Miért is nem lítiumos minden új Prius akksija?
Az új Toyota Prius kétféle akkumulátorának titka a tömegcsökkentés
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Toyota a drágább Priusokba szerel lítium-ion akkumulátorokat, a többibe az ismert nikkel-fémhidrideket. A trükk ezek tömege.
A Toyota Prius negyedik generációjáról már mindent tudunk, csak egy dolog volt eddig homályos. Európai változata ugyanis megtartotta az eddig is használt nikkel-fémhidrid szerkezetű hibrid akkumulátort, de a hazai, azaz a japán piacon áttértek a fejlettebb lítium-ionosra. Észak-Amerikában meg felszereltségtől függően mind a kettő elérhető. A cég közleményéből eddig csak annyit tudhattunk meg, hogy véleményük szerint az NiMH akkumulátorok optimálisan teljesítik a piaci elvárásokat. Ezzel nem is vitatkoznánk, de csak ott maradt a nyitott kérdés.
A válasz nem is olyan bonyolult, és nincs is semmi összeesküvés a háttérben. A Prius vezető tervezője, Kouji Toyoshima beszélt erről az Automotive News Europe számára. Eszerint a fejlesztők célja az volt, hogy az eltérő tömegű kivitelek megegyező teljesítményre legyenek képesek és fogyasztásuk is közel azonos legyen. A lítiumos akkucsomaggal 16 kilogrammot tudnak csökkenteni a súlyon, aminek a helyére több extra, azaz több pluszsúly kerülhet. A mostani Prius nagyobb lett, de csak tíz kilót hízott az elődjéhez képest, a legelső, még kisautós méretű 1997-es generációhoz képest meg 140 kilogrammot.
A globális Prius eladásokban nagyjából fele-fele lesz a kétfajta akkumulátor megoszlása. Előállítási költségeiket nézve (állítólag) érdekes módon hasonlóak az akkumulátorok, mert a lítiumosban csak 56, míg a nikkelesben meg 168 cella van. Feszültségük is hasonló, az előbbi 207,2 voltos, utóbbi 201,6. A kifutó modellel összevetve az új Prius aksija méretben is jobb mint a régi, de a lítiumos azért az új NiMH változatnál is kevesebb helyet foglal. A Toyota már jó két évtizede fejlesztett technikájával készülő legújabb Priust az európai vevők csak jövő év elején ismerhetik meg, de Japánban már e hónapban megkezdődik a Prius IV forgalmazása.
Lehet , hogy neked nincs olyan ?
Mire gondolsz?
Te is amire gondolom
Gondolom ezzel jársz suliba. Téli gumit tegyél rá mindenképpen. :-DDD
szerintem ez jobb ,mint Sheppard által ajánlott szerkezet http://www.planetdiecast.com/hwdphotos/upload_tinymce/thumbnails/0000a001aaaya6aa23%20014.jpg
Szerintem ebből a 3 jellemzőből (környezetbarát, kicsi, olcsó) 2-nél több egyszerre nehezen teljesül. Ha másért nem, akkor azért, mert pl. a “kicsi” és az “olcsó” is meglehetősen relatív fogalom és akkor még az egyedi felhasználói preferenciákról szó sem esett. NA, mindegy, ha küldesz képet, hogy szerinted ez mi, örömmel nézem.
Ez a környezetbarát autó , ami olcsó is és kicsi is . El tudod képzelni, vagy küldjek fotót ?
Ja, hogy az autó kicsi. Értelek.
Folyami uszály? Az elég nagy? 😀
“Más a fizunk, az óránk és a csajunk is.”
“Há’ jól megy, nem? De. Akkor meg?”
Bölcs vagy, fiam, bölcs vagy:)
szerintem kicsi – nem a kulcs
szerintem kicsi – nem a kulcs
Felesleges a dízel személyautókat dicsérni, gazdaságos döntés ,ezt írják az újságírók ,pedig ez nem igaz .Ilyen hozzáállással nem lesz változás , igenis be kell fejezni a hazug beidegződések ismétlését. Például a Mercedes jelezte ,hogy Euro 6-os kipufogógáz-kibocsátási szabvány utáni fejlesztés nem éri meg ,mert a kipufogógáz tisztítása már plusz egy benzines motor árával versenyez .
Az jó, bármekkora arc belefér. 😀
Nincs meg a kulcs, vagy mi az oka?
Pont ezt akartam linkelni. 😀
http://4.bp.blogspot.com/-SfOqq8EMa78/UMWaMEn8quI/AAAAAAAABIY/dShCAl-9C0w/s1600/IMG_1706.JPG
jó ötlet , gyorsan veszek ebből nyolcat ,azokkal már lehet görkorizni is
Felesleges a dízel személyautókat szidni amíg 30 literes fogyasztással kamionok ezrei járják az utakat minden nap és mezőgazdasági gépek ezrei égetik a gázolajat hektáronként 30 literes átlaggal.
