17-től 21 colos méretig állnak rendelkezésre gyári könnyűfém felnik
Vélhetően nem a sivatagi környezet lesz az otthona, mint azt a sajtófotó sugallja
Hogy ki és mit gondol az előzetesen kiszivárgott anyagokról, amely esetek az utóbbi években gombamód elszaporodtak, annak elemzésébe most nem mennénk bele, ellenben máris ki tudjuk egészíteni az új Mercedes-Benz ML-osztállyal kapcsolatos információkat. Felesleges hangsúlyozni, hogy eme váltás rendkívül fontos a sváboknak, hiszen a BMW X5, az Audi Q7 és az egyre több japán konkurens ellen pályán maradni nem gyerekjáték - hogy ebben mennyit hoz majd a konyhára a formaterv, még nem tudni, de a motorokkal gondban lehetnek Stuttgartban. A környezetvédelmi előírásoknak való megfelelés - leginkább a szén-dioxid kibocsátás értékének leszorítása - egyre inkább keresztbe tesz azoknak a nagy hengerűrtartalmú, nyolchengeres erőforrásoknak, amelyek igazán illenek ezekhez a nagy autókhoz. Persze, a vélhetően legnagyobb érdeklődésre számító változatok megvannak, dízel és benzines fronton is, ám ettől függetlenül furcsa és jelzésértékű, hogy a V8-assal hajtott ML 500-nak bealkonyult, viszont van helyette ML 250 - négyhengeres dízellel.
Itt, az utastérben sokkal komolyabb a formai előrelépés, mint a karosszériánál. A gyáriak szerint az anyag- és a kidolgozási minőség is jobb lesz, ami nem baj, mert az első generáció alaposan megtépázta a csillagos márka hírnevét
Széles színskáláról lehet választani kárpitokat, dekorációs anyagokat
A még a Jeep Grand Cherokee platformját használó ML-osztály forgalmazása háromféle motorral veszi majd kezdetét, kivétel nélkül 4MATIC összkerékhajtással és hétfokozatú automata sebességváltóval. A belépő szint tehát az
ML 250 Bluetec, a négyhengeres, dupla turbós, a C- és az E-osztályból ismerős dízellel. A 204 lóerő, valamint az 500 Nm forgatónyomaték mindenképpen elegendőnek tűnik a cirka kéttonnás SUV mozgatásához, csak ugye, a négy cilinder nem éppen presztízsértékű egy ilyen tekintélyes megjelenésű, drága kocsiban. Hogy szó ne érhesse a ház elejét, rendelhető lesz az
ML 350 Bluetec is, amelyben már 3,0 literes, V6-os dízel ketyeg 258 lóerővel, és hab a tortán a szintén V6-os, de már 3,5 literes benzines, az
ML 350 BlueEfficiency, amely 306 lóerő leadására képes. Úgy hírlik, a későbbiekben hibrid és AMG kivitel is terítékre kerül.
AIRMATIC légrugózás is rendelhető az ML-osztály alá, amely mind a kényelem, mind a terepjáró képességek terén jó szolgálatot tesz
Mercedes-Benzről lévén szó, az opcionális kiegészítők listája szinte végtelen hosszúságú, az AIRMATIC légrugózástól kezdve az offroad csomagokon át a kényelmi és biztonsági tartozékok arzenáljáig bezárólag gyakorlatilag minden rendelkezésre áll.