Milyen a világelső hibrid SUV tízévesen?

Lexus RX 400h 2006 – használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

11,5 éves az első hibrid SUV, mi pedig egy éppen tíz esztendős példányt kaparintottunk meg, hogy megnézzük, mennyit vesztett hajdani fényéből.

Bár a Lexus RX második generációja már 2003-ban megjelent, a hibrid gyártása csak 2005 márciusában indult. Korábban mutattunk is már egy ilyen példányt, ám az akkor, alig ötévesen és 130 ezer kilométeres futásteljesítménnyel még egészen más (ár)ligában játszott, mint mostani alanyunk tízévesen, 224 ezer kilométerrel. A Használtautó.hu adatbázisa szerint a Lexus RX 400h ára hárommillió forinttól indul, ám a tesztünkben szereplő autó nem idevalósi. Németországból érkezett, mert jelenlegi tulajdonosa az akkori itthoni kínálatban nem talált olyan példányt, amelyért jó szívvel kifizette volna az árát. A bézs bőrkárpitos, szép állapotú belsőt is csak kevés tudta, a világos külső színről pedig végül le is mondott a család.
Régi álma valósult meg e Lexus RX 400h tulajdonosának, amikor megvásárolta autóját. Hiszen bő tíz éve egy akkor vadonatúj RX 300 nyűgözte le, és ez az élmény meghatározónak bizonyult. Az RX 400h előtti autója, egy hibrid Toyota Camry után pedig az is egyértelművé vált számára, hogy az RX szintén kizárólag hibridhajtású lehet. Hiszen például városi tempóig akár 2-3 kilométert is tisztán villanymotorral vitorlázni fura, de élvezetes. Aztán beröffen az ihletadó RX 300-éhoz hasonlóan szintén hathengeres, de nem 3,0, hanem az RX 400h-ban 3,3 literes és kissé marconább hanghordozású V6-os. Gazdája számára az élet pont így szép ezzel az RX-szel, és csak azért cserélné le, mert az évi közel húszezer kilométeres futásteljesítményhez éppúgy nem passzol számára az autó fogyasztása, mint a korábbi hibrid Camryéhez. A zömében országúton és autópályán használt RX 400h önmagához képest amúgy kifejezetten gazdaságos, használója szerint elővárosi használatban tudja a gyári 8,1 literes fogyasztást. Csak az autópályás szakaszok miatt mutat 8,7 literes átlagot a fedélzeti számítógép a vásárlás óta megtett 18 ezer kilométerre vonatkozóan. Persze ehhez az is kell, hogy a hibridrendszer akkumulátora ugyancsak kiváló állapotnak örvendjen, ahogy az a márkaszervizes bemérés alapján ez esetben elmondható. Nem véletlenül hosszabbították meg még tavaly is egy évvel a hibridrendszerre vonatkozó és segélyszolgáltatással kiegészített gyári garanciát az idén tízéves autóra. Valamint a több százezer forintos invertert is már itthon cserélték garanciálisan az autóban a visszahívási akció keretében.
Hirdetés
Hazánkba érkezése után az akkumulátor fent említett bemérését is magába foglaló átvizsgáláson túl a kopó alkatrészek cseréje is megtörtént az autón. Az első féktárcsákat és fékbetéteket munkadíjjal együtt bruttó 76 900 forintért váltották gyári újra az autón, ami igazán nem horrorisztikus összeg, pláne egy prémiummárka esetében. Ezenkívül még az automatikus fényszórómagasság-állító rendszer hibás jeladója miatt az egész szerkezetet kellett volna kicserélni közel 200 ezer forintért, ám a mérnök végzettségű tulajdonos inkább kutatott egy kicsit a témában. Némi fórumböngészés után kiderült, hogy tulajdonképpen egy pár ezer forintos alkatrész cseréjével is orvosolható a probléma. Hasonló módon működik ismét a minden induláshoz meleg utasteret varázsoló és akár okostelefonról is programozható Webasto állófűtés. Apró hiba, hogy a napfénytető egy gombnyomásra záródáskor akad és visszanyit, a kapcsolót folyamatosan nyomva viszont szépen záródik. Máskülönben hibridakkumulátora kiváló állapotán és szerény benzinfogyasztásán túl az egész autó szépen idézi tíz évvel és 224 ezer kilométerrel ezelőtti, újkori képességeit. Ma is csendesen falja a kilométereket, tekintélyes tömegének is köszönhetően, kényelmes rugózással kényezteti az utasokat, a 235/55 R 18-as abroncsok adta lehetőségek határain belül. Telitalpas gázadásra készségesen, de kapkodás nélkül lendül neki, és akár a vitorlást is levontatná a vízpartra, hiszen még előző tulajdonosától kapott egy levehető Westfalia vonóhorgot is. Mindezek alapján a használt hibrid SUV-ot keresőknek aligha tudnánk érvekkel szolgálni a Lexus RX 400h ellen.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

10 thoughts on “Milyen a világelső hibrid SUV tízévesen?

Vélemény, hozzászólás?