Miből választhatnak a taxisok 2 millió forintból?
Piaci körkép: taxicsere kétmillióból
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Milyen modellek közül válogathat a fuvaros, aki az új taxirendeletnek köszönhetően kényszerül autócserére? Megoldások beszámítással, minimális önerővel.
Mint azt már jól átrágtuk párszor, komoly változások várnak a fővárosi taxisokra és a fővárosban közlekedő taxikra. Ha minden a BKK által képviselt fővárosi tervek szerint megy, akkor akár már a Fővárosi Közgyűlés holnapi ülésén megszavazhatják azokat a rendeleteket, melyek folyományaként kiesnek a személyszállításból azok az autók, amelyek nem felelnek meg az alábbi feltételeknek: Euro 4-es motor, minimum 2550 mm-es tengelytáv, legalább 430 literes csomagtér, klíma, legfeljebb 10 éves életkor.
Az egységes megjelenéssel, füstmentességgel és a bankkártyás fizetéssel most nem foglalkoznánk, hiszen ez minden taxis számára egységes kötelezettséget jelent, inkább arra keressük a választ az eheti körképben, hogy milyen lehetőségekkel számolhat az a fuvarozó, aki a várható szigorított feltételek életbe léptetése esetén egyik vagy másik kritériumnak való meg nem felelés miatt kénytelen lecserélni munkaeszközét. Azt lehet tudni, hogy melyek az újdonságok által leginkább veszélyeztetett típusok: a szép számmal szaladgáló I-es Skoda Octavia pár milliméternyi tengelytáv-hiányon, a Chevrolet Lacetti még kombiként is pár hiányzó csomagtérliteren vérezhet el, míg a 2005 előtti típusokat emissziójuk zárhatja ki a kínálatból. Az európai előírások ugyanis az új típusként bevezetett autóknál 2005. január 1-től, a már piacon lévő modellek esetében 2006. elejétől tette kötelezővé az Euro 4 szabványnak megfelelő kibocsátású motorokat.
A 2 millió forintért taxinak megfelelő modellek listája
Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Vételár [Ft] |
Chevrolet Epica 2.0 24V LT | 2006 | 139 200 | 1 999 000 |
Citroën Berlingo 1.4, 1.6, 1.6 HDi | 2006- 2007 | 74 000- 119 000 | 1 399 000- 1 799 000 |
Citroën C5 1.6 HDi, Kombi 2.0 HDi | 2005- 2007 | 118 000- 141 000 | 1 670 000- 1 789 000 |
Citroën Xsara Picasso 1.6, 1.6 HDi | 2004- 2007 | 80 000- 261 000 | 1 250 000- 1 999 000 |
Dacia Logan 1.4, 1.6 16V, 1.5 dCi | 2006- 2007 | 49 800- 78 000 | 1 100 000- 1 450 000 |
Fiat Dobló Panorama 1.4, 1.3 JTD | 2006- 2007 | 53 000- 119 800 | 1 590 000- 1 790 000 |
Fiat Linea 1.4, 1.3 Mjet | 2007- 2008 | 90 200- 95 000 | 1 599 000- 1 650 000 |
Ford C-Max 1.6, 1.6 TDCi | 2006- 2008 | 95 000- 141 000 | 1 650 000- 1 999 000 |
Ford Tourneo Connect 1.8 TDCi | 2006 | n. a. | 1 498 0009 |
Ford Focus Kombi 1.4, 1.6, 1.6 TDCi, 1.8 TDCi | 2005- 2008 | 74 100- 210 900 | 1 290 000- 1 999 000 |
Ford Mondeo 2.0, 2.0 TDCi, 2.2 TDCi | 2004- 2007 | 137 000- 217 000 | 1 299 000- 1 900 000 |
