Miért múlta alul magát a hétszeres világbajnok?

Itt a magyarázat a Schumacher bakira

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A fejszámoló zseni, Ross Brawn ezúttal csúnyán elkalkulálta magát. Schumacher így Formula–1-es pályafutása legrosszabb eredményét érte el.

Visszatérése óta még nem sikerült bizonyítania Michael Schumachernek, de egy negatív rekordot már felállított.
Valenciában 15.-nek futott be, ami egész Formula–1-es pályafutása legrosszabb helyezése volt. Ebben azonban nem csak a német volt a ludas.
Schumachernak már az időmérő sem ment, ahol kormányszervo problémák miatt majdnem kiesett a Q1-ben, ami azt jelentette volna, hogy az újonc csapatokat nem számítva, ő a mezőny leglassabbja.
Ezt sikerült elkerülniük, de végül csak a kiábrándító 15. helyről rajtolhatott. A versenyen már egy kicsit jobb formában volt a német, és főleg az autója. Néhányat előzve jött is felfelé szépen.
Amikor pedig Webber balesete után bejött a safety car, megnyílt a lehetőség Schumacher előtt. A Mercedes-csapat ugyanis úgy döntött, hogy kemény gumikon rajtolnak, így a safety car alatt nem kellett volna kereket cserélniük.

Schumacher simán a harmadik helyről folytathatta volna a versenyt, ahogyan azt Kamui Kobayashi is tette a Sauberrel, és még a verseny végén felrakott lágy gumival is az első hétben végezhetett volna.
De Schumacher mindenkit meglepve, a safety car alatt kiállt kereket cserélni, majd amikor visszajött volna a pályára, a boxutca kijáratánál pont belefutott a biztonsági autó mögött felsorakozott mezőnybe. Amíg pedig ők nem haladnak el addig a boxutca kijáratánál piros a lámpa. Így a harmadik helyről kiállva a 19.-re tudott csak visszajönni.
Ross Brawn, a Mercedes GP csapatvezetője ezt azzal magyarázta, hogy Schumacher mögött a negyedik helyen haladó Kamui Kobayashi hátránya a kör eleji 5,9 másodpercről a második szektorban 11,2 másodpercre nőtt. Ebből arra a következtetésre jutottak, hogy a kör végére akár 19 másodperc fölött is lesz ez a szám, akkor pedig Schumacher a kerékcsere után visszajöhetett volna a harmadik helyre.
Csakhogy Kobayashi lassulásának az volt az oka, hogy a japán versenyző azt gondolta, hogy amint bent van a safety car, azonnal 20%-ra kell csökkenteni a sebességet, amelyet egyébként csak az után kell megtenni, ha már a safety car mögé felsorakoztak a versenyzők.
Ezt csapatvezetője jelezte neki, Kobayashi gyorsított, és felzárkózott Schumacher mögé. Így a német nem tudott Kobayashi elé visszajönni, de a mezőny nagy része elé sem.

Brawn a rossz kalkulációt azzal is magyarázta, hogy a pálya hátsó részében nem működött rendesen a GPS, így azt nem tudhatták, hogy Kobayashi felgyorsított.
Persze, ha mindezt elfogadjuk, akkor is felmerül még egy kérdés: mi a fenét akart a Mercedes kezdeni a lágy gumikon a hátralévő 45 körben? Mert hogy ezek az abroncsok nehezen bírták volna a megterhelést, az szinte biztos.
Ezt támasztja alá az is, hogy Schumacher a végzetes kerékcseréje után három körrel minden mindegy alapon újra kiállt a boxba, felrakták neki a kemény keveréket, amivel a 21. helyre esett vissza.
A verseny végére feljött ugyan a 15.-re, de ez is messze nem az az eredmény volt, amit a világbajnoki címet védő csapattól és a hétszeres világbajnoktól elvárhatunk.
Száz szónak is egy a vége: ezt csúnyán eltaktikázták.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?