Mi rejtőzik a gyémántok mögött? – Mitsubishi ASX teszt

Vajon gyémántos emblémával is szerethető a francia-japán barátság gyermeke?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lágy hibrid hajtáslánccal próbáltuk a Mitsubishi egyik legsikeresebb modelljének következő generációját.

Vajon jó dolog a házasság? Mit hoz a konyhára, amikor az ÉN-ből MI lesz? Jómagam még nem tudom, ám azt látom, hogy az autóiparban köttetett frigyekből érdekes dolgok születnek. Például az új Mitsubishi ASX. Ami a japán márkának valószínűleg jó húzás, hiszen költséghatékonyan villantott egy generációváltást. De mit lát ebből a vásárló? Hát azt, hogy a lehetőségekhez mérten ügyesen ültették át Dynamic Shieldnek nevezett hűtőmaszkot a "társmárka" modelljére, illetve kicsit átszabták az első lökhárítót. A fényszórókról viszont egyértelműen elárulják a "tudjukkit". Hátul pedig középen hatalmas betűk hirdetik, hogy Mitsubishibe fogsz beülni, a a bal alsó sarokban pedig az ASX logó is feltűnik, hogy véletlenül se gondolj másra.
Hirdetés
Az ASX - vagy becsületes nevén Active Sport X-over – egyébként rendkívül fontos modell a Mitsubishi háza táján, hiszen az előző generációból közel 350 ezer darabot értékesítettek. A második nemzedék hasonló ambíciókkal indul neki hódító körútjának, viszont méreteiben kisebb lett. A CMF-B padlólemezre épülő modell 4,23 méter hosszú, 1,8 méter széles, 1,58 méter magas, a tengelytávja pedig 2,64 méter. Az utastérbenaz Instyle felszereltségi szintnek köszönhetően a kormány mögött már a 10 colos, teljesen digitális kijelző felel az információk megjelenítéséért, míg a műszerfal közepén egy 9,3 colos multimédiás képernyő csücsül. Külön öröm, hogy már az alapáras modellekben sem kell a vezetékkel vacakolni, ha Android Autót, vagy Apple CarPlayt akar futtatni a sofőr, mindkettőt kábel nélkül támogatja a szoftver, ami ebben a kategóriában most kezd csak elterjedni. Az anyaghasználatra sem lehet panasz, kartávolságban minden kellemes tapintású, jól elbújtatták az olcsó hatású, kopogós műanyagokat.
Hirdetés
Motorfronton akad benzines, hibrid és konnektoros hibrid is. A tesztpéldány az 1,3 literes, négyhengeres lágy hibridhajtáslánccal érkezett. Ez 156 lóerős teljesítményre, és 270 newtonméteres nyomatékra képes, a végsebessége 204 km/óra, álló helyzetből pedig 8,5 másodperc alatt futja a százat. Ekkora erő teljes mértékben elegendő a mindennapi közlekedéshez. Az ASX könnyedén tartja úgy a városi, mint az autópályás tempót, igaz a hétfokozatú, duplakuplungos automataváltó dönthetne kicsit gyorsabban is az indulásról. Viszont, ha eldöntötte, utána már gyorsan pakolgatja a fokozatokat, a futómű pedig becsülettel próbálja kisimítani a szörnyű állapotban lévő hazai utakat. A kormányt könnyű tekerni, ez parkolásnál áldás, nagy tempónál talán egy kicsit túl könnyű is, de összességében kellemes vezetni a kis crossovert, avagy SUV-ot, ki, hogy szereti. A a gyári adatok szerinti 5,7 literes átlagfogyasztást sem nehéz megközelíteni, nálam 6,4 litert kért százon, ami elfogadható érték. Az ASX a célcsoportjának minden igényét maradéktalanul kielégíti, bár tény, hogy a legmagasabb felszereltségi szinttel már borsos az ára. Az Instyle felszereltséghez a kéttónusú fényezés jelenti az egyetlen extrát (ráadásul csak ezzel választható a fekete tető), szóval mindent belepakoltak, amit illik. A típushoz elérhető összes vezetőtámogatót megkapja, sőt a napfénytető sem hiányzik belőle, így 12 599 000 forint az alapára, de a készlet erejéig 1 000 000 forintos kedvezményt is adnak.
Hirdetés

Árak
Tesztmodell alapára
12 599 000 Ft (2023.11.10.)
Tesztautó ára
12 809 000 Ft (2023.11.10.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1333 cm3
Teljesítmény:
116 kW (158 LE)
Nyomaték:
270 Nm 1800-3750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,5 s
Végsebesség:
204 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4227 mm
Szélesség:
1797 mm
Magasság:
1576 mm
Saját tömeg:
1282 kg
Össztömeg:
1834 kg
Terhelhetőség:
690 kg
Tengelytáv:
2639 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
442-556 l
Motor és váltó
Motor:
lágy hibrid (benzin)
Motorosztály:
Euro /
Hengerűrtartalom:
1333 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
7 fokozatú automata (DCT)
Nyomaték:
270 Nm 1800-3750 1/min-nél
Teljesítmény:
116 kW (158 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
204 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,5 s
CO2-kibocsátás:
133 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,4 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.11.10. at 11:55
    Permalink

