Mi mást, ha nem Swift Sportot?
Vajon van-e legyőzője az új Suzuki Swift Sportnak?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Múlt héten a Suzuki Swift Sport bemutatója generálta a legtöbb kommentet. Többen is sokallották az árát, így aztán megnéztük milyen egyéb alternatívák adódnak, újonnan és akár fiatal használtként.
Többünket is megvett már az új, tavaly érkezett harmadik generációs Global Swift. Imádtam a bemutatóján 1,2 literes alapmotorjával, imádták kollégáim is, a Swift Sport pedig már az első rövid próbáján lekenyerezett. És nem csak azzal, hogy milyen jól megy, hanem azzal is, hogy akciósan 5,5 millió forintos áráért abszolút fullosan felszerelt, digitális klímás, okoskulcsos, tolatókamerás, navigációs, távolságtartós tempomatos. Persze nem hiányoztak az "Ezért a pénzért már autót lehet venni!", "Ja: Ràdobok mèg 1 millàt ès hazaviszek egy 200 lóerős Fiestát" és hasonló kommentek. Felmerült olvasóinkban a már nem kapható Clio R.S. is alternatívaként, ám nem csak az, a Corsa OPC sincs már a piacon. Majd jön a 150 lóerős Corsa GSi, majd jön a SEAT tuingmárkája, a Cupra is egy sportos Ibizával, jelenleg azonban tényleg a Fiesta a Swift Sport legnagyobb kihívója, akár a drágább ST-ként, akár az olcsóbb, de csak 1,0 literes, ám a Swifthez hasonlóan 140 lóerős EcoBoost motorral. Már amennyiben csakis új autókat nézünk. És a vicc az, hogy a Fiesta 1,0 és 1,5 literes turbómotorja is csupán 3 hengeres, szemben a Swift négyhengeresével.
A Suzuki Swift Sport és legfőbb kihívója, a Ford Fiesta - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Ford Fiesta ST | 4068 | 1941 | 1469 | 2493 | 311-1093 |
Suzuki Swift Sport | 3890 | 1735 | 1495 | 2450 | 265-947 |
A Fiestánál - legyen szó 3 vagy 5 ajtósról - 17,8 centivel rövidebb a Swift, ami egy sportos modellnél talán inkább előny, de még nagyobb előny az, hogy míg a Fiesta saját tömege 1262, az ötajtós esetén 1283 kilogramm, addig a Swift Sporté mindössze 975, ami árnyalja azt a képet, hogy a Ford 1,5 literes turbómotorjából 200 lóerőt hoztak ki, szemben a Suzuki 1,4-esének 140 lóerejével. És hiába van 290 Nm nyomatékunk az EcoBoost esetén, a Swift Sport tömeg/nyomaték aránya jobb, mint a Fiesta ST-é. Persze utóbbi 6,5 másodperces 100-as sprintje sokkal ütősebb, mint a Swift Sport 8,1 másodpercese. Ami viszont a legnagyobb különbség a két autó között, hogy bár Fiesta csak 3 hengeres motort ad, annak fényévekkel belevalóbb hangja van, mint a gyakorlatilag néma, villanymotoros simasággal járó Suzuki blokknak, még ha zömében kipufogóból is.
A Suzuki Swift Sport és legfőbb kihívói, a Ford Fiesta ST és ST-Line
Motor | Ford Fiesta ST-Line 1.0 EcoBoost | Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost | Suzuki Swift Sport 1.4 Boosterjet |
Hengerűrtartalom (cm3) | 998 | 1497 | 1373 |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 140 (6000) | 200 (6000) | 140 (5500) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 180 (1500-5000) | 290 (1600-4000) | 230 (2500-3500) |
Végsebesség [km/h] | 202 | 232 | 210 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9 | 6,5 | 8,1 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,5 | 6 | 5,6 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 102 | 136 | 135 |
Saját tömeg [kg] | 1164 | 1283 | 975 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1665 | 1635 | 1445 |
Abroncsméret | 205/45 R17 | 205/40 R18 | 195/45 R17 |
Alapár [Ft] | 5 435 000 | 7 235 000 | 5 990 000 (kedvezménnyel 5 490 000) |
Viszont a kasszához érve nagyon más a helyzet, listaáron a Fiesta ST 7 235 00 Ft, ha a Swifthez hasonlóan ötajtósként kérjük. És igazából nem is csak a bő 1,2 millió forintos árkülönbség, hanem a felszereltségbeli eltérés dönti el a meccset. Ha ugyanis a Fiesta ST-t fel kívánjuk szerelni úgy, ahogyan a Swift Sportot alapból kapjuk, akkor még jelentősebb, már több mint 1,5 millió forintos árkülönbséget fogunk kapni. Egyébként a Fiesta ST is igen jó alapellátmányú, a távolságtartós tempomat esetében is megvan, de a sávtartóért például nála fizetni kell. Ami viszont a Swift Sport fölényességét mutatja, az az, hogy ha a vele azonos teljesítményű, 140 lóerős, 1,0 literes ST Line verzióhoz viszonyítjuk, akkor hasonló felszereltséggel 6,644 millió forintos vételárat kapunk – a Swift Sporthoz mérten 8,1 helyett 9,9 másodperces 100-ra gyorsulású, közel másfélszeres tömeg/nyomaték (4,2 vs. 6,5 kg/Nm) arányú autótól. Papíron tehát továbbra is bajnoknak tűnik a Swift Sport, persze alig várjuk, hogy kezünkbe kapjuk a tesztautót, s azt alaposabban is kipróbálhassuk, akár vetélytársaihoz mérhessük!
