ezer
vízdíj: 84ezer
közös ktsg: 96 ezer
áram: 84 ezer
gáz: 18 ezer
kábeltévé+internet: 84 ezer
mobiltelefon 2 főre: 84 ezer
ez összesen 650 ezer
még hozzájön a 600 ezer. és lassan 1.3 milliónál járunk évente!
Ehhez jön hozzá a havi étkezés, és egyéb bevásárlás, szórakozás stb….
Ha keresnek ketten havi nettó 300 ezret akkor megoldható a dolog
de akkor nem családi házban laknak, nincs lakáshitelük, és nincs két kiskorú gyerekük…
vagy minimál bért keresnek , de akkor szülőknél laknak, és egy kanyi fillérrel nem kell beszállniuk sem a kajába, sem a rezsibe…
98-2000után minden autó ócskavas.megveszed 5-6év és vagyon költesz rá vagy eladod valami sügérnek.
2000után az összes autó ócskavas….
meg kell védenem a seatos srácot!!mivan trobyka sajnálod mástól a 10évnél idősebb autókat??meg szerintem semmi fölényes nem volt abban amit írt!!és hogy jössz te ahhoz hogy azt mondod nem válaszoljon mert nem érdekel,akkor te minek írod le a véleményedet másról!!egyébként meg ha még egy autót sem tudtál venni magadnak főleg egy 10éveset vagy akármilyet akkor valamit kurva szarul csinálhatsz!!csak hogy én is fölényeskedjek!!!Ja és ne válaszolj nem érdekel!!ÓVODA!!!
Elolvastam a hozzászólásod. Nagyon-nagyon sajnállak, hogy három autót kell fentartani a családban. Gondolj azokra akiknek egy sincs és utánna írj ilyen fölényes hangnembe. NE VÁLASZOLJ? NEM ÉRDEKEL !!!
„Mert aki gyakran használja télen az autóját, az az autó hamarabb is fog szétrohadni”
Nekem az autóm használati cikk, és mind1 hogy tél, vagy nyár van.
van egy nyári autóm (MX5) amit csak április 1-től használok október 1-ig és van egy 13 éves SEAT IBIZAM 1.9TDI amit csak télen. A Seaton gyakorlatilag 1 mm2 rozsda nem található, pedig télen-nyáron csillaggarázsban a helye. Tele van modern kütyükkel kettős tömegű, EGR, elektromos gázpedál, elektromos zárak, ablakok, fedélzeti comp. stb… és van benne 198 eKm. CSAK futóműalkatrészeket (gömbfejek, szilentek) cseréltem benne az emlúlt 10 évben (amióta az enyém) most kell a hátsó kipufogó dobot cserélnem, mert hallom hogy már kifúj. Igaz, a kárpitozás itt ott elengedett, nyikorog meg zörög, de az üléshuzatomon soha nem volt védelem, és az még mindig hibátlan! Én évi 15 eKmt-t megyek vele, így gyakorlatilag 4-5 évig még biztosan kiszolgál. 18-20 évesen bontóban a helye.
A feleségem egy 1.3GLX stift-el jár, annak kellett már az alján csinálnom, mert a küszöbök, meg a taposók elrohadtak. Pedig csak 110 eKm van benne és 10 éves. Ja, és már a teljes kipufogó rendszer ki lett cserélve rozsdamentesre, mert a 3. végdobot kellett volna feltennem.
Márpedig a mai autók nem kicsit rohadnak..ha nincs garázsba állítva szinte mindegyiken felüti a fejét a rozsda.Arról sem kell elfeledkezni hogy oké, új autó meg minden, de 8-10 éves kor után kötelező az alváz és üregvédelem, legalább kétévente, persze ez sem tuti,de legalább tettél valamit.Amúgy meg lehet nézni az Opel Omegákat, Corsa B-ket,Astra F, G, Fiat Punto és társai, sőt láttam már Skoda Oktáviát is 8-10 évesen felhabzott festékkel.A Daewoo Nexiákról, meg a Mitsubishikről ne is beszéljünk.
