Miért csak 4 hengerrel? – Nissan Murano dCi teszt
Nissan Murano 2.5 dCi Premium teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem csak szolid ráncfelvarrást kapott a Nissan Murano, végre dízelmotorral is elérhető, ám a négyhengeres dCi erőforrás nem véletlenül a platós Navarából lett átvéve.
18 helyett 20 colos felnivel is elérhető a legdrágább, Premium kivitelű új Nissan Murano. Köszönhetően a módosított első lökhárítónak és hűtőmaszknak, az autó sokkal komolyabbnak tűnik elődjénél, pedig a méretei nem változtak
Nem csak a színes képet adó tolatókamera segít a nagy test manőverezésében, a jobb oldali tükörház alján is van egy apró figyelőszem: ennek a képe szintén a középkonzol kijelzőjén jelenik meg, és bekapcsolva milliméter pontosan lehet a járda mellé állni
Felül puhák, alul keményebbek a műanyagok, az összeszerelés jó, de az ergonómia nem tökéletes. A középső kartámaszt szerencsésebben is elhelyezhették volna, és furcsa, hogy érintőképernyős a kijelző, mégis gombok sokasága halmozódik előtte - egyébként ez nem lehet véletlen, mert a kijelző túl messze van a nyomogatáshoz
Köszönhetően az új lökhárítónak és hűtőmaszknak, a Murano tömörebb arccal tekint előre, különösen a rendszám alatti rész alakult át. Alapvetően viszont nem változott semmi, továbbra is jó nagy, közel 5 méter hosszú, továbbá magas és széles vassal van dolgunk, a megjelenés tekintélyt parancsoló, és látván a sűrűn forgó fejeket, a Murano még mindig feltűnést kelt az utcán. A Premium csomagban benne foglaltatik a 20 colos könnyűfém felni rendelhetősége, aki ad a látványra, annak ez fontos lehet, és a dízelhez is jár a benzinesnél látott dupla kipufogó.
Befogadóképességét tekintve - enyhén szólva - nem kiemelkedő a cirka 400 literes csomagtér, ellenben vannak praktikus részletei. Hátul sem szorít a Murano. Ránézésre semmi tartásuk nincs a bőrüléseknek, és ez a kép a valóságban sem igazán javul
Nem túlzottan bonyolult a menürendszer, a közvetlen elérést biztosító gombok szerencsére nem túlzottan aprók, jól olvashatók a feliratok, így menet közben sem veszélyes a működtetés
Köszönet a japánoknak, az új Murano valóban élvezetesebb lett: kevésbé dülöngél, feszesebben rugózik, jobban csillapít, pontosabb a kormánya, és mindezek ellenére is megtartotta a tengerentúli cirkálós karakterét. A menetteljesítmények nem adnak okot szégyenkezésre, ha kell, akkor megindul az autó, ám sokkal fontosabb, hogy a Murano lételeme a nyugodt, szinte hangtalan suhanás, amely a dízelnél most már igazán kedvező fogyasztással párosul
Ugyanez a négyhengeres, 450 Nm nyomatékú 2.5 dCi dolgozik a Navarában is, de itt sokkal jobban el van szigetelve
Balra a műszerfal fényerejét, jobbra a sebességmérőbe tett egyszerű fedélzeti számítógépet kezelő gombok a széleken. A hátsó ajtó elektromosan mozgatható, akár a távirányítóról is, de aki nem szereti, ki is kapcsolhatja. Sajnos, amikor az automatika dolgozik, hangos, szakaszos sípolás hallható - a fél utca tudja, hogy éppen ki- vagy bepakolunk. A hátsó üléseket egy könnyed karhúzással ledönthetjük, és a visszaalakítás még elegánsabb: villanymotorok emelik a támlákat
A teszt előtt 10 literre saccoltam a hétköznapi használattal adódó, döntően városban zajló közlekedéssel mért fogyasztást, és a mért 10,5 literrel voltaképpen igazam lett – ez az érték váltott vezetők, 1,9 tonnás önsúly, automataváltó és 190 lóerő tudatában reálisnak mondható. A 4x4 hajtás nem terheli a pénztárcát, a hátsó kerekek csak szükség estén kapcsolódnak be a hajtásba, de igény esetén 50:50 százalékos nyomatékelosztással fixre zárható a rendszer. Persze, igazi terepjáró ekkor sem lesz a Murano, alacsony hasmagassága, illetve sérülékeny karosszériája miatt jobb a békesség, de az előkelő, hegyi utcákban télen is felmegy, és ennél többet nem kell várni tőle.
Hátulról egyértelműen rokonságot mutat a kisebb Qashqai modellel. A beszálláshoz nem kell kulcs, de kiszállásnál a zárás nem automatikus, a kilincsen lévő gombot kell nyomni - érdekes, pedig nem kellene messzire menni jó ötletért, a Nissan-tulajdonos Renault kártyái hibátlanul működnek
Hogy is énekelte Bródy János? Ott állt a lány az út jobb oldalán, Egy sárga rózsa hervadt homlokán, A szürke úton csak állt várakozón, Földvár felé félúton. Ez a klasszikus dal jutott eszembe, amikor próbáltam képzeletben elhelyezni ezt a Nissant a piaci közegben. A hangsúly itt is azon van, hogy félúton, mert az olcsóbb, de méretileg azonos koreai modellektől (Hyundai ix55, Kia Sorento) már elszakad a Murano, viszont a nagyobb prémiumokhoz (BMW X5, Mercedes-Benz ML, Lexus RX) még nem ér fel, ehhez helyenként túl egyszerű megoldásokat sorakoztat fel (hiányoznak az innovatív kényelmi és biztonsági extrák, mint adaptív tempomat, infra kamera, Head up Display, stb.), és talán meglepő, de olcsó. Igazából az egy kategóriával kisebb Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLK szentháromság köreiből szipkázhat el vásárlókat, elsősorban olyanokat, akiknek fontos a jó ár/érték arány, és nem létfontosságú a márkaalapú választás, kvázi a Nissan embléma is csillog annyira, mint a négy karika, vagy éppen a háromágú csillag.