Míg hazánkban csökkent, az EU-ban nőtt az autók piaca a 9. hóban
Más irányt mutatott a magyar autópiac szeptemberben, mint az európai uniós
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Míg hazánkban az augusztus volt az egyetlen olyan hónap idén, amikor az újautó-eladások (forgalomba helyezések) túlnőttek a tavalyiakat, az EU-ban a szeptember már a második ilyen volt.
A négy legnagyobb uniós autópiac közül Németországban és Spanyolországban kétszámjegyű növekedést ért el az újonnan forgalomba helyezett autók száma: Németországban 14,1 százalékot, Spanyolországban 12,7 százalékot. Franciaországban 5,5 százalékos, Olaszországban 5,4 százalékos volt a növekedés.
Az első kilenc hónapban a régió minden jelentősebb nemzeti piacán csökkenést könyveltek el az új autók forgalomba helyezésében. Olaszországban volt a legmeredekebb visszaesés - 16,3 százalékos, Franciaországban 11,8 százalékos, Németországban és Spanyolországban egyaránt 7,4 százalékos.
Az ACEA nyilvántartása szerint szeptemberben Magyarországon 9422 új autót helyeztek forgalomba, 1,1 százalékkal kevesebbet a 2021 szeptemberi 9526-nál, az első kilenc hónapban pedig 85,7 ezer új autót, 9,3 százalékkal kevesebbet az előző évi 94,5 ezernél. Míg hazánkban a Toyota és a Suzuki után következik csak a Volkswagen az eladási ranglistán, az EU-ban utóbbié az elsőség. Szeptemberben a legtöbb autót a Volkswagen csoport márkáiból helyezték forgalomba az EU-ban, 196 ezret, 25,7 százalékkal többet az egy évvel korábbi 156 ezernél. A Volkswagen részesedése így 24,9 százalékra nőtt a szeptemberi forgalomba helyezésekben a tavaly szeptemberi 21,7 százalékról. Az első kilenc hónapban 1,700 milliót helyeztek forgalomba a Volkswagen csoport márkáiból az EU-ban, 13,9 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. A csoport piaci részesedése 25,1 százalék lett a tavalyi 26,2 százalék után, márkaszinten szintén a Volkswagen vezeti az EU autópiacát, a háromnegyedév alatt 862 342 autóval, 10,4%-os piacrésszel.
Forrás: MTI