Sőt meg lehet nézni ezt az autót is, egy hét múlva 30 éves, alváz, és festése szinte tökéletes..
A meglepetés a hátsó tornyoknál volt, amiket műanyag burkolat takart, és nem látszott a szinte körbe kirohadt rész…komplett csere volt mindkettő..
Ja, és sajna pénzhiány miatt mióta nálam van az utcán áll..(nincs pénzem garázsra)
[url]http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=5919[/url]
Javítani persze csak márkaszervizben, vagy hozzáértő maszeknál lehet az elmúlt 10-15 év autóit…
tényleg vicces a cikk az előttem szólóhoz csatlakozva!!nem tudom ki írta ezt de nem sok fogalma van az tuti!nekem eddig volt dízel is benzines is!!de ezután csak a dízel.abszolút nem szervizigényes és persze míg egy 2ezres dizel 5-6litert eszik addig a favorizált benzines ugyanekkora motorral berántja a 8-9et is!!én inkább a takarékosságra szavazok,nem arra hogy minél halkabb legyen a kocsi!!!
TSI meg DSG? Ezek a kukába lesznek 5 év múlva, az órában 200e km-rel…Vicces ez a cikk 😀
Citroen C6 kell majd, bordó színben vajszínű bőr belsővel…
Rendben elhiszem, nem vagyunk akkora suzukis család, csak erre futja. Akkor lehet hogy sok rohad meg gyenge minőség. Mi jót fogtunk ki ez a lényeg 🙂
Nagyon soakt számít ám a megfelelő karbantartás (télen néha le is kéne mosni azt az autót), de még jobban a használati körülmények! Mert aki gyakran használja télen az autóját, az az autó hamarabb is fog szétrohadni (főleg akkor, ha volt már törve és nem tökéletesen lett javítva). Egyébként való igaz, hogy a Swift az átlagnál talán gyengébb alvázvédelemmel van ellátva, de azért nem olyan kritikus ez.
Jó nagy hülyeséget mondtál Milán! Mi swiftünk 10 éves, Nagyvateré 19. Egyiken sincs semmilyen rozsda, rohadás vagy bármi. (Ez nem a témához kapcsolódik csak úgy zárójelbe)
Én azért a 900 Ft-os gyertyát nem tenném bele a T.S. motorba,de a lényeggel egyetértek,a 110 ezres ajánlat tisztán lehúzásról szól,ennyibe bele kellene férni a vez.módosító cserének is akár.Max 20000 egy jó szett gyertya,kb ennyiért cseréltem én is anno.
Sajnos az általad mondott Prémium kategóriába is jelen van a fillérbaszás, főleg ha nem kis-vagy kisebb szériás motor kerül bele, hanem egy V6 tdi, mégha 2 turbos is mert ezt sorozatban kilóra nyomják egy gyártósoron.
A V8 benzint már nem annyira.(példa Audi) Volt szerencsém németországi Audi gyárhoz is, ott meg a török melósok hozzáállása, főleg ha ott is bedolgozó, csapta földhöz az alkatrészt mikor megkapta a fizetési papírját.
Azt mondják a német nem kérdezi meg a másik fizetését mert ez állítólag valami úri mentalitás vagy nem illik vagy mittudomén. Hát ez nem igaz, ők voltak az elsők, akik érdeklődtek, alighogy betettem a lábam/lábunk oda. (Nem is dolgozok a cégnél azóta, nem kevéssel többet kap a német, a töröknél, a magyarnál meg sokszor.)
Amire te gondolsz hogy kisebb a fillérbaszás, vagy nincs is, sajnos az már nem igazán az általad felsorolt márkák prezentálják, de tényleg ahogy írtam, a kis szériásoknál nincs az a hajtás, jobb a minőségellenőrzés, talán még a csavart is kézzel belekapatják a menetbe mielőtt elektromoskulccsal belenyomatnák, mert egy A6 tömegszériánál nincs idő belekapatni, és nincs ilyen elvárás sem.
