Az Egyesült Államokban a most kifutó Auris is Corolla néven futott, ennek egy driftversenyzésre átépített példányáért adtak nemrégiben 13 millió forintnak megfelelő összeget egy aukción
A világ legnagyobb példányszámban eladott autójának számító Toyota Corollából filléres és a mellékelt példa szerint igen drága használt példányok is léteznek. Továbbá persze a legújabb, tizenkettedik generációs, kétféle hibriddel és háromféle karosszériával is elérhető új Corolla is minden eddiginél drágább lehet egy csúcsverzióval, hiszen kombija például a kifutott Avensist is elég jól helyettesíti. A címben feltett kérdésre, hogy mégis miként érhet 13 millió forintot egy használt Corolla, a válasz az autó maga, amihez pedig nyilván meghatározó korábbi tulajdonosa. Fredric Aasbø nevét jól ismerik a driftsport rajongói: a norvég fiatalember Észak-Amerikától Ázsián át Skandináviáig bajnoki címet szerzett a gumipusztító sportágában, amelyet Formula Drift világbajnoki címével koronázott meg. Egész hivatásos pályafutását Toyoták volánja mögött töltötte, jelenleg egy GT86-ossal versenyez az Európa-bajnokságban.
Fredric Aasbø már letette ezt a Corollát, ám még bőven van benne potenciál
Magától értetődő, hogy egy világbajnok mindig a legtökéletesebb autóval vág neki az új szezonnak, ám amit Fredric Aasbø már kinőtt, az a világ driftversenyzőinek 99 százaléka számára továbbra is hatalmas szakmai kihívást, előrelépési lehetőséget jelent. Ezért amikor az autót építő Papadakis Racing úgy döntött, elárverezi az autót, ádáz küzdelem indult a norvég versenyző egykori társáért.
Az orrában 2,7 literes, nitrós motort hordó Corolla komoly gumiégetésre képes
A most árverésre került autó tehát messze nem matuzsálem, a 2017-es Formula Drift Pro bajnokság specifikációi szerint épült, orrában egy 2,7 literes, nitro-befecskendezéses turbómotor dolgozik. Az eredeti versenykivitelében több mint 1000 lóerős erőforrás 9000/percig forog, üzemanyag-ellátásáról hengerenként két befecskendező gondoskodik. A motor négyfokozatú kézi váltón, karbon kardántengelyen, valamint a negyedik generációs Toyota Suprából származó, zárt differenciálművön keresztül hajtja meg a hátsó tengelyt – ez az átalakítás önmagában legendává tette a Papadakis Racing nevét a szakmában.
Versenyautósított műszerfal, négy fokozatú kézi váltó és persze hidrós kézifék
A hegesztett csővázhoz RS-R versenyfutómű kapcsolódik, a driftsportban elengedhetetlen, 65 fokos extrém bekormányzási szöggel. Az utastérben leszerelhető Sparco kormánykerék, a légzsákbotrányról elhíresült Takata versenyülése, valamint egyedi műszerpanel várja a pilótát. Vastag bukócsövek és beépített tűzoltó berendezés gondoskodik a biztonságról. Audiorendszer értelemszerűen nincs, annak a helyére szerelték be a motor indítására, az ablaktörlő működtetésére, valamint a kéjgáz-befecskendezés indítására szolgáló kapcsolókat.
Teljes versenyfelszereléssel, menetkész állapotban értékesítették a Corollát
A tulajdonos Papadakis Racing semmit nem szerelt ki az autóból, sőt, a cserealkatrészeket és az extra kerekeket is adta hozzá. A kikiáltási árban természetesen a versenyzésre feljogosító tanúsítványok és papírok is benne foglaltattak. Az autó mindössze egy szezonban versenyzett, ezalatt igazoltan 200 kört tett meg, és az évad végére egyéni második helyezést, valamint konstruktőri bajnoki címet hozott a csapatnak. Az autó megfelel a 2019-es Formula Drift előírásoknak, így új tulajdonosa akár azonnal hozzáláthat a versenyzéshez – feltéve, persze, hogy eltávolítja a karosszériáról a csapat és a szponzorok matricázását, bár utóbbiak nyilván nem tiltakoznának az ingyen reklám kapcsán.
Csak át kell matricázni, s már használható is!
Az autó végül 46 ezer 100 dollárért talált új gazdára – ez a körülbelül 13 millió forint. Ezért a gépért ez az összeg még akkor is jutányos ár, ha csupán kiállítási tárgynak szánja új tulajdonosa. Bízunk azonban abban, hogy a világ második legizgalmasabb Toyota Corollája keresztben száguldva töltheti majd hátralévő napjait.
A Papadakis Racing tavaly már az új, nagyobb torziós merevségű, alacsonyabb tömegközéppontú Corollából is megépítette versenygépét
És hogy Fredric Aasbø egykori versenyautója miért nem a legizgalmasabb Corolla a világon? Egyszerű: ez a cím immár azt a 2019-es modellévi Corollát illeti, amelyet a Papadakis Racing tavaly ősszel, a legnagyobb titokban épített át hátsókerékhajtású driftautóvá. Az új generációs Corolla nagyobb torziós szilárdságú, mélyebb tömegközéppontú vázszerkezete a korábbinál is optimálisabb kiindulási alapot jelentett a bevált recept finomításával megépített versenyautóhoz.
“Miként érhet 13 millió forintot egy használt Toyota Corolla?”
Ha beletesznek 13 mill. kp-t!