Miből maradtunk ki… – Ford Mustang Bullitt 2008
Csak nekünk új a Bullitt, két kiadás is volt eddig – Ford Mustang Bullitt, 2008 – használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ilyenkor döbbenünk rá, mennyi jóból maradtunk ki eddig azzal, hogy a Mustangot nem forgalmazták Európában, és mennyire jó lesz nekünk ezután. Hogy Bullittból már volt régen is? Naná! És milyen finom gépezet!
Összetéveszthetetlen, a hiányzó paci miatt mégis van, aki elbizonytalanodik, pedig ez a Mustang egyik legjellegzetesebb kiadása
Először 2001-ben tűnt fel a különkiadás, majd 2008-ban, és most az utóbbihoz volt szerencsém egy olvasónk jóvoltából.
Szaténfényű vékony keretet kapott a maszk, a 2008-as Bullitt már a második újragondolás volt
Egyszerű, de azonnal felismerhető vonalakkal rajzolták meg, a fekete Bullitt jóval ritkább, mint a klasszikus zöld
Az elsőt és ezt tekintik az igazi Mustang rajongók a két legmeghatározóbb modellnek, és ezt cáfolni semmiképp sem tudnám.
A magyarul San Fransisco-i zsaru című film is kicsit többet mond az óceánon túl, mint itt, de ha a teljes filmet nem is, azért a történelem egyik leghosszabb, több mint hét perces legendás autós üldözését azért a legtöbben láttuk, legalábbis remélem. Ha nem, akkor van pótolni való. A filmben használt 1968-as GT390 mintájára készült 2008-as modellt a Ford Racing vette kezelésbe és végzett el rajta apró átalakításokat, amik külön-külön nem tűnnek lényegesnek, mégis alaposan megváltoztatták vele a GT karakterét.A valaha volt egyik legszebb felnigarnitúrát kapta, csak a Bullitton fényezték szürkére a féknyergeket
Semmi króm, csak a mezei egyszerűség és letisztultság
Hátul már megjelenik a GT embléma helyén díszelgő Bullitt korong, ami ennél az autónál igazi különlegesség, hogy az 1607 darab elkészült fekete egyike.
A klasszikus, csak a Bullitthoz elérhető Dark Highland Green volt a másik választható, és egyébként ennek a szériának is jól áll, abból rendeltek egyébként többet, 4975 darabot. Érdekesség, hogy 7700 példányt, még 2008-ban terveztek legyártani, végül csak 6582 készült el, ebből 810 már 2009-ben.Egyszerű formavilágú és anyaghasználatú a beltér, számos apróságtól egyedi a Bullitt
Alumínium küszöbdíszek, műszerfalborítás és váltógomb, a szerkezet ötfokozatú kézi és bitang jó kapcsolási érzetű
A Bullitt egyik fontos része az alumínium műszerfalborítás, ami itt valóban fém, akárcsak a váltógomb, ezen a téren csak a 2018-as modellnél tértek vissza a klasszikus fehér golyóhoz.
A váltó természetesen kézi kapcsolású lehetett csak, az ötfokozatú szerkezet olyan precizitással kapcsolható, amit még az újat ismerve is megkönnyeztem. Tűpontos, rövid úton jár, és érezni rajta a nyers vasat, mint egy MX-5, csak itt kicsit nagyobb a motor, amire rákötötték.Négy felnőttnek van hely, utazóautónak kiváló, kényelmes, és a futása sem kemény a 18-as kerekeknek hála
315 lóerőre növelték a hengerenként háromszelepes V8-as teljesítményét, a diffit rövidebbre cserélték, a futóművön keményítettek egy leheletnyit
Hátulról is letisztult, a Bullitt embléma már itt is cserélte a hátsó lovacskát, csak a felniken találjuk meg őket
Érezni rajta az amerikás egyszerűséget, ami az európai autók tekintetében nem feltétlenül pozitív, de megvan a saját bája, amitől azonnal bele lehet zúgni.
Az ülések kényelmesek és még hátul is akad láb-, és fejtér is, szóval 2+2-es kupéként akár felnőttek is élvezhetik. Tény, hogy rengeteget fejlődött a Mustang, aminek nagyon jót tett, hogy az európai igényeknek is meg kell felelnie. Ugyanakkor messze nem mondható erről a szériáról az, hogy rossz lenne vezetni, mert nagyon is élvezhető. Persze itt a krúzolás és a hang élménye dominál, valamint a forma, amit a Bullitt kis hozzáadott és elvett értékeivel finomhangoltak.Ebből a Bullittból csak 6582 darab készült el, ha valaki éppen ilyet keres, nem egyszerű a dolga, olvasónkat, akinek ezúton is köszönjük a tesztlehetőséget, a véletlen sodorta felé