    Aki az autóiparban jártas, tudja, hogy ez az ASX egy kényszermegoldás volt. A valóban japán ASX már majdnem kész volt, ki volt tűzve a bemutatója, viszont az egyik mérnök hamis súlyadatokat szivárogtatott ki róla a gyárban, ebből botrány lett, és az egészet kukázni kellett. Gyorsan kellett egy B-terv, minimális ráfordítással(hiszen annak nagy részét már felemésztette a kukázott ASX), ezért született meg a Captur-ASX, kizárólag az európai piacra.

    Aki képes egy kicsit is használni az eszét(Zöld, te most ne figyelj ide), az arra is rájön, hogy az előző generációs ASX jelen volt globálisan mindenhol, sikeres is volt, tehát az utóddal is globális jelenlétet terveztek, emiatt nem lehetett tudatos, hogy Renault-modellre építkezzenek. Mert Renault-alapú autót a Mitsu egyik legfontosabb piacán, Észak-Amerikában nem lehetne forgalmazni.

    Nem példa nélküli, hogy egy modellt nem sokkal a piacra dobás előtt kompletten kukázzanak, a legújabb Jaguar XJ bemutatója is már be volt harangozva, de egyszer csak puff: közölték, hogy mégse lesz új XJ, kidobták a kukába az egészet. Az okokra nem derült fény, nyilván egy ilyen blama nem tenne jót a cég megítélésének.

        • 2023.11.11. at 19:41
          Permalink

          Ha logikátlan kezelést szeretnél, ne keress tovább a franciáknál 🙂 (bár a Mercedes is ott van a szeren, lásd indexkarok tömkelege és hiánya a másik oldalon).

        • 2023.11.11. at 23:20
          Permalink

          Ez az autó az utolsó csavarig egy Renault Captur, csak a logók különböznek, és a hűtőrács. Ezt hívják úgy, hogy badge engineering. A Renault Clio is megjelent Mitsubishi Colt néven.
          A rádió vezérlése egyébként megszokás kérdése. Sok éve volt egy Citroenem, ami ugyanúgy a jobb kéznél az ablaktörlő alatt volt a rádió vezérlése. Könnyű volt megszokni. Utána a céges autómban a kormányról működött a vezérlés. Majdnem hülyét kaptam, mert amikor nem egyenesen állt a kormány, fogalmam sem volt, hol kell hangosítani, halkítani. A mostani Kia-ban sem szeretem, ahogy a kormányról működik, ellenben a Capturban jó. Lehet, hogy másnak jobb a kormányról, nekem nem. Ez mindenkinek más. Annyit hozzá kell tenni, hogy a Renault változtatott egy kicsit ezen a vezérlő karon. Nekem a régi (Clio II, Citroen Xsara stb.) praktikusabb volt.

  • 2023.11.10. at 16:46
    Permalink

    Captur RSLine 160LE EDC 10.6 millió, ennyibe kerül a Techno 145 lovas full hybrid is.

    Ezek az árak alku előtti “listaárak”.

    A különbözetből pár évig tankolható a rönyó..

    • 2023.11.10. at 23:24
      Permalink

      De ezek az árak csak a készleten levő akciós Renault modellekre vonatkoznak, amikből lehet, hogy csak olyan színű van, ami nem nyerő. Megnéztem a készletet és nem nyert egyik sem, hát így jár aki válogatós.

      • 2023.11.11. at 23:26
        Permalink

        Ugyanezzel az 1,33-as TCe motorral a Nissan Qashqai 7,99 millióról indul. A hét elején 2 napig 6,99 millióért is hozzá lehetett jutni annak, aki időben lecsapott a készleten lévő modellekre. És a Qashqai egy mérettel nagyobb autó. Ráadásul a lízingre 0% a THM. Igaz, hogy ez csak a legalacsonyabb Visia felszereltség, de minden Nissanra 4 milliós kedvezmény van jelenleg.

          • 2023.11.12. at 00:05
            Permalink

            Kedvezmény az van, de legolcsóbban ezt találtam
            ÚJ NISSAN QASHQAI
            Listaár: 13 649 000 Ft
            Kedvezmény: 4 000 000 Ft
            Kedvezményes ár: 9 649 000 Ft
            FIX 0-0,2% THM

          • 2023.11.12. at 01:33
            Permalink

            @talicska

            Még annyit, hogy amit te találtál, az egy eléggé tipikus összeállítás a készleten lévő autóknál. A Tekna felszereltség 9.149.000 Ft, ehhez van egy téli csomag 300 ezerért (fűthető ülés, kormány, szélvédő + LED ködlámpa) és a metálfény 200 ezer. Így jön ki a 9.649.000.

Vélemény, hozzászólás?