Mibe kerül a téli gumik cseréje?
Árkörkép: mennyiért cserélik a téli gumikat?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Aktuális a téli gumiabroncsok cseréje. Vajon mennyiért végzik ma ezt a munkát az iparosok?
Még nincs roham az autógumisoknál. Aki még most, az igazán cudar idő beköszönte előtt rászánja magát a váltásra, az gond nélkül sorra kerülhet, s mivel még nincs tumultus, a kuncsaftok nem azért küzdenek, hogy fogadja őket valaki, hanem a legkedvezőbb árat keresik.
Nem állítjuk, hogy megtaláltuk volna, mindössze megkérdeztünk 5 műhelyt, hogy náluk mibe kerül a normál abroncsszerelés, azaz a gumiköpenyek váltása a felnin, illetve mennyibe kerül az, ha mindössze le-fel kell szerelni az abroncsokat - mivel a centrírozást ez utóbbi műveletnél is meg szokták ejteni, azzal együtt kértük, illetve kaptuk az árakat. Rákérdeztünk továbbá, hogy mennyiért vállalják a gumi tárolását - ma ugyanis már a legtöbb műhely kínálja ezt a praktikus szolgáltatást.
Gumiszerelési árak (Ft)
*: az összevethetőség érdekében mindenhol egész éves, teljes garnitúrára vonatkozó díjjal kalkuláltunk
**: szelep (313 Ft-tól) és súly (ragasztott 9 Ft/g, ütött 6 Ft/g) feláras
***: szelepcsere (50 Ft/db), ragasztott súly (6 Ft/g) feláras
Abroncs- és kerék-szerelés + centrírozás darabonként | Kerékcsere + centrírozás darabonként | Tárolás* | |
Alfagumi Bt. (2030, Érd, Rebarbara utca 13.) | Acél, 13"-14": 1400; 15"-16": 1500; Alu, 13"-17": 1700; 18"-19": 2000; 19"-21": 2300 | Acél, 13"-14": 980; 15"-16": 1050; Alu, 13"-17": 1190; 18"-19": 1400; 19"-21": 1610 | 12000 |
Automax szerviz (Budapest, Megyeri út 15. ) | 14"-ig: 1190; 15": 1490; 16" és kisteher:1690; 17"-tól és 4x4: 1990** | 14"-ig: 990; 15": 1190; 16" és kisteher:1490; 17"-tól és 4x4: 1890** | 12720 |
Gumipark gumiszerviz (Budapest, Kömyves K. krt 12-14., Lurdy ház mélygarázs) | 12"-15": 1500 (alu: 1600); 16"+C: 1800 (alu: 2000); 17": 2200; 18"-: 2500*** | 12"-15": 900 (alu: 1000); 16"+C: 1000 (alu: 1200); 17": 1300; 18"-: 1500*** | 10000 |
nonstopgumi.hu (Budapest, XV., Szentmihályi út 68.) | Acél: 1500 + szelepház 200 Ft, Alufelni: 1800 Ft + 200 Ft szelepház | Lemez: 1200, Alu: 1400 | 8000 |
Profi Gumiszerviz (Szeged, Petőfi Sándor Sgt. 69 ) | 12"-14": 1250; 15"-16": 1300; 17"-18": 1400; 19"-20": 1500; 21":1900 | 12"-14": 900; 15"-16": 1000; 17"-18": 1100; 17"-18": 1200; 19"-20": 1200; 21": 1500 | 5000 |
**: szelep (313 Ft-tól) és súly (ragasztott 9 Ft/g, ütött 6 Ft/g) feláras
***: szelepcsere (50 Ft/db), ragasztott súly (6 Ft/g) feláras
Legjelentősebb árkülönbség a tárolási díjaknál tapasztalható, vidéken rendszerint olcsóbb, mint Budapesten, de körképünk érdi szervize például a drágábbak közé tartozik. Ha valaki a táblázatunkban szereplőknél jelentősen drágább árakkal találkozik, bizony érdemes másik műhelyt keresnie, abroncs-garnitúrát vásárolva pedig üsse mindenki nyugodtan a pultot, az esetben ugyanis rendszerint jelentős kedvezményt, akár a teljes szerelési költség elengedését szokás felajánlani.