Honda Accord 2.0 Tourer 2.2 CDTI | 2004- 2006 | 113 000- 430 000 | 1 950 000- 1 999 000 |
Mazda6 2.0, 2.0 CD Sport Kombi 2.0 CD | 2004- 2007 | 139 000- 290 000 | 1 549 000- 1 7900 000 |
Nissan Primera 1.6 Acenta | 2006 | 85 000 | 1 999 000 |
Opel Astra G Sedan és Caravan 1.4, 1.6, 1.7 DIT | 2004- 2007 | 103 000- 231 678 | 799 000- 1 590 000 |
Opel Astra H Caravan 1.4, 1.6, 1.3 CDTI, 1.7 CDTI | 2005- 2008 | 69 000- 212 167 | 1 399 000- 1 999 000 |
Opel Combo Tour 1.7 CDTI | 2005 | 198 454 | 1 190 000- 1 570 000 |
Opel Vectra C 1.8, 2.0 DTI, 1.9 CDTI, | 2004- 2005 | 132 000- 292 000 | 1 150 000- 2 000 000 |
Opel Zafira 1.6 Enjoy | 2008 | 174 000 | 1 980 000 |
Peugeot 307 Break, SW 1.4, 1.6, 1.6 HDi, 2.0 HDi | 2006- 2008 | 85 169- 178 000 | 1 390 000- 1 929 000 |
Peugeot 406 2.0 HDi | 2005 | 165 118 | 1 450 000 |
Peugeot 407 SW 1.8, 1.6 HDi, 2.0 HDi | 2006- 2007 | 110 000- 139 000 | 1 799 000- 1 999 000 |
Peugeot Partner 1.4, 1.6, 1.6 HDi | 2004- 2007 | 61 000- 74 000 | 1 195 000- 1 999 000 |
Renault Clio Grandtour 1.2 16V, 1.5 dCi | 2008- 2010 | 42 500- 102 000 | 1 799 000- 1 999 000 |
Renault Scenic 1.4, 1.6, 2.0, 1.5 dCi | 2004- 2009 | 58 700- 174 000 | 1 245 000- 1 978 000 |
Renault Grand Scenic 1.5 dCi, 1.9 dCi | 2004- 2007 | 128 000- 190 000 | 1 555 000- 1 949 000 |
Renault Laguna 3.0 V6, 1.5 dCi, Grandtour 1.5 dCi, 1.9 dCi | 2005- 2008 | 130 000- 185 827 | 1 248 000- 1 555 000 |
Renault Mégane Limousine és Grandtour, 1.4, 1.6, 1.5 dCi, 1.9 dCi | 2006- 2008 | 60 000- 220 000 | 1 115 000- 1 950 000 |
Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege Automata | 2009 | 82 000 | 1 750 000 |
Renault Espace 3.0 V6 dCi | 2005 | 141 000 | 1 799 999 |
Skoda Octavia II 1.4, 1.6, 1.9 PD TDI | 2004- 2008 | 89 400- 245 000 | 1 099 000- 1 999 000 |
Skoda Roomster 1.2 12V | 2007 | 65 972 | 1 650 000 |
Skoda Superb | 2005- 2006 | 115 000- 307 866 | 1 649 000- 1 999 000 |
Volkswagen Jetta 1.6 | 2005- 2007 | 92 500- 176 600 | 1 690 000- 1 999 000 |
Volkswagen Passat 2.0 PD TDI | 2005- 2007 | 160 000- 320 000 | 1 550 000- 1 990 000 |
A kétmilliós plafonhoz úgy jutunk, hogy feltételezzük, emberünk valamilyen, az előző indokok alapján kieső autóból kényszerül kiszállni, Octavia Tourból esetleg 2004-2005-ös G Astrából, ezek átlagos piaci értéke 1 millió forint körül mozog, és alapul vesszük, hogy aki tényleg folytatni akarja a szolgáltatás végzését, az hajlandó legalább ennyi önerőt belefeccölni munkaeszköze megújításába. A hasznaltauto.hu keresőjében a megfelelő paraméterek beállításával az látszik, hogy eme feltételeknek megfelelő kétmillió környéki autók között már remek taxikat lehet kapni, és azoknak sem kell feltétlenül kétségbe esni, akik ennél csak valamivel szerényebb keretből tudják megoldani az autócserét.