Mit látunk a használtak között?
Véletlenül sem szeretnénk senkit sem az átlagéletkort közelítő "szuper" és jellemzően importált autók felé terelni egy új helyett, de az újszerű, legfeljebb 2-3 éves, követhető múltú példányok csábítóak lehetnek. Így aztán körbe is néztünk a legjelentősebb hazai használtautó-hirdetési oldalon, hogy mit találunk legfeljebb 3 éves korig, 30 ezer kilométeresnél nem jelentősebb futással és a Swift Sport mentén legalább 140 lóerős motorral, 5,5 millió forintig. Hiába akad több példánnyal is 1,4 literes, 150 lóerős turbómotorral az Opel Corsa, azonos teljesítményű, de már 1,5-ös (és az ST-vel szemben négyhengeres) Ford Focus, nem igazi vetélytársak. Találhatunk temérdek 140 lovas, 1,4-es turbós Opel Astrát és Mokkát, meg persze Suzuki SX4 S-Crosst és Vitarát is, de van azért három valóban sportos modell is, egyaránt 2016-ból. Véletlenül, hibás hirdetésfeladásból adódóan került képbe a hátul hajtó BMW 118i (27 100 kilométerrel, 136 lóerős 1,5-ös, háromhengeres turbómotorral, ami hirdetője szerint 116i, 148 lóerővel), fronthajtású, 150 lóerős SEAT Leon FR 1.4 TSI 19 ezer kilométerrel és szintén csak elöl hajtó, szintén 19 ezer kilométert futott Nissan Juke 1.6 DIG-T 190 lóerővel. Utóbbinak talán nem is a kiemelkedő teljesítménye, hanem a Swift Sporténál közel 1 millió forinttal kedvezőbb, 4,6 millió forintos hirdetési ára a vonzó. Persze eszembe nem jutna egy Swift Sport helyett, amiről egyértelműen elmondható, hogy bajnok ajánlat a kategóriájában. De jegyezzük meg: ugyanez elmondható az izmosabb, jobb hangot és menetdinamikát adó Fiesta ST-ről is, csak hozzá mélyebbre kell a zsebünkbe nyúlni, már amennyiben találunk ott még egy kis „aprót”.
Fiatal használt autók a Swift Sport alternatívájaként és áráért (mind 2016-osok)
Modell | Óraállás [km] | Hirdetési ár [Ft] |
Nissan Juke 1.6 DIG-T (190 LE, 240 Nm, 7,8 s, 215 km/h) | 19 405 | 4 649 000 |
BMW 116i (136 LE, 220 Nm, 8,5 s, 210 km/h) | 27 100 | 5 490 000 |
SEAT Leon 1.4 TSI ACT FR (150 LE, 250 Nm, 8,0 s, 215 km/h) | 19 000 | 5 499 000 |
Swift Sport vs Fiesta ST… Egy hot hatch legyen 3 ajtós.. Sávtartó meg hasonló baromságok meg kinek kellenek… Így van kb. 1 milla a két autó közt. De a Fiesta nagyobb és erősebb is ennyivel.. Szóval szerintem ízlés kérdése, hogy ki melyiket fogja választani..
de most direkt vagytok szerencsétlenek ti is? 😀 vagy direkt nem írjátok, ami rommá alázná a szutyukit?
4.8 millió, 8000km-esen kb új, clio rs
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/renault/clio/renault_clio_1_6_t_rs_edc_navi_f1_18_coll-12441451
4.09méter hosszú, tengelytáv 2 589mm, gyorsulás 6.7sec, csomagt 300liter
Áhhh…..
Hagyd a francba!
Ez itt reklám!
Pedig nekem is van egy Swiftem. Igaz,hogy az megenné ezt a Sportot is,meg az ST is.
A francnak se kéne az az automata „fos”.
Azért ilyen olcsó, mert annyit is ér.
Egy 80 lóerős kocsi mért nem számít riválisnak?
Ha a 200 lóerős rivális, akkor a 80 lóerős is az.
Arról nem is beszélve, hogy a Fordnál az alap kedvezmény a listaárakból kb. 15% (ha rámenős vagy, még több).
Így lesz a 7.2m alapárból 6.15m…