Miért nem kapunk a legújabb iráni gázfegyverből?

Iran Khodro Dena: trendi kocsi a perzsáktól

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olcsó gázzal is tankolható, vállalható külsejű modellekkel kíván az exportpiacra lépni az Iran Khodro.


Még az idei év végén, legkésőbb 2013 elején boltokba kerülnek a Közel-Kelet legnagyobb gyártójának számító IKCO (Iran Khodro Company) új modelljei, a legfrissebb - saját - fejlesztésű, gázzal is tankolható motorokkal, amelyek a hírek szerint már megfelelnek az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normáknak. A régebbi Peugeot-kat, Suzuki Grand Vitarát is készítő és forgalmazó Iran Khodro tervei között szerepel, hogy 2016-ra termelése felét már exportálja (ami 600 ezer autót jelenthet), az elsődleges piac Oroszország.
A normál benzinesként két esztendeje, a jövőben dízelmotorral is elérhető (Peugeot 206 Sedan alapú) Runna, illetve az áprilistól kapható, minden "idegenkezűség" nélkül épített Dena - 500 literes csomagtartóval bíró - szedánok TU5 és EF7 kódjelű erőforrásai a gyártó szerint kifejezetten takarékos üzeműek lesznek. A Dena kvázi luxusautóként front és oldallégzsákokat, ABS-t, 4 tárcsaféket, kulcs nélküli nyitást, Bluetooth-kihangosítót, MP3-at olvasó hifit, puccos LED-es nappali menetfényt is kínál - meg kell hagyni, a kulcs nélküli nyitás vélhetően nem más, mint a távirányítós központi zár.
Hivatalos fogyasztási adatokkal még nem szolgálhatunk (a nem hivatalos 7,2 l/100 km-es átlag európai szemüvegen át elég gyatra - bár a benzinhez képest még mindig olcsó autógázból nem is olyan rossz érték), annyit tudni, hogy a most még csak Euro 4-es, 1,7 literes, kettős üzemű benzines/gázos motor szívóként 115, turbófeltöltéssel 150 lóerős, a hozzákapcsolt váltó 5 fokozatú manuális.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Miért nem kapunk a legújabb iráni gázfegyverből?

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    Ezt hozhatnák ide is!! Elég a fos űrjárművekből, a csúcstechnológiából, ami azon túlmutatóan, hogy arra predesztinálja, hogy eszeveszett tempóval tapossanak az utakon, mert a high- tech csodaketyerék, sofőrasszisztensek mindentől megóvnak ¸ No meg a 8-10 légzsák.
    fenemód előnyös, szép kinézetű és formavilágú autó a perzsa Dena MAGYARORSZÁG PÉLDÁT VEHETNE AZ IRÁNI IPAR, MEG NEMKÜLÖNBEN A HADSEREG FEJLESZTÉSÉRŐL IS!! És ezt nem csak az államapparátusnak szólóan mondom, hanem persze a Magyar nemzetiségű gazdasági szereplőknek is!!

  • 2017.10.31. at 05:08
    Permalink

    azért én megnézném azt a hosszú típus listát, ahol európai szemmel nézve jobb átlagfogyasztási adatok vannak 1,7-es benzines kategóriában 🙂

Vélemény, hozzászólás?