Köszönjük. egyébként még annyit a képekhez és a képaláíráshoz. 10 perc alatt egy autót csak három ember tud átgumizni, vagy kettő, de akkor a legkisebb, legegyszerűbb autókat. Az átlag inkább 25 perc és, ahogy a listából jól látható, nagyon messze van az a 10.000 Ft-tól. Amelyik a 10.000 Ft-ot közelíti, az pedig nagyon nem tíz perc. Egy 18-19 colos, alufelnis, ragasztott súlyos, szerelés, inkább egy órához közelít, egy embernek. Azért keményen meg kell melózni és anyag is megy rá bőven.
A képekhez pedig, ha már a felnik karcolgatásáról van szó, a kolléga alapvető hibát vét, szerelés közben, igen nagy baj, hogy ez még fotóra is került, mert egy könnyűfém felninél a szerelővasat nem hagyjuk bent a gumi leforgatása közben! Ugyanis ez valóban megkarcolja a felnit!
A környékbeli országok nagy részén nagyságrendekkel kerül többe a gumiszerelés, centrírozás. Azok az árak, amikkel mi dolgozunk, évek óta ott mozognak, ahol most, sőt, tavaly még egy picit drágább is volt,m itt -ott. Ahogy a fenti listában pl. van olyan szerviz, aminek az árajánlatát a saját szememmel láttam és még csak nem is hasonlítanak az árak, amiket a weboldalán ír. Flottás ajánlatában, nettóban is többet számol az oldalon írtaknál, pedig közel 2 M Ft-os rendelést toltak az orrom alá, az ő áraikkal. Vannak műhelyek, ahol egy komplett kerék le.fel, centrírozással, személyautónál, simán 10.000 Ft. Ezért is érzem ezt a cikket kicsit fals-nak…Akkor is annak érezném, ha az én műhelyem nem lenne említve, így meg pláne..
Elnézést kérek az érintettektől, pontosítottam!
A hozzászólásom nem közvetlenül kapcsolódik a cikkhez csak érdekesség képen írom le, most szereltettem gumit kedves északi szomszédainknál és finoman fogalmazva is durva lehúzás lett a dologból.
A történet röviden,
1. 2 óra várakozás után máris átszerelték a gumikat (ketten vártak előttem!!)
2. centírozás előtt a porvédő króm kupakokat szakszerűen!!! hidegvágóval kifaragták a felniből,
3. mindezek után szintén szakszerűen egy 2kg-os kalapáccsal verték vissza őket!!!! most nem részletezném, hogy hogy néznek ezekután.
4. minden tételt 18″ fölötti árakkal számoltak, holott az én kerekeim 16″-osak,
5. fizetéskor jött a hidegzuhany, a tulaj kikalkulálta a műtét tarifáját ami éppen 65 euro lett, ez haverok között is 19500 forintocska 4db kerékért!!!!!!!
Fizettem olyat, hogy kerékmosás(az autó előző nap volt full lemosva)ez 8 euro! Nemhogy a kereket, de még a kezüket sem mosták meg DRÁGA szakemberek.
valaminek a zsírzása 5 euroért!!!!
fújtatás 6 euroért!!!!!!!!!!!!!!
6. hab a tortán, a kerekek 110-es tempó körül már úgy ráznak, hogy a fogamból majd’ kiesik a tömés.
Már ezerszer megbántam, hogy nem jöttem haza a gumicserét megcsináltatni!
A gumiparknál meg a ragasztott súly feláras. Kicsit jobban is körülnézhetett volna a cikk kedves írója, mert ez így nem korrekt összehasonlítás. Megérne némi pontosítást, mert ha már cégnevekkel, adatokkal hasonlítunk össze, legyen pontos.