Listánk elején, az alig 1,1 millió forintos irányáron kínált 2006-os, szerény 78 ezres futásteljesítménnyel kínált Logan 1.5 dCi például remekül kimeríti a feltételeket: tengelytávja 2630 mm, csomagtere több mint elegendő 510 liter befogadóképességű, és a kis dízelnek köszönhetően üzemeltetési költségei sem fognak az egekbe szökni. Presztízsről esetében nem beszélhetünk, de munkaeszközt ne is villogni vegyen a taxis. Alig 50 ezerrel többért 1,8-as Vectra C is kapható, igaz, 2005-ös évjáratával ez legfeljebb rövid távra lehet áthidaló megoldás, viszont kisebb értékű csereautó is beszámítható.
1,25 millió forint az a határ, ahol elkezd sűrűsödni a kínálat, s egyre több taxinak nem csak számai, hanem egyéb tulajdonságai, takarékossága, komfortja, megbízhatósága miatt is ajánlható típus kezd sorakozni. Például 1.9 dCi motoros Laguna kombi hatos kézi váltóval, ha hihetünk a hirdetőnek, alig 73 ezer futott kilométerrel. Vagy a fővárosi paramétereknek szintén megfelelő Mégane Grandtour kisebb dízellel, és a Lagunánál nagyobb csomag- illetve kevésbé kényelmes utastérrel. De akár már második generációs Focus kombi is kapható ezért a pénzért, a 2007 év végi, 90 lovas dízellel még legalább öt évig fuvarozhatunk teljes lelki nyugalomban, s akár részletre is elvihető.
Korábban volt taxitársaság, amely teljes flottáját a most már 1,3 millió forintért is megkapható Citroën Xsara Picassóra alapozta, mely kényelmes üléseinek, nagyméretű, buborékszerű utasterének, magas építésének és kényelemre hangolt futóművének köszönhetően lehet ideális, bár egyes hétvégi estéken pont hajószerű ringatózásával okozhatja adott esetben túl kapatos utasának és ezzel vezetőjének vesztét. Ezen az áron már megfelelő motorral szerelt 2006 utáni G Astrát is lehet kapni, akár a négyajtós is megfelelne az előírásoknak, mi azonban kérnénk az ezzel a típussal kacérkodó taxisokat, hogy lehetőleg csak kombit válasszanak belőle, azzal akár a bringájukat hazaszállíttatni kívánó utasok is vállalhatók lesznek.
Ahogy megyünk feljebb árban, újabb érdekes lehetőségekkel bővül a kínálat, egyre több a Focus, és megjelenik a 307 Break, melynek üvegtetős SW verziója még hangulatosabb lehet az utasok számára, és józan, de kényelmes és nagy befogadóképességű autóként csatlakozik a Berlingo Multispace. 1,6 literes 109 lóerős HDi dízelmotorral, 624 literes csomagtérrel több mint kitűnő választás, a 98 ezer kilométert futott hirdetett autó 1,4 milliós irányárával a pénztárcát is kíméli, s ez is elvihető 30% kezdőrészlet befizetésével. Ezen az árszinten már Dunát lehet rekeszteni Focusokkal, ezekből is a kombik mellett tennénk le voksunkat, ahogy úgy általában, valamiért egységesen úgy gondoljuk szerkesztőségileg, hogy a taxi legyen puttonyos, de legalább egyterű.
Ezért aztán örülünk a Peugeot 407 SW feltűnésének, és másfél millió forint környékén már az új szabályoknak is megfelelő második generációs Octaviák is elkezdenek sorakozni. Ennyiért akár kétliteres dízel Mondeo kombi is kapható ülésfűtéssel, xenonnal, egyéb nyalánkságokkal, amit 226 ezres futása miatt mindenképp elvinnénk egy átfogó motordiagnosztikára, egyéb tulajdonságainak köszönhetően azonban abszolút az igényes fuvarozók sorába emelné vezetőjét. Nálunk ugyan szabadjelzővel nem mindennapi látvány, de alternatíva lehet a hasonló áron kínált Tourneo Connect, ami alig 5,5 literes átlagfogyasztással még bő négy évig biztosíthatja tulajdonosa megélhetését. Megjelennek a kínálatban a H Astrák (még egyszer elmondjuk, kompaktból lehetőleg kombit vegyenek!), és ezer forinttal 1,5 millió alatt egy kétliteres, benzines, automata váltós, extrán felszerelt Passat kelleti magát, hátulütői a 2004. 11. havi, azaz alig másfél évnyi munkát biztosító évjárat, valamint a nem kimondottan takarékos hajtáslánc.
