Talán ilyen motort vesz, 60 darabot a BM?
A vízcsapból is a Lázár-blokkoló botrány folyt a héten. Közben Pártunk és Államunk bölcs vezetői röhögettek a markukba, valahogy véletlenül (?) a lehető legjobbkor pattant ki ez a botrány,
rágtuk is szorgalmasan a csontot, senki nem foglalkozott már tegnapi hírrel. Pedig egy nappal előbb nem egy vidéki főcsinovnyik luxus-juttatásáról és vélhetően szabálytalan közlekedési szokásairól szóltak a hírek, de nem ám! Ennél kevésbé bulváros, de sokkal nagyobb
dobásról olvashattunk. Történetesen kiderült, a Pintér-minisztérium bő egymilliárd forint közbeszerzés nélküli költekezésre kért, és kapott engedélyt. Hirtelen rájöttek ugyanis, hogy lehetetlen néhány nemzetközi konferencia biztonságos lebonyolítása, ha nem vesznek hamar 1 008 000 000 (egymilliárd-nyolcmillió, azaz ezernyolcmillió) forintért biztonsági eszközöket. A kiszivárgott dokumentum szerint nagyon kell egy 11 milliós bombaruha, meg „akkreditációs rendszer” 293 millióért – de ezek megítélése nem a mi asztalunk, (bár ismerős informatikusok véleménye szerint ennyiből még a…). Itt van viszont 12 darab „különleges felszereltségű csapatszállító mikrobusz” 173 millióért, 60 darab „nagy teljesítményű rendőrségi speciális motorkerékpár” 260 millióért, és 100 darab „komplett speciális motoros öltözet”. És hogy mi ezzel a baj? Hát, baj az van több is! Egyrészt, számomra nem tűnik igazán életszerűnek, hogy mindezekre a felszerelésekre, 12 mikrobuszra, 60 darab rendőrségi motorra csupán néhány, a „második negyedévben megrendezésre kerülő” konferencia biztonságos lebonyolításához lenne szükség. Márpedig erre hivatkozva kapta meg az engedélyt a minisztérium a közbeszerzés mellőzésére. De ha elfogadjuk ezt az érvelést, akkor nem lett volna olcsóbb például erre a néhány hónapra bérbe venni a járműveket – főleg ezekben a válságtól terhelt időkben, amikor az emberek nyugdíjra összerakosgatott filléreire is szüksége van a költségvetésnek?
Az igazán nagy baj azonban maga az eljárás, a közbeszerzés kikerülése. Mert mire is találták ki ezt az ellenőrzött beszerzési rendszert? A közpénzek korrekt és takarékos kezelésére. Korrekt. Mert bármelyik törvényesen működő kereskedő, szolgáltató egyenlő eséllyel pályázhat, így kizárható (de legalább is csökkenthető a lehetősége) a közpénzek bármilyen okból előnyben részesített cégek számára való kiosztása. Magyarul, nem lehet a haveroknak, a lekötelezetteknek, ne adj isten a pártkassza támogatóinak, vagy a beszerző saját zsebét kitömőknek juttatni megrendeléseket. És takarékos. Mert a pályázat kiírói kötelesek az egyik legdöntőbb kritériumként figyelembe venni az árat.
Nos, ez esetben sikerült mindkét korlátot átugrani. Nem tudhatjuk meg, kitől vásárolja meg a minisztérium a felsorolt eszközöket, és nem tudhatjuk meg, a reális árukhoz képest mennyiért. Hiszen a 14,5 milliós darabonkénti áron beszerzett „különleges felszereltségű csapatszállító mikrobusz” megfogalmazás ugyanúgy takarhat megkülönböztető jelzéssel felszerelt hatmilliós kilencülésest, mint húszüléses páncélozott járművet. A motorok esetében sem egészen mindegy, hogy mondjuk négymillió forint értékű gépeket szereznek-e be hatmillióért, vagy éppen a 60 darabos megrendelésre tekintettel listaáron kilencmilliós motorokat sikerült ennyiért leboltolni. Ugyanígy, egy komplett motoros ruháért sem tűnik éppen reálisnak a 720 000 forint, főleg nem 100 darabos megrendelésnél.
Tehát könnyen lehet, hogy minden a legnagyobb rendben van ezzel a beszerzéssel kapcsolatban, ám ebben hinnünk kell, mert információt nem áll jogunkban megkapni. Márpedig a demokrácia, a nyilvánosság megkövetelné, hogy tudjuk, mire, és kinél költik el a hivatalnokok az állam, azaz végső soron a mi pénzünket! Nem csak a havi hatszázezer forintért bérelt luxus-sportkocsik, hanem a milliárdos járműbeszerzések esetében is. Sőt…
bero írta: 6 hónapja
ez nem egy technikai oldal ? minek kell itt is a politikával foglalkozni?
egyébként az ember lemondott az autójáról!
