Michelisz okos volt, Wéber küszködött

WTCC: újabb Chevrolet-sikerek Valenciában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A túraautó-vb Spanyol Nagydíján Michelisz értékes pontokat gyűjtött abszolútban és a privát értékelésben is.


A túraautó-világbajnoki szezon második versenyének, a Spanyol Nagydíjnak az edzésein a Valencia melletti, 4005 méter hosszú, előzés szempontjából nagyon mostoha Ricardo Tormo pályán a címvédő és az évadnyitón is taroló Yvan Muller, illetve Tarquini voltak a leggyorsabbak a gyári Chevrolet-vel és a nagyon potens SEAT-tal, míg a Zengő Motorsport BMW-s magyarjai közül Michelisz Norbi tempója a középmezőny elejére, Wéber Gáboré viszont csak a hátsó traktusban reménykedésre volt elég.

Az időmérőn ugyanez volt a helyzet. Wébernek nem sikerült bejutnia a 12 autós Q2-be, így mindkét vasárnapi viadalra csupán a 17. rajtkockát tudta megszerezni. A kvalifikáció második szakaszában a Monzában ismét felettébb peches Michelisz hatodikként zárt, aminek köszönhetően az első, repülőstartos versenyt a hatodik, az azt követő állórajtost pedig az ötödik helyről kezdhette meg már vasárnap. A legjobb időt Muller autózta, a szerencsés tizedik (mint múltkor Norbi), s ezzel az állórajtos pole-birtokos D'Aste lett BMW-vel. Mulleren kívül búnuszpontokat kapott még Tarquini, Coronel (BMW), Huff (Chevrolet) és Oriola (SEAT).
Az első, repülőrajtos versenyen Muller sima rajt-cél győzelmet aratott, az élbolyban mögötte nem igen változott a sorrend azt leszámítva, hogy Menu (Chevrolet) feljött ötödiknek. Michelisz taktikus autózással, semmit sem kockáztatva abszolútban a hetedik, a Yokohamában a második helyen ért célba. Wéber 17. lett, leggyorsabb köre alapján ugyanakkor nyolcadik lehetett volna alig bő két tizedet kapva csapattársától...

A második, állórajtos versenyen Dudukalo SEAT-ja lefulladhatott, s míg Norbi megkerülte, a Fortunával remek viszonyt ápoló Coronel elment mellette. A pole-ból induló D'Aste kicsit visszaesett, a versenyt Menu nyerte, hogy a Chevrolet négyből néggyel dominálja a szezont. Michelisz negyedik, a Yokohamában újfent második lett, se Huff, se Muller nem tudta megelőzni, sőt utóbbi csak nyolcadikként ért célba. Wéber el sem tudott rajtolni, mert BMW-jében szétesett a kuplung.
Michelisz abszolútban feljött a hetedik helyre, a privát értékelésben pedig a harmadikra. Folytatás két hét múlva Marokkóban.
WTCC Spanyol Nagydíj, az 1. futam végeredménye (pontszerzők)
  1. Muller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) 13 kör
  2. Tarquini (olasz, SEAT Leon WTCC) + 6.988 mp
  3. Coronel (holland, BMW 320 TC) + 7.232
  4. Huff (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) + 8.982
  5. Menu (svájci, Chevrolet Cruze 1.6T) + 9.250
  6. Oriola (spanyol, SEAT Leon WTCC) + 10.614
  7. Michelisz (magyar, BMW 320 TC) + 11.854
  8. Engstler (német, BMW 320 TC) + 12.202
  9. Monteiro (portugál, SEAT Leon 1.6T) + 21.185
  10. O'Young (hongkongi, SEAT Leon WTCC) + 24.010


A 2. futam végeredménye (pontszerzők)
  1. Menu 13 kör
  2. Coronel + 0.861 mp
  3. D'Aste (olasz, BMW 320 TC) + 1.306
  4. Michelisz + 1.629
  5. Engstler + 1.901
  6. Huff + 3.007
  7. Oriola + 5.704
  8. Muller + 6.368
  9. Tarquini + 15.044
  10. Bennani (marokkói, BMW 320 TC) + 15.306


Az egyéni vb állása (élmezőny)
  1. Muller 88 pont
  2. Menu 61
  3. Coronel 58
  4. Huff 57
  5. Tarquini 44
  6. D'Aste 25
  7. Michelisz 24


A konstruktőri vb állása
  1. Chevrolet 173 pont
  2. BMW 108
  3. SEAT 101


A Yokohama-kupa állása egyéniben (élmezőny)
  1. Oriola 31 pont
  2. D'Aste 28
  3. Michelisz 27


A Yokohama-kupa állása csapatban (élmezőny)
  1. ROAL Motorsport 42
  2. Lukoil Racing Team 23
  3. Zengő Motorpsort 21

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?