Az 5 literes fogyasztású dízel személyautók eltűnése nem oldja meg a problémát.
Nekem nyitott Rolls-Royce -om van ,de valamiért nem tudok beleülni
[url]http://flintstones.clipartonline.net/_/rsrc/1348325191980/flintstones-clip-art-page-3/Flintstones_Family_Car-1000.png[/url]
Én tudok egyet 🙂
http://flintstones.clipartonline.net/_/rsrc/1348325191980/flintstones-clip-art-page-3/Flintstones_Family_Car-1000.png
Például hogy nincs környezetbarát autó ? Mert akkor egyetértünk
Bölcs mondás. Ugyan fogalmam sincs hogy jön ide, de örök igazság. Van nekem is pár ilyen bölcsesség a tarsolyomban. 😀
köszi a kis segítséget, de ahogy mondják : láss , ne csak nézz……..
Ha megnyomod a kis + jelet itt a mezőben, akkor elolvashatod, hogy mire írtam. Különös gondot fordítok rá, hogy ne beszéljek mellé. Az itt más fórumkodók sajátja. 😀
Tudom , átmegy egy kamion vagy több is a bicajos fején , és drága a kórházi kezelés ,na ezért inkább kihagyom , kösz hogy szóltál
nagyon érdekesek a válaszaid , de nem tudom mire , mert nem arra, amit írok
Hogy MIT?
Én nem beszéltem bicikliről, az más volt 🙂
De ha már biciklizel, akkor hidd el, van rosszabb is a “dízelfüstnél” 🙂
Ha nincs pénzed hibridre, nem marad más.
Ezért vicces ez a pár zöld majom, aki hitvitát rendez ebből az egész hibrid nevű kollektív átb.ból.
Hollós3000y Balázs támogatásával.
igazad van megtanulok biciklizni , az lehet hogy egy kicsit olcsóbb és valamivel környezetbarátabb , kár hogy nem lehet a szellőzőnyílását bezárni és bejön a fulladásokozó kibírhatatlanul büdös dízelek rákkeltő ,de lehet hogy neked kellemes , finom illata …
Épp ezért szomorú a dolog.
K*rva szomorú.
Hasonló példa még (ez a kedvencem)
Bemegyek a legkevésbé szar melóhelyhez közel eső étterembe, köretválasztás: Rizs 350, hasábburgonya 400, saláta 450 (!).
Ettől sül el, hogy a 3 salátalevél, plusz 2 kocka paradicsom, 3 karika lilahagyma, 5 gyufaszálnyi répa. Hogy van pofájuk ennyiért adni?
Ugyanez a hibridekkel. Kitalálták 15, vagy akárhány éve, már fogy is rendesen, és még mindig nem hajlandóak emberi áron adni. Pedig a “fejlesztés költségeit” már tuti visszahozta a cucc. Merthát oké, adják pár évig drágábban, mert újdonság, blabla. De ez?
Nem presztízs dolognak kéne lennie a hibrideknek. De amit most csinálnak, azzal azzá teszik őket.
Igen és régen kétütemű autók és motorok eregettek elviselhetetlen felhőket, évtizedek kellenek az eltűnésükhöz ,remélem örökre kihalnak . Lehet hogy valakit nem bosszantottak a Trabik és társaik ??
[i]“Hány éve lehet már hibrideket kapni… És még mindig milyen kiba’ drágák”[/i]
Itt a pont! Miért? Mert ez üzlet.
Nem a jó és a rossz harca, mint ahogy fórumhülye harsogta pár hete. :-DDD
K. nagy üzlet. A “JÓ” így nyúlja le a fél világot. Ettől olyan “JÓ”.
Drága a dízel? Mihez képest.
Egy 5 ajtós ceed a 136 lovas dízellel jelenleg [b] 5.8 millió foring EX limited[/b] felszereltséggel (legmagasabb felszereltségi csomag).
Ez kb 100 000 forinttal több,mint a szupertakarékos, szuperkorszerű, környezetbarát (?) 1.0 turbóbenzin. Még mindig drága? de az 1.6 szívóbenzinesnél is csak 400 ezerrel drágább.
A toyota prius legalsó felszereltséggel indul 8.8 millióról. Na, ez Drága!
Nissan leaf? 9 millió.
Hány éve lehet már hibrideket kapni… És még mindig milyen kiba’ drágák
Nagy a baj, ha valakinek a közlekedés mások bosszantását jelenti. Szerintem.
