Immár több mint 50 éve, az 1970-es évek óta íródik a GT-R történelme, és a Nissan éltetni szeretné a legendát
A különleges japán autók mindig is nagy népszerűségnek örvendtek nem csak a szigetországban, de világszerte egyaránt. A Toyota Supra mellett legalább annyira kultikusnak számít a Nissan 1970-es évek óta kisebb-nagyobb megszakításokkal gyártott GT-R sportautója is. A jelenlegi generáció már 2007 óta gyártásban van - igaz, a japán gyártó különleges kiadásokkal igyekszik fenntartani a figyelmet a sportautója körül- így a 2020-as évek elejére relevánssá vált a kérdés, mikor érkezhet az új generáció. A Nissan néhány hónappal ezelőtt "szólta el" magát, miszerint érkezik az R36 kódnév alatt futó modell, de pontos dátumot nem közöltek.
Nagy valószínűséggel marad a V6-os motor, de a környezetvédelmi szabályok miatt alaposan átfaragják a mérnökök
Az előzetes spekulációk szerint az új GT-R-t egy 3,8 literes, ikerturbós V6-os hajthatja majd hibrid rásegítéssel, és finomabb hangolással, ugyanis a környezetvédelmi szabályoknak a japán sportautónak is meg kell felelnie. Ráadásul a Nissan nem csak az emissziós törekvések miatt kénytelen a hajtásláncaihoz hozzányúlni; novemberben kénytelenek voltak a GT-R értékesítését leállítani az ausztrál piacon, mert a szigorított törésteszteken az autó már nem felel meg éppen a motorja miatt. Makoto Uchida az Autocarnak adott interjújában kifejtette, a márka nem akar lemondani a kontinens piacáról, így mindenképpen változtatni fognak. A Nissan vezérigazgatója emellett kifejtette, a GT-R fejlesztéséért felelős csapat erőteljes vizsgálatokat folytat a sportkupé következő generációjának villanyosítása érdekében. Elmondása szerint erre azért van szükség, hogy az autó a jövőben is releváns és piacvezető lehessen a saját szegmensében, illetve az egyre szigorúbb szabályozások miatt csak akkor kerülhet Európába az új GT-R, ha villanyhajtáslánccal is elérhetővé teszik, ellentétben a 2023-ban debütáló Nissan Z-vel, mely nem lesz kapható kontinensünkön. Ugyanakkor mindenkit megnyugtatott a vezérigazgató, hogy elérhető lesz kizárólag belsőégésű motorral is a legendás autó.
Még az aranycsapat (Ghosn vezetése, Nakamura formatervei) idején készült egy remek tanulmány, az Infiniti Essence. Zseniális forma, hibrid hajtáslánc 2009-ben, egy az egyben mehetett volna gyártásba.
Sajnos most sem a Nissan sem az Inifiniti nem áll úgy hogy ilyesmivel kelljen foglalkozni.
Főleg hogy most érkezett a 370z utóda, szerintem most azzal kellene foglalkozniuk, 2023-ra ígérik ami nem most van…