Michelisz Kínában is dobogóra állhatott
Norbi sikerrel védte a gyáriak fenekét
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A sanghaji WTCC-futamok közül - magyar szempontból - az első borzasztó volt, a második annál lelkesítőbb. Már megint Michelisz volt a Honda hőse.
A 2013-as túraautó-világbajnoki szezon utolsó előtti versenyhétvégéjét, a 21-22. futamot rendezték Kínában. Legutóbb Japánban ugye már el is dőlt, hogy Yvan Muller bajnoki címmel vált Chevrolet-ről Citroënre, Michelisz Norbi pedig megszerezte első hondás győzelmét – a pole-ból magabiztosan, megérdemelten.
Ahogy Szuzukában, úgy Sanghajban sem a teljes F1-kört nyomta a WTCC-mezőny, a 4,6 km-es pályarész gyilkos, több mint 1 km hosszú egyenese persze csúnyán kiszúrt a motorerőben nem annyira jó Hondával. A szuzukai sikernek „hála” súlyban bezzeg Cruze-szintre kárhoztatták a Civicet, szóval senkit nem lepett meg, hogy az időmérőn az első 6 helyet csupa-csupa chevys pilóta csípte meg mulleri felvezetéssel. Viszont a legjobb utánuk Michelisz lett. És ért célba elsőre tizedikként vizes pályán, a végén sajnos két pozíciót is bukva. A négyszeres világbajnok Muller az utolsó kanyarban elengedte Chiltont, próbálva segíteni csapattársának az ezüstcsatában. Másképp: eljátszották, hogy Chilton megverte az öreg rókát, na persze…
Az első futam végeredménye (12 kör, élcsoport)
A második futam végeredménye (10 kör, élcsoport)
- 1. Chilton (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) 26:28.234 p (124,77 km/ó)
- 2. Muller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) + 0.010 mp
- 3. Nash (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) + 14.737
- … 10. Michelisz (magyar, Honda Civic WTCC) + 17.683
A második futam végeredménye (10 kör, élcsoport)
- 1. Monteiro (portugál, Honda Civic WTCC) 19:26.090 p (141,51 km/ó)
- 2. Tarquini (olasz, Honda Civic WTCC) + 1.178 mp
- 3. Michelisz (magyar, Honda Civic WTCC) + 4.143
A második – már nem biztonsági autó mögüli gördülőrajtos – meccset Norbi a negyedik kockából kezdte, s gyorsan megelőzte azt a (Chevrolet-vel) tavalyi bajnok Huffot, aki az idei seatozást követően jövőre a Lada mellett tette le a voksát. Kemény, minőségi párost fognak alkotni Thompsonnal, az biztos, ha annyira nyilván nem is, mint amilyen durvának ígérkezik a Citroën-féle Muller, Loeb duó…
A vb állása (élcsoport)
- 1. Muller (francia, Chevrolet Cruze 1.6T) 393 pont – már világbajnok
- 2. Tarquini (olasz, Honda Civic WTCC) 235
- 3. Chilton (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) 213
- 4. Nash (brit, Chevrolet Cruze 1.6T) 206
- 5. Nykjaer (dán, Chevrolet Cruze 1.6T) 180
- 6. Huff (brit, SEAT Leon WTCC) 173
- 7. Michelisz (magyar, Honda Civic WTCC) 172
- 8. Coronel (holland, BMW 320 TC) 147
A versenyen meg bejött a kvalifikációs taktikázás a Hondának, hiszen az élről startoló Monteiro és Tarquini senkitől nem zavartatva masírozott el a célig, miközben a jövőre is zengős-hondás Norbi levédekezte nekik az így megrekedt Chevyket - volt is nagy körbeölelgetés a futam után. Michelisz a szezon során hetedszer zárt dobogós helyen, összetettben a hetedik, de Huff és a sorozatból már korábban kiszállt Nykjaer még meglehet a novemberi 17-i makaói fináléban.