És ettől az az 1 Mrd Forint azonnal visszakerült a költségvetésbe, mondjuk az egészségügybe.
Vagy mégsem ??
wasabi: igazság és humor együtt — gratula
Ha megszüntetnék a sebességmérést a túlélési esélyeink nagymértékben csökkennének a közutakon. Így is elég sok birka van az utakon, amelyik nem bír a jobb lábával.
ez nem egy technikai oldal ? minek kell itt is a politikával foglalkozni?
egyébként az ember lemondott az autójáról!
Röhögnöm kell. Hemzsegnek a terroristák Gödöllőn, ez egyértelműen látszik jabuár óta. Rendőrök fagyoskodnak egésznap az utakon, hogy kellő biztonságot garantáljanak az orvul támadó magyar munkaerővel szemben, akk csak néznek a fejükből, mert nem ismerik fel midnen esetben a rednőri forgalomirányító mozdulatokat. Látszik, hogy tényleg baj van, mert a szabálytalankodókat se büntetik, csak mutogatnak a rendőrök. Tele van az ő tökük is. Gyalog vannak ott egész nap, egyetlen motort se láttam. Mire is kell a jeges úton BMW motorkerékpár? Páncélozott talán vagy tud repülni is? Urizáló állam. Civilben elvétve látsz ilyen motort, mert ez a legdrágább, de a lyukas gatyájú állambácsinak telik a mi pénzünkből. Nem , nem a mostaniból, ahnem amit majd jövőre fizettet meg velünk emelkedő hiány okán. Bírom az alany nélküli szenvedő szerkezetű mondatokat, a nagy elkúrások fedő fogalmazása ez. A hiány emelkedik. Mert nem főállásban fizetett politikusaink elkúrt, herdáló gazdálkodása okozza, hanem csak úgy emelkedik, mint a Duna vízállása esőzés után. A nép meg hülye, nyilván ezért kell így fogalmazni.
Még a hozzászólásomhoz annyit. hogy átkozottul nem tetszik az LMP törvényjavaslata. Vezetni kell megtanulni és nem a sebességet korlátozni. Az út elsősorban a gépjárművel közlekedőké, és ezt mindenki vegye tudomásul. Az, hogy a vezető kormánypárt néhány első embere mivel jár, nem befolyásolja az ország helyzetét. Az a lényeg , hogy a munkájuk erdményes-e. Ezt pedig még néhány hónap után ne tessék eldönteni.
Nem a lézerblokkolókkal kellene foglalkozni, hanem jóval magasabb sebességet engedélyezni. A rendőrségnek ne a pénzgyüjtés legyen a feladata, hanem a közlekedést veszélyeztetők,de tényleg azok, akkor is, ha akadályozzák a forgalmat/ kiszűrése. A magam részéről mindenfajta sebességmérést megszüntetnék. Rendkívűl költséges és semmi jó eredményre nem vezet. Pénzt az államnak, pedig máshol kell beszedni. Így is eléggé fejik az autósokat. És még egy.: Útdíjat bárminek is nevezzük, csak az autósok és motorosok fizetnek. A közlekedési szabályok alakításánál nem a gyalgos és kerékpáros érdeke az első. Jó lenne ezt tudomásul venni.
Nem a lézerblokkolókkal kellene foglalkozni, hanem jóval magasabb sebességet engedélyezni. A rendőrségnek ne a pénzgyüjtés legyen a feladata, hanem a közlekedést veszélyeztetők,de tényleg azok, akkor is, ha akadályozzák a forgalmat/ kiszűrése. A magam részéről mindenfajta sebességmérést megszüntetnék. Rendkívűl költséges és semmi jó eredményre nem vezet. Pénzt az államnak, pedig máshol kell beszedni. Így is eléggé fejik az autósokat. És még egy.: Útdíjat bárminek is nevzzük, csak az autósok és motorosok fizetnek. A közlekedési szabályok alakításánál nem a gyalgos és kerékpáros érdeke az első. Jó lenne ezt tudomásul venni.
A valódi demokrácia tényleg megkövetelné…A Narancsosokra meg annyit tudok mondani,hogy sajnos egy fokkal nem jobbak a vörösöknél.Nagy hangzatos dumák részükről,háttérben meg sumákolás továbbra is.Na mindegy,nem megyek bele ebbe a témába.Ez úgyis egy autós oldal.
Lázár Úr luxusautójához annyit, Minek neki naponta közlekedni Hódmezővásárhely és Pest között, hiszen állítólag Budán is készült egy villa neki, meg egy seggel hány lovat ülnek meg a politikusok? Még a minimálbéreseket majd utcára küldik!!!