Most látom, milyen korrekt a cikk…Automax csak munkadíjait tartalmazó árát összeveti a mi anyagos, szelepet, súlyokat, mindent tartalmazó árainkkal.-(((
A cikk arról nem szól, vidéken miért olcsóbb a tárolás. Pont azért, mert oda el is kell menni és ott nem ugyanaz az ára a négyzetmétereknek. Budapesten vagy annak közelében, például egy négyzetméter raktár ára akár 5 euro felett is lehet, négyzetméterenként, havonta! ráadásul mi nem teszünk különbséget kerék és gumiabroncs közt, ugyanannyiért tároljuk. ahogy pl. a vidéki szerviz, aki a példában szerepel, a máshol vásárolt új gumiabroncsot nem ugyanazon az áron szereli, ez sem szerepel a cikkben. Nálunk minden szerelés ára komplett, nincs semmilyen felár, sem a szelepért, sem a ragasztott súlyokért, de ami a legfontosabb, aki hozzánk jár, azért jön, mert mi rendesen megcsináljuk, nem robotok dolgoznak itt, hanem mi magunk. Nem kell elmenni utána újra centríroztatni, nem kell megfordítani a fordítva felszerelt gumit és nem, egy rendes szerelésnél semmilyen károsodás nem éri sem a gumit, sem a felnit. Akár ezerszer is leszerelheti és vissza a gumikat, nem fog sérülni. Az autóra is műanyag bevonatos kulccsal kerül fel, ott sem sérül. A végén pedig, sok „szuper műhellyel” ellentétben, természetesen pontos nyomatékra húzzuk meg a kereket. Tehát utána le is lehet szedni. Az áraink itt egyébként ellenőrizhetőek: [url]http://www.aabroncs.hu/tartalom/szolgaltatas_arak[/url]
Hát sajnos fájó szivvel veszem tudomásul még mindig azt,hogy az emberek nem néznek körül a környezetükben holott egy kicsit tovább haladva kedvezőbb árakon is lehet hasonló szolgáltatátókat kapni.Nem kell Érd-ig 20km menni csak 100m.pl.Gyál-ig.Nálunk a gumi tárolás 500ft/db./szezon.
Acél felni szerelés 1300ft. szelep cserével együtt!Mivel ezt kötelezően cseréljük ellentmondás nélkül.Természetesen mind ezt Német gépeken végezzük nem holmi Kinai csodákon.Az alufelnikhez müa.védőket használunk hogy ne karcolodjon a felni.
Barcson a Nagy Gumi teljesen korrekt: személyautó gumiszerelés 1100 Ft/kerék, szelep 200 Ft/db ha cserélni kell. Csak felni le- és feldobás 800 Ft/kerék. Tárolás: ingyen, új kerékgarnitúra vétele esetén a szerelés is ingyenes. És legfőképpen értenek is a kerék és gumiszereléshez, nem mint némely magát gumis vállalkozó, akitől ha kérdezek egyet, akkor hármat kérdez vissza.
Nem is értem miért nem lehet egy alufelnit karcolás nélkül szerelni! Főként, ha ott is keletkeznek karcok, ahova gép nem is ér! Az ember elvisz egy sokéve megkímélt karcmentes felnit és visszakapja akár horzsolásokkal vagy karcokkal. A gyár miért tudja úgy feltenni az új kocsira, hogy ezek ne történjenek meg?!
„Profik”! Mi a válaszotok?
Igen ,szerintem is sokkal kifizetődőbb, ha van egy nyári és egy téli felnid, valamint így nem barmolják szét sem az alufelnid, sem pedig a gumid átszereléskor!
Persze az sem mellékes, hogy ez megvan néhány perc alatt és a kasszánál csak 1.600ft-omba került az egész művelet cakk-pakk!
Üdv! Sose értettem ezt a gumi csere dolgot. Ha ugyanis van téli gumim akkor azt valahol tárolni kell. Tök mindegy a hely miatt, hogy felnin van vagy sem. Egy szezon átszerelés 16″-os méretben kb 12.000.- ősz tavasz. Egy szett lemezfelnit 30-40.000-ből bőven megveszünk a neten. A harmadik szezontól már ingyen van és autóeladás esetén ezt is lehet cserélni különösebb ráfizetés nélkül. A kereket pedig otthon át tudja minden autós szerelni. Gondolom. És megszűnik a sorban állás.