Michelisz okos volt, Wéber küszködött
WTCC: újabb Chevrolet-sikerek Valenciában
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A túraautó-vb Spanyol Nagydíján Michelisz értékes pontokat gyűjtött abszolútban és a privát értékelésben is.
A túraautó-világbajnoki szezon második versenyének, a Spanyol Nagydíjnak az edzésein a Valencia melletti, 4005 méter hosszú, előzés szempontjából nagyon mostoha Ricardo Tormo pályán a címvédő és az évadnyitón is taroló Yvan Muller, illetve Tarquini voltak a leggyorsabbak a gyári Chevrolet-vel és a nagyon potens SEAT-tal, míg a Zengő Motorsport BMW-s magyarjai közül Michelisz Norbi tempója a középmezőny elejére, Wéber Gáboré viszont csak a hátsó traktusban reménykedésre volt elég.
Az időmérőn ugyanez volt a helyzet. Wébernek nem sikerült bejutnia a 12 autós Q2-be, így mindkét vasárnapi viadalra csupán a 17. rajtkockát tudta megszerezni. A kvalifikáció második szakaszában a Monzában ismét felettébb peches Michelisz hatodikként zárt, aminek köszönhetően az első, repülőstartos versenyt a hatodik, az azt követő állórajtost pedig az ötödik helyről kezdhette meg már vasárnap. A legjobb időt Muller autózta, a szerencsés tizedik (mint múltkor Norbi), s ezzel az állórajtos pole-birtokos D'Aste lett BMW-vel. Mulleren kívül búnuszpontokat kapott még Tarquini, Coronel (BMW), Huff (Chevrolet) és Oriola (SEAT).
Az első, repülőrajtos versenyen Muller sima rajt-cél győzelmet aratott, az élbolyban mögötte nem igen változott a sorrend azt leszámítva, hogy Menu (Chevrolet) feljött ötödiknek. Michelisz taktikus autózással, semmit sem kockáztatva abszolútban a hetedik, a Yokohamában a második helyen ért célba. Wéber 17. lett, leggyorsabb köre alapján ugyanakkor nyolcadik lehetett volna alig bő két tizedet kapva csapattársától...
A második, állórajtos versenyen Dudukalo SEAT-ja lefulladhatott, s míg Norbi megkerülte, a Fortunával remek viszonyt ápoló Coronel elment mellette. A pole-ból induló D'Aste kicsit visszaesett, a versenyt Menu nyerte, hogy a Chevrolet négyből néggyel dominálja a szezont. Michelisz negyedik, a Yokohamában újfent második lett, se Huff, se Muller nem tudta megelőzni, sőt utóbbi csak nyolcadikként ért célba. Wéber el sem tudott rajtolni, mert BMW-jében szétesett a kuplung.
Michelisz abszolútban feljött a hetedik helyre, a privát értékelésben pedig a harmadikra. Folytatás két hét múlva Marokkóban.
WTCC Spanyol Nagydíj, az 1. futam végeredménye (pontszerzők)
A 2. futam végeredménye (pontszerzők)
Az egyéni vb állása (élmezőny)
A konstruktőri vb állása
A Yokohama-kupa állása egyéniben (élmezőny)
A Yokohama-kupa állása csapatban (élmezőny)
- Muller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) 13 kör
- Tarquini (olasz, SEAT Leon WTCC) + 6.988 mp
- Coronel (holland, BMW 320 TC) + 7.232
- Huff (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) + 8.982
- Menu (svájci, Chevrolet Cruze 1.6T) + 9.250
- Oriola (spanyol, SEAT Leon WTCC) + 10.614
- Michelisz (magyar, BMW 320 TC) + 11.854
- Engstler (német, BMW 320 TC) + 12.202
- Monteiro (portugál, SEAT Leon 1.6T) + 21.185
- O'Young (hongkongi, SEAT Leon WTCC) + 24.010
A 2. futam végeredménye (pontszerzők)
- Menu 13 kör
- Coronel + 0.861 mp
- D'Aste (olasz, BMW 320 TC) + 1.306
- Michelisz + 1.629
- Engstler + 1.901
- Huff + 3.007
- Oriola + 5.704
- Muller + 6.368
- Tarquini + 15.044
- Bennani (marokkói, BMW 320 TC) + 15.306
Az egyéni vb állása (élmezőny)
- Muller 88 pont
- Menu 61
- Coronel 58
- Huff 57
- Tarquini 44
- D'Aste 25
- Michelisz 24
A konstruktőri vb állása
- Chevrolet 173 pont
- BMW 108
- SEAT 101
A Yokohama-kupa állása egyéniben (élmezőny)
- Oriola 31 pont
- D'Aste 28
- Michelisz 27
A Yokohama-kupa állása csapatban (élmezőny)
- ROAL Motorsport 42
- Lukoil Racing Team 23
- Zengő Motorpsort 21