Nem Photoshop, ez a Mitsubishi i-Miev tényleg Ladák ellen küzd, jégen
Kétségtelen, hogy a világon sokan művészi szinten végzik az autóépítést, és ebbe olykor néhány orosz próbálkozó is belekóstol. Ám náluk is találhatunk igazi gyöngyszemeket, amik nem feltétlenül készülnek Ladából. Ezt a Mitsubishi i-MiEVet például úgy építették át, hogy alkalmas legyen drift versenyre, és ez itt nem a vicc helye. Oroszorszég egyik híres versenyzőjének új autóját láthatjuk a fotókon, aki ráadásul egy hölgy. Ekaterina Sedykh 2017-ben és 2018-ban is orosz bajnok volt, egy épített Nissan Silviával versenyzett, ám az új szezont már ezzel a csodabogárral kezdi.
1,5-ös Mitsubishi turbómotort kapott a fenekébe 160 lóerővel, szöges gumikat és épített verseny futóművet
Az i-Miev arányai nagyon messze vannak attól, amik ideálisak egy versenygépnek, magas, viszont keskeny, éppen ezért az első változtatás a futóművet érintette. A Silviában is használt lengőkarokat kapta meg előre és alaposan kiszélesítették, a jégdrifthez pedig szöges gumikat kapott. Egy villanyautónál szentségtörésnek tűnhet, hogy kikukázzák belőle a hajtást, ám itt ez megtörtént, a villanymotor, és főleg az aksi kidobásával több száz kilót nyertek az amúgy sem túl nehéz autón. A hátuljába egy belsőégésű motor érkezett, méghozzá egy Mitsubishi Colt Ralliartból, csak hogy a gyökereknél maradjanak. Az 1,5-ös turbós négyhengeres 160 lóerőt ad le tisztán a hátsó kerékre, a könnyű kisautó pedig olyan driftszögekre képes, hogy az ember megőrül már attól is, hogy csak látja befordulni. A versenyautó alapja 2700 euróba került, de 5000 eurónál kevesebb az építés végösszege, és akkor az alap autóhoz még viszonylag drágán jutottak hozzá. Egy hajtáslánchibás, vagy már alapból üres karosszéria ennél sokkal olcsóbban is kijöhet, és nem kell ahhoz nagy motor, hogy repítse az i-Mievet, csak a borulékonyságra ügyeljünk.
Szerencsére már vagy 1000 éve nem kellett az oroszt használnom, de ez a műsorvezető még számomra is fület szúróan affektálva adja elő a mondanivalóját.
Az átépítés meg szintén tipikusan igénytelenül oroszos – ha csak a villanymotor cserélik ki előrébb járnának teljesítményben, az akksi amúgy pont kibírna egy versenyt (mondjuk mivel az i-Miev motorja eredetileg targoncákból származik, kérdés, hogy mi fért volna be a helyére).
Tévedtek. Ez a legjobb, ami történhet egy villanyrezsóval. Kihajintani, ami nem oda való.