Milánóból is kitiltják a korosabb dízeleket
Milánóban rendkívül szigorúan lépnek fel a dízelmotorok ellen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Európa egyik legszigorúbb dízelellenes lépésére készül a dizájn fővárosa.
Először csak az Euro 3 normás és annál idősebb dízel járműveket tiltják ki, tehát minden 2006 előtt Európában értékesített gázolajos autót. Eleinte csak hétköznapokon
Váratlanul érkezett a bejelentés a római energiafesztiválon (Festival dell'Energia) Milánó polgármesterétől. Giuseppe Sala elárulta, hogy jövő év januárjától kitiltják Olaszország második legnagyobb városából az idősebb dízelmotoros autókat. Ebben az esetben ráadásul nem csak a belvárosról vagy néhány utcáról van szó. Lényegében az egész városból száműzik a gázolajos gépeket a hétköznapokon. De mit jelent pontosan az idősebb dízel? Nos, az Euro 3-as és annál idősebb járműveket jelenti, ám 2019 októberétől kiterjesztik az Euro4-es besorolású, részecskeszűrő nélküli dízelekre is. Továbbá valószínűleg a hétköznapokra vonatkozó kitételt is eltörlik idővel, tovább nehezítve a tulajdonosok dolgát. Az Euro 5-ös autóval rendelkezők is csak néhány év haladékot kapnak, ugyanis 2024-től kibővítik a tiltás körét ezekre a járművekre is.
Jövő év októberétől már csak 2009 után értékesített dízelmotoros autókkal lehet majd behajtani Milánóba
Az olasz autóklub (ACI) és az olasz autógyártók szövetsége (Unrae) adatai szerint az olasz személyautó-állomány átlagéletkora 10,9 év. Milánóban egy picit fiatalabb a járműpark, ott ugyanis átlagosan kilencévesek az autók. A szervezetek statisztikáiból az is kiderül, hogy a milánói járművek 35,8 százalékát Euro 1-3 besorolású autók teszik ki, miközben az Euro 4-es modellek 30,6 százalékot tesznek ki. Jövő októbertől tehát három milánói dízel autóból kettő nem hajthat be a városba. Az Euro 5-ös autók részaránya jelenleg 19,4 százalék. A szabályok betartását egyébként egy 180 kamerából álló rendszer fogja felügyelni a város körül. Ezzel minden egyes bejáratot figyelnek majd, automatikusan megbüntetve a jogtalanul behajtókat.
Komolyan mondom mi a halál tökének írtok marhaságokat, ha nem vagytok képesek utána nézni a dolgoknak?
http://www.milanotoday.it/green/mobilita/stop-diesel-sabato-sera-.html
Olvassatok mielőtt baromságokat pötyögtök….
Látom, kőkeményen dolgozol azon, hogy ezen az oldalon is kitiltás-közeli állapotba kerülj. Mit mondjak, túlzottan nem hiányoznál 🙂
Az egészben a legviccesebb, hogy nem tették ki pedig keményen beléjük állt, engem, mert megkértem az idióta moderátort hogy próbáljon már meg kulturáltan írni hozzám meg kiraktak 🙂
Ugyanolyan alternatív valóságban adod elő magad, mint ez a cikk. Belinkeltem, hogy mi a valóság, olvasd el. Ha egy cikk képes a valósággal ellentétes üzenetet sugallni akkor érdemes lenne korrigálni.
„2019 októberétől kiterjesztik az Euro4-es besorolású dízelekre is”
Ez így hazugság. A R. szűrő nélküli euro4 esekre fogják kiterjeszteni hamar (megjegyzem teljesen jogosan). Csak az ilyen „apró” részletek megcáfolnák a cikk hangzatos vezércímét ami így egy égtelen hazugság.
Persze, érdemes korrigálni, csak nem mindegy milyen stílusban hozod a tévedést a tévedő fél tudtára.
Ha hazugsággal, lebarmozással kezdesz, ne csodálkozz, ha nem szeretnek, bár lehet a te valóságodban ez elfogadható kompromisszum.
Engem ott/itt/sehol sem az sem érdekel, ha minden második hozzászólásod a saját kis blogodat reklámozta volna, ott egyedül az zavart, ahogy a vezess moderátor reagált a postodra. Mikor ezért szóltam, velem is hasonló stílust engedett meg, mikor erre kulturált módon felhívtam a figyelmét (vissza lehet keresni a disquson), szó nélkül kitiltott.
Ennek két hete, azóta se jártam arra.
A Vezessnél nagy köcsögök vannak az tuti, engem is kitiltottak meg még gondolom jó sok embert. Ha nem értesz egyet velük, rögtön repülsz. Primitív egy banda!
„Jövő októbertől tehát három milánói autóból kettő nem hajthat be a városba.”
Ezt, hogy sikerult kiszamolni? A statisztika autoparkrol beszel, a cikk es a tiltas pedig a dizelelre vonatkozik.
Nem nagyon fognak átállni benzines autókra, lényegesen drágább egy liter benzin, mint a gázolaj. Persze, ha nagyon akarják, akkor lehet máshogy árazni, de én nem nagyon látok erre hajlandóságot.
Ettől függetlenül még Milánó levegője sokkal élvezhetőbb, mint Rómáé.
Át fognak állni. Csak idő kérdése és a dízel árát is a benzin közelébe hozzák és jobban meg fogják adóztatni. A cél szentesíteni fogja az eszközt. Már most sem szabad dízelbe fektetni, kivétel, aki rengeteget megy autópályán.
Amíg a szállítójárművek 100%-a dieselüzemanyaggal megy, nem fogják az adóját növelni, felháborodás lenne a vége, minden termék/szolgáltatás árába azonnal beépülne. Ráadásnak a megnövekedett bevételeket sem fordítanák arra, amire kellene.
Odakint minimum 15 cent a különbség a kétfajta üzemanyag között, a diesel az olcsóbb.
Majd a személygépkocsiknál fogják.
Sok helyen (pl itthon) is drágább már a dízel, igaz nem sokkal.
De ha nem közvetlenül az üzemanyagot fogják jobban megadóztatni, majd megteszik máshogy, pl kimondottan a dízel autókra közvetlenül vetnek ki adót. Úgy ahogy adókedvezmény járt rájuk sokáig, majd most több adó lesz rajtuk. Pl környezetvédelmi adóként, vagy máshogy. Az áruszállítás meg egyenlőre kimarad. mindent meg lehet tenni, csak a szándék kell. A szándék pedig egyre jobban megvan.