Én csak megpróbáltam az Audi gyárat, de szerelő vagyok, voltam régóta, és elhiheted, a márkaszervizek célszerszám utánpótlása csapnivaló sok helyen, és ahol normaidőközeli elvárás van a minőség sem mindig magas szintű, csak megfelelő. Megbízható szervizben ahol nem basznak át, érdemes otthagyni az olaj és szűrócseréken kívúl mondható munkára az autót, nem megvárni, hogy a szerelő had bontakozzon ki, ne kapkodjon mert sokkal figyelmesebb, és így sem kérnek több munkadíjat, mint hogyha összecsapják a melót, sajnos sokszor a munkafelvevő/szervizvezető nyomására.
Sajnos van az a fajta szerelő aki maszek mellette, és rutinból próbál gyorsan szerelgetni, és nem mindig jön össze neki tökéletes minőségben. Én megfordultam már pár helyen, de alkalmazottként sajnos a márkaszerviz ebben az országban ezekkel a fizetésekkel soha sem lesz makulátlan hírnevű.
Pontosan az általad leírt dolgok miatt van létjogosultsága a „prémium” autóknak, ott kevésbé érződik a fillérbaszás, persze azok is elromlanak. Maszekhoz már olyan egyszerű műveletek, mint fékbetétcsere, sem megyek, mert azt is el tudják baszni, sajnos. A szuper megoldások nyilván visszaütnek, nemhiába fillérekért kapni S-Mercit, A8-ast és BMW7-est, de ne felejtsük el ezek ilyenkor már lefutották a 12. föld körüli kört.
Szerintem mindegyikőtöknek van igaza, és valamiben nincs.
Pont az ami miatt elromlik egy mai autó az az hogy a beszállítót óriási árversenyre kényszerítik, ez a minőség rovására megy előbb utóbb, úgy ahogy az is ha olcsóbb munkaerővel pótolják a régit. Ha szegényebb országba viszik a termelést az olcsó munkaerőből kérdés mennyi lesz sztahanovista, a maradék meg durván beleszarik a minőségbe, és őszintén szólva valahol meg is értem ezt.
A számított élettartamnál sokszor jelentősen többet elmennek az autók, kérdés mennyire teljesítik a környezetvédelmi normákat a későbbiekben, ha teljesítik is nem a gyári értéket hozzák az biztos.
Rendes karbantartással sokszorosát elmegy egy mai motor is, itt az üzemanyag minőségét is ideveszem, de a komplikált és rettentő drága alkatrészek sokasága, minősége miatt mér nem mindig éri meg javítani majd egy olajban futó szíjas, változó geometriájú kettős megfúvású titánlapátos turbos, elektromos vízpumpás szívócsővel egybeöntött hengerfejes, hengerlekapcsolásos mindkét oldalon változó vezérlésű , kiegyenlítőtengelyes, kéttömegű lendkerékkel duplakuplungos esetleg már szárazkuplunggal ellátott haldex rendszerű összkerékhajtásos , vagy extraalacsony kompressziójú Skyactive dízelmotort, nagynyomású befecskendezőkkel, esetleg változó vezérléssel, duplakuplunggal , karambolban elhajolt nagy szilárdságú acélmerevítőkkel, karbonszálas karosszériaelemekkel ellátott udvardíszét, szomszédmegutáltatót.
Nem az esetleges minőségromlás a legnagyobb probléma, hanem a drága alkatrészek sokasága, és a javítási munkadíj+ maszeknál az esetleges célszerszámok hiánya.
Nekem egy regenerációra ráálított dízelmotor most sem kellene, persze ez pénztárcafüggő, de vannak még jó szívómotorok, ha nem is az agyonfolytott renault 1.6szívóbenzin, de van még más nagyob jó szívómotor.
