Millió feletti kedvezménnyel a szupertakarékos Ford Mondeo
A legtakarékosabb Ford Mondeo a legnagyobb kedvezménnyel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A takarékos és józan középkategóriást keresőknek 1,075 millió forintos támogatással segít dönteni a Ford.
Nem egyedi, hogy egy középkategóriás modellnél a vezérképviseletek akár 1 millió forintot is engedjenek a listaárból. A vevőkben egyáltalán nem dúskáló piacon kemény az árharc, ezért aztán a vételár 20 százalékát kitevő árcsökkentések egyáltalán nem számítanak ritkaságnak. Míg azonban rendszerint az árlistán felfelé lépdelve nőnek a kedvezmények, a Ford októbertől decemberig érvényes ajánlatai között a Mondeo esetében benzines és dízel motorral is a legtakarékosabb verziók, az alap feletti, Trend ellátmánnyal kapják a legjelentősebb, 1 075 000 forintos árcsökkentést.
Az így kapott ajánlatok igencsak tisztességesek, az 1,6-os, turbós, közvetlen benzinbefecskendezésű, SCTI motoros négyajtós például akciósan 5 990 000 forint - egyebek mellett ESP-vel, 7 légzsákkal, automata légkondicionálóval, elektromos első-hátsó ablakokkal, távirányítós központi zárral, ködfényszórókkal, bőr borítású kormánnyal és váltógombbal. Érdekesség, hogy a korrekt ellátmány és az alap, 120 lóerősnél szerényebb fogyasztású, és persze jóval dinamikusabb motor felára a bázis Mondeóhoz mérten a növelt kedvezmény folytán mindössze 175 ezer forint. Ráadásul a turbós motor nem csak izmosabb az alapnál, városban kevesebbet is fogyaszt, valamint szén-dioxid emissziója is jobb, 100 km/órára gyorsítása pedig 3 (!) másodperccel kedvezőbb (9,3 s), végsebessége 20 km/órával nagyobb (215 km/óra).
Aki igazán spórolni kíván, az a nemrég fogyasztási rekordot is elért dízelt választja. A 115 lóerős, 1,6-os TDCi az EcoNetic csomag stop-start rendszere nélkül is 4,2 l/100 km vegyes fogyasztást hoz, a benzines Trend verzióéval azonos ellátmánnyal, négy ajtóval 6,2 millió forintba kerül. Nem nehéz kiszámolni, hogy a szerény dízelfelár a jelenlegi üzemanyagárakkal rekord-gyorsan, 18 ezer kilométer alatt megtérül, onnantól kezdve pedig tisztán élvezhető a dízel 40 százalékkal szerényebb üzemanyagköltsége. Menetdinamikájával (0-100 km/h: 11,9 s, végsebesség: 190 km/h) az alapdízelnek sincs szégyenkeznivalója.
A jelentős árkedvezményt nyilván nem véletlenül adja a Ford, a pletykák szerint már jelentősen dolgoznak a következő generációs, a Focushoz hasonlóan világautónak ígért Mondeón, amit az Evosnál szériagyártáshoz közelibb koncepcióként vélhetően jövő tavasszal, a Genfi Autószalonon ismerhetünk majd meg.