Másfél millió forint felett még tágabbra nyílik a világ, Ford C-Max-szal, Mazda 6 Sportkombival, újabb, 2007-es, 2008-as Octaviákkal, Mondeókkal és francia kombikkal találkozunk, és feltűnik a színen két olasz lehetőség, az 1,4-es benzinessel kissé lomha, de 500 literes, digitklímás Fiat Linea, és a valóban javasolható 2006 őszi Dobló Panorama 1.3 JTD. A Xsara Picassóhoz hasonló kvalitásokkal bíró Renault Scénicből is van választék, 1,65-ért pedig gazdagon megpakolt, 105 lovas 1,9 TDI-vel hajtott, 2016-ig használható Skoda Superb is kapható, ezzel már az egységes reptéri taxisok se fognak kinézni maguk közül. Ugyanennyiből 2007. júliusáig alkalmazható, kitűnően variálható, rakodóbajnok Roomstert is vehetünk taxizni, s nem sokkal többért rövidebb időre másik, ezúttal dízelmotoros Passat Variantot (2004/10), vagy 2017 végéig alkalmas, hatalmas csomagterű Jettát is választhatunk.
Innentől kétmillió forintig haladva az az érdekes, hogy már sem típusban, sem korban nem bővül jelentősen a kínálat, bár az 1,79-ért kínált 2009-es Focus kombi, pár, a csomagtér korlátot mindössze 5 liter plusszal teljesítő E46-os BMW Touring, vagy a 2006. szeptemberi Accord 2,2 dízel érdekes lehetőségek. A Lacettijük elvesztését fájlalók a határon belül még elgondolkodhatnak egy Epicán, és még egy csinos, de veszélyes Vel Satis is feltűnik a sorban. Az látszik hát, hogy nem kell feltétlenül kétségbe esni, az elfogadható állapotú és korú taxikból van kiút és élet az új - s feltételezzük, hogy változatlan paraméterekkel bevezetésre kerülő - szabályozás hatályba lépése után is. És hogy mi melyik autót javasolnánk minden értékelhető szempontot egybevetve a következő évek személyszállítóinak? Bizony azt, amelyikkel az egész lista kezdődött, a takarékos, megbízható, méretes és kevés hibalehetőséget rejtő Dacia Logant, vagy még inkább annak MCV változatát, de az sem elképzelhetetlen, hogy inkább arra buzdítanánk a kedves taxisokat, hogy gondolkodjanak el még körülbelül egymillió forint befektetésével a vadonatúj, akár hét üléssel is kapható Lodgy-n.
A focus ami be lett linkelve egy rendőrfocus 120 000km-el…. De milyen 120 000km-el????átlagba 8-10 litert esznek a rendőrök alatt…. Nem valami kímélt példányok azok…. Ezek a rendeletek szerintem valami múlti taxi cég bejövetelére utal úgy mint anno Debrecenbe a DKV-nál is történt…. Globalizáció hajrá!!!! Kicsi halljon éhen, a nagy multitulajdonos meg üljön a milliárdjain és hogy sporoljo 1000 000ft havonta amiatt éhezik 10 család…
Renault Laguna taxinak? Röhej. Többet lesz szervízben, mint az úton.
Azt is lássuk be, hogy a cikkben említett, főleg fiatalabb autók is bőven 100e km felett futottak, ezért férnek bele az árba. És ezek bevallott km-ek…
Milyen jó, hogy arra senki nem gondol, hogy egy Dacia vagy Opel mennyire tartós konstrukció, mennyire bírja a városi utakat, állandó strapát stb. Nyilván ezért is használnak más országokban prémiummárkákat taxinak, például Mercedest, A-tól (azaz Smarttól, igen, komolyan mondom) S-ig. Amit nyerünk a réven, annak triplája megy el a vámon. De miért is ez lenne a kivétel, hiszen errefelé így mennek a dolgok, már mióta…
Nem csak a cikket kellett volna elolvasni, hanem az alá belinkelt rendelet tervezetet is. Benne van a 60 kw.