20 éve is pontosan ekkora baromságokat mantráztak azok akiknek soha sem volt új autójuk. Ez tipikusan magunknak megmagyarázós szöveg, de inkább savanyú a szőlő effekt. A „számított élettartam” pedig egy minimális élettartamot ad meg, nem egy maximálisat, tehát az a fogyasztónak előnyös.
„Ha esetleg fel kell újítani őket, mert eljárt felettük az idő, még az is viszonylag gazdaságosan megoldható.”
Ja, és csinálsz egy EU5-öst az EU3-ból ugye?
Az autózás pénzbe kerül, jelenleg ennyi az ára, aki nem tudja megfizetni, az károg.
Tipikus autószerelő hozzáállás.
Az egr szelep lambda szonda katalizátor 15-20 éve minden autóban benne van.
20 évvel ezelőttől fogva minden autó ugy készül hogy különösebb hiba nélkül tudjon teljesíteni 2-300e km-et. 10évvel ezelőtt még az az egy két gyártó is átváltott erre a szemléletre amik azelőtt ragaszkodtak a magas futásteljesítményhez.
Amikor tartós cikkek voltak az autók akkor az akkor fizetésekhez képest arányaiban többe is kerültek mint ma. és sokkal kevesebb ember engedhette meg magának az autóvásárlást.
A tartósságról annyit, hogy a mia autók karosszériája százszor tartósabb mint a régieké. 5 évesen egy mai autóban esetleg cserélni kell a fennt emlitett dolgokat valóban. motorja semmivel sem rosszabb mint egy régebbié. Sőtt
ha viszont egy 10 évnél idősebb autót veszel akkor abban ugyanúgy cserélheted ki a katalizátortól kezdve minden szart, plusz küzdhetsz a rozsdával, az olaj fojásokkal fogyasztással, tömítésekkel csapágyakkal. Lehet már kompresszióvesztés. Illetve az öregedő zögő műanyag elemek, ilyen olyan kopások.
Ha ezt mind összeszámolod esküdhetsz a régi tdikre szivóbenzinesekre, de bizony azok már kiöregednek lassan.
Arról nem is beszélve hogy egy mai autó kényelemben biztonságban 100x többet nyújt.
Szégyen hogy pont egy autószerelő ír ilyen fatális baromságokat.
Autószerelőként az a véleményem, hogy a jelenlegi új típusok 5 év múlva „kukába” valók, bármennyire is kedvező lesz az áruk. Sajnos elmondható, hogy 2005-től nem készül minőségi autó, és itt mindegy, hogy német, vagy japán vagy stb. gyártmányok. Az autóipar nagyon rossz irányban fejlődik, régen(kb 20 éve) még az autók tartós fogyasztási cikknek számítottak, annak készültek, de ma már csak „ipari hulladékok” készülnek. A tartós fogyasztási cikkből csupán „fogyasztási cikk” lett, sajnos ma a gyárak „számított élettartamra” készítik autóikat, ha elromlanak, vagy lefutották a kalkulált életüket, nem gazdaságos őket felújítani!!!, egyszerűen ki kell dobni őket! Aki jó autót akar venni, az min 10 évesben gondolkozzon, nincs tele fölösleges elektronikus csecsebecsékkel, amik persze el fognak romolni, nincsenek telepakolva „környezetvédelmi kellékekkel” :EGR szelep, részecske szürő, benzinesnél 4 katalizátor, 4 Lambda-szonda stb. amik 150-160e km után cserére szorulnak!!! és egy vagyon kicserélni őket!!!, nincsenek annyira kihegyezve a motorjaik, egyszóval a régebbi autók sokkal megbízhatóbbak. Ha esetleg fel kell újítani őket, mert eljárt felettük az idő, még az is viszonylag gazdaságosan megoldható.