Michelisz: Peking a legjobb esélyünk
Franciaországban a WRC, Kínában a WTCC
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Október első hétvégéjén nem csak F1-verseny lesz, meccsel a ralis és a túraautós vb-mezőny is. Norbi szerint Pekingben reális cél a dobogó.
Október első hétvégéjén nem csak F1-versenyt láthatunk, de WRC és WTCC futam is lesz. A magyar vonatkozás miatt már illendőségből is utóbbival kezdjük: a túraautó-világbajnokság igen hosszú szünet után tér vissza, Michelisz Norbi és a többiek legutóbb augusztus elején autóztak egymás lökhárítóján. A Zengő Motorsport Honda-pilótája Argentínában idei legjobbjaként második lett az első futamon, a helyi menő, a nyomással mit sem törődő Pechito López meg mindkét viadalon elverte a többi citroënes sztárt. Is. És 60 pontosra növelte összetetbeli előnyét a címvédő francia Yvan Müllerrel szemben. A másik francia csillag, a kilencszeres ralivilágbajnok, feleségével a raliban csak bulizgató Sébastien Loeb hátránya pedig még vaskosabb, közel 100 egységnyi, szóval szinte biztos, hogy Lópezé lesz a trón. Norbi feljött hatodiknak, előtte talán még elérhető a két gyári hondás, s a mi fiunk úgy véli, Pekingben van a legjobb sansza ismét, idén harmadszor a pódiumon ünnepelni. Egy erősebb Civickel, mert a Honda állítólag talált pár lovat az időközi fejlesztések során.
"A hátralévő négy versenyhelyszín közül itt van a legjobb esélyünk. Mondom ezt annak ellenére, hogy mivel Pekingben még nem ment a WTCC mezőnye, nehéz "vakon" meghatározni az erősorrendet, az egyetlen kiindulási alap a pálya karakterisztikája lehet. Az pedig akár még feküdhet is a Hondának, mert nagyon kevés az egyenes rajta, 500 méteres a leghosszabb kanyar nélküli szakasz. Ez nekünk jó hír, hiszen elsősorban motorerőben, a padlógázos pályákon vagyunk lemaradva a Citroën mögött, Peking viszont nem ilyen. Olyannyira nem, hogy a szezon leglassabb pályájáról van szó" - írja Norbi a honlapján. A rövidke, alig 2,4 km-es Beijing Goldenport pályán a felszerelések késése miatt a szokásos három- helyett mindössze kétnapos a program: edzés szombaton, időmérő és a 26 körös versenyek vasárnap, magyar idő szerint hajnali háromkor, majd reggel 8:50-től és 9:50-től.
Ami a Honda-erősödést illeti, Michelisz így fogalmazott: "Még nem tudjuk, hogy a Pekingre érkező motorfejlesztés mekkora pluszt jelent, de nem hiszem, hogy olyan mértékű lesz, hogy innentől önerőből küzdhetünk a dobogós helyezésekért. A legfontosabb, hogy a remélhetőleg megnövekedő motorteljesítményt főleg a lassabb kanyarokból kigyorsítva hatékonyan át tudjuk vinni a talajra, ami elsősorban beállításbeli feladat lesz."
Áttérve a ralivébére, a WRC francia aszfalton péntektől vasárnapig porol és/vagy saraz attól függően nyilván, hogy milyen idő lesz a Strasbourg központú elzászi verseny különböző helyszínein. Az össztáv 1233 km, ebből 18, felerészben új gyorsra osztva 304 km a szelektív. A címvédő és persze francia Sébastien Ogier előnye 50 pont volkswagenes csapattársa, a finn Jari-Matti Latvala előtt, s könnyen úgy alakulhat, hogy Ogier már otthon lesimázhatja második vb-címét. Más nemigen szólhat bele a csatájukba. Amennyiben Ogier most hétvégén 6 ponttal többet gyűjt, mint Latvala, október végén Spanyolországban és november közepén Walesben már pusztán presztízs- és örömautózás lesz a sztori. Közben azért hazai pályán a Citroën sem szeretne csúnyán égni (élharcosa a brit Kris Meeke), de a Hyundai is meglepetést okozhat a belga Thierry Neuville-lel és/vagy a szintúgy aszfaltmenő spanyol Dani Sordóval az i20 WRC volánjánál. Sőt, a harmadik i20-assal a francia Bryan Bouffier is beleköphet a nagyok levesébe. Esetleg végre kijön a lépés a fordos lengyel Robert Kubicának? Drukkolunk.