2004-2005-ös autókat ne nagyon vegyünk számításba, hiszen nincs olyan taxis aki 1-2 évre venne autót. Hiszen egy autó taxikénti üzembehelyezése kb 300 ezer ft. + kb. még 300 ezer lesz a fekete-sárga matrica.
4 taxiból 1 hitellel terhelt. Az sem világos, hogy azok mihez kezdenek akiknek fiatal „kis” csomagtartós autójukon több év hitel van. A legvalószínűbb hogy ellepik a várost a fekete-sárga Logan-ek. Összességben elmondható, hogy a jövőben ha valaki taxit rendel jóval nagyobb eséllyel utazik Dacia-val mint Mercedes-el, és mindezt magasabb tarifával. Ami nem marad a taxisnál mert a főváros indokolatlan beruházásra kényszeríti. Köszönjük BKK.
http://www.bkk.hu/wp-content/uploads/2012/06/taxirendelet_tervezet_A_valtozat.pdf
Ezek a feltételek garantálják a Taxisok további rákkeltését.
Pl 430 literes csomagtér kritérium miatt kiesik az 1-2-es Prius, a legújabb túlteljesít elvileg 35 literrel!(Használt ár legolcsóbb 4,4 milla)
Érdekes, hogy tőlünk nyugatabbra tökéletesen megfelel -40,Literes csomagtérrel egy Prius taxi 😀 (honda hibridek 350liter,toyota camry 300liter!)
A HSD rendszerű hibridek fényévekre előrébb vannak az összes többi szemétdombnál és gázosítható! 2002/7 havi 1es Priusokat Pestnek, ne rákkeltő Porsche csoportos szarokat!(bmw,merci és társai)
Szánalmas!!! A kormány flotta is egy ganédomb full látszik ott is a bratyizás, épp ember nem venne ennyi szart, ráadásul az emberekkel szívatják a gázaik 30%ban rákkeltő összetételét a gázos 4,4% helyett. Undorító.
A június 12-i cikk már nagyon nem jó hivatkozásnak, azóta minden megváltozott a rendelet-tervezetben és mivel holnap reggel tárgyalja a képviselőtestület, még lehet, hogy további változások lesznek benne…
Érdekes cikk. Sok taxi sok külföldi városban épp logan az olcsósága miatt. De azon nem gondolkozik el senki, hogy ha egy normál magyar 5 tagú család mivel megy ebédelni étterembe? Két taxival? Egy a családnak egy pedig a papának? És ha egyik családtag kerekesszékes? Mivel megy? Ez szerintem országos szinten lehetetlen feladat ha valaki ilyen kocsit kér. EBI
Elég ökör dolog lett volna a min. 1,6-os motor a downsizing korában. Látszik, hogy dilettánsok gondolkodnak rajta milliókért.
Megnézném azt a taxist aki Dacia Logannal áll ki a Mercik és Audik közé, – ki fog beszállni hozzá?!?!
Egy taxisból pont kinézem hogy ennyire hülye, hogy egy cikkre alapozva veszi meg a munkaeszközét, és utána még perel is 😉
Elolvastuk, és a múlt héten közreadott végleges, [url]http://bkk.hu/2012/06/uj-szabalyok-a-fovarosi-taxikozlekedesben-megkezdodott-az-uj-rendelet-tervezetenek-egyeztetese[/url]/ tervben már nem szerepelt sem a motorméret, sem a teljesítmény.
octavia 1,4 59KW.
ha már a rendeletet nem olvassátok el, ne írjatok faszságokat és ne adjatok fasz ötleteket a taxisoknak. ha valaki emiatt vesz ilyen autót, rajtatok pereljük le a veszteséget!
octavia 1,4 59KW.
ha már a rendeletet nem olvassátok el, ne írjatok f@szságokat és ne adjatok f@sz ötleteket a taxisoknak. ha valaki emiatt vesz ilyen autót, rajtatok pereljük le a veszteséget!