A Ford sem ússza meg az ellátási láncokkal kapcsolatos problémát: éves 4 milliárd dollár veszteségre számítanak emiatt
Csak az elmúlt negyedévben egymilliárd dollárral nőttek a Ford költségei a beszállítók felé, az infláció miatt ugyanis jóval többet kell fizetniük ugyanazokért az alkatrészekért. Ez még nem is a legkomolyabb probléma, ennél sokkal fontosabb, hogy az ellátási lánc problémái az értékesítést is lassítják, nagyjából 45 ezer autó áll raktáron alkatrészhiány miatt, félkészen.
Ezekkel az adatokkal számolva már nem is meglepő, hogy a gyártó költségei várhatóan 4 milliárd dollárral nőnek meg idén, amely hiányt kizárólag a nagyobb árréssel eladható modellek miatt tudnak behozni. Ilyenek például a magasan extrázott modellek, illetve a SUV-ok és - főként az Egyesült Államokban - a pickupok. Más gyártók is hasonló cipőben járnak: nem ritka, hogy jóval előbb tudnak olyan autót szállítani a vásárlónak, amely a - magasabb - vételárához képest olcsóbban előállítható, ezekre helyezik ugyanis a prioritást a gyártók alkatrészrendeléskor.