Lehet nem vetted észre , hogy az előbb hülyeséget írtam , arra gondoltam, hogy a környezetszennyező drága dízelek helyett olcsóbb a környezettel kicsit sem barátibb volt baráti országból származó Trabanttal bosszantani a közlekedóket és főleg a járókelőket .
Pedig akinek igazán fontos a környezetvédelem, az ha nincs pénze hibridre, aminek fű jön a kipufogójából, akkor inkább nem is autózik. Szerintem az igazi környezettudatos az ilyen.
Neki sok minden belefér. Néha az az érzésem, hogy a szerkesztőség maga ez a pár idióta troll. 😀
Igen, így is lehet gondolni, de lehet hogy ez egy Trabi-ra ez nem igaz
Ha Hollósy úrnak ez is belefér… akkor őt már nem kell minősítenem 🙂
Te meg ennyit tudsz, meg a nevedet, azt is csak noteszból:)
Abban biztos lehetsz, hogy ha rajtam élcelődsz/élcelődtök, óriási virtuális sallereket fogok kiosztani…aztán majd mehetsz hideg vizes borogatásért anyucihoz:)
Gézuka, mikor CSATT!!! tanulsz CSATT!!! meg már CSATT!!! végre CSATT!!! viselkedni!? A mindenségedet, édes fiam:)
Látom a késztetés továbbra is erős, kényszerbelepofázol mindenbe. Utólagos magyarázkodásnak is elég gyenge ahhoz képest amiket ott írtál, de elfogadom. A számodra “érdektelen” autóknál is első komment a tiéd, -mint mondtam- Géza sem vagyok, szóval a következtetés logikája nálad valami egészen más. Kár is rá pazarolni a betűket, egyszerűen csak ne szólj hozzám, én is tovább lapozok a gyerekes hülyeségeiden mintha ott sem lenne. (amúgy az érdektelen is így működne) Tök jó lesz!
Ignore+
Még mindig nem néztél utána a “következtetés” szó jelentésének a Magyar Értelmező Kéziszótárban, Gé-zuka? Tedd meg, még nem késő – legalább majd okosodsz egy kicsit. Akkor majd fel is lehet rád nézni:):):)
Fejezd már be a talpnyalást, Charlie! Jó, jó, meg minden, de eléggé zavarbaejtő kezd lenni – felszólítalak, hogy bújj ki a hátsómból!:)
Milyen igazságtalan, hogy ami környezetkímélő, az olyan drága, hogy az átlagnak elérhetetlen. Igaz?
Ők tudják csak miféle érzés is, amikor jönnek a hangok… 😀
Fejben vívják ezt a harcot, kik a hangot is látják… 😀
Jobban bízom , mint az igénytelen , idejétmúlt dízelekben , de még nem az igazi a választék nagysága , és mindkettő túl drága . A hibridekben látok esélyt , hogy olcsóbbak lehetnek a jövőben , de a dízelek ára az egekbe fog emelkedni .
Meg a jó és a rossz harcáról.
Nem bízol a mai hibridekben?
Pontosan! A sok cella sem előny, csak egy kényszer az alacsony feszültség miatt. Memória effektus, lassabb töltés, mindezt kozmetikázva 16kg előnnyel szemben… ne legyenek illúzióink, ez kőkeményen a pénzről szól:D
Igen , egyszer majd , ha jobban elterjednek a hibridmeghajtású autók és olcsóbb akkumulátorok lesznek , és rengeteg típus közül lehet majd választani , egyszer majd én is megtalálom köztük a nekem megfelelőt …
Van olcsóbb Prius, nem kell lemondanod róla. Bár nagyon jó értéktartó ez az autó, de már nem az elérhetetlen kategória.
Ha lenne ennyi pénzem , én is így ülnék az autózáshoz , sokat kellene még gyűjtenem hozzá , de nekem ez a hozzáállás rokonszenves .
Bármit kamuztak, egyszerű a megoldás. A lítiumos aksi jóval drágább, mint a NIMH, ezt mindenki tudja aki kicsit is foglalkozott valaha akkumulátorokkal. Spórolásról van szó, semmi több. Engem az érdekelne hogy Li-polimer vagy klasszikus fém tokozású Li-ion akkuk vannak benne. A lítiumos akku tényleg könnyebb, de nem hiszem hogy 16 Kg meghatározó lett volna a kérdésben, ennek minimális befolyása van a menetteljesítményekre vagy a fogyasztásra.
“A Prius egy guruló üzenet gazdája autózáshoz valós hozzáállásáról.”
Ez egy gyönyörű mondat volt.