A képek természetesen nem hivatalosak, csak spekulációk - Szerintetek ilyen lesz? (Fotók: Bestcarweb)
Bár a Toyota részéről hivatalos bejelentés még nem történt, a színfalak mögött valószínűleg készül a Corolla sportváltozata, ami a legtöbb spekuláció szerint a Yarishoz hasonlóan GR előtagot kap a neve mellé. Ez a feltételezés nem alaptalan, többek között az Autocar és az Auto Zeitung is felfigyelt arra az apró tényre, hogy a Toyota 2020-ban levédette a GR Corolla nevet. Mindezt ráadásul nem sokkal azután tették, hogy főmérnökük, Kanei Toshio elejtette a holland AutoRAI-nak adott interjújában, hogy lesz egy sportmodell a 12. generációs Corolla életciklusának felétől.
A japán Bestcarweb autós honlap információi szerint a GR Corolla 2022 közepére várható a GR Yaris hajtásláncával. Ezesetben 1,6 literes, háromhengeres turbómotorral, a hatfokozatú kézi váltóval, akár két Torsen önzáró differenciálművel és állítható nyomatékeloszlású összkerékhajtással okozhatna örömet a vásárlóknak. Logikusnak mindenképp logikus a dolog: két típussal jóval hamarabb megtérülhetnek a hajtáslánc igen komoly fejlesztési költségei, miközben a Yaris és a Corolla platformok sok közös elemének hála a kompatibilitás miatt sem merülne fel túl sok extra költség. Így 261 lóerőt kaphatnánk 6500-as, és 360 Nm-t 3000-es fordulatszámnál, azonban a hangolásban még mindig lehetnek különbségek. Míg a GR Yarist a ralis gyökerek miatt ugyanis rossz minőségű utakra is felkészítették, a Corolla esetében viszont biztosan az aszfaltos, közúti használaton lesz a hangsúly.
Annyi biztos csak, hogy a GR logó rákerül majd a Corollára
Megkönnyíti a mérnökök dolgát, hogy a 2018-ban bemutatott Corolla független, többlengőkaros hátsó futóművel készül, ellentétben a Yarisszal. A kisebb platform elejét emiatt épp a Corolla hátsó részével kellett összehozni a kettős keresztlengőkaros hátsó futómű és az összkerékhajtás befogadásához, ami a GR Corollánál már nem lenne feladat. Ennek ellenére állítólag a külső sem maradna változatlan, a Bestcarweb szerint ugyanis a sárvédőket és a nyomtávot 20 milliméterrel szélesítik ki, a futómű pedig egy 10 milliméteres ültetést fog kapni a diffúzor, a sportos lökhárítók, a küszöbidomok és az öblös kipufogók mellé, ráadásul állításuk szerint a kombi is megkapja majd mindezt, nem csak az ötajtós változat.
Állítólag a kombi változat is megkapja majd a sportcsomagot (Fotók: Bestcarweb)
Érdemes viszont ezzel kapcsolatban minden pletykát fenntartásokkal kezelni, hiszen túl sok az egymással ellentmondásosnak tűnő infó a képletben: a szintén japán Carsensor információi szerint például a GR Corolla még a GR Yarisnál is erősebb lehet. Ők azt állítják, hogy az 1,6 literes háromhengeres teljesítményét körülbelül 300 lóerőre emelik a Toyota mérnökei, hogy a nagyobb és nehezebb karosszériával se romoljon a teljesítményérzet. Az olcsóbb fejlesztés és a gépi összeszerelés viszont még egy jó hírt tartogat. Egyes információk szerint a nagyobb méretei, jobb használati értéke és erősebb motorja ellenére is olcsóbb maradhat, mint a GR Yaris, forintra átszámolva 10 millió forint környékére várják a lapok.
Kérdés, hogy a mai elektromos autók világában mennyire van létjogosultsága az erős benzines autóknak. Hisz egy élményautótól mit is várunk?
– Jól gyorsuljon
– jól kanyarodjon
Mit nem várunk el?
– Nagy hatótávot
De hát ezek az ismérvek a villanyautókra jellemzőek!!!
Talán a német autópályákra tudom elképzelni ezeket az autókat. Aki sokat utazik messzire németországon belül és szeret meg mer is gyorsan közlekedni.