Mi változott? – Mazda2 teszt

Mazda2 1.3 TE Plus teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megújult a Mazda2, ezért az elsők között megnéztük, hogy mit változtattak a japánok, és mit nyújt az 1,3 literes motorral szerelt TE Plus csúcsmodell.


Hogy rögtön a közepébe csapjunk, a japánok semmit nem vittek túlzásba, pusztán a rájuk jellemző módon, úgymond megbirizgálták a 2-est, hogy rá lehessen fogni a bemutatóteremben: ez már az új változat. Aki rendszeresen olvas autóteszteket, annak kár is leírni, ilyenkor mi történt valójában, de azért essünk túl a kötelező gyakorlaton. Újak a lökhárítók, megjelent az egységes, ötszög alakú légbeömlő, és ehhez a motívumhoz lettek igazítva olyan részletek, mint a hűtőmaszk és a - TE Plus-nál széria - ködfényszóró körüli terület. Ettől függetlenül, ha azt mondjuk, a Mazda2 maradt, ami volt, tulajdonképpen senkit nem vezetünk félre, és ez egyben jó hír is, mert a kisautó korábban a csinosabbak közé tartozott. A 15 colos alufelniért nem kell felárat fizetni, de más nincs, ugorhatunk.

Manapság egyre színesebbek, játékosabbak a belsőterek, a legkisebb Mazda azonban megmaradt komor sötétszürkének, ezüstös betétekkel. Az egyedüli színt az üléseken található narancscsíkok jelentik, ami végül is, több a semminél, ám nagyobb baj, hogy minden felület kőkemény műanyag. A minőséggel nincs gond, az összeszerelés precíz, de azért fájó pont, hogy az ajtóra például nem jutott textil. Tároló helyből akadnak kisebbek a két ülés között, és a váltókar mögött is van egy picinyke mélyedés, az ajtózsebek nem nagyok, pohártartóból pedig csak egy jutott középre. A felszerelés gazdag, a TE Plus a legmagasabb komfortfokozat az 1,3-as benzinmotorral, így többek között az ablakokat esőérzékelős ablaktörlő tisztítja, hátul is elektromosak az ablakok, fűthetők az első ülések, automata a légkondicionáló, a tükrök pedig motorosan behajthatók – az 1,5-ös motorral futó GTA-tól voltaképpen csak a tempomat irigyelhető. A Mazda2 nem villog a csomagtartójának méretével, 250 liter már egyáltalán nem bravúr ebben a kisautós szegmensben, ráadásul a támladöntögetésen kívül mással sem lehet bűvészkedni, viszont kárpótlásképpen nagyon kényelmesen el lehet férni hátul is: 180 centis vezető mögött vidáman ücsörög egy hasonló alkatú felnőtt.

Az 1,3 literes motor az alap CE kivitelek esetében 75 lóerős, míg a TE csomagos 2-esek 84 lóerővel rendelkeznek. Summa summarum, ez is maximum annyira elegendő, hogy átlagos dinamikával mozogjon az autó, ám egy pici dicséret belefér a részünkről. A Mazda vezetése igen kellemes elfoglaltság, az eltalált rásegítésű (nem dodzsemszerű) kormánnyal, a rövid utakon kapcsolható, pontos váltóval, a finom kuplunggal szinte öröm vele a városi pörgés, és ez a könnyedség valahogy fürgébbnek érezteti a kocsit. Autópályára kimerészkedve a 130 km/h problémamentesen elérhető, tartható, a menetzajok az elviselhetőség határán vannak, de szabálytalankodásra nem csábít semmi; mélyebbre nyomott gázpedállal maximum a motor- és a szélzaj erősödik, valamint feljebb kúszik a fogyasztás – féktelen száguldozásra a nagyobb 6-os dízel való, vállalva ezzel a büntetések kockázatát. A kormányzás pontos, a futómű viszont kakukktojás: amint a képeken is látható, kanyarban jelentősen megdől a karosszéria, a veszélyérzetnek azonban nyoma sincs a volán mögött ülve, a „puha fordulás” teljesen kontroll alatt tartható. Ehhez képest úthibákon, egyenetlenségeken keményen zökken a felépítmény, és pattogósnak, feszesnek érződik a rugózás.

Összességében elmondható, hogy a ráncfelvarráson átesett Mazda2 erőlködés nélkül hozta a kötelezőt. Sallangmentes, letisztult formájával sokak szívét meghódíthatja ez a modell, amely a régi idők japános hangulatát idézi, helyenként egyszerű, de precíz kidolgozású utastérrel, dicsérhető mechanikával, és a TE Plus esetén a hétköznapi élethez szükséges tartalomnál gazdagabban felszerelve. A helykínálat kedvező, igaz, a csomagtér rovására, de ez a kompromisszum még vállalható. A biztonságon nem spóroltak a Mazdánál, az ABS, az ESP, a TCS kipörgésgátló, a front-, oldal-, és függönylégzsákok kivétel nélkül benne foglaltatnak a 4,2 millió forintos alapárban. Aki csak a Mazda legendás megbízhatóságára vágyik, és beéri szerényebb biztonsági, illetve kényelmi felszereléssel, annak a gyengébb CE változat ajánlható 3,37 millió forintért, légkondicionáló nélkül – a hűsítés felára 270 ezer forint.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1349 cm3
Teljesítmény:
62 kW (84 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
121 Nm 3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
13,6 s
Végsebesség:
172 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3920 mm
Szélesség:
1695 mm
Magasság:
1475 mm
Saját tömeg:
960 kg
Össztömeg:
1485 kg
Tengelytáv:
2490 mm
Karosszéria-kivitel:
limuzin
Csomagtér:
250 l
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1349 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
mechanikus - 5 fokozatú
Nyomaték:
121 Nm 3500 1/min-nél
Teljesítmény:
62 kW (84 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
172 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
13,6 s
CO2-kibocsátás:
119 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,3 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Mi változott? – Mazda2 teszt

  • 2017.10.31. at 20:49
    Permalink

    Segítséget szeretnék kérni!
    1. kérdés:Mazda2 1.3i TE Plus kisautót vettem használtan. 2014. 09. havi gyártmány. Németországban helyezték először üzembe. 195/45R16 80W gumiabroncs van rajta. Alufelnit szeretnék venni a téli gumikhoz, de nem tudom, hogy milyen paraméterekkel kell megvenni, mert a kezelési kézikönyv nem tartalmazza. Az interneten pedig a gépkocsi típusát kitöltve 5 furatos felnit ajánl fel a 4 furatos helyett.

    2.kérdés: A műszerfalon mit jelent a fordulatszámmérő alatt időnként zölden világító felfelé mutató nyíl SHIFT felirattal?
    Köszönöm

Vélemény, hozzászólás?