Milliárdos haszonlesőktől félti a Toyota a limitált hiperautóját

A Toyota nem porosodni gyártja a GR Super Sportot: kiszűrik azokat, akik befektetésnek vennék

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A GR Super Sport minden idők legizgalmasabb Toyotájának ígérkezik, de mivel csak 20 darab készül belőle, a nyerészkedni vágyó milliárdosok is dörzsölik a tenyerüket miatta. A Toyota emiatt mindent elkövet, hogy csak az "arra érdemeseknek" jusson belőle.

Nem csak hazudni és színészkedni kell tudni azoknak a milliárdosoknak, akik egy új, limitált Toyota hipersportautó megvásárlásával - a gyártás végén azt sokszoros áron eladva - kívánják megtoldani az éves yacht-büdzséjüket. Hogy komoly vagyon szükséges, az nem meglepetés, hiszen aki nem rendelkezik jelentős anyagi háttérrel, az amúgy sem engedheti meg magának a GR Super Sportot. A Toyota viszont úgy gondolja, hogy a milliárdosok azon szűk köre a célcsoport, aki tényleg autózni, versenyezni szeretnének a kocsival.
Hirdetés
De hogy is lehet mindezt kiszűrni? Az első lépés biztosan egy kérdőív, amellyel a gyár részletesen felméri a jelentkezők autóbolondságának szintjét, hiszen ez nyilvános és bárki számára kitölthető. A márka japán weboldaláról elérhető részletes kérdéssor megkéri az érdeklődőket, hogy sorolják fel a birtokukban lévő, nagy értékű sportautókat, kezdve a kedvenceikkel. De hogy mire fel ez a nagy hype? Röviden összefoglalva a hosszú távú világbajnokság (WEC) új, Hypercar szériájában kvázi közúti autók fognak versenyezni egymással. Éppen ezért az előírások értelmében minden gyártónak kell homologizációs szériát gyártani a versenyautójából. A Toyota indulója a GR010 HYBRID, ezért meg kellett szülessen a megjelenésében és technikájában egyaránt közel álló, de meglepő fordulatként a versenyváltozatnál erősebb, ezer (!) lóerős GR Super Sport, amely várhatóan már 2022-ben piacra kerülhet. Az ára félelmetesen magas, 2,8 millió dollár (~850 millió forint) környékén várható. Az autóból minimum húsz darabot kell gyártania és eladnia a Toyotának, ám a csillagászati ár miatt várhatóan összesen ennyi készül majd. A japán Hypercar ezzel a világ egyik legritkább és legdrágább , következésképpen legértékesebb és legkívánatosabb autójává válik azok számára is, akik szeme helyén már fel is csillant a két mesebeli dollárjel, vezetni viszont egyáltalán nem is tervezik.
Hirdetés
Külön érdekli a céget, hogy van-e, vagy valaha volt-e a vevőjelölt tulajdonában Toyota 2000GT vagy Lexus LF-A, illetve ami sokkal fontosabb: hogy eleget használja-e ezeket az autókat, s ezt milyen arányban teszi versenypályán, ahová a kocsit tervezték. Az érdeklődők esetleges nemzetközi autóversenyzői engedélyére is rákérdeznek, mivel ezt nullát közelítő előzetes tapasztalattal megszerezni nem olcsó és nem is egyszerű. Éppen ezért a haszonlesők jelentős része valószínűleg nem bajlódna ezen dokumentummal: mind tudjuk, hogy ennél kevesebb macerával is lehet gyarapítani a dollármilliókat. Ehhez képest igen egyenes és kézenfekvő, hogy arra is megkérik a jelentkezőt, árulja el, milyen célból szeretne GR Super Sportot vásárolni. Talán csak akkor lenne egyszerűbb a szűrés, ha a lehetséges válaszok között szerepelne a gyors haszonszerzés reménye, így legalább nem lenne kötelező hazudniuk azoknak a szegény szerencsétlen milliárdosoknak, akik a plusz bevételre is vágynak, de a lelkiismeretükkel is szeretnének elszámolni a kitöltés után. Természetesen - mivel ez nem egy ideális világ - a Toyota ezzel a kérdőívvel nem fogja tudni száz százalékban kizárni a spekulánsokat a vevők közül, ám bizonyára nem is ez az utolsó rosta. Az adatbekérő legfontosabb célja inkább, hogy segítségével könnyebben rátalálhatnak azokra a potenciális ügyfelekre, akik méltó gazdái lehetnek a Toyota autóipari mérföldkövének. Ebből a szempontból a GR Super Sport valami olyasmi lehet, mint a Harry Potterben a varázspálca, ami magának választja meg a méltó varázslót, csak itt mágia helyett a Toyota erre létrehozott bizottsága dönt majd, hogy ki érdemes az autóra, és ki nem.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?